اپل ممکن است موتورهای جستجو AI را به Safari اضافه کند زیرا Google Drops Drops
بنا بر گزارش ها ، اپل قصد دارد سافاری را مجدداً برای تمرکز روی موتورهای جستجوی هوش مصنوعی طراحی کند.
طبق شهادت اخیر در مورد ضد انحصار Google ، این در حالی است که شرکت برای تغییرات احتمالی در معامله سودآور Google خود آماده می شود.
سیگنال های اپل در استراتژی جستجو تغییر می کنند
ادی کوی ، معاون ارشد خدمات ارشد اپل ، شهادت داد که جستجوهای سافاری برای اولین بار ماه گذشته کاهش یافته است.
او معتقد است کاربران در حال انتخاب ابزارهای AI از طریق موتورهای جستجوی منظم هستند. این تغییر اتفاق می افتد که دادگاه ها تصمیم می گیرند پس از اینکه گوگل پرونده ضد انحصاری خود را در ماه آگوست از دست داد ، چه کاری انجام دهند.
در هر گزارشی از بلومبرگ ، Cue شهادت داد:
“شما ممکن است 10 سال از این پس به همان اندازه دیوانه به آیفون نیازی نداشته باشید. تنها راهی که واقعاً رقابت واقعی دارید وقتی تغییر فناوری دارید. تغییر فناوری این فرصت ها را ایجاد می کند. هوش مصنوعی یک تغییر فناوری جدید است و این فرصت های جدیدی را برای شرکت کنندگان جدید ایجاد می کند.”
ارائه دهندگان جستجوی هوش مصنوعی ممکن است جایگزین جستجوی سنتی شوند
Cue معتقد است ارائه دهندگان جستجوی هوش مصنوعی مانند OpenAi ، Perplexity AI و Anthropic در نهایت موتورهای جستجوی سنتی مانند Google را جایگزین می کنند.
Cue گفت: “ما آنها را به لیست اضافه خواهیم کرد – آنها احتمالاً پیش فرض نخواهند بود.”
در حال حاضر ، اپل ChatGPT را به عنوان گزینه ای در سیری ارائه می دهد و قصد دارد در اواخر سال جاری ، جمینی گوگل را اضافه کند.
Cue اعتراف کرد که این ابزارهای جستجوی هوش مصنوعی نیاز به بهبود شاخص های جستجوی خود دارند. با این حال ، وی گفت که سایر ویژگی های آنها “بسیار بهتر است که مردم تغییر می کنند.”
وی در مورد تغییر از جستجوی استاندارد به گزینه های با قدرت AI گفت: “اکنون پول کافی ، بازیکنان بزرگ کافی وجود دارد ، که من نمی بینم که چگونه این اتفاق نمی افتد.”
زمینه: جدول زمانی نبرد ضد انحصار گوگل
این شهادت در یک لحظه کلیدی در پرونده علیه گوگل می آید:
- اوت 2024: قاضی مهتا حكم داد كه گوگل قانون ضد انحصاری را از طریق معاملات جستجوی انحصاری نقض كرده است
- اکتبر 2024: DOJ راه حل های پیشنهادی برای هدف قرار دادن توزیع جستجو ، استفاده از داده ها ، نتایج جستجو و تبلیغات
- دسامبر 2024: Google برای شل کردن معاملات جستجو ، پیشخوان های ضد
- مارس 2025: DOJ پیشنهادهای اصلاح شده ای را ارائه داد ، از جمله احتمالاً مجبور کردن گوگل برای فروش Chrome
سوال 20 میلیارد دلاری
مسئله اصلی معامله Google با اپل است که به ارزش 20 میلیارد دلار در سال گزارش شده است و این باعث می شود Google موتور جستجوی پیش فرض در Safari باشد.
Cue در حالی که انتظار تغییر در این معامله را داشت ، اعتراف کرد که “خواب بخاطر احتمال از دست دادن سهم درآمد از توافق خود از دست داده است.”
ما در مورد این پرداخت در طول محاکمه آموختیم. در سال 2022 ، گوگل 20 میلیارد دلار به اپل پرداخت کرد تا موتور جستجوی پیش فرض سافاری باشد.
سال گذشته ، آنها مشارکت خود را گسترش دادند تا لنزهای Google را به ویژگی اطلاعات بصری در آیفون های جدید اضافه کنند.
راه حل ها و پاسخ های پیشنهادی
آخرین پرونده DOJ حاکی از چندین تغییر مهم است:
- فروش گوگل از Chrome
- محدود کردن پرداخت گوگل برای قرار دادن جستجوی پیش فرض
- متوقف کردن Google از نفع محصولات خود در نتایج جستجو
- شفاف تر کردن شیوه های تبلیغاتی Google
گوگل از این پیشنهادات انتقاد کرده و آنها را “دستور کار مداخله گرای بنیادی” خوانده است که “طیف وسیعی از محصولات Google را خراب می کند”.
در عوض ، Google پیشنهاد می کند که شرکت های مرورگر با چندین موتورهای جستجوگر برخورد کنند و به سازندگان دستگاه آزادی بیشتری بدهند که گزینه های جستجو از قبل بارگذاری شده اند.
این به چه معنی است
اگر اپل سافاری را به سمت هوش مصنوعی تغییر می دهد ، برای تغییرات چشمگیر در جستجو آماده شوید.
این یک کشش نیست که بگوییم نتیجه می تواند برای سالها رقابت جستجو و بازاریابی دیجیتال را تغییر شکل دهد.
تصویر برجسته: Bendix M/Shutterstock