این مرحله لحظه تولد ویلا است

انواع استخر ها با هر سبک و ابعاد و مساحتی که باشند، برای شنا کردن و یا تفریحات آبی دیگر با یکدیگر فرق دارند و طراحان با توجه به سلیقه و خلاقیت خود و همچنین با به کار گیری نکات و اصول ساختاری استاندارد به طراحی و ساخت انواع استخر ها می پردازند. الزاماً نیاز نیست که برای طراحی داخلی، هزینه های هنگفتی را صرف کنید؛ تغییراتی جزئی و بسیار ساده می تواند داخل منزل شما را زیباتر و آرامش بخش سازد. با توجه به تفاوت متراژ و سبک های طراحی ، نمیتوان هزینه طراحی دقیقی عنوان داشت . منازل دوبلکس یا ویلایی با توجه به زیر بنای بالا و دوطبقه بودن آن، دکوراسیون داخلی موزون و هماهنگ تری را می طلبد. ویلا هایی با ظاهری جذاب و خوش نقشه با سرعت و قیمت بسیار بالاتری به فروش می رسند. دیدن نمونه هایی از ویلاهای مدرن که طبق اصول و به درستی ساخته شده اند بسیار جذاب است.

در قسمتهای دیگر حیاط تا میتوانید گل و گیاه بکارید و در میان آن نیز یک آلاچیق برپا سازید. مانند پلان طبقه، شما میتوانید یک پلان سایت سه بعدی نیز داشته باشید. در این صورت میتوانید نمای بیرونی ساختمان ویلایی را به سلیقه خود به معماران سفارش دهید تا برای شما طراحی دقیق و کارشناسانهای را انجام دهند. ارتفاعات خارجی، نمای بیرونی ساختمان را به شما نشان میدهند. طراحی کردن نمای بیرونی و داخلی یک فضا تنها شروعی ساده برای طراحی نقشه ویلا است. حالت اول طراحی ویلا دوبلکس به صورت همسطح زمین ، که در این حالت طراحی ویلا دوبلکس در دو طبقه همکف و اول انجام میشود.

این نورها به صورت مخفی کار شده و بازتابی از آنها را معمولا در فضا خواهیم دید. به طورکلی اگر در محل ویلا منطقه آسیب سیل وجود داشته باشد لازم است که این نکته در محوطه سازی لحاظ شود. یک آشپزخانه ایده آل آشپزخانه ای است که فضای مناسب برای کار در آن مهیا شده باشد و همچنین محل قرار گیری تجهیزات در آن کاملا فکر شده و مناسب با نیاز ها باشد. یکی از انواع پلان کف نسخه دو بعدی است که معمولاً شامل اندازهگیری فضاست، مانند طول دیوارها و محل قرارگیری درها. طرحهای سه بعدی داخلی که مبلمان شما را در فضا نشان می دهد بسیار کاربردی است. معمولاً ویلاهای دو طبقه از نظر طراحی خاص تر هستند و توجه اکثر مخاطبان را به خود جلب می کنند.

متریال؛ بیشترین متریال مورد استفاده در ویلا رومی سنگ های لوکس و گران قیمت است که برجستگی های آن در نما به خوبی مشخص باشد. بدون شک ظاهر و نمای بیرونی یک ساختمان به اندازه نمای داخلی آن از اهمیت ویژهای از لحاظ سرمایه گذاری و زیبایی برخوردار است. محوطه بیرونی در سبک روستیک بهتر است طوری طراحی شود که تداعی کننده جنگل باشد و درختها و گیاهان به صورت طبیعی در کنار هم قرار بگیرند. سبک انتقالی به عنوان یکی از محبوب ترین سبک ها در بین سبک های متنوع و گوناگون طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می شود. بعد از طراحی نقشه های مهندسی و اتمام مراحل نقشه ساخت ویلا نوبت به طراحی محوطه است یک خانه ویلایی باید ارتباط خوبی با طبیعت داشته باشد در غیر اینصورت با خانه های شهری هیچ فرقی نمی کند پس از همان ابتدای کار تمام نقشه های مهندسی را کامل کنید تا با خیالی آسوده اجرای ویلا را شروع کنید در شرکت طراحی ویلا آرین پاراکس طراحی محوطه بصورت انیمیشن ارائه می گردد تا مالکین محترم دید خوبی نسبت به نمای ویلا و محیط پیرامون آن داشته باشند. افرادی که به داشتن کتابخانه در فضای منزل خود علاقه دارند، می توانند ایده طراحی دوبلکس را برای ایجاد یک کتابخانه معلق در خانه خود به کار بگیرند.

این ویلا ها که در سه طبقه ساخته می شوند بسیار مناسب زمین های شیبدار و مسطح دارای اختلاف سطح می باشد. میزهایی که صفحه اصلی آنها از شیشه ساخته شده است با پایه های چوبی که از نمای ظاهری شبیه به تنه های درخت ساخته شدهاند، ایده ای شگفت انگیز، چشمگیر و بسیار زیبا می باشد. ایده های جذاب و جدیدی هر سال به عنوان ترندهایی برای زیباسازی معماری داخلی ویلا مطرح می شود که می توان آن ها را در ویلای خود پیاده سازی کرد. پس به شما توصیه میکنیم از نقشه های آماده ویلایی استفاده نکرده و به یک طراح متخصص در این زمینه بسپارید . اگر به دنبال یک باغ کوچک در حیاط خلوت خود هستید یک طراح منظره میتواند به شما کمک کند. پلان سایت میتواند هر چیزی باشد، از یک خانه مجردی کوچک تا یک ویلای بزرگ و کامل. ویلای های مدرن از نظر اقتصادی نیز نسبت به ویلای کلاسیک پتانسیل اقتصادیتری دارند. همچنین نسخه های دو بعدی از طرحهای مبلمان وجود دارد که پلانهای طبقهای هستند و چیدمان و طرح مبلمان در آنها کشیده شده است. یکی دیگر از انواع پلان طبقه، مدل سه بعدی از یک پلان مبلمان است. اما در روش دوم که روش خشک نام دارد دیگر از دوغاب و ملات خبری نیست و برای نصب سرامیکها از طراحی ویلا رولپلاگ استفاده میشود.

اولین روش که قدیمیترین به حساب میآید و بیشتر در نمای خانه های سنتی استفاده میشود، استفاده از ملات و دوغ آب است که یقینا این روش در ساختمانهای بزرگ و چند طبقه کاربرد نخواد داشت و روند کار سخت و طولانی خواهد شد، همچنین در این روش سرامیک باید قابلیت جذب آب را داشته باشد تا به درستی نصب شود. طراحی خانه های ویلایی کوچک قوانین و اصول خاصی دارد. دیدگاه خود به نقشه طراحی را طوری در نظر بگیرید که انگار از دید پرنده به نقشه نگاه میشود. ممکن است ابتدا ذهنتان به سمت طرح های آماده و معروف نقشه ویلایی که در سطح اینترنت یافت میشود بروید یا حتی بابت تهیه این پلان های آماده هزینه کمی کنید ولی باید بدانید این پلان های آماده تمامی نیازهای شما را برآورده نمی کند و چه بسا مشکلات بسیاری را برای شما بوجود خواهد آورد. از آنجایی که با نظر کارفرما میبایست در طراحی دکوراسیون سالن نشیمن و اتاق خواب پسرانه در ویلای نوشهر از رنگبندی های متنوع در کنار سبک نسبتاً مدرن استفاده شود، برای سالن این طبقه از ویلا ترکیب رنگ complementary، از رنگهای بنفش و زرد در کنار رنگهای خنثی مانند، خاکستری، سفید، خاکی و رنگ طبیعی چوب استفاده شده است.

تا انتهای مقاله همراه ما باشید. اما برای داشتن نمایی ساده، مدرن و مقاوم اگر به سراغ سرامیک میخواهید بروید، تا انتهای این بخش همراه ما باشید. در قسمتی از فضای اتاق نشیمن میز ناهارخوری شش نفره با صندلی های سفید قرار داده شده که برای جذابیت بیشتر میز از تزیینات خاص و متفاوتی استفاده شده است. ویلاهایی که نمایی رو به دریا دارند و اغلب با طراحی سفید همراه هستند .این خانه ها عمدتا به شکل بیضی مانند ساخته می شوند که سقف های مدل چوبی دارند. سایت در منطقه ای خوش آب و هوا واقع شده است و ملکی ذوزنقه ای شکل و مشرف به تالاب می باشد. با استفاده از تکنیکهای مناسبی میتوان به طور بهینه از فضای بیرونی یک ویلا استفاده کرد، ضمن آن که زیباسازی به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

استفاده از مدل، رنگ و اندازه سرامیک کار شده در نمای ساختمان بستگی به سلیقه صاحب ملک دارد اما به طور کلی استفاده از نمای سرامیکی تیره برای ساختمانهای کوچک کاربرد ندارد و برای ساختمانهایی با متراژ بالا و بزرگتر شکیل هستند. به هر یک از این طرحهای مختلف که برای طراحی نقشه ویلای شما به کار میرود پلان میگویند. در واقع موضوعی که باید بدانید ، اصل و پایه طراحی یک ویلا اصولی ، طراحی نقشه ویلا با بهترین راندمان از زمین شما میباشد و ظرافت و اصولی که در طراحی نقشه ویلا مخصوص شما رعایت میشود باعث خواهد شد بهترین نقشه ساخت ویلا را در اختیار داشته باشید . اگر میخواهید بدانید که چگونه طبقات متعدد با یکدیگر ارتباط دارند میتوانید یک سایت پلان جداگانه برای نشان دادن آن ایجاد کنید. میتوانید از فرشهای ایرانی که دارای نقش و نگار زیبایی هستند در کنار سبک مدرن استفاده کنید. انتخاب طیف رنگی مناسب و سازگار با محیط اتاق خواب در کنار یکی از انواع سبکهای دکوراسیون نظیر سبک مدرن یا کلاسیک میتواند این مکان را به سمت لاکچری بودن سوق دهد. راه پله ها و انباری ها و راه رو ها، همچنین می توانند در سمت جنوب غربی ویلا باشند.

برای هر خانهای متفاوت است. از نمای بیرونی ساختمان مسکونی سه طبقه گرفته تا نمای یک پاساژ لوکس، استفاده از سرامیک برای نمای ساختمان یکی از راههای متداول است. نقشههای دوبعدی معمولاً دارای اندازهگیریهایی هستند که نشان میدهند عناصر بیرونی مانند درها و چراغها کجا باید قرار بگیرند. این پلانها معمولاً برای قطعات مبلمان، قالبهای تاج، قرنیز یا کابینت انجام میشوند. اما امروزه به دلیل گران بودن تمام مصالح ساختمانی و از طرفی افزایش جمعیت در شهرها ساختن ساختمان مسکونی همکف به طور کلی به صرفه اقتصادی نیست و این ساختمانها بیشتر به عنوان ویلاهای خصوصی در شمال کشور و یا در اطراف شهر ساخته میشوند. اگر علاقه به داشتن خانه همکف شیک را دارید اما در تهران یا شهرهای بزرگ ایران زندگی میکنید ولی داشتن اینچنین ساختمانی برای شما نه صرفه اقتصادی دارد و نه کاربرد، بهترین راه برای ساختن یک خانه نقلی همکف با سقف شیروانی رنگارنگ در مناطق شمالی کشور و یا در باغی در حومه شهر است، تا با گذارندن اوقات فراغت در آن آرامش لازم را کسب کنید. اینها به طور کلی طرح های مفهومی هستند که طراحان برای نشان دادن اینکه فضای شما میتواند چه شکلی باشد ارائه میدهند.

ارتفاعات بیرونی می توانند نقشه های دو بعدی یا سه بعدی باشند و به همان اندازه که دوست دارید با جزئیات یا ساده باشند. مشاوران و مهندسان ما از تجربه و تخصص و تواناییهای حل مسئله خود برای درک نیازهای کارفرمایان و سرمایه گذاران پروژه های املاک و مستغلات استفاده میکنند تا توصیههای ارزشمندی را به آنها ارائه دهند. طراحان نوع گیاهان آن و دکوراسیون فضای سبزش را بر اساس عمق لایهٔ کاشت، مقدار تجهیزات لازم و شرایط ویلا انتخاب میکنند. در مرحلهی بعد باید به دنبال اخذ جواز ساخت از شهرداری باشید که هزینهی آن در شهرهای مختلف متفاوت است.

مطالب مرتبط