بدون عجله برای دور شدن از رندر پویا


جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، می‌گوید علیرغم سند کمکی که می‌گوید این راه‌حل بلندمدت نیست، هیچ عجله‌ای برای کنار گذاشتن وب‌سایت‌ها از رندر پویا وجود ندارد.

مولر در یک موضوع Reddit نظری را ارسال کرد که در آن در مورد رندر پویا در مقابل رندر سمت سرور مشاوره می‌خواست.

این سوال به این دلیل مطرح می‌شود که به‌روزرسانی اخیر یک سند راهنمای Google می‌گوید: «رندر پویا یک راه‌حل است و نه یک راه‌حل بلندمدت».

علاوه بر این، این سند به جای آن رندر سمت سرور، رندر استاتیک یا هیدراتاسیون را توصیه می کند.

قابل درک است که چگونه شخصی که رندر پویا را اجرا می کند می تواند آن را بخواند و به این نتیجه برسد که باید تغییر کند.

با این حال، مولر توضیح می‌دهد که تفاوت‌های بین رندر پویا و راه‌حل‌های دیگر در راه‌اندازی زیرساخت و ملاحظات نگهداری است.

اینطور نیست که رندر پویا مشکلاتی را با Google ایجاد کند یا به زودی پشتیبانی نشود.

در اینجا چیزی است که مولر در مورد رندر پویا در مقابل رندر سمت سرور می گوید.

مولر: رندر پویا مشکلی با گوگل ایجاد نمی کند

در یک موضوع Reddit، یک متخصص سئو به دنبال اطلاعاتی در مورد مزایای جابجایی از رندر پویا است.

یک سند راهنمای Google انجام تغییر را توصیه می‌کند، اما این یک تعهد مهم برای یک تیم توسعه وب خواهد بود.

تا آنجا که به سئو مربوط می شود، آیا ارزش زمان و تلاش را دارد؟

این چیزی است که مولر می گوید:

هیچ امتیازی برای رتبه‌بندی سئو برای پیاده‌سازی آن به روشی وجود ندارد – آنها فقط روش‌های متفاوتی برای نمایه‌سازی محتوا هستند (همانطور که رندر سمت مشتری است). تفاوت‌های بین رندر پویا و رندر سمت سرور از POV من بیشتر از نظر راه‌اندازی و نگهداری زیرساخت عملی است (بسته به اینکه چگونه کارها را تنظیم کرده‌اید، می‌تواند بر سرعت نیز تأثیر بگذارد).

عجله ای برای کنار گذاشتن رندر پویا وجود ندارد، این رندر پشتیبانی نمی شود یا مشکلاتی از طرف Google ایجاد نمی کند. تغییر در طول زمان فقط این است که امروزه، اگر یک سایت مبتنی بر JS دارید، گزینه‌های بهتری (یا CSR خوب یا SSR) در دسترس است، بنابراین انجام کارها به صورت پویا بر اساس عامل کاربر اغلب کارآمدترین رویکرد نیست.

مولر می‌گوید اگر اکنون در حال پیاده‌سازی رندر پویا هستید، دفعه بعد که یک وب‌سایت را بازسازی می‌کنید، از راه‌حل دیگری استفاده کنید.

او ادامه می دهد:

اگر اکنون در حال انجام رندر پویا هستید، خوب است که به گزینه‌ها نگاه کنید و مزایا و معایب را برای خود بنویسید. تصور می کنم اکثر آنها برای یک تیم مهندسی متقاعد کننده نیستند. با این حال، اگر قصد دارید سایت را بازسازی کنید، به آنها اطلاع دهید که نیازی به صرف زمان زیادی برای ارائه پویا محتوا ندارند. در عین حال، بدانید که باید مراقب چه چیزی باشید :-).

اینجاست که دانستن برخی از JS به عنوان یک SEO واقعاً سودمند است – شما نیازی به کدنویسی ندارید، اما JS بخشی از تمام وب سایت های مدرن است و این به شما بستگی دارد که بتوانید بفهمید که آیا مشکلاتی در مورد چگونگی وجود دارد یا خیر. اجرا شده است. اگر اکنون رندر پویا انجام می دهید، خوب است که به گزینه ها نگاه کنید و مزایا و معایب را برای خود بنویسید. تصور می کنم اکثر آنها برای یک تیم مهندسی متقاعد کننده نیستند. با این حال، اگر قصد دارید سایت را بازسازی کنید، به آنها اطلاع دهید که نیازی به صرف زمان زیادی برای ارائه پویا محتوا ندارند.

امیدواریم اگر نگرانی‌های مشابهی با کاربر Reddit داشتید، این به شما کمک می‌کند تا خیالتان راحت شود.


منبع: Reddit

تصویر ویژه: Leremy/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط