بله، این هنوز یک چیز است


زمان زیادی از زمانی که بهینه سازان موتورهای جستجو برای اولین بار متوجه نقش مهم بک لینک ها در رتبه بندی جستجو شدند، نگذشته بود تا زمانی که برخی افراد مبتکر ایده فروش لینک ها را مطرح کردند.

البته دیری نگذشت که بازیگران بد شروع به سوء استفاده از آن کردند، درست مانند هر هک رتبه بندی دیگری در سئو. و گوگل، کاری که گوگل انجام می دهد، شروع به سرکوب این فرآیند کرد.

در رابطه با موضع گوگل در مورد این موضوع چیز زیادی در راه یک منطقه خاکستری وجود ندارد.

اولین نکته در راهنمای وب‌مستر گوگل در مورد طرح‌های پیوند بیان می‌کند که خرید یا فروش لینک‌هایی که رتبه صفحه را پاس می‌کنند، بر رتبه سایت شما تأثیر منفی می‌گذارد. این شامل «… مبادله پول برای پیوندها، یا پست‌هایی که حاوی پیوند هستند، مبادله کالاها یا خدمات با پیوندها، یا ارسال یک محصول «رایگان» برای شخصی در ازای نوشتن درباره آن و گنجاندن یک پیوند است.»

و به عنوان سئوکاران خوب کلاه سفید، البته، هیچ یک از ما هرگز رویای انجام چنین کاری را نمی بینیم. به جز بسیاری از سایت ها هنوز این کار را انجام می دهند. در زمینه ما آشکارا در مورد آن بحث نمی شود، اما این عمل هنوز زنده است.

این البته سوالاتی را ایجاد می کند. یعنی، فایده پرداخت برای لینک ها چیست؟ و آیا ارزش ریسک کردن را دارد؟

در این قسمت به این سوالات پاسخ می دهیم و نگاهی دقیق تر به خرید و فروش لینک ها خواهیم داشت.

سلب مسئولیت: نویسنده و مجله موتور جستجو به هیچ وجه خرید لینک را تبلیغ، رد و/یا تایید نمی کنند. این پست فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و اگر این کار را انتخاب کردید، این کار را با مسئولیت خود انجام می دهید.

پیوند پولی چیست و چه نیست؟

قبل از شروع، بیایید به فیل در اتاق بپردازیم: پیوند پولی دقیقاً چیست؟

وقتی شروع به صحبت در مورد لینک سازی پولی می کنم، این رایج ترین سوالی است که از من پرسیده می شود.

تعریف گوگل واضح است. هرگونه مبادله پول، کالا، و/یا خدمات برای یک پیوند به طور کامل انجام می شود.

به عبارت دیگر، پست های مهمان حمایت شده و نقدهای پولی لینک های پولی هستند. اینها رویه های استانداردی هستند، اما گوگل هر روز آنها را سرکوب می کند.

همانطور که این مقاله را می خوانید، باید توجه داشته باشید که حتی استراتژی های ایجاد لینک پولی «ایمن تر» نیز ممکن است بخشی از یک طرح پیوند در نظر گرفته شوند و شرایط و ضوابط گوگل را نقض کنند.

چرا برخی از حرفه ای ها هنوز لینک می خرند؟

در حال حاضر، ممکن است بپرسید که چرا وب‌سایت‌ها همچنان این کار را انجام می‌دهند، در صورتی که پرداخت برای لینک‌ها تا این حد ناپسند است؟ به همان دلیلی که مردم در خودروهای خود سرعت می‌گیرند – سریع‌تر است و برخی آن را ارزش ریسک کردن می‌دانند.

این کار حجم کاری مورد نیاز پیوندهای ایجاد شده را کاهش می دهد (به عنوان مثال، ایجاد محتوای با کیفیت، جستجوی فرصت های پیوند، و ایجاد روابط) و به طور قابل توجهی زمان لازم برای شروع دیدن نتایج را کاهش می دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع، بسیاری از متخصصان سئو بدش نمی‌آیند که فرصتی را به دست آورند. و باور کنید یا نه، پرداخت برای پیوندها همیشه مورد بدبینی قرار نگرفته است.

در اوایل دهه 2000، خرید و فروش پیوندها فقط مرسوم نبود، بلکه تجارت خوبی به حساب می آمد. دایرکتوری هایی که به شما امکان می دهند برای بررسی ها و شرکت های خدماتی که به شما اجازه خرید یا «اجاره» لینک ها را می دادند، بپردازید، مانند قاصدک روی چمنزار پدید آمدند.

سپس گوگل ابزار علف هرز را معرفی کرد – که کاربران را قادر می‌سازد لینک‌های پولی را گزارش کنند – که خریداران و فروشندگان لینک را مجبور می‌کرد تا تاکتیک‌های خود را تغییر دهند.

در طول دو دهه گذشته، خرید لینک ها به طور فزاینده ای خطرناک شده است، زیرا توانایی گوگل برای جستجو و از بین بردن ارزش SEO لینک های پولی به طرز عجیبی دقیق شده است. این همان ریسک حیاتی است.

اگر برای یک لینک پولی پرداخت کنید، این احتمال وجود دارد که الگوریتم ها بی سر و صدا آن را نادیده بگیرند. شما نمی دانید که آیا فقط پول را در یک گودال انداخته اید یا خیر.

گفته می شود، گوگل بی خطا نیست. برخی از شرکت‌ها هنوز به ساخت لینک پولی متوسل می‌شوند، زیرا آسان‌تر است، تنها چیزی است که می‌دانند، یا یک روش استاندارد در صنعتشان است.

امروزه، ظهور لینک سازی ارگانیک و بازاریابی محتوا، نیاز به خرید لینک در صنعت سئو را به طور کلی بی اثر کرده است. اما این بدان معنا نیست که این تمرین ناپدید شده است.

واقعیت خرید لینک

بنابراین، موضوع این است: شما قطعاً 100٪ نباید به صاحب وب سایت 500 دلار بدهید تا به سایت شما پیوند دهد. این یک عمل مشکوک است و به احتمال زیاد باعث سوختگی شما می شود. اما راه درستی برای خرید لینک وجود دارد.

یک راه برون سپاری پیوند دادن به یک آژانس معتبر است که می تواند برای شما لینک کسب کند (کلید کلیدی: EARN). وقتی این کار به درستی انجام شود، برای پیوندها همانطور که توسط Google تعریف شده است، هزینه ای پرداخت نمی شود.

پرداخت هزینه برای کار ایجاد منابع، انجام خدمات رسانی و ایجاد روابط خلاف دستورالعمل‌های Google نیست.

تفاوت زیادی بین پرداخت پول به کسی برای ایجاد لینک برای شما و شرکت در یک طرح پیوند وجود دارد. اگر تصمیم گرفتید دومی را انجام دهید، مراقب باشید. تعداد زیادی فروشنده لینک با کیفیت پایین وجود دارد. و گوگل معمولا در مورد آنها می داند.

گفته می شود، لینک هایی وجود دارد که ارزش خرید مستقیم دارند. برای مثال، اگر به دنبال افزایش آگاهی (مستقل از تلاش‌های سئوی خود) هستید، باید هزینه کنید تا در وب‌سایت‌های معتبر با پیوندهایی که به درستی نسبت داده می‌شوند و لینک‌های nofollow نشان داده می‌شوند، بپردازید. اینها می توانند مکمل خوبی برای استراتژی روابط عمومی شما باشند – انتظار نداشته باشید که به شما در بالا رفتن رتبه موتورهای جستجو کمک کنند.

شیوه‌های خرید لینک بد شامل هر چیزی است که گوگل در چند دهه گذشته به‌طور جدی برای حذف آن تلاش کرده است.

اینها شامل مزارع پیوند و PBN (شبکه های وبلاگ خصوصی) است. اگر لینک‌های پولی شما حجم زیادی از لینک‌های با کیفیت پایین تولید می‌کنند، مراقب باشید، در معرض خطر جدی جریمه قرار دارید.

چند توصیه:

  • هرگز لینک های سراسر سایت را خریداری نکنید. پیوندهای سرتاسر سایت (به عنوان مثال، پیوندهای موجود در نوار کناری، پاورقی، پیمایش، و غیره) “هرزنامه” را به گوگل فریاد می زنند.
  • از خدمات فروش لینک و هر کسی که “بسته های بک لینک” را می فروشد خودداری کنید.پرداخت به شخصی در Fiverr برای یک بسته بک لینک و قرارداد با یک سرویس فروش لینک (مثلاً Sape) راه های سریعی برای هدر دادن پول هستند. و اگر سایتی آشکارا تبلیغ می کند که لینک می فروشد؟ اجرا کن!
  • از وب سایت های “پرچم قرمز” خودداری کنید. وب‌سایت‌هایی که قبلاً جریمه شده‌اند، به مزرعه‌های پیوند/مقاله تغییر کاربری داده‌اند، و عموماً به صفحات تبلیغاتی سنگین و کم محتوا متکی هستند، همگی باید زنگ داخلی شما را به صدا در آورند.
  • همیشه پیوندهای پولی را فاش کنید و مطمئن شوید که به درستی با rel=nofollow یا rel=sponsored برچسب گذاری شده اند. برای سئو لینک نخرید. بسته‌های حمایت‌شده را با پیوندهایی که به درستی نسبت داده شده‌اند، در صورتی که برای برند شما منطقی هستند، خریداری کنید.
  • آیا قبلاً اشاره کردم که برای سئو نباید لینک بخرید؟

درست مانند لینک بیلدینگ ارگانیک، همیشه ضروری است که بر سلامت پروفایل بک لینک خود نظارت داشته باشید. از نرم‌افزار ردیابی لینک برای اندازه‌گیری تاثیر لینک‌های خود استفاده کنید و لینک‌های با کیفیت پایین را که ممکن است بر روی سایت شما تأثیر منفی بگذارند، حذف کنید.

اگر در گذشته پیوندهایی خریداری کرده اید، باید بسیار کوشا باشید – نمایه پیوند خود را دوباره بررسی کنید و هر گونه پیوند خطرناک را رد کنید. بله، حتی اگر برای آنها هزینه کرده باشید. بعید نیست که برای چند لینک پولی یک اقدام دستی دریافت کنید، اما اگر به طور انبوه از این تاکتیک ها استفاده کرده باشید، این یک خطر واقعی است.

آیا لینک های پولی کار می کنند؟

واقعیت این است که بله، پرداخت برای بک لینک ها می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد – به شرطی که گرفتار نشوید. اگر ارزش ریسک را نداشت، هیچکس این کار را نمی کرد.

اما پنهان کردن لینک‌های پولی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

بک لینک ها برای کمک به ایجاد اعتبار و ارتباط سایت در چشم گوگل ارزشمند هستند.

اما این کاملاً یک بازی اعداد نیست. درآمد چند لینک از وب سایت های مرتبطی که لینک ها تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند از ده ها لینک دریافتی از سایت های با کیفیت پایین بهتر عمل خواهد کرد.

گفتن این حرف دقیق ترین است پیوندهای پولی تا زمانی که کار نکنند کار می کنند. برخی از افراد با مدل‌های کسب‌وکار که بر تاکتیک‌های موقتی با ریزش زیاد تکیه می‌کنند، خوب هستند.

آیا باید لینک بخرید؟

اکنون که خرید و فروش بک لینک ها را بهتر درک کرده اید، وقت آن است که به این سوال 10000 دلاری بپردازید: آیا باید این کار را انجام دهید؟

اگر از من یا هر کسی در SEJ بپرسید، قاطعانه به شما خواهیم گفت: نه. حداقل، نه برای سئو.

اما شما یک بزرگسال هستید و خودتان تصمیم می گیرید. این کاملاً به شما بستگی دارد که تعیین کنید آیا فکر می کنید مزایای بالقوه بیشتر از خطر است یا خیر.

آیا حاضرید خطرات را بپذیرید؟ آیا با این که یک وب‌سایت «چرخ و سوزاندن» هستید و حجم قابل توجهی از ترافیک خود را یک شبه از دست می‌دهید، مشکلی ندارید؟ اگر چنین است، ممکن است تشخیص دهید که ارزش آن را دارد.

فقط توجه داشته باشید که پرداخت برای لینک ها در دراز مدت هدر دادن پول است.

زمان و منابعی که برای خرید لینک ها اختصاص می دهید برای انجام کارهای سئوی فوق العاده بهتر است.

لینک‌های خریداری شده می‌توانند به سرعت به شما کمک کنند، اما در برخی مواقع، احتمالاً خیلی زودتر از آنچه که فکر می‌کنید، گوگل شروع به نادیده گرفتن پیوندهایی می‌کند که برای آنها پول پرداخت کرده‌اید.

اما شاید این مدل کسب و کار شما باشد.

اگر شما یک دنباله‌دار سئو هستید که برای مدت کوتاهی روشن می‌سوزد و سپس به طرز شگفت‌انگیزی می‌سوزد، نگویید ما به شما هشدار نداده‌ایم. فقط آماده باشید که وقتی گوگل به کاری که انجام می‌دهید، سرمایه‌گذاری خود را از دست بدهید.

شما بسیار بهتر از خرید لینک برای یک آژانس سئو برای ارتقای مشروع رتبه خود هستید. به عبارت دیگر، برای کار پرداخت کنید، نه لینک. فقط مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام دهید و یک آژانس معتبر یا حرفه ای را استخدام کنید که فقط از طرف شما لینک ها را خریداری نمی کند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Photoroyalty/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط