بهترین دوره های سئو آنلاین – گزینه های رایگان و پولی


کسب مدرک برای برخی از حرفه ها چیز خوبی است. به هر حال، شما نمی خواهید پزشکی که حرفه خود را از طریق ویدیوهای یوتیوب که آپاندیس شما را بیرون می آورد، یاد گرفته باشد، نمی خواهید؟ البته که نه.

اما برای مشاغل دیگر، می توانید با کسری از هزینه، به همان اندازه، اگر نه بیشتر، از ارزش برنامه درسی کالج آنلاین یاد بگیرید. بهینه سازی موتور جستجو یکی از این موارد است.

این بدان معنا نیست که دریافت مدرک برای یک متخصص SEO ارزشی ندارد – هر تحصیلی چیز خوبی است، به خصوص اگر در زمینه مرتبط مانند علوم کامپیوتر، بازاریابی یا ارتباطات باشد.

اما همانطور که احتمالا می دانید، زمینه سئو در یک وضعیت دائمی در نوسان است. و این بیشتر از رقبا است که استراتژی های خود را تغییر دهند تا از شما جلوتر بپرند. همچنین تغییرات منظم و گاهی عمده ای در الگوریتم جستجوی گوگل ایجاد می کند.

اگر به تازگی در سئو شروع کرده اید، یک حرفه ای سطح متوسط ​​هستید که به دنبال افزودن ابزارها به جعبه ابزار خود هستید، یا حتی یک کهنه کار باتجربه که به دنبال جدیدترین ترفندها است، ما فقط این کار را داریم.

در زیر، ما لیستی از بهترین دوره های سئو آنلاین موجود را گردآوری کرده ایم تا بتوانید دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستید بیابید.

دوره های رایگان سئو

دوره گواهی سئو (HubSpot)

HubSpot که یک توسعه دهنده نرم افزار بازاریابی و فروش است، همیشه به نیازهای بازاریابان فکر می کند. و این شامل دوره گواهی سئو آن نیز می شود. این اصول اولیه سئو از جمله ارزیابی سایت فعلی شما، ایجاد بک لینک و انجام تحقیقات کلمات کلیدی را پوشش می دهد.

طول: زیر سه ساعت برای شش درس در کل

دوره آموزشی SEO: نحوه دریافت ترافیک ارگانیک از جستجو (Ahrefs) را بیاموزید

یکی دیگر از ارائه دهندگان ابزارهای سئو، Ahrefs، یک دوره رایگان برای مبتدیان سئو ارائه می دهد. این برنامه از ابتدا شروع می‌شود، و توضیح می‌دهد که چرا سئو مهم است و شرکت‌کنندگان را از طریق اصول تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی صفحه و شروع سئو فنی راهنمایی می‌کند.

طول: 14 درس در مدت دو ساعت

آموزش رایگان SEO: SEO برای مبتدیان (Yoast)

سازندگان افزونه محبوب سئو برای وردپرس می‌خواهند با یک دوره آنلاین رایگان به شما کمک کنند تا درباره سئو بیشتر بدانید. برنامه Yoast به گونه ای طراحی شده است که شما را به سرعت با دانش مورد نیاز برای تأثیر مثبت بر رتبه سایت خود در سریع ترین زمان ممکن مجهز کند.

طول: دو ساعت

آموزش سئو برای مبتدیان (Shopify)

وقتی صحبت از تجارت الکترونیک می شود، Shopify سگ بزرگی است که در این بلوک وجود دارد. برای کمک به خرده فروشان آنلاین برای به حداکثر رساندن تأثیر و درآمد خود، Shopify آموزش SEO رایگان را برای مبتدیان ارائه می دهد. این دوره با تمرکز بر خرید دیجیتال، برای کارآفرینان ایده آل است.

طول: 16 درس در بیش از یک ساعت

دوره آموزشی سئو داخلی و فنی (Semrush)

سازندگان ابزار تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی Semrush دوره ای را برای متخصصان سئوی متوسط ​​ارائه می دهند که سئوی داخلی و فنی را پوشش می دهد. پس از تکمیل این، شما می توانید برای صدور گواهینامه تست کنید.

طول: هفت درس در یک ساعت

مقدمه ای بر بهینه سازی موتورهای جستجو (وردپرس)

پلتفرم وبلاگ نویسی محبوب وردپرس یک دوره ابتدایی را ارائه می دهد تا شما را با اصول سئو آشنا کند. محتوا بر حسب تقاضا در دسترس است و گواهی تکمیل دریافت خواهید کرد.

مبانی سئو (رهبری)

Conductor چندین دوره رایگان سئو از جمله مبانی سئو، هم افزایی پولی و ارگانیک و سئوی بشارتی ارائه می دهد. همه به شما کمک می کنند تا استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را به حداکثر برسانید و رتبه جستجو را افزایش دهید.

طول: 1:30 برای اصول سئو

راهنمای مبتدی برای سئوی محلی (BrightLocal)

سئوی محلی شما را در مقابل مشتریان قرار می دهد، درست زمانی که آنها به دنبال شما هستند – که به این معنی است که واقعاً مهم است. این دوره از آکادمی BrightLocal شما را به دانش و مهارت‌هایی مجهز می‌کند که می‌توانید در جستجوهایی که در محله شما انجام می‌شود، ظاهر شوید.

طول: هشت درس + گواهینامه در تقریباً یک ساعت

اصول سئو گوگل (کورسرا/دانشگاه کالیفرنیا، دیویس)

این دوره که توسط UC Davis طراحی شده است، به شما کمک می کند تا به سرعت به اصول اولیه بهینه سازی موتورهای جستجو برسید. این شامل اطلاعاتی در مورد توسعه استراتژی، تحقیق کلمات کلیدی و رفتار جستجو است.

طول: 11 ویدیو، هشت ساعت برای تکمیل

تخصص بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) (Coursera/دانشگاه کالیفرنیا، دیویس)

این برنامه عمیق تر از برنامه قبلی، به شما می آموزد که چگونه تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید، روابط تأثیرگذار ایجاد کنید و گزارش هایی را در مورد یافته های خود ایجاد کنید.

طول: پنج دوره

دوره های سئو پولی

رایگان همیشه یک چیز عالی است، اما اگر به دنبال چیزی کمی جدی تر و متمرکز هستید، ممکن است ارزش وقت شما را برای سرمایه گذاری در یک دوره پولی داشته باشد. اینجا چند تا از بهترین هاست:

دوره آموزشی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) (Simplilearn)

Simplilearn یک مربی آنلاین “بوت کمپ” است. در نظر گرفته شده است که دوره پیشرفته SEO آن شما را برای یک نقش به عنوان یک متخصص سئوی کامل آماده کند. این برنامه عمیق بر همه چیز تمرکز می کند، از اصول زمینه جستجو گرفته تا مهارت های پیشرفته مانند بهینه سازی خارج از صفحه، توسعه استراتژی بازاریابی محتوا، و مدیریت تجزیه و تحلیل.

طول: 58 درس از کمتر از پنج دقیقه تا تقریباً یک ساعت و نیم.

قیمت: یادگیری خودسرانه – 1199 دلار، بوت کمپ آنلاین – 1499 دلار

گواهینامه SEO Essentials (Moz)

ارائه دهنده نرم افزار SEO Moz طیف گسترده ای از گزینه های آموزشی را از طریق آکادمی Moz خود ارائه می دهد. مورد توجه خاص گواهینامه SEO Essentials است. این دوره آموزشی در نظر گرفته شده است تا دانش لازم برای شروع در سئو را در اختیار شما قرار دهد، از جمله ایجاد درک درستی از نحوه عملکرد موتورهای جستجو.

طول: شش ساعت محتوای هدایت شده توسط مربی

قیمت: 595 دلار

گواهینامه فنی سئو (Moz)

به دنبال چیزی پیشرفته تر هستید؟ این دوره آموزشی بر اساس درخواست طراحی شده است تا شما را با مهارت هایی که برای ارتقای تخصص سئو فنی خود از مبتدی تا متوسط ​​نیاز دارید، تجهیز کند. در مورد خزیدن، فهرست‌بندی، قابلیت دسترسی و عملکرد سایت خواهید آموخت.

طول: سه ساعت محتوای تحت رهبری مربی

قیمت: 395 دلار

گواهی تحلیل رقابتی SEO (Moz)

یکی دیگر از دوره های آکادمی Moz که برای متخصصان سئوی متوسط ​​تا پیشرفته در نظر گرفته شده است، این برنامه درخواستی به شما یاد می دهد که چگونه کمپین های سئو رقبای خود را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید، ممیزی انجام دهید و حضور رقبای خود را در رسانه های اجتماعی ارزیابی کنید.

طول: سه ساعت محتوای تحت رهبری مربی

قیمت: 395 دلار

گواهی سئو (ClickMinded)

یک پلت فرم آموزش مداوم آنلاین برای متخصصان بازاریابی، ClickMinded یک دوره گواهینامه SEO را ارائه می دهد که با در نظر گرفتن حرفه ای های پرمشغله طراحی شده است. این به شما اصول بهینه سازی موتور جستجو را آموزش می دهد و پس از قبولی در امتحان نهایی، گواهینامه به شما اعطا می شود. همچنین شامل دسترسی مادام العمر به پنج دوره مینی SEO می باشد.

طول: سه تا شش ساعت

قیمت: دوره های تک از 997 دلار

آموزش گواهینامه بهینه سازی موتورهای جستجوی پیشرفته (SEO) (انگیزه بازار/Simplilearn)

این دوره آموزشی عمیق سئو بسیار فراتر از اصول اولیه است و به شما کمک می کند تا مهارت های خود را به سطح بعدی ببرید. سرمایه گذاری زمانی بیشتر از برخی دوره های موجود در این لیست، در نظر گرفته شده است که یک دوره جامع در مورد همه چیزهای SEO باشد.

طول: 25+ ساعت

قیمت: یادگیری خودگام با 1199 دلار، بوت کمپ آنلاین 1499 دلار

SEO 101 (DistilledU)

در این دانشگاه آنلاین همه چیز را از مهارت های اولیه گرفته تا مفاهیم پیشرفته بیاموزید. SEO 101 بر نحوه کار موتورهای جستجو و مهارت ها و اصولی که برای بهبود رتبه خود باید بدانید تمرکز دارد.

طول: هشت ماژول بیش از 32 ساعت

قیمت: 40 دلار در ماه پرداخت می شود. 33 دلار در ماه سالانه پرداخت می شود

آموزش سئو (بروس کلی)

بروس کلی اولین ابزار تحلیل صفحه وب در جهان را برنامه ریزی کرد. اکنون، او تخصص خود را در بهینه سازی موتورهای جستجو از طریق SEOTraining.com به اشتراک می گذارد. این دوره جامع با سرعت خودتان یاد می گیرید و همه چیز را از شروع آموزش سئو گرفته تا تاکتیک های پیشرفته را در بر می گیرد.

طول: بیش از 15 ساعت بیش از 48 ویدیو

قیمت: 1495 دلار برای عضویت یک ساله

مبانی SEO (SERanking)

این دوره آموزشی ساختاریافته آنلاین طراحی شده است تا شما را در تمام جنبه های سئو راهنمایی کند و به شما نشان دهد که چگونه آن را برای شما کارآمد کنید. SERanking همچنین یک دوره آموزشی در زمینه سئوی محتوا برای گسترش بیشتر دانش شما ارائه می دهد.

طول: 41 درس در مدت شش ساعت

قیمت: اشتراک اولیه از 39.20 دلار در ماه شروع می شود

راهنمای بازاریاب (غیر فنی) برای سئو (MarketingProfs)

این برنامه برای افرادی طراحی شده است که مدرکی در زمینه علوم کامپیوتر یا رشته های مرتبط ندارند. نحوه کار موتورهای جستجو را تجزیه و تحلیل می کند و مراحل خاصی را به شما ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا رتبه خود را بدون نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی به حداکثر برسانید.

طول: هفت درس، هر درس 60-90 دقیقه

قیمت: اشتراک سالانه 595 دلار

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی (دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو)

در این دوره آنلاین از UC San Diego، اصول سئو و نحوه ساختار وب سایت خود را بیاموزید. در حین یادگیری استفاده از ابزارهای آنلاین مختلف، تجربه عملی در انجام وظایف یک متخصص سئو کسب خواهید کرد.

طول: سه ساعت اعتبار

قیمت: 695 دلار

بهینه سازی موتورهای جستجو (دانشگاه فونیکس)

در این دوره آنلاین، انجام تجزیه و تحلیل رقابتی، ایجاد استراتژی کلمه کلیدی و ایجاد معماری سایت خزنده پسند را بیاموزید. این برنامه به شما درک کاملی از تاکتیک ها و بهترین شیوه های سئو ارائه می دهد.

طول: سه ساعت اعتبار، پنج هفته

قیمت: 1194 دلار

بهینه سازی موتورهای جستجو (دانشگاه کیپ تاون)

این دوره آنلاین شما را به مهارت‌های آماده برای کار مجهز می‌کند تا به شما امکان می‌دهد با اطمینان نقش سئو را به عهده بگیرید. علاوه بر درک عملی از بهترین شیوه ها، شما همچنین گواهی معتبر صنعت را از دانشگاه برتر آفریقا دریافت خواهید کرد.

طول: 10 هفته با 10 ساعت در هفته

مبانی بهینه سازی موتورهای جستجو (دانشگاه تورنتو)

انجام تحقیقات رقابتی و توسعه استراتژی های سئو را در این دوره خرد بیاموزید. شما درک کاملی از نحوه عملکرد Google به دست خواهید آورد و بهترین روش ها را یاد خواهید گرفت تا به شما در صعود به رتبه بندی کمک کند.

طول: 15 ساعت

قیمت: 559 دلار کانادا

سایر منابع

نکته مهم در مورد اینترنت (به غیر از لذت بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو) ثروت مطلق اطلاعاتی است که برای شما به ارمغان می آورد. در اینجا چند منبع دیگر وجود دارد که می توانید از آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید:

آموزش لینکدین

لینکدین چیزی بیش از یک سایت شبکه حرفه ای است – همچنین مکانی عالی برای یادگیری است.

در زمان نگارش مقاله، 521 ویدیو و دوره آموزشی مرتبط با سئو موجود بود. و با چنین تعداد زیادی برای انتخاب، مطمئناً چیزی ارزشمند برای هر سطح مهارت وجود دارد.

PluralSight

پلت فرم یادگیری فناوری آنلاین PluralSight یک راه عالی برای یادگیری مهارت های جدید – از جمله بازاریابی دیجیتال و SEO است.

مکانی عالی برای کسب گواهینامه های فنی، حتی می توانید از آن برای یادگیری کدنویسی استفاده کنید، اگر می خواهید آن را به مجموعه رو به رشد مهارت های وب خود اضافه کنید. یک دوره آزمایشی رایگان در دسترس است و سپس برنامه ها از 299 دلار در سال شروع می شود.

Udemy

یکی دیگر از پلتفرم‌های آموزشی که به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را ارتقا دهید، Udemy تعدادی ویدیوی SEO دارد.

هر درس ویدیویی به طور جداگانه فروخته می شود، اما این به شما این مزیت را می دهد که دقیقاً در مورد کدام جنبه از SEO می خواهید بیشتر بدانید. هر دوره از 14.99 دلار شروع می شود.

دوره های مهارت به اشتراک گذاری SEO

Skillshare طیف گسترده ای از ویدیوهای اصلی را در مورد موضوعات مختلف خلاقانه و فنی، از جمله، شما حدس زدید، SEO را ارائه می دهد.

این یک مکان عالی برای بررسی اصول اولیه یا تمرکز بر روی یک منطقه خاص برای بهبود است. قیمت ها از 159 دلار در سال برای تیم ها شروع می شود.

یک SEO عالی هرگز یادگیری را متوقف نمی کند

یکی از بهترین چیزها در مورد کار در سئو این است که هیچ روزی هرگز شبیه هم نیست. و تا زمانی که گوگل با الگوریتم خود کنار می‌رود و سعی می‌کند نتایج جستجو را به دقت تنظیم کند، همیشه به یک متخصص ماهر نیاز وجود خواهد داشت که به وب‌سایت‌ها کمک کند تا در صفحات نتایج جستجو در رتبه‌بندی بالا بروند.

دوره مورد بحث طیف وسیعی از دوره های رایگان برای مبتدیان مطلق تا کلاس های مفصل در یک جنبه خاص از SEO را اجرا می کند.

فقط به یاد داشته باشید، مهم نیست که چقدر این کار را انجام می دهید یا چقدر خوب هستید، آموزش شما هرگز انجام نمی شود. به یادگیری ادامه دهید – این تنها راه برای اطمینان از کسب رتبه وب سایت شما است که شایسته آن است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: GaudiLab/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط