بهترین روش های جستجو در سایت برای SEO و تجربه کاربری


مهم نیست که چقدر وب سایت شما برای پیمایش آسان است یا تجربه کاربری (UX) چقدر تمیز است، عملکرد جستجو در سایت حیاتی است.

بازدیدکنندگان سایت شما راهی مستقیم می خواهند تا دقیقاً آنچه را که می خواهند پیدا کنند.

جستجو در سایت چیزی بیش از یک جعبه جستجو است. این یک جنبه ضروری از نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما است.

گوگل این نوار را بسیار بالا قرار داده است و امروزه کاربران انتظار دارند جستجو بی عیب و نقص انجام شود. این بدان معناست که جستجوی شما در سایت باید نتایج مربوطه را نشان دهد، در غیر این صورت بازدیدکنندگان ممکن است آنجا را ترک کنند و شما از کسب و کار بالقوه ضرر کنید.

بنابراین، چگونه می توانید مطمئن شوید که جستجوی خود در سایت به تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری کمک می کند؟

ما فهرستی از بهترین روش‌های جستجوی در سایت را جمع‌آوری کرده‌ایم، اینکه چگونه داده‌ها می‌توانند تلاش‌های سئوی شما را نشان دهند و راه‌حلی برای خطرات سئوی موجود در آن.

بهترین روش های جستجو در سایت

آیا ایجاد یک ویجت جستجو در سایت شما کافی است؟

اوه، نه کاملا

اگر ویژگی جستجو انتظارات مشتریان را برآورده نکند، بیشتر به یک مانع تبدیل می شود تا کمک.

این بدان معناست که شما فقط یک مانع بین کاربران و محصولی که می خواهند از شما بخرند قرار می دهید.

در زیر هفت بهترین روشی که باید هنگام افزودن جستجوی درون سایت به وب سایت خود رعایت کنید، آورده شده است.

1. قرار دادن جعبه جستجو

قرار دادن نوار جستجو در سایت

نوار جستجوی شما باید به راحتی پیدا شود.

هیچ کس به دنبال آن به پاورقی وب سایت شما نمی رود.

هنگامی که شخصی وب سایت شما را روی دسکتاپ مشاهده می کند، باید در یک نقطه برجسته، ترجیحا نزدیک گوشه سمت راست بالا باشد.

یک دستگاه تلفن همراه باید خط مخصوص به خود را در بالای صفحه داشته باشد.

مراقب باشید کادر جستجو را خیلی نزدیک به کادرهای دیگر قرار ندهید، مانند ثبت نام در خبرنامه، زیرا ممکن است باعث سردرگمی کاربران شود.

2. طراحی جعبه جستجو

نوار جستجو دعوت به اقدام

به طور مشابه، باید فوراً مشخص شود که جعبه جستجو چه می کند.

سه عنصر طراحی وجود دارد: یک کادر جستجو، یک دکمه جستجو و یک ذره بین.

کادر جستجو جایی است که کاربران پرس و جوها را تایپ می کنند.

اگر فیلد ورودی خیلی کوتاه باشد، افراد نمی‌توانند تمام متن خود را ببینند و ویرایش آسان درخواست خود را دشوار می‌کند.

یک قانون سرانگشتی خوب این است که یک ورودی متنی 27 کاراکتری داشته باشید که اکثر پرس و جوهای جستجوی کاربر را در خود جای می دهد.

افزودن یک دکمه جستجو به طرح خود به کاربران کمک می کند تا درک کنند که یک مرحله اضافی برای شروع عمل جستجو وجود دارد.

گنجاندن ذره بین ضروری است زیرا نمادی است که به طور گسترده برای “جستجو” شناخته شده است.

نماد باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا سیگنال واضحی را به مصرف کننده ارائه دهد، حتی در یک دستگاه تلفن همراه.

3. متن Placeholder را اضافه کنید

ایده خوبی است که متن مکان‌نما را در کادر جستجو قرار دهید تا مثالی از آنچه می‌توانند جستجو کنند به کاربران ارائه شود.

جعبه جستجوی سایت example_SEJ اسکرین شاتاسکرین شات از SearchEngineJournal.com، ژوئن ۲۰۲۲

4. تکمیل خودکار

دسته بندی ها در جستجوی در سایت

تکمیل خودکار آنچه را که کاربر جستجوگر در سایت جستجو می‌کند بر اساس عبارت‌های جستجوی محبوب یا پیشنهادی پیش‌بینی می‌کند.

کادر جستجو مورد یا دسته‌ای را توصیه می‌کند که کاربر ممکن است با پیش‌بینی عبارت جستجو به آن علاقه‌مند باشد، و در زمان و تلاش تایپ کردن صرفه‌جویی کند.

این ویژگی در مورد سریعتر کردن فرآیند جستجو نیست. این برای کمک به کاربران برای پرسیدن سوالات جستجوی بهتر است.

مراقب باشید که کاربران را با پیشنهادات بیش از حد غرق نکنید. حداکثر 10 نتیجه بهترین تمرین است.

5. گزینه رتبه بندی سفارشی

فیلترهای جستجوی روی سایتتصویر ترکیبی ایجاد شده توسط پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو، جولای 2022؛ تصاویر از yelp.com تهیه شده است

حالا بیایید در مورد آنچه بعد از جستجو اتفاق می افتد صحبت کنیم.

کاربر شما کادر جستجو را به راحتی پیدا می کند، متن را وارد می کند، دکمه جستجو را می زند و در صفحه نتایج جستجو قرار می گیرد.

به عنوان مالک وب سایت، می خواهید کنترل کنید (یا اولویت بندی کنید) که کدام صفحات در بالای نتایج جستجوی سایت شما قرار می گیرند.

امکان رتبه بندی دستی صفحات، کنترل لازم برای تبلیغ محصولات فصلی یا محصولات ویژه را فراهم می کند.

6. صفحه نتایجی وجود ندارد

بهینه سازی صفحه صفر نتیجهتصویر ترکیبی ایجاد شده توسط پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو، جولای 2022؛ تصاویر منبع kohls.com هستند

چیزی که شما نمی خواهید اتفاق بیفتد یک صفحه “بدون نتیجه” است.

صفحه “بدون نتیجه” مانند یک بن بست احساس می شود.

وقتی بازدیدکنندگان «نتیجه ای نداشت» را می بینند، ممکن است فکر کنند سایت شما چیزی را که به دنبال آن هستند ندارد – و آن را ترک کنند.

ارائه یک مسیر رو به جلو برای بازدیدکنندگان بهترین روش است.

در زیر پیام «نتایج صفر»، چند محصول یا دسته‌بندی مرتبط اضافه کنید که ممکن است علاقه بازدیدکنندگان را برانگیزد.

7. نتایج را ساده کنید

هدف جستجو در سایت یافتن سریع چیزی است که به دنبال آن هستید.

این بدان معناست که نتایج جستجو در سایت باید ساده شود.

فیلترها به مشتریان این امکان را می دهند که جستجوهای خود را برای یافتن آنچه جستجو می کنند، اصلاح کنند.

نمونه شگفت انگیز صفحه فرود ecomتصویر از asos.com، ژوئیه 2022

به عنوان مثال، شخصی که برای «لباس‌های سایز بزرگ مهمان عروسی» جستجو می‌کند احتمالاً می‌خواهد نتایج را بر اساس اندازه، رنگ، قیمت و غیره کاهش دهد.

چگونه جستجو در سایت برای سئو خوب است

به‌عنوان بازاریاب، داده‌های شخص اول و داده‌های شخص ثالث را با هم ترکیب می‌کنیم و این ابزار و آن ابزار را امتحان می‌کنیم تا بفهمیم چگونه ارتباط با مخاطبانمان را بهبود ببخشیم.

زیبایی جستجو در سایت این است که شما مجبور نیستید تعجب کنید که یک کاربر هنگام بازدید از وب سایت شما چه کار می کند.

کاربران دقیقاً همان چیزی را که جستجو می کنند در کادر جستجوی سایت شما تایپ می کنند.

و طبق تحقیقات Forrester، بازدیدکنندگان آنلاینی که از کادر جستجو استفاده می‌کنند، دو تا سه برابر بیشتر از افرادی که جستجو نمی‌کنند، تبدیل می‌شوند.

اکنون، اطلاعاتی که در مورد کارهایی که افرادی که سه برابر بیشتر در معرض تبدیل قرار دارند، در سایت شما انجام می دهند، نکته قابل توجهی است.

نظارت منظم بر داده های جستجو در سایت به شما این امکان را می دهد که از تلاش های SEO خود به روش های زیر پشتیبانی کنید:

  • UX سایت.
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • شکاف در محتوا
  • ویژگی SERP: جعبه جستجوی پیوندهای سایت.

UX سایت

اگر متوجه روندی در جستجوهایی شدید که از یک صفحه خاص شروع می شود، چیزی از دیدگاه ناوبری گم شده است.

به آن صفحه نگاهی بیندازید و سعی کنید پرس و جوی جستجوی پرطرفدار را متمرکزتر روی صفحه کنید.

به عنوان مثال، اگر اکثر جستجوهای هنگام جستجو از صفحه اصلی شما شروع می شود و اکثر جستجوها برای عبارت “ورود” است، می خواهید روش هایی را برای برجسته تر کردن دکمه ورود در صفحه اصلی آزمایش کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

بسیار خوب، من قصد دارم راز سریع تحلیلگر سئو را به اشتراک بگذارم.

کاربران آنچه را که به دنبال آن هستند را در کادر جستجوی سایت شما وارد می کنند.

این پرس و جوهای جستجوی در سایت به احتمال زیاد شبیه به آنچه که در ابتدا در جستجوی گوگل تایپ کردند هستند.

افرادی که این پرسش‌ها را جستجو می‌کنند، بیشتر به مشتریان پولی تبدیل می‌شوند.

اینها «کلمات کلیدی گرند اسلم» شما هستند که سه برابر گرما را وارد می کنند.

از جستجو در سایت به نفع خود در تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

شکاف در محتوا

اگر عباراتی با جستجوهای منحصر به فرد بالا و نرخ خروج بالا مشاهده می کنید، مردم به دنبال این اطلاعات هستند اما نمی توانند آن را پیدا کنند.

حداقل نه به راحتی.

این داده‌ها به شما می‌گوید که مخاطبان شما به کجا می‌توانند محتوای جدیدی تولید کنند.

جعبه جستجوی لینک سایت

اگر صفحه اصلی وب‌سایت شما به‌عنوان نتیجه جستجو ظاهر می‌شود، «جستجوی Google» ممکن است یک کادر جستجوی دامنه‌دار به وب‌سایت شما نشان دهد.

با این حال، این تضمین نمی کند که کادر جستجوی پیوندهای سایت در نتایج جستجو نشان داده شود.

نمایه سازی صفحات جستجوی سایت: خطرات

من امیدوارم، در این مرحله، شما با جستجوی در سایت همراه باشید!

قبل از اینکه این مورد را در وب سایت خود پیاده سازی کنید، یک خطر SEO وجود دارد که باید از آن آگاه باشید.

اگر اجازه دهید URLهای جستجوی داخلی سایت ایندکس شوند، برخی از پیامدها می توانند بر عملکرد سایت شما تأثیر بگذارند.

دستورالعمل های وب مستر به وضوح موضع گوگل را در مورد این موضوع توضیح می دهد:

Robots.txt برای نتایج جستجو pages_screenshot دستورالعمل های وب مستر Googleاسکرین شات از راهنمای گوگل وبمستر، ژوئیه ۲۰۲۲

در تصویر آمده است: «از فایل robots.txt در سرور وب خود برای مدیریت بودجه خزیدن خود با جلوگیری از خزیدن در فضاهای بی نهایت مانند صفحات نتایج جستجو استفاده کنید.»

اینترنت زیادی وجود دارد!

بنابراین، گوگل زمان مشخصی را برای خزیدن در هر سایت (که به عنوان «بودجه خزیدن» شناخته می‌شود) اختصاص می‌دهد تا کارها را در حرکت نگه دارد.

چقدر زمان (بودجه خزیدن) سایت شما به اندازه و سلامت وب سایت شما بستگی دارد.

و داشتن بسیاری از URLهای جستجوی داخلی سایت برای خزیدن بهینه نیست.

صفحات نتایج جستجوی داخلی خود را بدون فهرست علامت گذاری کنید.

افکار نهایی

مطمئن شوید که کادر جستجو به راحتی پیدا می شود و نحوه استفاده از آن در دسکتاپ و موبایل واضح است.

به دنبال یک ویجت جستجو در سایت باشید که به شما امکان می دهد نتایج را سفارشی کنید.

صفحه “بدون نتیجه” را سست نکنید. از آن به عنوان فرصتی برای برقراری ارتباط با مقوله های مورد علاقه استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که برای حفظ بودجه خزیدن خود، صفحات نتایج جستجوی خود را فهرست بندی نکنید.

و در آخر، از این گنجینه داده به نفع خود استفاده کنید.

نکته داده با کیفیت بالا: یک فیلتر GA اضافه کنید تا مطمئن شوید تمام عبارات جستجو با حروف کوچک ردیابی می شوند. به این ترتیب، مهم نیست که کاربر «TERM X» یا «term x» را تایپ کند. داده های گزارش شما تقسیم نمی شود.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: vectorfusionart/Shutterstock

تصاویر در پست ایجاد شده توسط پائولو بوبیتا/ژورنال موتور جستجو





منبع

مطالب مرتبط