بهروزرسانی محتوای مفید Google منتشر شد: 8 نکته که باید بدانید
امروز، گوگل بهروزرسانی الگوریتم محتوای مفید را آغاز میکند که به محتوای اولیه برای افراد پاداش میدهد و محتوای نوشته شده برای موتورهای جستجو را بیارزش میکند.
گوگل در صفحه رسمی بهروزرسانی رتبهبندی جستجوی خود، انتشار بهروزرسانی محتوای مفید را در 25 آگوست تأیید میکند
هفته گذشته، گوگل اعلام کرد که این بهروزرسانی در راه است و راههای زیادی برای تعیین اینکه آیا محتوای شما واجد شرایط «اول مردم» است یا خیر، پیشنهاد کرد.
در روح به روز رسانی امروز، من سعی خواهم کرد تا با ارائه زمینه های اضافی، توصیه های Google را مفیدتر کنم.
در اینجا هفت چیز وجود دارد که باید بدانید تا مطمئن شوید که بر اساس راهنماییهای ارائه شده توسط Google، محتوایی برای افراد ایجاد میکنید.
1. از موضوع اصلی خود خیلی دور نشوید
“آیا شما مخاطبان موجود یا مورد نظری برای کسب و کار یا سایت خود دارید که اگر مستقیماً به شما مراجعه کنند، محتوای آن مفید خواهد بود؟”
با این توصیه، گوگل ممکن است سعی کند به مردم بگوید که به حوزه تخصصی خود پایبند باشند.
ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو گاهی می تواند به معنای انتشار مقالات خارج از جایگاه شما باشد.
فرض کنید یک وب سایت دستور غذا دارید و فرصتی برای استفاده از یک کلمه کلیدی با حجم بالا در ارتباط با مراقبت از پوست دارید.
اگرچه مقاله ممکن است مفید باشد، اما بعید است که مخاطبان موجودی که در انتظار دستور العمل به سایت هستند آن را مفید بدانند.
علاوه بر این، گوگل پیشنهاد می کند سوالات مرتبط زیر را از خود بپرسید:
- آیا محتوا در وهله اول برای جذب افراد از موتورهای جستجو است نه ساخته شده برای انسان؟
- آیا صرفاً به این دلیل درباره چیزهایی می نویسید که به نظر مرسوم می رسند و نه به این دلیل که در غیر این صورت برای مخاطبان فعلی خود در مورد آنها می نویسید؟
- آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی خاص شوید، اما در عوض عمدتاً به این دلیل که فکر می کردید ترافیک جستجو دریافت می کنید؟
2. تجربه دست اول را نشان دهید
“آیا محتوای شما به وضوح تخصص دست اول و عمق دانش را نشان می دهد (به عنوان مثال، تخصص ناشی از استفاده واقعی از یک محصول یا خدمات یا بازدید از یک مکان)؟”
با این توصیه، گوگل به مردم میگوید در مورد چیزی که شخصاً تجربه نکردهاند ننویسند.
ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو ابتدا می تواند شامل نوشتن در مورد محصولات و خدماتی باشد که به طور دست اول از آنها استفاده نکرده اید. این نوع مقالات معمولاً با پیوندهای وابسته همراه هستند که برای نویسنده پورسانت دریافت می کنند.
از آنجایی که نویسنده هیچ تجربه ای در مورد آنچه می نویسد ندارد، محتوا آنقدر که می تواند مفید نیست.
اگر در مورد محصول، خدمات یا مکانی که در مورد آن می نویسید تجربه دارید، با عکس ها یا بینش های اصلی آن را به اندازه کافی واضح بیان کنید.
علاوه بر این، گوگل پیشنهاد میکند سوال مرتبط زیر را از خود بپرسید: آیا شما عمدتاً آنچه را که دیگران میگویند بدون افزودن ارزش زیادی خلاصه میکنید؟
3. چندین موضوع را در یک سایت ترکیب نکنید
“آیا سایت شما هدف یا تمرکز اصلی دارد؟”
با این خط، گوگل به این نکته اشاره می کند که وب سایت ها باید جایگاه ویژه ای داشته باشند.
یک وب سایت نمی تواند برای همه مردم همه چیز باشد.
این نه تنها برای بازدیدکنندگان مفید نیست، بلکه برای موتورهای جستجو که سعی در درک سایت دارند نیز گیج کننده است.
سایت خود را حول یک حوزه موضوعی بسازید. در صورت تمایل به ایجاد محتوا در مورد موضوعات مختلف، همیشه می توانید چندین وب سایت بسازید.
علاوه بر این، گوگل پیشنهاد میکند سوال مرتبط زیر را از خود بپرسید: آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می کنید به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟
4. پاسخ های کافی به سؤالات جستجوگران ارائه دهید
“آیا پس از خواندن محتوای شما، آیا شخصی احساس می کند که به اندازه کافی در مورد یک موضوع یاد گرفته است تا به هدف خود کمک کند؟”
با این توصیه، گوگل می گوید محتوا زمانی مفید است که به افراد چیزی یاد می دهد یا به آنها کمک می کند تا یک کار را انجام دهند.
ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو اغلب می تواند شامل نوشتن مطالب زیادی بدون گفتن چیزی ارزشمند باشد.
هنگام نوشتن محتوا برای افراد، باید به آنها کمک کنید تا به یک سوال پاسخ دهند یا نگرانیهایی را که باعث شده در وهله اول وبسایت شما را پیدا کنند، حل کنند.
علاوه بر این، گوگل پیشنهاد می کند سوالات مرتبط زیر را از خود بپرسید:
- آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا می کند که برای دریافت اطلاعات بهتر از منابع دیگر نیاز به جستجوی مجدد دارند؟
- آیا برای تعداد کلمات خاصی می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که Google تعداد کلمات ترجیحی دارد؟ (نه، اینطور نیست)
5. از تجربه کلی خواننده غافل نشوید
“آیا کسی که محتوای شما را می خواند احساس می کند تجربه رضایت بخشی داشته است؟”
با این توصیه، گوگل به مردم یادآوری می کند که به تجربه کلی خواندن یک محتوا فکر کنند.
این امکان وجود دارد که تمام معیارهای فوق را برآورده کنید و هنوز یک تجربه رضایت بخش را ارائه نکنید.
به عنوان مثال، مطالعه یک بررسی محصول را با تخصص دست اول در نظر بگیرید نمی کند شامل عکس یا فیلم
در حالی که جستجوگران ممکن است از محتوای متنی قدردانی کنند، نمایش بصری محصول تجربه را کامل می کند.
خواسته ها و نیازهای جستجوگران را برآورده کنید، آنها را رها نکنید که به دنبال چیزهای بیشتری باشند.
6. به سوالی که پاسخ تایید شده ای ندارد، پاسخ ندهید
«آیا محتوای شما به سؤالی پاسخ میدهد که در واقع هیچ پاسخی ندارد، مثلاً زمانی که یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی تاریخ انتشار آن تأیید نشده باشد؟»
با این توصیه، گوگل به وبسایتها نسبت به ادعاهای غیرواقعی هشدار میدهد.
اگر در مورد چیزی می نویسید که شایعه یا بی نتیجه است، برای خواننده روشن کنید.
علاوه بر رعایت به روز رسانی محتوای مفید، این توصیه خوبی برای ایجاد و حفظ اعتماد با خوانندگان شما است.
7. دستورالعمل های گوگل را برای سایر به روز رسانی های اصلی دنبال کنید
“آیا راهنمایی های ما را برای به روز رسانی های اصلی و برای بررسی محصول در نظر دارید؟”
با این توصیه، Google به شما یادآوری میکند که راهنماییهای مربوط به بهروزرسانیهای اصلی و بهروزرسانی بررسی محصول در مورد بهروزرسانی محتوای مفید نیز اعمال میشود.
اگر در حال حاضر توصیههای Google را برای بهروزرسانیهای اصلی و صفحات بررسی محصول دنبال میکنید، به احتمال زیاد موقعیت خوبی برای بهرهمندی از بهروزرسانی محتوای مفید دارید.
یادداشت های پایانی
بهروزرسانی محتوای مفید Google در دو هفته آینده منتشر میشود. برای ارزیابی تاثیر، بهتر است تا تکمیل بهروزرسانی صبر کنید.
این بهروزرسانی بر جستجوهای انگلیسی در سراسر جهان تأثیر میگذارد و در آینده به سایر زبانها نیز گسترش خواهد یافت.
این تنها محتوای مفیدی نخواهد بود که بهروزرسانی منتشر شده توسط Google است. گوگل به صراحت در اعلامیه اصلی خود بیان می کند که به طور مستمر تلاش های خود را برای شناسایی محتوای غیر مفید اصلاح می کند:
در ماههای آینده، ما همچنین به اصلاح نحوه تشخیص محتوای غیر مفید توسط طبقهبندیکننده ادامه میدهیم و تلاشهای بیشتری را برای پاداش دادن بهتر به محتوای اولیه انجام میدهیم.»
برای جزئیات بیشتر، توضیحی را که منتشر کردیم با تمام اطلاعات شناخته شده درباره بهروزرسانی محتوای مفید Google منتشر کردیم، ببینید.
منبع: Google (1، 2)
تصویر ویژه: Stefano Garau/Shutterstock