به نظر می رسد chatgpt از جستجوی Google به عنوان یک برگشتی استفاده می کند
Aleyda Solís آزمایشی را برای آزمایش چگونگی فهرست سریع چتگپ یک صفحه وب انجام داد و به طور غیر منتظره کشف کرد که به نظر می رسد ChatGPT از نتایج جستجوی Google به عنوان یک بازپرداخت برای صفحات وب استفاده می کند که نمی تواند به آن دسترسی پیدا کند یا هنوز در بینگ فهرست نشده است.
به گفته آلیا:
من یک تست ساده اما ساده را اجرا کرده ام که تأیید اعتماد به نفس chatgpt به قطعه های SERP های Google را برای پاسخ های آن تأیید می کند.
یک صفحه وب جدید ایجاد کرده است ، هنوز فهرست نشده است
Aleyda یک صفحه کاملاً جدید (با عنوان “LLMS.TXT Generators”) را در وب سایت خود با عنوان LearningAisearch.com ایجاد کرد. او بلافاصله ChatGPT (با جستجوی وب) را آزمایش کرد تا ببیند آیا می تواند به صفحه دسترسی پیدا کند یا پیدا کند اما Chatgpt نتوانست آن را پیدا کند. چتپپ با این پیشنهاد پاسخ داد كه URL به طور عمومی فهرست بندی نشده یا احتمالاً منسوخ شده است.
وی سپس از Google Gemini در مورد صفحه وب سؤال كرد كه با موفقیت محتوای صفحه زنده را با موفقیت و خلاصه كرد.
صفحه وب ارسال شده برای نمایه سازی
وی در ادامه صفحه وب را برای فهرست بندی از طریق کنسول جستجوی Google و ابزارهای Bing Webmaster ارسال کرد. Google با موفقیت صفحه وب را فهرست بندی کرد اما بینگ با آن مشکل داشت.
بعد از گذشت چند ساعت Google Google شروع به نمایش نتایج برای صفحه با سایت کرد: اپراتور و با جستجوی مستقیم URL. اما بینگ همچنان در نمایه سازی صفحه وب مشکل داشت.
Chatgpt را بررسی کرد تا زمانی که از قطعه جستجوی Google استفاده کرد
Aleyda به Chatgpt بازگشت و پس از چندین بار تلاش ، خلاصه ای ناقص از محتوای صفحه را به وی داد و فقط یک ابزار را که در آن ذکر شده بود ، ذکر کرد. هنگامی که او از Chatgpt برای منشأ آن قطعه ناقص خواست ، پاسخ داد که از “قطعه قطعه شده از طریق جستجوی وب” استفاده می کند ، احتمالاً از “نمایه سازی موتور جستجو”.
وی تأیید کرد که قطعه ای که توسط ChatGPT نشان داده شده است با قطعه نتیجه جستجوی Google مطابقت دارد ، نه بینگ (که هنوز آن را فهرست بندی نکرده است).
آلیا توضیح داد:
“یک قطعه از کجا؟
هنگامی که من پیگیری کردم و پرسیدم که این قطعه اطلاعاتی را که نشان داده شده است به کجا می رساند ، پاسخ این بود که “یک قطعه مخفی را از طریق جستجوی وب قرار داده بود که پیش نمایش محتوای صفحه را نشان می دهد – احتمالاً از فهرست بندی موتور جستجو.”
اما من می دانستم که این صفحه هنوز در بینگ فهرست بندی نشده است ، بنابراین باید … نتایج جستجوی گوگل باشد؟ من رفتم تا بررسی کنم
هنگامی که من قطعه متن را که توسط ChatGPT در مقابل نشان داده شده در نتایج جستجوی Google برای صفحه نمایش خاص یادگیری AI LLMS.TXT مقایسه کردم ، می توانم تأیید کنم که این همان اطلاعات بود … “
یک حادثه منزوی نیست
مقاله Aleyda در مورد یافته های وی (تأیید شده: ChatGPT از Google SERP برای پاسخ های خود استفاده می کند [A Test with Proof]) پیوندها به صفحه وب شخص دیگری که خلاصه ای از تجربه مشابه در جایی که چتپپ از یک قطعه Google استفاده می کند ، خلاصه می کند. بنابراین او تنها کسی نیست که این موضوع را تجربه می کند.
اثبات اینکه سئو سنتی برای جستجوی هوش مصنوعی مرتبط است
Aleyda همچنین آنچه را که در یک پست LinkedIn اتفاق افتاده است ، که در آن کایل آتاتر مورلی مشاهده خود را به اشتراک گذاشت ، مستند کرد:
“بنابراین chatgpt اساساً برای ایجاد پاسخ ، قطعه های گوگل را از بین می برد؟
چه تماس بیدارکننده برای هر کسی که فکر می کند سئو سنتی است مرده است. “
دفتر استفان نظر خود را در مورد آنچه اتفاق می افتد به اشتراک گذاشت:
“اگر نتایج بینگ کافی نباشد ، به نظر می رسد که به قطعه قطعه های Google SERP باز می گردد.”
او بعداً در بحث در مورد پست خود توضیح داد:
“بر اساس شواهد فعلی ، نظریه تصفیه شده من در اینجا آمده است:
هنگام فعال کردن مرور ، ChatGPT درخواست های جستجو را از طریق بینگ اول ارسال می کند (همانطور که در سیاهههای مربوط به DevTools مشاهده می شود).
با این حال ، اگر نتایج بینگ کافی یا منسوخ نباشد ، به نظر می رسد که به قطعه قطعه Google SERP می رسد – که احتمالاً از طریق یک پروکسی بدون مدارک یا API ثانویه.
این توضیح می دهد که چرا برخی از پاسخ ها حاوی قطعه های جهانی Google هستند که هرگز در پاسخ های Bing API ظاهر نمی شوند.
من چندین مورد را دیده ام که با این رفتار منبع دوگانه مطابقت دارند. “
پیشخدمت
Chatgpt در ابتدا قادر به دسترسی مستقیم به صفحه نبود ، و تنها پس از نمایش صفحه در نتایج جستجوی گوگل بود که توانست به سؤالات مربوط به صفحه پاسخ دهد. هنگامی که این قطعه در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شد ، Chatgpt شروع به مراجعه به آن کرد و نشان داد که اعتماد به بخش های جستجوی عمومی Google را به عنوان یک بازپرداخت عمومی در صورت عدم دسترسی به همان داده ها در بینگ نشان داد.
نکته جالب توجه این است که آیا سیاهههای مربوط به سرور سرنخی در مورد اینکه آیا ChatGPT سعی در خزیدن در صفحه دارد یا خیر ، در صورت چنین ، چه کد خطایی در پاسخ به عدم بازیابی داده ها بازگردانده شده است. کنجکاو است که چتپت قادر به بازیابی صفحه نبود ، و گرچه احتمالاً هیچ نتیجه ای در نتیجه گیری ندارد ، اما هنوز هم می تواند نتیجه گیری را کامل تر کند تا آخرین اطلاعات را از دست بدهد.
با این وجود ، به نظر می رسد که این اثبات بیشتر است که SEO استاندارد هنوز هم برای جستجوی AI با قدرت کاربرد دارد ، از جمله برای جستجوی Chatgpt. این به اظهارات اخیر گری ایلیز می افزاید که تأیید می کند که نیازی به GEO تخصصی یا AEO برای رتبه بندی خوب در نمای کلی Google AI و حالت AI نیست.
تصویر برجسته توسط Shutterstock/KrakenImages.com