بیایید در مورد محتوای قدیمی و زنجیره های تغییر مسیر صحبت کنیم


در حین بررسی برخی از سوالات ارسال شده به SEJ پس از یک وبینار اخیر، دو مورد از آنها به عنوان مرتبط و مشابه به نظرم رسید.

این به این معنی است که شما به دنبال یک خواننده غیرعادی هستید، زیرا امروز نسخه ویژه 2 به 1 Ask an SEO است.

در اینجا سؤالات وجود دارد:

اینس پرسید: با وب سایت های قدیمی که دارای صدها URL با ترافیک بسیار کم به اکثر آنها هستند، چه می کنید؟ آیا ابتدا محتوای بد را حذف می کنید؟ چقدر باید در یک زمان حذف کنم؟ آیا قانونی وجود دارد؟ آیا باید لینک های داخلی را در نظر بگیرم؟

کریستینا پرسید: آیا بهتر است محتوای قدیمی را به محتوای جدید هدایت کنیم اگر منجر به زنجیره تغییر مسیر شود؟ یا فقط باید آن محتوا را حذف کنم؟

بیایید در مورد محتوای قدیمی صحبت کنیم

اینجا چیزهای زیادی برای باز کردن بسته بندی وجود دارد، پس بیایید به آن بپردازیم.

من ابتدا پیو حیوان خانگی ام را از راه دور می کنم: امیدوارم تاریخ هایی در این محتوای قدیمی داشته باشید تا خوانندگانی که به طور تصادفی با آن برخورد می کنند بدانند که قدیمی و قدیمی است.

چند روش وجود دارد که می توانید در اینجا انتخاب کنید، و بسیاری از آنها به تحقیقات و داده های کلیدواژه شما بستگی دارد.

اولین سوالی که برای هر محتوایی از خودم می پرسم این است: آیا این مفید است؟ یا مضر است (منسوخ، توصیه بد، دیگر مرتبط نیست و غیره)؟

اگر مضر است یا دیگر مرتبط نیست، مانند یک پست وبلاگ در مورد نحوه افزایش فالوور Google+‎ خود، می‌توانید ادامه دهید و آن را حذف کنید. هیچ چیز مربوط به تغییر مسیر آن وجود ندارد.

اگر مفید باشد، چند گزینه برای شما باقی می ماند:

  • آن را دوباره بنویسید یا آن را با محتوای دیگر ترکیب کنید تا ببینید آیا می توانید ترافیک بیشتری برای آن به دست آورید یا خیر.
  • اگر در حال حاضر محتوای به روز یا مرتبط تری دارید، ادامه دهید و 301 آن را به آن محتوا هدایت کنید.
  • اگر دیگر در مورد وب سایت یا کسب و کار شما صدق نمی کند، ادامه دهید و آن را حذف کنید.

بسیاری از متخصصان سئو به شما خواهند گفت که اگر قبلاً یک قطعه فوق العاده محبوب با تعداد زیادی لینک خارجی بود، باید آن را 301 کنید تا آن پیوندها حفظ شود.

من به شما می گویم که یا بفهمید چرا دیگر فوق العاده محبوب نیست و آن را به روز کنید یا آن را برای اهداف تاریخی ادامه دهید. شگفت انگیز است که چقدر از اینترنت “قدیمی” دیگر وجود ندارد.

نکته کلیدی در اینجا این است که بفهمیم چرا محتوا محبوب نیست

پس از انجام این کار می توانید توصیه های زیر را دنبال کنید:

• آیا نیاز کاربر را برطرف می کند اما فقط کیفیت پایینی دارد؟ دوباره بنویس.
• آیا دیگر مرتبط/مفید نیست؟ آن را حذف کنید.
• آیا محتوای جدیدتر یا بهتر در جای دیگری وجود دارد؟ آن را تغییر مسیر دهید.
• آیا به دلایل تاریخی باید آن را حفظ کنم؟ یا الان حجم کمی برای آن وجود دارد، اما من همچنان ترافیک دارم؟ اونو تنهاش بذار.

خوب، حالا بیایید در مورد تغییر مسیرها صحبت کنیم

زنجیره‌های ریدایرکت در سئو فشار زیادی را دریافت می‌کنند.

قبلاً بحث های زیادی در مورد اینکه آیا آنها پیج رنک را می گذرانند یا نه، چقدر رتبه پیج را پاس می کنند، چقدر کاهش می یابد، چه تعداد گوگل دنبال می شود و غیره وجود داشت.

برای 99.9999925٪ از مردم، هیچ یک از اینها مهم نیست.

اگر اینها چیزهایی هستند که باید نگرانشان باشیم، آنقدر کم هستند که تأثیر زیادی ندارند. حقیقت گوگل است اراده دنبال تغییر مسیر و اراده مقداری “ارزش” را از آنها عبور دهید.

هیچ اثر منفی یا جریمه ای از داشتن زنجیره های تغییر مسیر وجود ندارد اما هدف خود را بیش از پنج پرش نکنید زیرا ممکن است گوگل از دنبال کردن تغییر مسیرها منصرف شود.

مطمئنا، آنها ایده آل نیستند. آنها چند میلی ثانیه زمان بارگذاری صفحه شما را اضافه می کنند و ممکن است 100٪ از ارزش صفحه را به مقصد ارسال نکنند، اما همه اینها حداقل و صادقانه، سئو بیش از حد فکر می کند.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا باید محتوا را تغییر مسیر دهید یا حذف کنید، از روبریک بالا استفاده کنید.

و به عنوان بهترین روش، اگر زنجیره های تغییر مسیر دارید، با به روز رسانی تغییر مسیرها برای اشاره مستقیم به مقصد نهایی، آنها را به حداقل برسانید.

به عنوان مثال، اگر A->B->C (یک زنجیره تغییر مسیر) دارید، به جای آن A->C و B->C (دو تغییر مسیر) ایجاد کنید.

امیدوارم این کمک کند.

در مورد سئو سوالی دارید؟ از طریق این فرم ارسال کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: ANDRANIK HAKOBYAN/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط