تاریخچه جستجوی Google اکنون می تواند پاسخ های Gemini AI را به قدرت برساند
Google به روزرسانی در دستیار هوش مصنوعی Gemini Personal خود را اعلام کرد که باعث افزایش شخصی سازی پاسخ ها می شود تا نیازهای کاربر را پیش بینی کند و به جای یک ابزار بیشتر شبیه یک دستیار شخصی طبیعی باشد. نمونه هایی از چگونگی کمک به کاربران جدید به کاربران برای ایده های مسافرتی مغزی و ارائه توصیه های شخصی است.
ویژگی جدید ابتدا به دسک تاپ و سپس به برنامه های تلفن همراه می رود.
جمینی با شخصی سازی
Google نسخه جدیدی از Gemini را اعلام کرد که پاسخ ها را با علایق منحصر به فرد کاربر سازگار می کند. این کار را بر اساس تاریخچه جستجوی آنها انجام می دهد که جمینی ها را قادر می سازد تا پاسخ هایی را با سطح بالاتری از ارتباط متنی و شخصی سازی ارائه دهند. Google قصد دارد با ادغام سایر برنامه ها و خدمات Google ، نامگذاری عکس ها و تصاویر به عنوان نمونه ، شخصی سازی را گسترش دهد.
گوگل توضیح داد:
“در ماه های آینده ، جمینی با اتصال با سایر برنامه ها و خدمات Google ، از جمله عکس ها و YouTube ، توانایی خود را در درک شما گسترش می دهد. این امر باعث می شود تا جمینی ها بینش های شخصی تری ارائه دهند ، و از درک گسترده تری از فعالیت ها و ترجیحات شما برای ارائه پاسخ هایی که واقعاً با شما طنین انداز است ، ارائه می دهد. “
شخصی سازی چگونه کار می کند
کاربران می توانند ترجیحات و جزئیات شخصی خود را مانند الزامات رژیم غذایی یا نام شریک زندگی خود به اشتراک بگذارند تا بتوانند درجه بیشتری از شخصی سازی را در پاسخ هایی که احساس خاص برای فرد دارند ، بدست آورند. کاربران پیشرفته می توانند به جمینی اجازه دهند تا به چت های گذشته دسترسی پیدا کنند تا ارتباط پاسخ ها را بیشتر بهبود بخشند.
دسترسی Google به تاریخچه جستجو و داده های برنامه های دیگر ممکن است این مزیت را به وجود آورد که ممکن است برنامه های رقیب مانند ChatGPT نتوانند با آن مطابقت داشته باشند.
شخصی سازی انتخاب است
چهار نکته اصلی برای درک شخصی سازی در جمینی وجود دارد:
- شخصی سازی در حال حاضر یک ویژگی انتخابی است که دارای عنوان “آزمایش” است.
- کاربران برای فعال کردن آن باید از منوی کشویی مدل استفاده کنند.
- قبل از استفاده از آنها برای شخصی سازی ، Gemini مجوز اتصال به تاریخچه جستجو و سایر خدمات و برنامه های Google را درخواست می کند.
- کاربران همچنین می توانند از این ویژگی جدا شوند.
این بدان معناست که میلیون ها کاربر جمینی به طور ناگهانی به جای جستجو ، دسترسی به تعداد فزاینده ای از اطلاعات را از یک دستیار هوش مصنوعی متنی آغاز نمی کنند. اما این بدان معنی است که درب آن اتفاق می افتد و مرحله بعدی این است که کاربران Google آن را باز کنند.
آنچه ناشران باید بدانند
این به روزرسانی به طور فزاینده ای فاصله بین جستجوی سنتی و دستیار گوگل را محو می کند ، در حالی که همزمان اطلاعات را به طور فزاینده ای در دسترس قرار می دهد به گونه ای که ناشران و SEO ها باید به اندازه کافی نگران باشند تا بتوانند نحوه پاسخگویی را شناسایی کنند.
ملاحظات مربوط به مسائل مربوط به حریم خصوصی ممکن است Google را از تبدیل شخصی سازی به یک ویژگی انتخابی باز دارد. و در حالی که شخصی سازی در حال حاضر از یک منوی کشویی انتخابی است زیرا هنوز یک ویژگی آزمایشی است. اما پس از بالغ بودن ، فرض نیست که گوگل ممکن است شروع به فریب کاربران برای اتخاذ آن کند.
حتی اگر این یک ویژگی آزمایشی باشد ، ممکن است ناشران و SEO ها بخواهند درک کنند که چگونه این امر بر آنها تأثیر می گذارد ، مانند اینکه امکان ردیابی ترافیک ارجاع جمینی شخصی وجود دارد یا به دلیل ملاحظات حریم خصوصی ماسک می شود؟ آیا پاسخ های جمینی نیاز به کلیک به سایت های ناشر را کاهش می دهد؟
اعلامیه Google را بخوانید:
جمینی با کمک متناسب از برنامه Google شخصی شخصی می شود
تصویر برجسته توسط تصاویر Shutterstock/TADA