تبلیغات کلیکی چیست؟

از سال 2013، امتیاز کیفیت گوگل بسیار با ارزش و سختگیرانه شد به طوری­که میانگین امتیاز کیفیت از 7 به 5 تغییر کرد (حداکثر امتیاز کیفیت، 10 میباشد). 2. بسیاری از سایت های فعال در این زمینه، قابلیت زیر مجموعه گیری را به صورت مادام العمر برای شما در نظر گرفته اند. ارتباط آگهی (ad relevance) معیاری است که مشخص می­کند کلمه کلیدی، با متن تبلیغ و صفحه فرود شما چقدر ارتباط دارد. گوگل ادز پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که سرویس تبلیغاتی خود را به روش های مختلف مانند تبلیغات متنی و نمایشی به مخاطبین خود نشان می دهد. تا وقتی این ضرب آهنگ را به درستی انجام دهید در همین شرایط باقی خواهید ماند. شاید اگر خود بخواهید سایتی مخصوص داشته باشید با توجه به رقابت شدیدی که برای دیده شدن و جلب نظر مخاطب وجود دارد، مجبور باشید با وجود رقبا هزینه بیشتری صرف کنید؛ اما اگر یک سامانه وبسایتی که توانسته است تیم کامل و متخصصی را دور هم جمع کند، و با گرفتن نشان ملی سامان دهی و نشان اعتماد الکترونیک کسب و کارهای اینترنتی و همچنین درگاه امن پرداخت زرین بال ثابت کرده است، صادقانه فعالیت خواهد کرد با درج اطلاعاتتان به کمکتان بیاید، با هزینه بسیار کمتری در موتور جستجویی مانند گوگل در چشم و دید خواهید بود.

آن ها می توانند با آپلود فایل های خود در سایت های فوق، علاوه بر کاهش هزینه های اجاره هاست، درآمد نیز داشته باشند. برای کسب درآمد از طریق تبلیغات، علاوه بر شرکت گوگل می توان با شرکت های ایرانی که کاری شبیه گوگلادسنس انجام میدهند نیز همکاری کرد. همکاری با این شرکت ها مزیت های خود را نسبت به کار کردن با شرکت های گوگل دارد. شایان ذکر است که دکمههای حمایت مالی، خوانندگان وبسایت شما را به درگاههای پرداختی مانند: PayPal ، Stripe یا Fundly وصل میکنند. لازم به ذکر است طبق قوانین این سایت ها هر چه فایل های شما بیشتر و حجیم تر باشد درآمد شما بیشتر خواهد بود. طرز کار این سایت ها به این صورت است که شما یک فایل (متن، صوت، نرم افزار، کتاب یا ویدئو) در این سایت ها بارگذاری و سپس یک لینک دریافت می کنید که با انتشار آن در فضای مجازی، به ازای هر تعداد دانلودی که از فایل شما صورت پذیرد، مبلغی دریافت می کنید.

این اکستنشن به شما اجازه میدهد که شماره تلفن خود را در تبلیغ بگنجانید تا مخاطب راه سریعتری برای ارتباط با شما داشته باشد. قصد داریم اطلاعات مفیدی در رابطه با تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز در اختیار شما قرار دهیم. جایگاه آگهی (Ad Position) به موقعیت تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل که در مقایسه با تبلیغات سایر شرکتها نمایش داده میشود گفته می­شود. اما زمانی که برای یک کلمه کلیدی، تنها یک تبلیغدهنده وجود داشته باشد کل تبلیغ به شما تعلق میگیرد و با توجه به امتیاز کیفیت تبلیغ شما و قیمتی که بر هر کلیک تعیین کردید، CPC شما تعیین میشود. پورتال جامع سایت پارس ناز با چندین سال تجربه و آمار بازدید بالا آماده انجام کارهای تبلیغاتی شما می باشد.

سئو (SEO) یا بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو باعث میشود تا صفحات وبسایت شما در صفحه اول گوگل و هنگام استفاده کاربران از کلمات کلیدی مرتبط با شما نمایش داده شود. کلمات کلیدی با Score کم را شناسایی کرده و ببینید آیا میتوانید ارتباط آنها را با تبلیغ افزایش دهید. برای مثال، اگر شما به صورت آنلاین کفش می­فروشید، ممکن است کلمات کلیدی مانند کفش کتانی، کفش اسپرت مردانه و … این همراه همیشگی برندها را به این فکر می اندازد که چطور از طریق یار و یاور مخاطبینشان با آنها ارتباط برقرار کنند! میبینید که گوگل فهرست مناسبی از کمپینهای مختلف را باتوجهبه هدفی که در سر دارید در اختیار شما قرار داده. برای مثال شما ممکن است که روزی بدون هیچگونه مشکل و شک و تردیدی تا بیست یا سی میلیون تومان نیز به صورت ماهانه برای تبلیغ در گوگل پرداخت کنید.

1. ابتدا باید در این سایت ها عضو شوید و سپس اقدام به آپلود فایل کنید. یک روش برای کسب درآمد، انتخاب فایل هایی است که در زمان خاصی اصطلاحا داغ هستند. یکی از راه هایی که می توان از طریق آن به کسب درآمد در اینترنت رسید، آپلود فایل در سایت هایی است که قابلیت کسب درآمد از این طریق را دارند. کلمات کلیدی (Keywords)، کلمات و عبارت­هایی هستند که کاربران در گوگل جستجو میکنند و به دنبال محصول/خدمت مورد نیاز خود میگردند. کمپین نصب اپلیکیشن که با توجه به تنظیمات موجود در این کمپین می توانید برای اپلیکیشن خود نصب و یا بازدید کننده اضافه کنید.

اما اگر از بازدید واقعی در زمان پخش ویدیو استفاده کنید تنها زمانی مجبور به پرداخت هزینه خواهید بود که مخاطب کل ویدیو شما را مشاهده کند. علاوه براین، عدم ترجمه کاتالوگ یا بروشور منجر به مشکلاتی در نحوه استفاده از کالا برای مشتریان می شود چرا که به دلیل عدم تطابق زبان آنها راهنمای استفاده از محصول را متوجه نشدند یا اصلا آن را نخوانده اند. این عدد بسته به شرایطی نظیر کیفیت متن تبلیغ و گیرایی موضوع آن و نسبت مشاهده به کلیک که به آن CTR گفته میشود تغییر میکند. اگر قصد تبلیغات کسب و کار خود را دارید و میخواهید با توجه به تعداد نجومی جستجوهای کاربرانی که روزانه در Google انجام میشود سرمایهگذاری کنید و به سرعت توجه لازم را برای رشد درآمد خود به دست آورید، هیچ راهی بهتر از ثبت نام برای استفاده از Google ads وجود ندارد. البته این موضوع به معنای این است که افرادی که از تبلیغ ویدیویی گوگل در ایران استفاده می کنند تقریبا در این عرصه بی رقیب خواهند بود و استفاده بیشتری از ظرفیت های این تبلیغات خواهند داشت. با توجه به این معیارها شما می توانید تعیین کنید که تبلیغات خود را صرفاً برای خانمهای 25 تا 30 ساله که در شهر تهران زندگی می کنند و از طریق تبلت به اینترنت وصل شده اند، به نمایش بگذارید.

وب سایت شما حتی بعد از اتمام شارژ، در آن کلمه کلیدی در صفحه اول قرار میگیرد. در این صورت نهتنها دامنه وبسایت که حتی نام صاحب دامنه را نیز در لیست سیاه خود قرار میدهد. پس از آن هر وب سایت، با هر کلمه کلیدی، به نسبت امتیازی که از گوگل دریافت کرده و همینطور هزینه پیشنهادی سایر رقبا می تواند با یک هزینه متفاوت در صفحه اول گوگل حضور داشته باشد و این موضوع برای هر وب سایت و بیزنس متفاوت می باشد. CPC یا هزینه به ازای هر کلیک (Cost Per Click)، مبلغی است که تبلیغکننده در هر زمانی که کاربر بر روی آگهی گوگل ادز آن­ها کلیک می­کند باید به گوگل بپردازد. تبلیغات اینترنتی با استفاده از “پلتفرم گوگل ادز” که پیش از این با نام گوگل ادوردز شناخته میشد، یکی از مؤثرترین و کارآمدترین روشها برای دستیابی به مشتریهای جدید و رونق کسبوکار است.

به عنوان مثال، Adzooma راه حل خدمات مدیریت شده و همچنین نرم افزار Adzooma Pro را ارائه می دهد که با استفاده از آن می توانید کمپین های گوگل ادز خود را بهینه کنید. اکسین ادز یک سایت معتبر ایرانی است که می توانید با عضویت در این سیستم اقدام به نمایش تبلیغات در سایت خود کرده و به ازای هر کلیک بازدید کنندگان بر روی تبلیغات، تا سقف 500 ریال به عنوان پورسانت دریافت کنید. این اتفاق انقلابی را در دنیای وب به پا کرد. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در چند شاخه مختلف کار میکند میتوانید اکانت خود را بر اساس ساختار وب سایتتان، انواع محصولات یا خدماتی که تبلیغشان میکنید یا براساس موقعیت جغرافیاییشان تقسیمبندی کنید. در ادامه به بیان روش هایی که می توانید با استفاده از آن در اینترنت تبلیغات انجام دهید را بیان می کنیم. احتمالاً زیاد شنیده بودید که بعد از تبلیغات گوگل، حداقل یک روز زمان میبرد تا به صفحه اول برسید؛ اما اینها برای زمانیست که شما با ویدیجیتالمارکتینگ آشنا نباشید. زمان بسیار کمی برای رساندن پیام خود به مخاطبان وجود دارد.

پارس ادز متعلق به موسسه رسانه پرداز پارس است، این شرک هم اکنون دهمین سال فعالیت خود را پشت سر می گذارد و می توان گفت در ردیف اولین شرکت های ارائه کننده چنین خدماتی در وب فارسی به شمار می آید، اگر چه امروزه فضای تبلیغات آنلاین و خصوصا تبلیغات کلیکی یا پی پی سی بسیار رقابتی تر از قبل شده و شرکت های دیگر بخش هایی از این بازار را در اختیار دارند اما ساختار چند بخشی پارس ادز همچنان این شرکت را در ردیف بهترین ارائه کنندگان این خدمات قرار می دهد. زمانیکه شما از روش­های تبلیغاتی برای افزایش فروش، تولید لید یا سایر فعالیت­های هدفمند و با ارزش استفاده میکنید، باید به طور مداوم و همزمان میزان بازده سرمایه گذاری (ROI) خود را نیز اندازه بگیرید. تبلیغات در یوتیوب به شما این فرصت را می دهد که تبلیغات ویدیویی خود را در نتایج سرچ یوتیوب یا قبل، هنگام و بعد از پخش ویدیوهای یوتیوب نمایش دهید. به همین دلیل در مجله کاپریلا به سوالات شما در مورد تبلیغات در صفحه اول گوگل میپردازیم. چون شما را دوست و شریک تجاری خودمان می دانیم، از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر در خدمت شما هستیم. 4. پس از اینکه کل درآمد شما به مقدار مشخصی (طبق قوانین سایت) رسید، می توانید درآمد خود را برداشت کنید.

جایگاه واقعی تبلیغ شما با شاخصی به نام رتبه آگهی (Ad rank) تعیین میشود که خود از مجموعه عوامل نظیر قیمت پیشنهادی شما برای هر کلیک، امتیاز کیفیت (quality score) آگهی، کیفیت صفحه تبلیغ در گوگل فرود و … گوگل از شاخص Quality Score استفاده می­کند تا مشخص شود که چگونه هر آگهی بر اساس نرخ کلیک، ارتباط کلمه کلیدی با آگهی و صفحه فرود و نیز کیفیت صفحه فرود (landing page) برای کاربر مفید است. با در نظر گرفتن میانگین نرخ تبدیل برای صنعت خود، میتوانید بفهمید که مایلید برای هر بازدیدکننده چقدر هزینه کنید. این که متناسب با عبارت جست و جو شده توسط شما چه محتوایی پیشنهاد داده شود ، به نظر گوگل بستگی دارد ! این شبکه بیشتر در تبلیغات دیجیتالی فعالیت دارد و در سال 1394 آغاز به کارکرد. از این کمپین می توانید برای زمانی که هدفمند می خواهید در سطح گوگل برای جستجو و یا شبکه نمایش وب سایت های طرف قرارداد گوگل استفاده کنید بهره مند شوید.

با این کار هزینه تبلیغ شما به تا حد زیادی کنترل شده است. افراد بیننده می توانند بعد از گذشت 5 ثانیه از پخش تبلیغات شما آن را ببندند. برای انجام تبلیغ در یوتیوب شما می توانید مخاطبان خود را هدف گذاری کنید. همچنین با معرفی این سیستم به دیگران و عضویت آن ها از طریق شما، به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات قرار گرفته در سایت آن ها می شود، مبلغی از طرف سایت به عنوان پورسانت به شما اضافه خواهد شد. همچنین، در پارسی سره (فارسی خالص)، گاه از واژه های «پچواک» و «برگردان» به جای «ترجمه» استفاده می کنند.

هرگز كاربران خود را به صفحات نامربوط هدايت نكنيد بخاطر اين كه اولين كسي كه از اين جريان متضرر خواهد شد خود شما هستيد و هر چقدر كه كار را به شكل اصولي انجام دهيد به همان اندازه موفقيت هاي بيش تري را كسب خواهيد كرد. ما در شرکت Adsprove همواره تخفیفات هر حساب کاربری را برای شما اختصاص خواهیم داد. در واقع، قیمت تبلیغات در گوگل توسط ما تعیین میشود اما هزینهای که بابت هر کلیک پرداخت میکنیم به مهارت ما در برنامهریزی تبلیغات و نیز میزان رقابت تبلیغاتی در کلمات کلیدی هدف در گوگل بستگی دارد. 2. اگر صاحب وب سایتی هستید که فایل هایی دانلودی برای کاربران خود قرار می دهد، آن فایل ها را در سایت های ذکر شده آپلود کنید و اگر صاحب وب سایت نیستید می توانید پس از آپلود فایل های جذاب، لینک آن ها را در شبکه های اجتماعی، وبلاگ، سایت ها و انجمن ها انتشار داده و از آن طریق دیگران را اقدام به دانلود فایل های خود کنید. مشاغل مختلف، از کانالهای دیجیتال، مانند موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی، انواع تبلیغات گوگل، ایمیل و سایر وبسایتها برای ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی خود استفاده میکنند. تبلیغات نمایشی گوگل به حجم وسیعی از کاربران اینترنت در وبسایتها و اپلیکیشنهای مختلف نمایش داده میشود.

مطالب مرتبط