تجسم داده چیست و چگونه از آن برای سئو استفاده کنیم؟


برنامه ریزی و اجرای یک استراتژی عالی SEO برای هر کمپین بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است.

با این حال، این تلاش نیازمند داده هایی است تا داستان را به گونه ای بیان کنیم که با مشتریان ما طنین انداز شود.

اما بررسی اعداد و ارقام می تواند خسته کننده و از نظر ذهنی خسته کننده باشد. اینجاست که تجسم داده ها وارد می شود.

تجسم داده ها داده های شما (اعداد) را می گیرد و در یک زمینه بصری مانند نمودار، نمودار یا نقشه قرار می دهد. همچنین به ایجاد داستان های داده ای کمک می کند که بینش ها را با وضوح ارتباط برقرار کند.

بدون تجسم داده ها برای استخراج بینش، روندها و الگوها، شانس دریافت پشتیبانی از سایر بخش ها به شدت کاهش می یابد. بهترین تجسم داده ها مجموعه داده های پیچیده را برای ارائه پیامی مختصر و واضح تجزیه می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تجسم داده ها، اهمیت آن و نحوه استفاده از آن برای کمپین سئوی خود، بیشتر بخوانید.

انواع تجسم داده ها

برای سال‌ها، ساده‌ترین راه برای ایجاد تجسم داده‌ها، افزودن اطلاعات به صفحه‌گسترده اکسل و تبدیل آن به نمودار، نمودار یا جدول بود.

در حالی که این روش هنوز موثر است، در چند دهه اخیر چند به روز رسانی شده است.

گزینه‌های امروزی به کاربران اجازه می‌دهند تا تصاویر دقیقی از داده‌ها ایجاد کنند، از جمله:

  • نمودارهای گلوله ای
  • نمودارهای متحرک
  • درختان شعاعی
  • نمودارهای تعاملی
  • ابرهای حبابی
  • هنر داده
  • نقشه های حرارتی
  • داشبوردها
  • اینفوگرافیک

و خیلی بیشتر.

این نمونه ای از تجسم داده ها برای دیدن سلسله مراتب خزیدن یک وب سایت است.تصویر از screamingfrog.co.uk، آگوست 2022

موارد بالا نمونه ای از تجسم داده ها برای دیدن سلسله مراتب خزیدن یک وب سایت است.

نحوه انتخاب نوع تجسم مناسب

نوع تجسم مناسب را برای برقراری ارتباط موثر پیام خود انتخاب کنید.

قبل از شروع:

  1. پیام کلیدی را که می خواهید ارتباط برقرار کنید مشخص کنید و آن را در یک جمله کوتاه خلاصه کنید.
  2. داده‌هایی را که برای برقراری ارتباط با پیام خود نیاز دارید پیدا کنید و همچنین برای شفاف‌تر کردن این پیام، آن را ساده کنید.
  3. نوع داده های خود را در نظر بگیرید، مانند مقایسه ها، روندها، الگوها، توزیع و داده های جغرافیایی.
  4. در نظر بگیرید که چه نوع نمایشگر ساده است و توجه مخاطب را به خود جلب می کند.
  5. مانند تمام محتوای وب، تجسم شما باید برای همه کاربران قابل دسترسی باشد.
  6. اطلاعاتی را که باید در تجسم گنجانده شود در نظر بگیرید، و خوانندگان می توانند داده ها را درک و تفسیر کنند.

اهمیت تجسم داده ها

شرکت های مدرن از طریق یادگیری ماشینی حجم عظیمی از داده ها را تولید می کنند.

در حالی که عالی است، باید اطلاعات را مرتب کنیم، فیلتر کنیم و توضیح دهیم. بنابراین برای سهامداران و صاحبان مشاغل منطقی است.

شناسایی سریع الگوها و روندها در استراتژی سئو با استفاده از تجسم داده ها آسان است. تجسم، انتقال بینش را آسان و سریع می کند. تبدیل تجسم داده ها به یک عادت در کسب و کار شما مزایای متعددی دارد.

پیشنهادهای ارزش قوی ایجاد کنید

بیان اینکه چگونه و چرا محصولات شما خوب هستند برای سهامداران یا مشتریان آسان است، اما درک آنچه شما می گویید برای همان افراد آسان نیست.

تجسم داده های شما یک استراتژی عالی است که می تواند خرید را به ایده ها افزایش دهد. این استراتژی همچنین می تواند ترافیک سایت را به فروش تبدیل کند و به موفقیت یک تجارت کمک کند.

ارتباط سریعتر و آسانتر را فعال کنید

همه کسب و کارها به دنبال تبلیغ محصولات خود به مردم هستند. اما تعداد کمی از مردم برای خواندن کلمات زیادی وقت می گذارند.

در عوض، پیام را به محتوای بصری که ارائه آن آسان است، ساده کنید.

افراد بیشتری روی داده های بصری تمرکز می کنند تا روی متن. تصاویر بصری به جلب توجه و متقاعد کردن مشتریان، مشتریان و سرمایه گذاران بالقوه کمک می کند.

در نتیجه، این به هدایت ترافیک به سمت سرمایه گذاری شما کمک می کند که منجر به موفقیت می شود.

الگوها و روندها را تحلیل کنید

صنایع تجاری به الگوها و روندهای خاصی بستگی دارند. این وظیفه شماست که بر اساس الگوها و روندهای بازار تصمیم بگیرید.

تجسم داده ها کل فرآیند شناسایی فرصت های فعلی و آینده را خلاصه می کند.

این داده ها همچنین به صاحبان مشاغل کمک می کند تا تصمیم گیرندگان محتاطانه ای را با وضعیت بازار هماهنگ کنند.

انگیزه دادن به اعضای تیم

موفقیت کسب و کار بستگی به تلاش اعضای تیم در این فرآیند دارد. هر یک از اعضای سازمان شما از زمانی که کسب و کار گام های توسعه ای برداشته است خوشحال می شود.

تجسم داده‌ها می‌تواند به شناسایی موقعیت اولیه کسب‌وکار و جهتی که آن در حرکت است کمک کند.

این فرآیند می‌تواند به اعضای تیم انگیزه دهد تا سخت‌تر کار کنند و کسب‌وکار شما را به ارتفاعات بیشتری ارتقا دهند.

بهبود تجربه مشتری

تجسم داده ها نقش مهمی در بهبود تجربه مشتری شما دارد. داده ها اطمینان حاصل از رضایت مشتریان و گنجاندن نیازهای آنها را آسان می کند.

تجسم داده‌ها شکل‌دهی، فیلتر کردن و جداسازی داده‌ها را بر حسب تقاضا آسان می‌کند.

بصری سازی داده ها و سئو

داده های سئو به طور قابل توجهی بر حجم جستجوی کلمه کلیدی تاثیر می گذارد و به رتبه بندی سایت کمک می کند.

حجم جستجوی کلمه کلیدی تعداد دفعاتی است که بازدیدکنندگان برای یک کلمه کلیدی خاص در یک بازه زمانی خاص جستجو می کنند. این اصطلاح همچنین به تعداد افرادی که به یک کلمه کلیدی علاقه دارند اشاره دارد.

داده های SEO همچنین برای ترافیک ارگانیک در جنبه های مختلف بازاریابی آنلاین بسیار مهم است. مورد دوم تعداد افرادی است که از سایت شما بازدید می کنند.

سرعت صفحه یکی دیگر از اقدامات مهم سئو است که قابلیت اطمینان وب سایت شما را تعیین می کند.

بازدیدکنندگان آنلاین شما فرصتی برای صبر کردن برای بارگذاری صفحه ندارند. علاوه بر این، سرعت صفحه نیز بر موقعیت شما در موتور جستجو تأثیر می گذارد.

استفاده از تجسم داده ها برای بهبود سئو

تجسم داده های شما تأثیر قابل توجهی در تفسیر دارد. تجسم می تواند به نمایش حجم جستجو برای مجموعه کلمات کلیدی مختلفی که می خواهید در کمپین بعدی خود استفاده کنید کمک کند.

ابزارهای تجسم نیز می توانند تجزیه و تحلیل دقیقی از سایت شما از نقطه نظر سئو ارائه دهند.

ارائه محتوای خود در نمودارها و نمودارها به مخاطب کمک می کند تا تمام جنبه های کمپین سئو را درک کند.

افزایش قابلیت های SEO

تجسم داده ها می تواند به چندین روش به ارتقای استراتژی های SEO شما کمک کند. در اینجا مؤثرترین زمینه‌هایی است که تجسم به تقویت سئو کمک می‌کند.

تحلیل رقابتی

کار بر روی استراتژی سئو شما همچنین به معنای ارزیابی کاری است که رقبا انجام می دهند. تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند تا درک کنید که چه کارهایی نیاز به انجام دادن دارد و زمینه هایی برای بهبود.

تجسم می تواند به شما کمک کند:

  • قدرت رسانه های اجتماعی رقبا را تعیین کنید.
  • رقبای برتر را برای یک کلمه کلیدی پیدا کنید.
  • پروفایل های بک لینک رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.
توزیع مشکل کلیدواژهاسکرین شات توسط نویسنده، آگوست 2022

مورد بالا نمونه ای از استفاده از نمودار میله ای برای تجسم توزیع دشواری کلمات کلیدی رتبه بندی فعلی کلمات کلیدی است.

تجزیه و تحلیل بک لینک

تجسم همچنین به شما در ایجاد یک کمپین لینک سازی موثر کمک می کند.

برخی از موارد برای تجزیه و تحلیل عبارتند از:

  • بک لینک مکان های جغرافیایی
  • کیفیت بک لینک ها
  • توزیع بک لینک انکر تکست.

بسته بندی آن

تجسم داده ها سهمی حیاتی در موفقیت هر فعالیت تجاری است.

چیزی که تجسم را حیاتی می کند، توانایی آن در انتقال مجموعه داده های پیچیده به صورت بصری است.

هر چیزی که بتواند حجم زیادی از داده ها را در اینفوگرافیک ها، نمودارها و نمودارها متراکم کند، یک دستور العمل موفق است.

واضح است که گنجاندن تجسم در عملیات دیجیتال مارکتینگ، قابلیت های SEO را نیز افزایش می دهد.

علاوه بر این، تجسم داده های شما نقش مهمی در توسعه کسب و کار و تصمیمات سئو دارد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: ra2 studio/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط