تحقیقات شواهدی از نارضایتی کاربران از نتایج گوگل پیدا می کند


تحقیقات جدید منتشر شده توسط SEMRush نشان می‌دهد که درصد معینی از افرادی که در گوگل جستجو می‌کنند «از نتایج راضی نیستند… و باید جست‌وجوهای خود را اصلاح کنند» تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، و همچنین یافته‌های دیگری که برخی از کاربران را نشان می‌دهند. ممکن است در یافتن آنچه در Google نیاز دارند مشکل داشته باشند.

این سطح از نارضایتی ممکن است توضیح دهد که چرا توییتی که گوگل را با یک مرکز خرید در حال مرگ مقایسه می‌کند در میان هزاران نفر طنین‌انداز شد.

طبق تحقیقات منتشر شده توسط SEMRush:

“در اینجا مقدار زیادی اصلاح کلمه کلیدی وجود دارد.

اگر تعداد کلیک‌های گوگل را با تعداد تغییرات کلیدواژه ترکیب کنیم، می‌بینیم که تقریباً 30 درصد از افراد یا به نوعی جستجوهای خود را اصلاح می‌کنند یا گسترش می‌دهند.»

تکرار عبارت‌های جستجو با کلمات کلیدی کمی متفاوت، نشانه‌ای از این است که کاربران ممکن است از نتایج جستجوی Google راضی نباشند.

توییت درباره نتایج نارضایتی جستجوی گوگل

توییتی با اشاره به اینکه یافتن چیزها در گوگل دشوار است در ماه اکتبر در فضای مجازی منتشر شد و بیش از 60000 لایک و بیش از 7000 ریتوییت دریافت کرد.

چیزی که در مورد این توییت قابل توجه بود این بود که بسیاری از پاسخ‌ها به این نکته اشاره می‌کردند که گوگل در درک پرسش‌های جستجو مشکل دارد، و از کاربران می‌خواهد جست‌وجوهای خود را با اپراتورهای جستجوی پیشرفته مانند علامت نقل قول دوباره انجام دهند.

یک نفر توییت کرد که باید از علامت نقل قول استفاده کند.

اما شخصی که بحث را شروع کرد به درستی خاطرنشان کرد که کاربران نباید مجبور باشند به اپراتورهای جستجوی پیشرفته متوسل شوند تا Google را مجبور کنند آنچه را که جستجو می کنند پیدا کند.

او پاسخ داد:

و شخص دیگری توییت کرد که تنها چیزی که آنها می خواهند این است که گوگل چیزی را که آنها جستجو می کنند پیدا کند.

و این فقط افراد غیر SEO نیستند که متوجه می شوند گوگل به جستجوی چیزهای اشتباه ادامه می دهد.

SEO ها نیز متوجه این موضوع هستند.

سارا کارلینگ تصویری از جستجوی میزان کالری موجود در یک بطری شراب در توییتر منتشر کرد.

گوگل پرس و جو را تغییر داد و اصرار داشت که او به جای آن در حال جستجو برای تعداد کالری در یک لیوان شراب است.

در اینجا تصویری از همان عبارت جستجو با کلمه “بطری” در نقل قول وجود دارد.

گوگل همچنان اصرار دارد که جست‌وجو درباره یک لیوان شراب است.

اسکرین شات از یک نتیجه جستجوی گوگل

تحقیقات شواهدی از نارضایتی کاربران از نتایج گوگل پیدا می کند

نتایج تحقیقات SEMRush

کاربران با کلمات کلیدی زیادی جستجو می کنند

این تحقیق نشان داد که 31.6 درصد از جستجوگران دسکتاپ از 1 تا 2 کلمه کلیدی استفاده می کنند. 31 درصد از کاربران دستگاه های تلفن همراه با 1-2 کلمه کلیدی جستجو می کنند.

38.2 درصد از کاربران دسکتاپ با 3-4 کلمه کلیدی جستجو می کنند. 39.9٪ از کاربران تلفن همراه با 3-4 کلمه کلیدی جستجو می کنند.

اکنون اینجاست که رفتار جستجو عجیب به نظر می رسد زیرا نشان می دهد که امروزه کاربران تمایل دارند با استفاده از عبارات کلیدی طولانی جستجو کنند.

30.1 درصد از جستجوهای دسکتاپ از 5 تا 11+ عبارات کلیدی استفاده کردند، در حالی که 29.1 درصد از جستجوهای تلفن همراه از همان مقدار جستجوی کلیدواژه استفاده کردند.

آیا ممکن است برخی از جستجوگران از عبارات کلیدی بیشتری استفاده کنند زیرا بیشتر تلاش می کنند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند؟

به نظر می رسد سایر داده های فاش شده از این تحقیق نشان می دهد که جستجوگران واقعاً با مشکل مواجه هستند.

کاربران برای جستجوی یکسان چندین پرس و جو ایجاد می کنند

داده دیگری که توسط SEMRush کشف شد این بود که بیش از نیمی از کاربران دسکتاپ که دو جستجوی متوالی را انجام می‌دهند، این کار را با عبارات کلیدی مشابه 60٪ یا بیشتر کلمات کلیدی انجام می‌دهند.

SEMRush نتیجه می گیرد که داده ها را می توان به عنوان شواهدی تفسیر کرد که نشان می دهد کاربران در یافتن آنچه جستجو می کنند مشکل دارند:

می‌بینیم که حدود 55 درصد از مواقعی که دو جستجو در سفر کاربر انجام می‌شود، حاوی کلمات کلیدی با رتبه شباهت 0.6 (60 درصد) یا بیشتر است، که می‌تواند به این معنی باشد که بسیاری از کاربران از نتایج جستجوی اول راضی نیستند. SERP و باید پرس و جوهای خود را اصلاح کنند.”

تعداد جستجوهایی با کلمات کلیدی مشابه برای کاربران جستجوی تلفن همراه کمتر است، 38.9٪، اما هنوز هم مقدار قابل توجهی از جستجوهایی است که باید دوباره فرموله شوند، نزدیک به 40٪.

آیا یافتن پاسخ با گوگل سخت تر است؟

بسیاری در بحث توییتر به وضوح از جستجوی گوگل ناراضی بودند.

برخی از جامعه بازاریابی جستجو اظهار داشتند که کاربران ممکن است فراموش کرده باشند که موتورهای جستجو در گذشته چقدر بد بوده اند.

اما همین شخص همچنین اعتراف کرد که برای یافتن نتایج معنادار باید با کلمه “reddit” جستجو کنند، به این معنی که جستجوی گوگل نتایج رضایت بخشی را ارائه نمی دهد.

چگونه گوگل می تواند آنقدر خوب باشد که کاربران مجبور شوند کلمه یک انجمن گفتگو را اضافه کنند تا پاسخ های مورد نظر خود را پیدا کنند؟

آیا ممکن است مشکل از محتوایی باشد که گوگل ترجیح می دهد نشان دهد؟

به عنوان مثال، هنگام خرید محصولی که دانش کمی درباره آن دارید، آیا یک سایت بررسی تجاری قابل اعتمادتر از نظراتی است که در یک انجمن انجمن توسط افرادی که واقعاً از محصولات استفاده کرده اند بیان می شود؟

چرا پاسخ در Reddit مفیدتر از تمام تصاویر، ویدیوها و سایت هایی است که گوگل در نتایج جستجو نشان می دهد؟

گوگل می تواند برای بسیاری از جست و جوهای پیچیده پاسخ پیدا کند.

جستجو برای “چه بازیگر نقش دلقک آب نبات رنگی را بازی کرد؟” نتیجه به پاسخ صحیح دین استاکول، بازیگر نقش بن در فیلم مخمل آبی می رسد.

چگونه یک موتور جستجوی پیشرفته می تواند آنقدر ناراحتی را در کاربران ایجاد کند که بیش از 70000 نفر در توییتر قبول کردند که گوگل مانند یک مرکز خرید در حال مرگ است؟


نقل قول

نتایج تحقیقات SEMRush را اینجا بخوانید





منبع

مطالب مرتبط