تحقیق در مورد 150000 پرس و جو محصول، تغییرات در SERP های گوگل را نشان می دهد


تحقیقات بر روی نتایج جستجوی 150000 کلمه کلیدی مرتبط با پوشاک نشان می‌دهد که گوگل در 95 درصد مواقع ویژگی‌های SERP را نشان می‌دهد که منعکس‌کننده فرصت‌های موجود برای بازرگانان آنلاین است که مایل به فروش بیشتر از طریق Google هستند.

نتایج نشان می‌دهد که رتبه‌بندی جستجوی امروز فراتر از نیازهای سنتی SEO متمرکز بر ارگانیک تکامل یافته است تا با واقعیت امروزی همگام شود.

seoClarity ویژگی‌های مختلف SERP را که بر اساس محبوبیت در SERP‌ها مرتب شده‌اند فهرست کرده است:

  • “محصولات چرخ فلک 120772
  • مردم همچنین 57925 می پرسند
  • سوالات متداول 17,119
  • محلی 8,563
  • تصاویر 2451
  • لیست محصولات رایگان 877 اینچ

150000 کلمه کلیدی مرتبط با پوشاک

این تحقیق که توسط سئو مبتنی بر هوش مصنوعی و پلتفرم بهینه‌سازی محتوا seoClarity انجام شد، بر جست‌وجوهای مربوط به پوشاک متمرکز بود.

در حالی که قبلاً درک شده بود که نتایج جستجوی ارگانیک با ده پیوند آبی اساساً مربوط به گذشته است، آنها همچنان از مشاهده میزان ناپدید شدن نتایج جستجوی ارگانیک در زیر ویژگی های جستجوی مختلف شگفت زده شدند.

آنها کشف کردند که 95٪ از کلمات کلیدی منجر به ویژگی SERP در صفحه اول صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) می شود.

از بین آن ویژگی‌های SERP، 85٪ از ویژگی‌های جستجوی محصولات محبوب بودند.

ویژگی «محصولات محبوب» در 48 درصد مواقع در سه نتایج برتر جستجو نشان داده شده است.

با توجه به seoClarity، تسلط محصولات محبوب در SERP در نتایج جستجوی تلفن همراه آشکارتر بود.

آنها کشف کردند:

«…در موبایل، 75 درصد از SERPهای جستجوها شامل 4 یا بیشتر رخداد در بسته‌های محصولات محبوب در همان SERP بودند».

درباره محصولات محبوب

ویژگی جستجوی محصولات محبوب گوگل در سال 2020 به منظور نمایش محصولات محبوب برای پوشاک معرفی شد.

قرار گرفتن در این نوع نتایج جستجو رایگان است.

از آنجایی که «محصولات محبوب» در ابتدا برای جستجوهای مربوط به پوشاک عرضه شد، جای تعجب نیست که تحقیق در مورد سؤالات جستجوی مربوط به پوشاک منجر به درصد بالایی از ویژگی‌های جستجوی «محصولات محبوب» شود، زیرا این همان چیزی است که Google اعلام کرده بود رخ خواهد داد.

من با seoClarity تماس گرفتم و پرسیدم که آیا این نوع نتایج در سایر عمودها نیز قابل مقایسه هستند و آنها تأیید کردند که ویژگی‌های مشابه SERP را در سایر دسته‌های کلمات کلیدی نیز مشاهده می‌کنند.

جستجو تکامل می یابد

جستجوی گوگل همیشه دستخوش تغییر بوده است.

با این حال، ایده ده پیوند آبی به عنوان نمایانگر ظاهر نتایج جستجو همچنان ادامه دارد. هنگامی که نتایج جستجو چیزی جز ده پیوند آبی است، این در تعجب های خشم آشکار است.

تصاویر در نتایج جستجو برای دستور العمل نشان داده شده است.

نتایج جستجو برای بازیگران یک برنامه تلویزیونی یا یک فیلم با تصاویر بازیگران نمایش داده می شود.

هنگام جستجوی محصولات در آمازون یا هر فروشگاه آنلاین دیگری، نتایج جستجو با تصاویر مرتب می شوند.

بنابراین منطقی است که گوگل از الگوی تصاویر در نتایج جستجو برای جستجوهای مربوط به خرید استفاده کند، به ویژه برای موارد مرتبط با پوشاک.

طبق اعلام گوگل در سال 2020 از ویژگی جدید محصولات محبوب:

وقتی در حال خرید آنلاین چیزی برای پوشیدن هستید، مانند ژاکت پایین برای زمستان یا کفش مجلسی که با یک لباس جدید مطابقت دارد، دیدن گزینه‌های استایل در بسیاری از فروشگاه‌های مختلف می‌تواند مفید باشد.

اما با تعداد گزینه های آنلاین، همیشه آسان نیست که بدانید چه چیزی وجود دارد، الهام بگیرید، انتخاب های خود را مقایسه کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی و از کجا بخرید.

جستجو همیشه به شما این امکان را می‌دهد که پیوندهایی به محصولات و فروشگاه‌های مختلف پیدا کنید، اما از امروز و شروع این هفته به زبان انگلیسی در ایالات متحده، لباس‌ها، کفش‌ها و لوازم جانبی را از سراسر وب در یک مکان در جستجوی تلفن همراه خود خواهید دید. دستگاه، بنابراین شما به راحتی می توانید بسیاری از فروشگاه ها و مارک های مختلف را به طور همزمان مرور کنید.”

هدف از ویژگی های SERP ارائه نتایج جستجو به روشی جذاب است که به کاربران با توجه به هدف جستجوی آنها کمک می کند.

تحقیقات seoClarity این پیام را به خانه هدایت می کند که جستجو تکامل یافته است و به همین دلیل SEO باید با آن تکامل یابد.

سئو باید تکامل یابد

برای اینکه سئو کارآمد بماند، لازم است به تمام ویژگی‌های جستجویی که برای یک جستجوی خاص در دسترس است فکر کنید و مطمئن شوید که سایت برای رتبه‌بندی برای آن نوع SERP ها بهینه شده است.

seoClarity به اشتراک گذاشته شده است:

“اگر برای خرید گوگل بهینه سازی نمی کنید، ترافیک جستجوی ارگانیک و دید شما خفه می شود.”

این روش جدید نمایش نتایج جستجو احتمالاً بر پرس و جوهای جستجوی مرتبط با پوشاک با نرخ بالاتری نسبت به موارد جستجو در سایر عمودها تأثیر می گذارد.

این موقعیت ها ممکن است نشان دهنده یک ویژگی جستجو مانند ویژگی جستجوی محصولات محبوب در بالای نتایج جستجو باشد.

بیشترین اهمیت این است که همه مشاغلی که محصولات می فروشند باید شرکت در برنامه لیست رایگان گوگل را بررسی کنند.

مرکز بازرگانان Google اسنادی را در مورد نحوه دریافت محصولات فهرست شده در این نتایج جستجوی بالای صفحه منتشر کرده است، جایی که توصیه می کند:

«فهرست‌های رایگان به مشتریان این امکان را می‌دهد که نتایج محصول را از فروشگاه شما در سراسر Google مشاهده کنند، مانند برگه خرید، YouTube، جستجوی Google (.com)، تصاویر Google، و Google Lens.

همانطور که برای سازماندهی و نمایش اطلاعات مرتبط، هزینه ای از وب سایت ها برای عضویت در فهرست جستجوی Google دریافت نمی کنیم، خرده فروشان شرکت کننده نیز واجد شرایط سازماندهی و نمایش رایگان اطلاعات محصول خود در سراسر Google هستند.

نکته مهم این تحقیق این است که برای برخی از عمودی ها، سئو دیگر تنها به رتبه بندی در ده نتیجه جستجوی قدیمی با ده لینک آبی نیست.

نتایج جستجو برای پرسش‌های مربوط به خرید اکنون دارای تصویر بیشتری هستند تا به خریداران کمک کنند محصولاتی را که جستجو می‌کنند بیابند.

مهمترین نکته از تحقیقات seoClarity این است که SEO در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است تا به کسب و کارها کمک کند تا صفحات و محصولات خود را به طور مؤثرتری ارائه دهند.


نقل قول

تحقیق اصلی را بخوانید:

گوگل بر نتایج جستجوی پوشاک تسلط دارد
تجزیه و تحلیل 150000 کلمه کلیدی مرتبط با پوشاک

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Billion Photos





منبع

مطالب مرتبط