تغییر به جستجوهای کلیک صفر: آیا ترافیک هنوز پادشاه است؟
دنیای سئو تغییر کرده است ، به خصوص با افزایش جستجوهای کلیک صفر ، جایی که کاربران پاسخ های خود را مستقیماً در صفحه نتایج جستجوی گوگل دریافت می کنند بدون اینکه به هر وب سایت بپردازند.
یک مطالعه از Sparktaro نشان داد که جستجوهای با کلیک صفر نزدیک به 60 ٪ از جستجوهای Google که بدون کلیک در سال 2024 به پایان می رسند ، به خود اختصاص داده است.
این روند به تغییر شکل چشم انداز دیجیتال ادامه خواهد داد و بازاریابان را مجبور به تطبیق استراتژی های خود می کند ، اما آیا ترافیک هنوز پادشاه است؟ بیایید کاوش کنیم
قبل از ورود به آن ، در اینجا رایج ترین انواع جستجوهای کلیک صفر وجود دارد:
- قطعه های برجسته: اینها قطعه هایی از متن هستند که در بالای SERP ظاهر می شوند ، که پاسخ مستقیم به سؤالات خاص را ارائه می دهند. این می تواند به صورت پاراگراف ، لیست یا جداول باشد.
- پانل های دانش: این جعبه های اطلاعاتی در کنار SERP ظاهر می شوند و یک مرور سریع از اشخاصی مانند افراد ، مکان ها یا سازمان ها را ارائه می دهند.
- پاسخ مستقیم: اینها پاسخهای مختصر به سؤالات ساده هستند ، مانند “امروز چقدر داغ خواهد شد؟” یا “چند پا در 36 اینچ است؟”
- مردم همچنین می پرسند (PAA): در این بخش سؤالات مربوطه ای که کاربران اغلب از آنها می پرسند ، با پاسخ های ارائه شده به طور مستقیم در SERP که قابل ارتقا است ، نشان می دهد.
- بسته های محلی: برای جستجوهای محلی ، Google نقشه ای را با لیست های تجاری و اطلاعات به نمایش می گذارد و به کاربران این امکان را می دهد تا بدون کلیک بر روی وب سایت های شخصی ، آنچه را که لازم دارند پیدا کنند.
- نمای کلی AI: پاسخ به پرس و جوهایی که توسط هوش مصنوعی ایجاد می شود ، که یک مرور سریع از یک موضوع جستجو می شود.
- ماشین حساب و مبدل ها: Google ابزارهای داخلی را برای محاسبات و تبدیل ها فراهم می کند و نیاز به بازدید از وب سایت های خارجی را از بین می برد. به عنوان مثال ، جستجوی “ماشین حساب” یک ماشین حساب ریاضی را در SERP ها ایجاد می کند.
- تعاریف: هنگام جستجوی معنی یک کلمه ، تعریف فرهنگ لغت اغلب به طور مستقیم در SERP نمایش داده می شود.
در اینجا تکامل جستجوهای کلیک صفر است:
سال | شرح |
2004 | Google Local معرفی شد. |
2007 | جستجوی جهانی راه اندازی شد. |
2008 | Google پیشنهاد (AutoClotte) معرفی شد. |
2010 | Google Instant راه اندازی شد. |
2012 | پانل های دانش/نمودارها معرفی شدند. |
2013 | پاسخ های سریع معرفی شد. |
2015 | بسته های نقشه محلی و افراد نیز از آنها درخواست می کنند. |
2017 | پانل های دانش Google Enhanced ، و پست های Google معرفی شدند. |
2018 | قطعه های برجسته و افراد نیز سؤال می کنند که برجسته تر شد. |
2019 | جستجوهای کلیک صفر از علامت 50 ٪ در مرورگرها عبور کردند. |
2020 | نمودارهای دانش و پانل های دانش دوباره معرفی شدند |
2021 | رتبه بندی معابر معرفی شد و 64.82 ٪ از جستجوهای گوگل با کلیک صفر بود. |
2023 | Google ویژگی های کلیک صفر را تصفیه و گسترش داد. |
2024 | نمای کلی AI معرفی شد. |
آیا صفر می تواند روی ترافیک ارگانیک من تأثیر بگذارد؟
بله ، با افزایش کلیک صفر ، می تواند بر ترافیک وب سایت شما تأثیر بگذارد ، و به همین دلیل است.
- اگر کاربر پاسخ به پرس و جو خود را توسط یک قطعه برجسته یا نمای کلی AI به طور مستقیم در SERP ها پیدا کند ، اگر اطلاعات مطابق با آنچه که به دنبال آن بودند مطابقت ندارد ، نیازی به کلیک بر روی وب سایت شما نیست. در این حالت ، این می تواند باعث کاهش ترافیک ارگانیک به سایت شما شود.
- برای برخی از صنایع ، مانند اخبار و سلامتی ، این می تواند تأثیر مضر در ترافیک سایت داشته باشد ، مگر اینکه برای نمای کلی AI بهینه شده باشید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر ، کاربران به سایت شما کلیک می کنند.
- اگر شما یک برندی هستید که به خوبی بهینه شده و دارای محتوای مکالمه ، تجربه محتوای عالی است و برای قطعه های برجسته بهینه شده است ، ممکن است افزایش ترافیک ارگانیک را تجربه کنید. با این حال ، برخی از ناشران گزارش می دهند که ترافیک از استناد به نمای کلی AI افزایش یافته است.
- گسترش AIO ها و پاسخ های عمیق و اندازه آنها ، املاک و مستغلات ارگانیک زیادی را به خود اختصاص می دهد.

تطبیق با صفر-کلاسk بازاریابی
فقط به این دلیل که سایت شما ممکن است کاهش کلیک را تجربه کند ، هنوز حوله را پرتاب نکنید. وقت آن است که استراتژی SEO خود را تطبیق دهید ، و البته در چشم انداز امروز ، شما باید در همه جا مخاطبان خود باشید.
مارک ها باید علاوه بر بهینه سازی نمای کلی هوش مصنوعی ، در مورد Google مانند Reddit ، Quora ، Tiktok ، YouTube و دیگران فکر کنند.
در حالی که AIOS ممکن است منجر به کلیک کمتری به وب سایت شما شود ، اگر در AIO ظاهر شوید و شخصی روی وب سایت شما کلیک کند ، احتمالاً آنها واجد شرایط تر هستند و احتمال بیشتری برای تبدیل شدن دارند.
افزایش ترافیک از استنادهای هوش مصنوعی
برخی از مارک ها از افزایش ترافیک از استنادهای هوش مصنوعی خبر می دهند زیرا به عنوان پیوندهایی در استناد به AIO ظاهر می شوند.
نمونه ای از این می تواند جستجوی نرم افزار AI SEO باشد.
توجه کنید که مارک هایی مانند Backlinko ، از پیوندی در AIO بهره مند می شوند. این می تواند آگاهی و ترافیک بیشتری را ایجاد کند زیرا این یک دامنه اقتدار است و برای AIO ها بهینه شده است.

آیا ترافیک هنوز پادشاه است؟
به نظر من ، ترافیک پادشاه نیست. این ملکه است مگر اینکه ترافیک نشانگر اصلی عملکرد اصلی شما (KPI) باشد.
بر خلاف ترافیک پرداخت شده ، ترافیک ایجاد شده از طریق جستجوی ارگانیک هنوز رایگان است و می تواند نتایج طولانی مدت را برای سالهای آینده ارائه دهد.
اگر سایتی دارید که بستگی به تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتریان دارد ، تبدیل ها پادشاه هستند.
اگر سایت شما به افزایش تعداد بازدید کنندگان ارگانیک بستگی دارد ، ممکن است ترافیک بر اساس مدل تجاری شما پادشاه باشد زیرا می تواند اعضای را افزایش دهد ، درآمد تبلیغات را افزایش داده و اشتراک ها را افزایش دهد.
من روز دیگر با مشتری صحبت کردم که گفت آنها از سئو خود ترافیک زیادی دارند و کمپین جستجو را پرداخت می کنند. وقتی به تبدیل ها نگاه کردم ، در طی شش ماه گذشته فقط تعداد معدودی وجود داشت و آنها یک تجارت با محوریت سرب هستند.
اگر سئو منجر به رانندگی و تبدیل نشود و منجر به پرداخت مشتری شود ، ترافیک اهمیتی ندارد. سئو همه چیز در مورد رانندگی ترافیک با کیفیت بالا است که به مشتریان تبدیل می شود.
اگرچه ، در بیشتر موارد ، ترافیک با کلیک بر روی صفر کاربران را مستقیماً به وب سایت شما سوق نمی دهد ، اگر به عنوان استناد به هوش مصنوعی یا پاسخ به خود قطعه ظاهر شوید ، می توانید از مزایای آن استفاده کنید.
اگر به عنوان نتایج جستجو برای نتایج کلیک صفر ظاهر می شوید ، می توانید آگاهی از برند خود را بهبود بخشید ، در نتیجه کاربران بیشتری برند شما را تشخیص می دهند و به طور بالقوه تبدیل ها را بالا می برند.
در حالی که نتایج کلیک صفر ممکن است به طور مستقیم ترافیک ارگانیک را به سایت شما سوق ندهد ، نشان دادن تخصص و اختیارات به دست آمده از آگاهی می تواند هنگام بازدید از سایت شما ، نرخ تبدیل بالاتری را هدایت کند.
سئو مرده نیست
سئو و ترافیک ارگانیک مرده نیستند. تازه تکامل یافته است.
با افزایش نمای کلی هوش مصنوعی و تغییر رفتار کاربر ، کاربران نهایی به عنوان بخشی از سفر جستجوی خود ، در کانال های کشف اجتماعی مانند Tiktok ، YouTube و Reddit سؤال می کنند. و ، شما باید در همه جا برند شما باشید.
سئو دیگر نمی تواند به خودی خود در خلاء بنشیند و باید بخشی از یک استراتژی کاملاً یکپارچه باشد ،
چگونه می توانم استراتژی خود را برای پیروزی تطبیق دهم
یک قانون خوب این است که همیشه مطالب با کیفیت بالا ایجاد کنید که افراد بتوانند مصرف کنند.
تمرکز بر ایجاد محتوا که مکالمه است ، مستقیماً به سؤالات کاربر پاسخ می دهد ، دقیق و واقعی است و با داده های ساختاری مشخص شده است.
- به بهینه سازی برای قطعه های برجسته و پانل های دانش ادامه دهید.
- محتوای جامع تر و مکالمه ای ایجاد کنید که به سؤالات مرتبط ، یعنی سؤالات متداول و غیره پاسخ می دهد.
- روی جستجوهای مارک متمرکز شوید.
- در خارج از گوگل فکر کنید و روی کانال های کشف اجتماعی مانند Reddit ، YouTube و غیره تمرکز کنید.
- لیست های محلی SEO و Google Business خود را بهینه کنید.
نحوه اندازه گیری موفقیت
برای اندازه گیری موفقیت کلیک صفر ، معیارهای شما باید روی آن تمرکز کنند:
- بسیاری از ابزارهای اصلی سئو گزارش های خوبی را ارائه می دهند تا ببینید که آیا می توانید برای بررسی های AI و جستجوهای کلیک صفر قابل مشاهده باشید.
- روی برداشت ها و تبدیل ها تمرکز کنید. همانطور که اشاره کردم ، سئو همه چیز در مورد رانندگی ترافیک است که به مشتریان تبدیل می شود.
- ببینید که آیا در نمای کلی AI و قطعه های خاص ، از مارک های تجاری و استنادهای بیشتری دریافت می کنید.
پیچیدن
بهینه سازی کلیک صفر برای رقابت امروز بسیار مهم است ، به خصوص که موتورهای جستجو توانایی خود را در پاسخ دادن مستقیم به پرس و جوهای کاربر اصلاح می کنند.
در حالی که جستجوهای کلیک صفر در حال افزایش و تبدیل شدن به استاندارد جدید هستند ، به خصوص در مواردی که نمای کلی هوش مصنوعی وجود دارد ، متخصصان سئو و بازاریابان دیجیتال باید استراتژی ها را سازگار و به روز کنند تا بر روی دید ، آگاهی از برند و ارائه ارزش مستقیم در نتایج جستجو و سیستم عامل های اجتماعی تمرکز کنند.
این امر به ویژه صادق است زیرا رفتار کاربر همچنان در حال تغییر است و کاربران در انتظار روشی سریعتر و آسان تر برای برآورده کردن نیازهای اطلاعاتی خود هستند.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: Dean Drobot/Shutterstock