جان مولر از گوگل: “جستجو هرگز تضمین نمی شود”


جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، در پاسخ به یکی از صاحبان سایت که پرسیدند چرا محتوایشان ایندکس نمی شود، گفت: «جستجو هرگز تضمین نمی شود».

در انجمن r/TechSEO در Reddit، یک کاربر از اینکه وب سایتی که محتوای مشابه را مجدداً منتشر می کند سریعتر ایندکس می شود ناراضی است.

کاربر Reddit موضوعی را ارسال می کند که از آنها می پرسد آیا می توانند از Indexing API برای ورود بی رحمانه به فهرست گوگل استفاده کنند.

مولر این ایده را رد می‌کند و می‌گوید که API Indexing برای انواع خاصی از محتوا، مانند پخش زنده و پست‌های شغلی، رزرو شده است.

او این بیانیه را دنبال می کند که جستجو تضمینی نیست و بینشی را در مورد آنچه که گوگل در مورد فهرست بندی اولویت دارد ارائه می دهد.

مولر در مورد آنچه محتوا را ارزش نمایه سازی می کند

مولر قبلاً اعلام کرده بود که سایت‌ها برای ایندکس شدن باید ارزشمند باشند، و او این احساس را دوباره در Reddit به اشتراک می‌گذارد.

علاوه بر این، مولر چندین معیار را بررسی می کند که الگوریتم گوگل به دنبال آن است که آیا محتوا ارزش ایندکس شدن را دارد یا خیر:

«جستجو هرگز تضمین نمی‌شود، و سایت‌های زیادی هستند که سعی می‌کنند به‌روزرسانی‌های خود را به گوگل منتقل کنند. من فکر می‌کنم در نهایت بهترین کار این است که به گوگل (و کاربران) ثابت کنید که به‌روزرسانی‌هایی که ارائه می‌دهید ارزشمند هستند: منحصر به فرد، قانع‌کننده، با کیفیت، و چیزی نیست که قبلاً در جای دیگری منتشر شده باشد.»

برای زمینه، کاربر Reddit وب سایتی را اجرا می کند که آگهی های ترحیم منتشر می کند.

مولر در بخش بعدی پاسخ خود اذعان می کند که اطمینان از اینکه محتوای ارائه شده توسط افراد دیگر مطابق با معیارهای گوگل باشد، می تواند چالش برانگیز باشد.

وقتی جستجوی گوگل آخرین چیزی است که مردم به آن فکر می کنند، نمی توان این نکته را در مورد آگهی های ترحیم اغراق کرد.

با این حال، کل سایت در کنترل کاربر Reddit است و آنها محدود به انتشار محتوای ارائه شده نیستند.

مولر به صاحب سایت می‌گوید که راه‌هایی برای ارزشمندتر کردن وب‌سایت خود بیاندیشد و احتمال ایندکس سریع صفحات توسط Google را افزایش دهد.

«می‌دانم که وقتی صحبت از محتوای تولید شده توسط کاربر می‌شود، سخت است (که فکر می‌کنم برخی از این موارد خواهد بود)، اما در نهایت سایت شما همان چیزی است که منتشر می‌کنید، صرف نظر از اینکه در ابتدا از کجا آمده است. بنابراین هرچه بیشتر بتوانید اطمینان حاصل کنید که محتوای فهرست‌شده در سایت شما به راحتی قابل یافتن است و برای وب بسیار ارزشمند است، احتمال بیشتری وجود دارد که Google بتواند آن را به سرعت دریافت کند (و این به این معنی است که محتوایی را که تشخیص می‌دهید مسدود می‌کنید. برای مثال، از نمایه شدن کمتر ارزش دارد.)

وقتی گوگل محتوای منتشر شده مجدد را سریعتر از نسخه اصلی ایندکس می کند، ارزش وب سایت منبع را نسبت به سایتی که محتوای آن را کپی می کند کمتر است.

هیچ راه حل آسانی برای این مشکل وجود ندارد، مانند استفاده از API Indexing Google. کاربر Reddit باید تغییراتی در وب‌سایت خود ایجاد کند تا ثابت کند که ارزش خزیدن و ایندکس شدن سریع‌تر را دارد.

با این حال، مولر پیشنهاد می‌کند یک تغییر جزئی که همه سایت‌ها می‌توانند ایجاد کنند تا به Google سیگنال دهند که محتوای جدیدی در دسترس است.

مولر می گوید: پیوند دادن به محتوای جدید وب سایت از صفحه اصلی می تواند آن را سریعتر در رادار گوگل قرار دهد:

یکی از کارهایی که حتی سایت‌های کوچک‌تر و جدیدتر می‌توانند انجام دهند این است که به‌روزرسانی‌ها را در صفحات اصلی خود ذکر کرده و به آنها پیوند دهند. Google معمولاً صفحات اصلی را بیشتر به روز می کند، بنابراین اگر مورد مهم و جدیدی وجود دارد، مطمئن شوید که آن را در آنجا دارید. بسیاری از سایت‌ها این کار را به طور مستقیم انجام می‌دهند، با یک نوار کناری یا بخشی برای به‌روزرسانی، با ذکر سرفصل‌های جدید و پیوند دادن به محتوا».

در حالی که این امر به جلب توجه سریعتر محتوا کمک می کند، هنوز هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل آن را سریعتر ایندکس کند.


منبع: Reddit
تصویر ویژه: JHVEPhoto/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط