جان مولر گوگل در مورد دامنه های غنی از کلمات کلیدی هشدار می دهد


زمانی تصور می شد که نام های دامنه غنی از کلمات کلیدی راهی موثر برای افزایش دید وب سایت و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو هستند.

با این حال، دلایل متعددی وجود دارد که چرا نام های دامنه غنی از کلمات کلیدی می توانند برای موفقیت یک وب سایت مضر باشند.

در پاسخ به موضوعی در Reddit، جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، نظر خود را در مورد دامنه‌ها با کلمات کلیدی دقیق و اینکه چرا ممکن است ایده بدی باشند، به اشتراک می‌گذارد.

مولر در دامنه هایی با کلمات کلیدی مطابقت دقیق

در انجمن r/SEO در Reddit، کاربر می پرسد که آیا ارزش آن را دارد که برای دامنه ای که حاوی کلمات کلیدی دقیقی است که می خواهند برای آن رتبه بندی کنند، هزینه سنگینی بپردازد؟

مولر می گوید:

“من طرفدار دامنه های کلمه کلیدی-کلیدی نیستم، اما YMMV هستم. افکار تصادفی:

همه فکر می کنند شما یک هرزنامه هستید

تغییر تمرکز کسب و کار، یا حتی گسترش، سخت تر است

شما هیچ نام تجاری ندارید، هیچ چیزی وجود ندارد که مردم بتوانند آن را جستجو کنند که “بدیهی است” باید سایت شما را نشان دهد. شما همیشه در حال رقابت هستید و با کاربران طولانی مدت ارزشی ایجاد نمی کنید.

مولر توضیح بیشتری نمی دهد، اما تمام تلاشم را می کنم تا افکار او را در بخش های بعدی تفسیر کنم.

1. هرزنامه

مردم ممکن است فکر کنند که یک وب سایت با نام دامنه غنی از کلمات کلیدی با هرزنامه مرتبط است.

این به این دلیل است که هرزنامه‌ها اغلب از نام‌های دامنه غنی از کلمات کلیدی برای دستکاری رتبه‌بندی جستجو و جذب بازدیدکنندگان ناخواسته وب‌سایت استفاده می‌کنند.

در نتیجه، یک وب سایت با نام دامنه غنی از کلمات کلیدی ممکن است غیرقابل اعتماد و غیرحرفه ای تلقی شود که می تواند مشتریان بالقوه را از خود دور کند.

2. تمرکز کسب و کار

یک نام دامنه غنی از کلمات کلیدی می تواند تغییر تمرکز کسب و کار یا گسترش پیشنهادات شما را دشوارتر کند.

به عنوان مثال، اگر شرکتی با نام دامنه ای مانند “best-running-shoes.com” تصمیم به شروع فروش سایر وسایل ورزشی بگیرد، متقاعد کردن مشتریان که وب سایت منبع قابل اعتمادی برای آن محصولات است می تواند چالش برانگیز باشد.

در مقابل، یک دامنه نام تجاری مانند “Nike.com” به شرکت اجازه می دهد تا محصولات خود را در عین حفظ هویت برند خود گسترش دهد.

3. بدون نام تجاری

یک وب سایت با نام دامنه غنی از کلمات کلیدی فاقد نام تجاری است، که به عنوان یک شناسه منحصر به فرد برای کمک به مشتریان برای یادآوری و تمایز یک تجارت از رقبا عمل می کند.

یک وب سایت را می توان به راحتی فراموش کرد یا با وب سایت های مشابه بدون نام تجاری اشتباه گرفت و به اعتبار آن و وفاداری مشتری لطمه وارد کرد.

4. چیزی برای جستجو نیست

نام دامنه غنی از کلمه کلیدی به این معنی است که هیچ نام تجاری برای جستجوی افراد وجود ندارد.

وقتی مشتریان یک کسب‌وکار را با نام جستجو می‌کنند، به احتمال زیاد آن را پیدا کرده و به خاطر می‌آورند تا اینکه یک کلمه کلیدی عمومی مانند «کفش دویدن» را جستجو کنند.

این بدان معنی است که یک وب سایت با نام دامنه غنی از کلمات کلیدی ممکن است برای جذب مشتریان طولانی مدتی که به دنبال یک نام تجاری خاص هستند تلاش کند.

5. همیشه در حال رقابت

یک وب سایت با نام دامنه غنی از کلمات کلیدی همیشه با وب سایت های دیگر با کلمات کلیدی مشابه رقابت می کند.

در مقابل، یک وب سایت با نام تجاری منحصر به فرد می تواند یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کند که بدون توجه به جایی که در نتایج جستجو ظاهر می شود به وب سایت باز می گردد.

به طور خلاصه

در حالی که نام های دامنه غنی از کلمات کلیدی ممکن است زمانی به عنوان روشی موثر برای افزایش دید وب سایت دیده می شدند، اما می توانند به شهرت آن آسیب وارد کنند و مانع از موفقیت طولانی مدت آن شوند.

ساختن هویت برند مستحکم با نام دامنه منحصر به فرد می تواند برای ایجاد وفاداری مشتری و رشد کسب و کار شما موثرتر باشد.


تصویر ویژه: Andrii Iemelianenko/Shutterstock

منبع: Reddit





منبع

مطالب مرتبط