جان مولر گوگل در مورد نحوه مدیریت حملات منفی سئو


جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، راه آسانی را برای مقابله با حملات منفی سئو، مانند ایجاد لینک های اسپم توسط رقبا به دامنه شما، به اشتراک می گذارد.

مولر در پاسخ به یک موضوع در Reddit به این موضوع می پردازد. در انجمن r/SEO، فردی معتقد است که هدف یک کمپین سئو منفی است و به دنبال مشاوره است.

توصیه مولر این است که مشکل را نادیده بگیرید. خودشه؛ نادیده بگیر.

این هم پاسخ کامل او:

من فقط آنها را نادیده می‌گیرم.

به این فکر کنید، اگر رقبای شما صلاحیت داشته باشند، برای شما لینک نمی سازند. اگر رقبای شما ناتوان باشند، پیوندها هیچ تاثیری نخواهند داشت.»

پاسخ مولر مستقیم و دقیق است. رقیبی که به اندازه کافی شایستگی ایجاد پیوندها را داشته باشد، گوگل تشخیص می دهد که احتمالا وقت خود را با حملات منفی سئو تلف نمی کند.

چرا کسی باید به سایت رقیب لینک بسازد؟

گوگل بسیاری از لینک‌ها را نادیده می‌گیرد، مانند لینک‌هایی با کیفیت پایین که یک بازیگر بد ممکن است به صورت انبوه در تلاش برای آسیب رساندن به رتبه‌بندی رقبا ایجاد کند.

بنابراین، صاحبان وب سایت و سئوکاران باید حملات مذکور را نادیده بگیرند زیرا گوگل لینک ها را در رتبه بندی یک سایت حساب نمی کند.

این موضوع هرازگاهی مطرح می‌شود، اگرچه با توجه به تعداد به‌روزرسانی‌های جستجو در سال‌های اخیر، ارزش بازبینی راهنمایی‌های گوگل در مورد سئو منفی را دارد.

توصیه های مولر در تاپیک ردیت با توصیه هایی که او در گذشته ارائه کرده است، مطابقت دارد. علاوه بر این، او قبلاً گفته است که اگر نگران سئوی منفی هستید، برای استفاده از ابزار Disavow عجله نکنید.

گوگل به وضوح لینک های اسپم را نادیده می گیرد، بنابراین نیازی به رد کردن آنها نیست. این ابزار بیشتر برای بازیابی از جریمه های عمل دستی است.

بر اساس یک نظرسنجی در توییتر در اوایل سال جاری، اکثر متخصصان سئو از ابزار Disavow در پیوندهای اسپم استفاده نمی کنند. اعتماد به نفس قابل توجهی در گوگل برای برخورد خودکار با آنها وجود دارد.

با این حال، استفاده از ابزار Disavow اگر احساس راحتی بیشتری به شما بدهد، اشکالی ندارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهایی که باید و نباید آنها را رد کنید، این مقاله اخیر از مشارکت کننده VIP آدام ریمر را ببینید:


منبع: Reddit

تصویر ویژه: Andrey_Popov/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط