جاوا اسکریپت را به زیر سرصفحه های HTML منتقل کنید


جان مولر گوگل پیشنهاد می کند که بخش عنصر HTML را “تمیز” نگه دارید تا اطمینان حاصل شود که خزنده های جستجو می توانند وب سایت شما را به طور کامل درک کنند.

مولر این توصیه را در یک موضوع Reddit به اشتراک می‌گذارد، جایی که کاربر می‌پرسد آیا قرار دادن کد HTML می‌تواند باعث مشکلات SEO شود یا خیر.

پاسخ بله است؛ اگر کد HTML در بالای صفحه ظاهر نشود، می‌تواند بر تلاش‌های سئوی شما تأثیر منفی بگذارد.

یادداشتی درباره اظهارات مولر

جان مولر از عبارت HTML Headers استفاده می کند. اما عنصر معمولاً به این شکل نامیده نمی شود.

  • هدرهای HTML به طور کلی (به عنوان اصطلاحات غیررسمی) برای ارجاع به عنصر (H1، H2، H3، و غیره) درک می شوند.
  • عناصر هدر یک عنصر HTML خاص به نام
    هستند که شامل منو، لوگو و غیره است.
  • عنصر HTML سر بخشی در بالای سند HTML با ابرداده در مورد خود سند (عنوان، توضیحات متا و غیره) است.

بنابراین وقتی مولر به “هدرها” اشاره می کند، به طور خاص عنصر را مورد بحث قرار می دهد.

جان مولر در جاوا اسکریپت در عنصر سر

قصد مولر این بود که بر اهمیت مرتب نگه داشتن بخش سند HTML با اسکریپت هایی که می توانند در جای دیگری قرار گیرند، تأکید کند.

عنصر فقط باید حاوی فراداده مربوط به خود سند باشد که توسط مرورگرها و موتورهای جستجو استفاده می‌شود، که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند صفحه درباره چیست و داده‌هایی را در اختیار مرورگرها و موتورهای جستجو قرار می‌دهد تا صفحه وب را به‌درستی ارائه کنند (یعنی نمایش آن به درستی).

برخی از کدهای جاوا اسکریپت که می توانند بعد از عنصر قرار گیرند باید بعد از آن قرار بگیرند.

پس از انتقال جاوا اسکریپت به خارج از بخش ، مولر توصیه می کند از ابزار رندر در کنسول جستجو استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا صفحه پس از انتقال به درستی رندر می شود یا خیر.

سرصفحه های html () باید تقریباً در بالای صفحه باشند. من هر JS را به زیر هدرهای HTML منتقل می کنم و با ابزار رندر در کنسول جستجو بررسی می کنم که JS بخش را خراب نمی کند.

در مورد محتوای اصلی، مولر می‌گوید که قرار دادن آن اهمیت کمتری دارد، اگرچه برای بخش تمیز و منظم بودن بسیار مهم است تا Googlebot بتواند آن را به درستی درک کند.

مولر ادامه می دهد:

برای محتوا، آنقدرها هم مهم نیست، اما از آنجایی که سرفصل ها مربوط به اطلاعات قابل خواندن ماشینی است که تأیید شده است که در قسمت خاصی از صفحه قرار دارند، واقعاً باید در بالا تمیز باشد.

نابودی جاوا اسکریپت! (در )”

چرا قرار دادن جاوا اسکریپت برای سئو مهم است؟

هنگام طراحی یک وب سایت، بهتر است از ویژگی های async و defer به شیوه ای استراتژیک استفاده کنید که بهترین رندر و تعامل با سریع ترین سرعت صفحه را برای کاربران فراهم کند.

دلیل آن این است که جاوا اسکریپت می تواند نمایش یک صفحه وب را در حین بارگیری به تاخیر بیاندازد و در نتیجه تجربه کاربری ضعیفی ایجاد کند.

HTML را می توان ابتدا رندر کرد و به کاربر این امکان را می دهد که محتوا را در حالی که جاوا اسکریپت در پس زمینه بارگیری می شود با استفاده مناسب از ویژگی های defer و async مشاهده کند.


منبع: Reddit

تصویر ویژه: StockEU/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط