جاوا اسکریپت را به زیر سرصفحه های HTML منتقل کنید


جان مولر گوگل پیشنهاد می کند کد جاوا اسکریپت را در زیر برچسب هدر HTML قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که خزنده های جستجو می توانند وب سایت شما را به طور کامل درک کنند.

مولر این توصیه را در یک موضوع Reddit به اشتراک می‌گذارد، جایی که کاربر می‌پرسد آیا قرار دادن کد HTML می‌تواند باعث مشکلات SEO شود یا خیر.

پاسخ بله است؛ اگر کد HTML در بالای صفحه ظاهر نشود، می‌تواند بر تلاش‌های سئوی شما تأثیر منفی بگذارد.

به طور خاص، مهم است که بخش سند HTML را در بالای صفحه نگه دارید. این بخش باید حاوی اطلاعاتی باشد که گوگل برای خواندن صحیح سایت شما به آن نیاز دارد.

هر کد جاوا اسکریپت باید زیر سربرگ های HTML قرار گیرد.

برای اطمینان از اینکه جاوا اسکریپت با بخش تداخل ندارد، مولر استفاده از ابزار رندر در کنسول جستجو را توصیه می کند:

سرصفحه های html () باید تقریباً در بالای صفحه باشند. من هر JS را به زیر هدرهای HTML منتقل می کنم و با ابزار رندر در کنسول جستجو بررسی می کنم که JS بخش را خراب نمی کند.

در مورد محتوای اصلی، مولر می‌گوید که قرار دادن آن اهمیت کمتری دارد، اگرچه برای بخش تمیز و منظم بودن بسیار مهم است تا Googlebot بتواند آن را به درستی درک کند.

مولر ادامه می دهد:

برای محتوا، آنقدرها هم مهم نیست، اما از آنجایی که سرفصل ها مربوط به اطلاعات قابل خواندن ماشینی است که تأیید شده است که در قسمت خاصی از صفحه قرار دارند، واقعاً باید در بالا تمیز باشد.

نابودی جاوا اسکریپت! (در )”

چرا قرار دادن جاوا اسکریپت برای سئو مهم است؟

هنگام طراحی یک وب سایت، بهتر است کد جاوا اسکریپت را در پایین سند HTML در نزدیکی تگ بسته شدن قرار دهید.

دلیل آن این است که جاوا اسکریپت می تواند نمایش یک صفحه وب را در حین بارگیری به تاخیر بیاندازد و در نتیجه تجربه کاربری ضعیفی ایجاد کند.

با قرار دادن جاوا اسکریپت در پایین صفحه، ابتدا می توان HTML را رندر کرد و به کاربر این امکان را می دهد که در حالی که جاوا اسکریپت در پس زمینه بارگذاری می شود، محتوا را مشاهده کند.

علاوه بر این، می‌توانید از مسدود کردن فایل‌های جاوا اسکریپت خارجی با استفاده از ویژگی‌های async یا defer جلوگیری کنید.


منبع: Reddit

تصویر ویژه: StockEU/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط