جستجوی صوتی چگونه می تواند به سئو شما کمک کند؟


دستیار گوگل. سیری. الکسا. کورتانا

امروز دستیارهای صوتی باکیفیت خود را انتخاب کرده اید و همه آنها می توانند کارهای بسیار شگفت انگیزی انجام دهند.

یکی از این موارد کمک به کاربران برای یافتن پاسخ سوالات است. اساساً، هر چیزی که معمولاً به موتور جستجو مراجعه می‌کند، دستیاران صوتی می‌توانند منبع را پیدا کرده و با صدای بلند بخوانند.

امروز، چیز جدیدی نیست که بگوییم جستجوی صوتی فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای سئو برای کسب‌وکارها ارائه می‌کند.

به هر حال، اگر آن دستیاران صوتی محبوب پاسخ‌های سؤالات افراد را می‌خوانند، این احتمال وجود دارد که بتوانند محتوای وب‌سایت شما را به عنوان برخی از این پاسخ‌ها بخوانند!

و اعداد این را نیز حفظ می کنند:

  • در ایالات متحده، 40.2٪ از مردم از جستجوی صوتی استفاده می کنند.
  • 71 درصد از مردم استفاده از جستجوی صوتی را به تایپ فیزیکی جستجوی آنلاین ترجیح می دهند
  • به گفته گوگل، 27 درصد از جمعیت آنلاین جهان از جستجوی صوتی در تلفن همراه استفاده می کنند.
  • 58 درصد از مردم از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات در مورد مشاغل محلی استفاده کرده اند

بنابراین، جستجوی صوتی یک موسسه واقعی است – و به جایی نمی‌رسد.

با این حال، اسب های خود را نگه دارید، زیرا وب سایت شما فقط به دلیل داشتن محتوا در پاسخ های جستجوی صوتی نشان داده نمی شود.

عناصری وجود دارد که باید در مورد بهینه سازی برای جستجوی صوتی بدانید – قبل از اینکه بتوانید آن را برای استراتژی سئو خود استفاده کنید.

جستجوی صوتی چیست؟

برای شروع ساده، اجازه دهید به این سوال اساسی پاسخ دهیم که جستجوی صوتی حتی چیست.

جستجوی صوتی به افراد امکان می دهد از دستورات صوتی با دستگاه های هوشمند خود برای بازیابی منابع آنلاین استفاده کنند.

این بسیار شبیه کامپیوتر یا گوشی هوشمند کار می کند، با این تفاوت که شما به جای تایپ کردن چیزها، از صدای خود برای جستجو استفاده می کنید.

این دستگاه هوشمند از هوش مصنوعی برای پردازش زبان، مراجعه به موتور جستجوی مربوطه استفاده می‌کند و بهترین نتیجه را به کاربر برمی‌گرداند.

جستجوی صوتی برای انواع سؤالات، از سؤالات و پاسخ‌های مستقیم گرفته تا مسیرهای رانندگی گرفته تا جوک استفاده می‌شود.

و جستجوی صوتی همیشه بهتر می شود. در مورد گوگل، این تا حد زیادی به دلیل استفاده موتور جستجو از پردازش زبان طبیعی است.

پردازش زبان طبیعی (یا NLP) چیزی است که به گوگل، یک ماشین، اجازه می‌دهد نه تنها بخواند، بلکه به تفسیر پرسش‌های جستجو نیز مانند یک انسان بپردازد.

از طریق NLP، گوگل جستجوها را به صورت معنایی درک می‌کند، به این معنی که به طور فزاینده‌ای می‌فهمد که چه چیزی بوده است منظور با جستجو، به جای آنچه گفته شد.

شما می توانید مزایای افرادی را که از جستجوی صوتی برای دسترسی به منابع اینترنتی با استفاده از دستیار صوتی خود استفاده می کنند، مشاهده کنید، اما مزایای آن برای مشاغل چیست؟

جستجوی صوتی چگونه می تواند به سئو شما کمک کند؟

اگر به تازگی یاد می گیرید که جستجوی صوتی چیست، ممکن است چرخه ها در مورد اینکه چگونه می تواند به استراتژی سئوی کسب و کار شما کمک کند شروع به چرخش کند.

اما بیایید در مورد واقعیت آن بحث کنیم، در صورتی که اوضاع هنوز کمی مبهم باشد.

برای هر جستجوی صوتی، دستیار صوتی یک نتیجه را با صدای بلند می خواند.

اکنون، وقتی مسیرها را جستجو می‌کنید، دستیار صوتی فقط آنچه را که نیاز دارید به شما می‌دهد.

اما هنگامی که یک پرسش واقعی دارید – یک سوال در مورد اینکه کسی کیست، چگونه چیزی کار می کند، یا چرا چیزی درست است – دستیار صوتی شما برای پاسخ به محتوای ارگانیک روی می آورد.

این شانس شما برای درخشش است زیرا محتوایی که دستیار صوتی می خواند می تواند متعلق به شما باشد!

پاسخ معمولاً این است که قطعه برجسته در صفحه نتایج موتور جستجوی معمولی (SERP) چه خواهد بود.

این بدان معناست که هر محتوایی که در بالا باشد، به عنوان معتبرترین منبع برای پاسخ به این سوال، پاداش اضافی خواندن برای کاربران را دریافت می کند.

و از آنجایی که سئو به معنای ایجاد کسب و کار شما به عنوان یک مرجع قابل اعتماد در بازار خاص شماست، پس اگر به دنبال رشد از طریق سئو هستید، حضور در جستجوی صوتی یک نفر قطعا باید هدف شما باشد!

پس چیزی که به آن می رسد، بهینه سازی برای جستجوی صوتی است.

در اینجا باید به چند نکته توجه کرد؛ برای نشان دادن در جستجوهای صوتی فقط یک کار وجود ندارد.

با آن، بیایید به نحوه بهینه سازی حضور آنلاین کسب و کار خود برای جستجوی صوتی بپردازیم.

دو روش برای هدف قرار دادن جستجوی صوتی

دو روش کلی وجود دارد که من در مورد بهینه‌سازی جستجوی صوتی فکر می‌کنم: درست کردن محتوای خود و دریافت درست اطلاعات NAP کسب و کار محلی شما.

اگر می خواهید وب سایت شما در جستجوی صوتی به عنوان یک نتیجه ارگانیک نشان داده شود، یا اگر می خواهید اطلاعات NAP کسب و کار شما در بسته نقشه ظاهر شود، باید شخصیت هایی را که در جستجوی چیزها هستند و همچنین آنچه را که می خواهند بشناسید.

بیایید به معنای واقعی هر یک از آن نکات بپردازیم.

بهینه سازی محتوای ارگانیک

بنابراین، شما می‌خواهید محتوای سایت شما برای سؤالات صوتی مانند «آسان‌ترین دستور پخت سیب‌زمینی سوخاری»، «چگونه از فتوگرامتری در تصادفات اتومبیل استفاده می‌شود» یا «چرا دالماسی‌ها لکه دارند؟» نمایش داده شود.

روش کلی برای فکر کردن به این موضوع این است که محتوای شما مستقیماً به خواسته‌های مردم بپردازد – هدف واقعی سؤال.

معنی آن چیست؟

سوال دالماسی را در نظر بگیرید.

اگر وبلاگی برای سگ دارید، در مورد آن سوال مبتنی بر کلمه کلیدی تحقیق کنید و می‌خواهید زمانی که مردم آن را جستجو می‌کنند، به عنوان یک پاسخ جستجوی صوتی ظاهر شود، این کاری است که انجام می‌دهید.

سوال را عنوان یک پست وبلاگ قرار دهید.

گوگل وزن جستجوی ارگانیک زیادی را به H1 یا عنوان یک صفحه اختصاص می دهد.

در پاراگراف اول آن پست، پاسخ مستقیم را به صورت مختصر و در عین حال جامع بنویسید. بعد از آن یک جمله دیگر برای توضیح بیشتر هم نمی تواند صدمه ببیند.

سپس، بقیه پست را بنویسید، تمام جزئیات را پر کنید و عناصر غنی مانند تصاویر و اینفوگرافیک ها را اضافه کنید.

ارائه مقدمه به‌عنوان پاسخی که دستیار می‌خواند، می‌تواند تا حد زیادی به عنوان پاسخ صوتی ظاهر شود.

اگر می‌خواهید به‌عنوان معتبرترین پاسخ در اینترنت دیده شوید، و می‌خواهید که دستیار صوتی پاسخ شما را به عنوان بهترین پاسخ ارائه دهد، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید داده های ساختار یافته پست وبلاگ را به پست خود اضافه کنید تا به Google در درک محتوای شما کمک کند.

داده های ساختاریافته نیز به ویژه برای محصولات و دستور العمل ها مفید است. این نشانه‌گذاری به Google کمک می‌کند تا نکات دقیق صفحه‌ای را که می‌خواهید تبلیغ کنید، درک کند و محتوای شما می‌تواند در جستجوی صوتی نشان داده شود.

همیشه این واقعیت را به خاطر داشته باشید که افراد تمایل دارند جستجوی صوتی را با استفاده از عبارات طولانی تر و طبیعی تر انجام دهند. به همین دلیل، باید در محتوای خود تحقیق کنید و از آن کلمات کلیدی بلندتر استفاده کنید.

بر اساس اینکه این کلمات کلیدی چقدر خاص هستند، باید بتوانید کشف کنید که شخصیت این محتوا چه کسی است. آنها چه کسانی هستند و به دنبال چه هستند؟

شناخت مخاطبانتان به شما کمک می‌کند تا محتوا را بسازید، و همین فکر اضافی می‌تواند تفاوت را در دستیابی به آن پاسخ جستجوی صوتی دلپذیر ایجاد کند.

بهینه سازی اطلاعات کسب و کار محلی

سپس همه جستجوگران محلی وجود دارند که می‌خواهند مکانی مانند شما را در منطقه خود پیدا کنند یا بدانند شما چه کسی هستید و می‌خواهند درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در این موارد، زمانی که افراد «مکان‌های پیتزا در نزدیکی من» را جستجو می‌کنند، می‌خواهید در بسته نقشه محلی نشان داده شوید.

همچنین می‌خواهید وقتی افراد درباره «ساعات کاری شرکت X» یا «آدرس Y کسب‌وکار» سؤال می‌کنند، دستیار صوتی اطلاعات صحیحی را ارائه دهد.

در اینجا چند نکته برای گفتن وجود دارد.

یکی این است که نمایش در بسته‌های نقشه محلی، چه از طریق جستجوی صوتی یا سنتی، تماماً مربوط به بهینه‌سازی حداکثر نمایه کسب‌وکار Google شماست.

این بدان معناست که شامل ساعت‌ها، آدرس‌ها، عکس‌ها، خدمات، پیوند وب‌سایت – و نظرات، نظرات، نظرات!

درخواست نظرات خوب از مشتریان خوشحال یکی از راه های مطمئن برای موفقیت به عنوان یک کسب و کار محلی است.

این به مردم کمک می کند تا بدانند که تجربه خوبی با شرکت شما خواهند داشت. همچنین به گوگل نشان می‌دهد که این کسب‌وکاری است که مردم آن را مفید می‌دانند، بنابراین همچنان آن را به جستجوگران نشان می‌دهد.

همچنین، از آنجایی که دستگاه های تلفن همراه جایی هستند که جستجوهای صوتی انجام می شود، حتما نسخه موبایل وب سایت خود را بهینه کنید تا هرکسی که می خواهد بیشتر بیاموزد، تجربه خوبی در سایت شما داشته باشد.

اکنون زمان بررسی جستجوی صوتی است

جستجوی صوتی فناوری جدیدی نیست، اما به عنوان راهی راحت برای دریافت پاسخ به سوالات، محبوبیت آن در حال افزایش است – و اگر برای آن بهینه سازی نکرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است.

اکنون، هیچ یک از اینها به این معنی نیست که نشان دادن آن در جستجوهای صوتی آسان است.

بسیاری از رقبای شما احتمالاً در جهت همین کار هستند.

اما اگر روی انتخاب کلمات کلیدی، هدف آنها و شخصیت کاربر کامل خود تمرکز لیزری داشته باشید، بهترین فرصت را به کسب و کار خود می دهید تا از طریق فناوری جستجوی ارگانیک پررونق خود را نشان دهد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Production Perig/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط