جستجوی هوش مصنوعی: تطبیق استراتژی سئو خود
استفاده از تاکتیک های سئو منسوخ و سنتی با محوریت کلمات کلیدی و بک لینک ها دیگر سوزن را حرکت نمی دهد ، زیرا Google به سمت پاسخ های AI محور حرکت می کند.
کلیک های ارگانیک در نتیجه نمای کلی Google AI و افزایش جستجوهای کلیک صفر کاهش می یابد ، جایی که کاربران بدون کلیک بر روی هر وب سایت ، پاسخ مستقیم در صفحه نتایج جستجوی Google دریافت می کنند.
سئو مرده نیست. این فقط تکامل یافته است. برای موفقیت در این دوره جدید ، مارک ها و بازاریابان باید محتوای ساختاری ، قصد محور ، تقویت اعتماد به نفس و هماهنگی بیشتر با استراتژی های تجربه برند و کاربر را در آغوش بگیرند.
اما ، چگونه این کار را انجام می دهید؟ بیایید کاوش کنیم
استراتژی omnichannel
در چشم انداز جستجوی امروز ، شما باید در هر جایی که مخاطبان خود قرار دارند ، از جمله سیستم عامل هایی مانند Reddit ، Quora ، Tiktok ، YouTube و هر جای دیگر مرتبط باشید.
اگر نام تجاری شما در آن کانال های کشف وجود ندارد ، باید در اسرع وقت به آنها بروید.
رفتار کاربر تغییر کرده است و افراد برای یافتن اطلاعات ، محصولات ، بررسی ها و موارد دیگر از موتورهای جستجو و کانال های مختلف استفاده می کنند.
به عنوان مثال:
- Reddit برای نظرات سایر کاربرانی که از یک محصول یا خدمات مشابه استفاده کرده اند.
- Tiktok و YouTube برای آموزش و بررسی محصول.
- اینستاگرام برای کشف.
- آمازون و پینترست برای بررسی محصولات و الهام بخش.
اگر استراتژی بازاریابی شما فقط روی Google متمرکز است ، بخش بزرگی از مخاطبان هدف خود را که به دنبال محتوای شما هستند ، نادیده می گیرید ، که اساساً برای آنها نامرئی است.
بهینه سازی برای نمای کلی AI
برای رتبه بندی برای AIO ، مارک ها و بازاریابان باید بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا و معتبر که مستقیماً به سؤالات کاربر پاسخ می دهند ، متمرکز شوند ، ساختار یافته و برای درک هوش مصنوعی آسان است.
تاکتیک | نمای کلی | بهترین روشها |
محتوای مکالمه ای با کیفیت بالا ایجاد کنید. | تحقیقات را انجام دهید و ببینید چه سؤالاتی برای AIOS نشان می دهد. محتوای اصلی و منحصر به فرد ایجاد کنید که با هدف کاربر مطابقت داشته باشد و به سؤالات کاربران پاسخ دهد. | با پاسخ دادن به سؤالات ، ایجاد آن در مکالمه ، و استفاده از نقل قول ها ، توصیفات و عناوین به روز شده ، محتوای موجود را برای نمای کلی هوش مصنوعی به روز کنید و اصلاح کنید. |
از عناوین ساده و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. | این به بهبود خوانایی محتوا برای کاربران و هوش مصنوعی کمک می کند. | برای تقویت درک هوش مصنوعی از عناوین روشن ، پاراگرافهای مختصر و زبان طبیعی استفاده کنید. |
محتوا را با داده های ساخت یافته علامت گذاری کنید. | این به موتورهای جستجوی هوش مصنوعی و سنتی کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. | از نشانه گذاری طرحواره استفاده کنید (به عنوان مثال ، صفحه سؤالات متداول ، Howto ، محصول). |
بگذارید رباتهای AI وارد شوند. | این به محتوای شما کمک می کند تا توسط سیستم های AI خزیده و ذکر شود. | از LLM.TXT استفاده کنید و پرونده Robots.txt خود را بررسی کنید تا ربات هایی مانند GPTBOT OpenAi و Google AI اجازه دهید. اطمینان حاصل کنید که آنها مسدود نشده اند. |
در سایت های قابل اعتماد کسب کنید. | این به بهبود اقتدار و افزایش دید برند شما کمک می کند. | مطالب با کیفیت بالا را با اطلاعات منحصر به فرد ایجاد کنید ، به پست های مهمان کمک کنید ، در رسانه های اجتماعی فعال باشید ، در پادکست ها ظاهر شوید ، از پیوند داخلی استفاده کنید و استراتژی های PR را پیاده سازی کنید. |
محتوا را تازه نگه دارید. | chatbots AI عاشق اطلاعات به روز است. | به طور مرتب محتوا را با داده های جدید ، آمار و اطلاعات منحصر به فرد و ارزشمند برای کاربران نهایی به روز کنید. |
نام تجاری را ذکر کنید. | مارک هایی که غالباً در سیستم عامل های مختلف ذکر می شوند (به عنوان مثال ، روابط عمومی ، وبلاگ ها ، رسانه های اجتماعی ، پوشش خبری ، انجمن های یوتیوب مانند Reddit و Quora و سایت های معتبر) تمایل دارند که توسط هوش مصنوعی ذکر شوند. | برای نظارت بر مکالمات آنلاین از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی Google ، Brand24 و sired.com استفاده کنید. |
روی جستجوهای مارک متمرکز شوید
جستجوهای مارک دار نقش مهمی در شکل دادن به درک برند ، تعامل رانندگی و اطمینان از دید و اقتدار برند شما برای مدل های بزرگ زبان (LLM) دارند.
LLMS مانند موتورهای جستجوی سنتی کار نمی کند. آنها به هدف کاربر ، زمینه و ارتباط مکالمه نگاه می کنند.
برای بالا بردن حضور برند خود:
- اطلاعات شما باید در تمام سیستم عامل ها دقیق و سازگار باشد.
- محتوای شما باید برای مخاطبان هدف شما مفید و مفید باشد.
- این باید تخصص را از طریق رهبری فکری نشان دهد ، بینش های اصلی ، منحصر به فرد و با حمایت از داده ها را به نقل از سایت ها و انجمن های معتبر ارائه دهد.
- برند شما به شهرت قوی احتیاج دارد.
رویکرد خود را با ردیابی نام تجاری با استفاده از ابزارهایی مانند Brand24 و Semrush و تجزیه و تحلیل ترافیک محور LLM از طریق Google Analytics 4 ، در عین حال آزمایش دید برند را در سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف تطبیق دهید.
روی هدف کاربر و خوشه های موضوع تمرکز کنید
ما از کلمات کلیدی به اهمیت منتقل شده ایم.
با ایجاد محتوای عمیق که تمام جنبه های یک موضوع را در بر می گیرد و سؤالات کاربران را پیش بینی می کند ، برای کل موضوعات و نیازهای کاربران بهینه سازی کنید.
برای پوشش هدف کاربران از کلمات کلیدی بلند و زبان طبیعی استفاده کنید. ابزارهایی مانند MarketMuse توسط SiteImprove کار فوق العاده ای را در این زمینه انجام می دهند.
ایجاد محتوای هوش مصنوعی و بهینه سازی
Google مخالف محتوای تولید شده AI نیست. Google محتوای AI با کیفیت پایین را دوست ندارد.
قبل از اینکه LLMS روی صحنه بیاید ، ایجاد محتوا اغلب شامل نوشتن دستی و بهینه سازی است که مدت زمان طولانی برای تهیه مقاله با کیفیت بالا با تمرکز بر EEAT (یا تخصص ، تجربه ، تطبیق و اعتماد به نفس) طول می کشد.
اکنون ، می توانید خلاصه های محتوا را به صورت خودکار انجام دهید ، طرح ها را ایجاد کنید ، پیش نویس محتوا ایجاد کنید ، آنها را ویرایش کنید و آنها را به خود اختصاص دهید. بسیاری از ابزارها و سیستم عامل های هوش مصنوعی ChatGPT را در خدمات خود قرار می دهند و الگوریتم های به اصطلاح اختصاصی را در بالای آن اضافه می کنند.
با هوش مصنوعی ، می توانید با سرعت بسیار سریعتر محتوا ایجاد کنید و محتوای موجود را آسانتر از گذشته بهینه کنید ، اما من آن را برای ایجاد محتوا توصیه نمی کنم.
در اینجا به همین دلیل است.
مطالب زیادی در آنجا وجود دارد که آنچه را که دیگران انجام می دهند تکرار و شستشو می دهد. محتوای شما باید متفاوت باشد و مخاطبان خود را آموزش دهید ، آنها را متقاعد کنید که شما متخصص موضوع در مورد یک موضوع هستید و اعتماد دارید و مشکلات آنها را حل می کنید.
این نوع محتوا به بهترین وجه توسط انسان با کمک هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت ، جذاب تر کردن آن و ترغیب مردم به به اشتراک گذاشتن آن نوشته شده است.
پیچیدن
SEO به سرعت در یک تجربه مکالمه ای که توسط AI ساخته شده است ، در حال تغییر است.
تاکتیک ها و استراتژی هایی که زمانی کار می کردند ، دیگر در نتایج با قدرت هوش مصنوعی امروز آن را کاهش نمی دهد.
اما ، این پایان سئو نیست. در عوض ، این یک تکامل سئو است زیرا Google مأموریت خود را برای سازماندهی اطلاعات جهان و در دسترس جهانی و مفید بودن آن ادامه می دهد.
برای پیروزی در این دوره جدید ، مارک ها و بازاریابان باید از تعقیب رتبه بندی به سمت دید ، اعتماد و ارتباط در چندین سیستم عامل تغییر کنند – خواه در Google ، Tiktok ، Reddit یا Quora باشد.
همچنین ارائه مطالب مفید و به روز ، حل مشکلات کاربران و کمک به آنها در طول سفر ، مهم است.
هوش مصنوعی در اینجا برای کمک است ، نه جایگزین. هوش مصنوعی می تواند وزنه برداری سنگین را کنترل کند ، اما فرمان را تحویل ندهید.
مارک هایی که شکوفا می شوند ، در ارائه ارزش ، نشان دادن تخصص و ارتباط واقعی با مخاطبان خود ، ارتباط انسانی دارند.
فراموش نکنید که واقعاً برای چه کسی محتوا ایجاد می کنید ، این افراد هستند.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: Collagery/Shutterstock