حفظ یک برند SaaS و کانال ارگانیک در طول رکود


در طول یک رکود اقتصادی، بودجه بازاریابی و ROAS معمولاً بیشتر مورد بررسی قرار می گیرند.

شما باید این مقاله را به دلایلی مطالعه کنید که نباید هزینه های سئو خود را در دوران رکود کاهش دهید.

سوال بعدی در مورد ROI و آنچه می توانید برای کاهش مشکلات پیش رو انجام دهید، خواهد بود.

در طول یک رکود اقتصادی، اهداف کاهش ریزش افزایش می یابد. خطوط لوله فروش شما ممکن است فعالیت کمتری داشته باشند و C-suite ممکن است بیشتر روی MRR (درآمد تکراری ماهانه) و ARR (درآمد سالانه تکرارشونده) تمرکز کند.

در این مقاله، به کسب‌وکارهای مبتنی بر مدل اشتراک و برخی روش‌ها و استراتژی‌هایی که می‌توانند تلاش‌های سئوی آن‌ها را به سمت حفظ عملکرد و سئو بازگشت سرمایه (بازده سرمایه‌گذاری) متمرکز کنند، نگاه خواهم کرد.

درک چرایی لغو حساب ها

مشتریان به دلایل بی‌شماری اشتراک خود را لغو می‌کنند، اما در طول یک رکود اقتصادی، دلایل تمایل به سمت هزینه‌ها و ارزش درک شده دارند.

دلایل دیگر عبارتند از دریافت نکردن ارزش کافی از اشتراک، مشکل در لغو اشتراک، یا احساس عدم پاسخگویی یا بی فایده بودن پشتیبانی مشتری.

شما می توانید این مسائل را قبل از ارائه بازخورد مشتریان در مورد نظرسنجی خروج شناسایی کنید. فرصت هایی برای گفتگو و حلقه های بازخورد با تیم های فروش و خدمات مشتری ایجاد کنید. این به مشتریان اجازه می‌دهد قبل از لغو، نگرانی‌های خود را برطرف کنند.

هدف گذاری عدم مشارکت و کمبود ارزش

برای نشان دادن این مقدار، می‌توانیم محتوا و پیام‌های خود را برای نشان دادن هزینه‌های فرصت و اینکه چگونه هزینه اولیه از کسری بیشتر در بلندمدت جلوگیری می‌کند، متمرکز کنیم.

مواجهه با اصطکاک استفاده با نرم افزار یک مشکل قابل شناسایی است.

در داخل سازمان، تیم ها باید بتوانند به داده های DAU (کاربر فعال روزانه) و MAU (کاربر فعال ماهانه) دسترسی داشته باشند.

شرکت‌ها اغلب به داشتن تعداد بالای هرکدام افتخار می‌کنند، اما از داده‌ها می‌توان برای شناسایی حساب‌هایی با فرکانس ورود کمتر از متوسط ​​یا اضافی استفاده کرد و سپس می‌توان آنها را جمع‌آوری کرد و به آنها دسترسی پیدا کرد.

  • حساب‌های اشتراک‌های سطح پایین و متوسط ​​را در یک دستکش ایمیل قرار دهید و تماس بگیرید. با یک حسابدار مشاوره ارائه دهید. همچنین می‌توانید از آن‌ها بخواهید که یک فرم بازخورد را برای شناسایی نقاط دردناک پر کنند تا به ایجاد استراتژی محتوا کمک کنند.
  • به حساب های اشتراک های سطح بالا دسترسی پیدا کنید با مدیران حساب موجود

پرداختن به مسائل مشتری می‌تواند به سادگی بازنویسی عناصر صفحات محصول تجاری، افزودن بخش‌های اضافی، یا تقویت ارزش پیشنهادی با مطالعات موردی باشد.

شما همچنین می توانید این مسائل را با محتوای وبلاگ سنتی برطرف کنید. مقالات پشتیبانی بیشتری را به مرکز پشتیبانی خود اضافه کنید و مقالات موجود را با رسانه هایی مانند ویدیو بسازید تا نقاط اصطکاک رایج را برطرف کنید.

تولید محتوا در برابر مشکلات ارزش رقبا

قیمت احتمالاً چالش‌برانگیزترین دلیل ترک برای پیش‌بینی و مدیریت است. قیمت توسط سایر نیازها و هزینه های کسب و کار مشخص و دیکته می شود. اگرچه ممکن است ارائه معاملات به حساب‌های با ارزش بالا منطقی باشد، کاهش قیمت در مقیاس وسیع احتمالاً گزینه‌ای نیست.

قیمت و هزینه به ارزشی که راه حل شما ارائه می دهد بستگی دارد. بنابراین نشان دادن مزایای خود می تواند به مشتریان در توجیه هزینه ها کمک کند.

هزینه هر راه حل باید حداقل، مشکل را متعادل کند یا ارزش اضافی ایجاد کند.

این به عنوان تجزیه و تحلیل هزینه و فایده شناخته می شود. بخش مهمی از تجزیه و تحلیل هزینه-فایده، مقایسه هزینه های راه حل در مقابل منافع و تعیین ارزش فعلی خالص است.

در طی این ارزیابی، پیام‌های شما می‌توانند مزایای اضافی یا افزایش سود را در برابر رقبای شما اعمال کنند و نشان دهند.

در SaaS، می توانید این را به عنوان مقایسه بین عناصر محصول و عناصر کلی “بسته” تقسیم کنید:

  • مستقیم ویژگی های محصول و عملکرد آن ویژگی ها.
  • ویژگی‌های غیرمستقیم محصول و «افزونه‌هایی» که مکمل محصول اصلی هستند.
  • پهنای باند محلول به صورت ماهانه یا سالانه.
  • تعداد صندلی‌های کاربر/حساب‌های فرعی در هر حساب اصلی.
  • سرعت پاسخگویی به پشتیبانی مشتری (و سطح پشتیبانی مشتری).

یک رویکرد معمولی برای برجسته کردن مشکلات رقبا با جداول مقایسه و آدرس‌ها و وبلاگ‌های ما-brand-v-competitor-brand است.

سپس این صفحات با نسخه‌های رقبای شما و وب‌سایت‌های مستقل، شرکت‌های وابسته و سایر بررسی‌ها برای کلیک‌ها و تحت تأثیر قرار دادن نظر مصرف‌کننده رقابت می‌کنند.

همچنین باید این مزایا و مزیت های رقابتی را در خود صفحات محصول توضیح دهید.

لیست گلوله ویژگی های محصول امری عادی است. اما مطمئن شوید که مزایا مستقیماً در برابر رقبای شما توضیح داده شده است. این می تواند به این مزیت های رقابتی کمک کند تا در بین مخاطبان هدف شما طنین انداز شوند.

تقویت ترکیبات محلول برند

عبارت جستجوی ترکیبی برند عبارتی است که از دو یا چند کلمه تشکیل شده و به یک برند خاص اشاره دارد.

به عنوان مثال، عبارت جستجوی ترکیبی نام تجاری “Decathlon ضد آب” کاربرانی را که مایل به یافتن ضد آب به طور خاص از نام تجاری Decathlon هستند برجسته می کند.

کاربرانی که چنین جستجوهایی را انجام می دهند، ارتباط بین موضوعات و مارک ها را مجدداً تأیید می کنند و به Google کمک می کنند تا روابط و ارتباط را بیشتر درک کند.

برای بهینه سازی عبارات جستجوی ترکیبی برند، باید مفهوم بازاریابی معنایی را درک کنید. این بدان معنی است که بدانید کلمات، عبارات و ایده های مختلف چگونه از نظر معنی با هم ارتباط دارند.

شما باید تحقیق کنید که چگونه مخاطبان هدف شما اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات شما را جستجو می کنند و از آن عبارات جستجو در محتوای خود استفاده کنید.

استراتژی دیگری که می توانید از آن استفاده کنید اضافه کردن اصلاح کننده ها به عبارات جستجوی خود است.

اینها می توانند کلماتی مانند “بهترین”، “چگونه” یا هر معیار دیگری باشد که جستجو را خاص تر می کند. این به شما کمک می کند تا ترافیک هدفمندتری دریافت کنید که احتمالاً بهتر از عبارات جستجوی عمومی تبدیل می شود.

خلاصه

در حالی که این زمان‌ها زمان‌های نامشخص و رقابت برای کاربران است و درآمدهای مکرر شدیدتر می‌شود، تمرکز استراتژی سئو و محتوا برای تمرکز بر ارزش‌های پیشنهادی و پرداختن به نقاط اصطکاک مصرف‌کننده می‌تواند به واجد شرایط بودن بهتر سرنخ‌ها و ارائه سوالات اعتراضی که مصرف‌کنندگان به رقبا می‌دهند کمک کند.

در این استراتژی، حجم جستجوی کلمه کلیدی و مقادیر دیگر ممکن است زیاد نباشد. وقتی به نقاط اصطکاک و نگرانی های کاربر می پردازید، ارزش کیفی است نه کمی.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: VectorMine/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط