داده ها نشان می دهد Google AIO در وب سایت ها عمیق تر است


داده های جدید از BrightEdge که با ژورنال موتور جستجو به اشتراک گذاشته شده است نشان می دهد که نمای کلی AI Google (AIO) در مارس 2025 به سرعت در اندازه گسترش یافته و نحوه توزیع ترافیک در نتایج جستجو را تغییر می دهد. این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که محتوای عمیق و تخصصی احتمال دارد از صفحه اصلی استناد شود.

این نشان می دهد که AIO در مورد پاسخ های ارائه شده ، با مفاهیم خلاصه های پیش بینی کننده و پیوندهای زمینی که Google اخیراً با بازاریابان در جستجوی NYC به اشتراک گذاشته است ، دقیق تر می شود.

Google به طور سنتی طرفدار نشان دادن پاسخ های دقیق به سؤالات است ، کاری که صفحات خانگی وب سایت ها به طور کلی نمی توانند انجام دهند. این منطقی است که داده های BrightEdge نشان دهنده نوع پیوند دقیق است که خلاصه های پیش بینی کننده و پیوندهای زمینی در AIO نمایش داده می شود.

گوگل در دو هفته اول مارس ، ارتفاع پیکسل AIO را با 18.26 ٪ گسترش داده است. اگرچه برخی ممکن است به درستی توجه داشته باشند که این امر باعث کاهش پیوندهای برون مرزی نتایج جستجوی ارگانیک می شود ، مهم است که در این زمینه بیان کنیم که AIO Google همچنین پیوندهای برون مرزی دارد و این پیوندها پیوندهای بسیار مفصلی هستند.

گسترش اندازه AIO در سراسر صفحه نبود. افزایش خاص صنعت در اندازه نمای کلی هوش مصنوعی:

  • سفر: +39.49 ٪
  • فناوری B2B: +37.13 ٪
  • آموزش: +35.49 ٪
  • امور مالی: +32.89 ٪

پاسخ استراتژیک برای SEO و ناشران

BrightEdge پیشنهاد می کند که ناشران و SEO ها باید معیارهای عملکرد را رصد کنند تا تغییرات در ترافیک ، برداشت ها ، CTR ها و کلیک ها را برای ارزیابی چگونگی تأثیرگذاری بر روی AI بر روند ترافیک تأثیر بگذارد. از اهمیت مطلق تلاش برای شناسایی روندهای فروش یا درآمد است زیرا این مهمترین معیارها هستند نه ترافیک.

اگرچه ممکن است ایجاد محتوای قابل استفاده مفید باشد ، اما Google به طور کلی در حال خلاصه کردن محتوا و سپس پیوند دادن به جایی است که کاربران می توانند بیشتر بخوانند. اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که از روند کاربر نسبت به صنعت خود آگاه باشید و بتوانید آنها را پیش بینی کنید ، از جمله زمینه جستجوی کاربر. Jono Alderson اخیراً پیشنهاد کرده است که کاربران را در همان اوایل سفر مصرف کننده هدف قرار دهد تا از استناد به استنادهای مبتنی بر هوش مصنوعی پیش برود.

اهمیت محتوای عمیق و تخصصی

Google AIO ترجیح استناد را برای محتوای مرتبط با عمیق نشان می دهد ، دو کلیک دیگر از صفحه اصلی عمیق (2+ عمیق). 82.5 ٪ از کلیک ها به 2+ صفحه عمیق بود. صفحات خانگی کمتر از 0.5 ٪ از کل کلیک ها را به خود اختصاص داده است.

86 ٪ از صفحات ذکر شده فقط برای یک کلمه کلیدی ، اغلب با حجم بالا رتبه بندی می شدند. این فرصتی برای ترافیک کلمات کلیدی با حجم بالا است. حجم متوسط ​​کلمه کلیدی برای استنادها 15300 جستجو ماهانه و 19 ٪ کلمات کلیدی ناشی از استناد حاوی حجم ترافیک بیش از 100K جستجوهای ماهانه است.

پیامدهای مربوط به سئو فنی و بهینه سازی محتوا

BrightEdge پیشنهاد می کند که نمایه سازی کامل سایت برای نمای کلی هوش مصنوعی بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که هر صفحه در دسترس است که به عنوان یک منبع بالقوه ذکر شود. حتی محتوای قدیمی تر و در غیر این صورت نادیده گرفته شده ممکن است ارزش کسب کنند ، به خصوص اگر آنها مورد بررسی و به روزرسانی قرار بگیرند تا آنها را مناسب برای استناد و منعکس کننده ترین اطلاعات باشد.

گوگل سالهاست که به محتوای عمیق تر استناد می کند و سن تقدم صفحه اصلی به جز در جستجوی محلی به پایان رسیده است. گفته می شود ، صفحات خانگی فقط نیمی از درصد کلیک های AIO را به خود اختصاص داده اند ، بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری برای بهینه سازی صفحات داخلی بسیار مهم است.

غذای آماده:

موارد زیر بهترین راه حل های داده شده از داده ها است:

  • نمای کلی AI Google به سرعت در اندازه بصری در SERP در حال گسترش است
  • صنایعی مانند مسافرت ، فناوری B2B ، آموزش و امور مالی سریعترین رشد نمایندگی هوش مصنوعی را تجربه می کنند
  • محتوای عمیق تر و خاص تر برای استنادهای هوش مصنوعی از طریق صفحه اصلی مورد علاقه است
  • صفحات ذکر شده در نمای کلی AI اغلب فقط برای یک کلمه کلیدی-کاملاً با حجم بالا قرار می گیرند
  • SEO فنی و نمایه سازی کامل سایت اکنون برای دید برند در جستجوی AI محور ضروری است

نمای کلی AI Google فقط در اندازه گسترش نمی یابد. آنها در حال بهبود ارتباط متنی پیوندهای برون مرزی به وب سایت ها هستند. بهینه سازی برای AIO باید به سمت تازه نگه داشتن محتوای قدیمی تر و به روز باشد تا آن را برای کاربرانی که از آن محتوا قدردانی می کنند ، مرتبط نگه دارد.

داده های BrightEdge که با ژورنال موتور جستجو به اشتراک گذاشته شده است منتشر نشده است اما یک راهنمای به روز شده ماهانه AIO در دسترس است.

تصویر برجسته توسط Shutterstock/B..Robinson



منبع

مطالب مرتبط