دفترچه بازی جدید حالت AI برای دید
این پست توسط Marketbrew حمایت مالی شد. نظرات بیان شده در این مقاله خود حامی است.
آیا گوگل با استفاده از هوش مصنوعی برای سانسور هزاران وب سایت مستقل؟
نمی دانید چرا ترافیک شما ناگهان کاهش یافته است ، حتی اگر شما به درستی سئو را انجام می دهید؟
بین نامه هایی به FTC توصیف یک برچیدن سیستماتیک از وب باز توسط Google به متخصصان سئو که ممکن است از این امر غافل باشند که استراتژی های آنها دیگر تأثیر نمی گذارد ، این تغییرات نشانگر تجدید نظر مجدد از کل ساختار تشویقی وب است.
وقت آن است که سازگار شویم.
در حالی که برخی در مورد بازیابی گذرگاه هوش مصنوعی و امتیاز دهی بردار هشدار می دادند ، این صنعت تا حد زیادی به تفکر میراث چسبیده بود. SEO همچنان به چرخه های تازه سازی ، بک لینک ها و محتوا توجه می کند ، با فرض اینکه اگر آنها به سادگی کیفیت را بهبود بخشند ، بهبودی حاصل می شود.
اما قوانین تغییر کرده بود.
محوری ساکت گوگل: از کلمات کلیدی گرفته تا جاسازی بردارها
در اواخر سال 2023 و اوایل سال 2024 ، گوگل شروع به بررسی مواردی کرد که اکنون به عنوان حالت AI اشاره دارد.
حالت AI Google چیست؟
حالت AI محتوا را به معابر می شکند ، آن بخش ها را در یک فضای بردار چند بعدی جاسازی می کند و آنها را مستقیماً با نمایش داده ها با استفاده از شباهت کوشین مقایسه می کند.
در این مدل جدید ، ارتباط از نظر هندسی به جای واژگانی تعیین می شود. به جای رتبه بندی کل صفحات ، Google معابر فردی را ارزیابی می کندبشر مهمترین معابر سپس در یک رابط مانند چتپپ ظاهر می شوند ، غالباً بدون نیاز به کاربران برای کلیک بر روی منبع.
در زیر این تغییر مرئی یک تغییر عمیق تر است: امتیاز دهی محتوا در ابتدا تعبیه شده است.
بردارهای جاسازی شده چیست؟
بردارهای تعبیه شده با کلمات کلیدی چگونه متفاوت هستند؟
کلمات کلیدی روی مسابقات دقیق تمرکز می کنند. بردارهای تعبیه شده روی معنی تمرکز دارند.
سئو سنتی به قرار دادن شرایط هدف در یک صفحه متکی بود. اما حالت AI Google اکنون معنی معنایی یک پرس و جو و یک گذرگاه را با استفاده از بردارهای جاسازی شده مقایسه می کند. یک متن می تواند خوب باشد حتی اگر از همان کلمات استفاده نکند ، تا زمانی که معنی آن از نزدیک با پرس و جو هماهنگ باشد.
این تغییر بسیاری از استراتژی های سئو را منسوخ کرده است. صفحات ممکن است به خوبی نوشته شده و غنی از کلمات کلیدی باشند ، اما اگر معنی تعبیه شده آنها با هدف جستجو مطابقت نداشته باشد ، هنوز هم تحت تأثیر قرار نمی گیرد.
چه سئو اشتباه کرد و چه چیزی بعد می آید
داستان فقط مربوط به تغییر Google نیست ، بلکه در مورد چگونگی عدم موفقیت صنعت SEO در مورد تغییر قوانین قبلاً تغییر نکرده است.
انجام ندهید: سیگنال ها را اشتباه بخوانید
با کاهش رتبه بندی ، بسیاری از تیم ها تصور می کردند که آنها با یک به روزرسانی با کیفیت یا الگوریتم اصلی مورد اصابت قرار گرفته اند. آنها در مورد تاکتیک های آشنا دو برابر شدند: بهبود سیگنال های EEAT ، به روزرسانی عناوین و طراوت محتوا. آنها صفحات نازک را هرس کردند ، پیوندهای داخلی را تقویت کردند و ممیزی ها را اجرا کردند.
اما این تلاش ها بر اساس مدل های منسوخ انجام شده است. آنها علائم ، از دست دادن دید را درمان کردند ، نه علت: رانش معنایی.
Drift معنایی هنگامی اتفاق می افتد که وکتور محتوای شما دیگر با بردار در حال تحول هدف جستجو هماهنگ نباشد. این برای ابزارهای سئو سئو نامرئی است زیرا در فضای نهفته رخ می دهد ، نه HTML شما.
هیچ مقدار بک لینک یا ترفند محتوا نمی تواند آن را برطرف کند.
این فقط سوءاستفاده از سکوی نبود. این همچنین یک نظارت استراتژیک بود.
تیم های سئو:
بسیاری معتقد بودند که انجام آنچه Google گفت ، بهبود کمک ، هرس محتوای و نوشتن برای انسان ، کافی خواهد بود.
این قول تحت نظارت AI فرو ریخت.
اما ما ناتوان نیستیم.
این کار را نکنید: در دام انطباق قرار بگیرید
گوگل به این صنعت گفت که “روی محتوای مفید” تمرکز کند و Seos از طریق یک لنز واژگانی گوش کرد. آنها برای لحن ، خوانایی و سؤالات متداول بهینه شدند.
اما “کمک” از نظر ریاضی با توجه به اینکه آیا بردارهای شما با تفسیر هوش مصنوعی از پرس و جو تراز شده اند ، تعیین می شود.
هزاران سایت اصلاح شده هنوز در دید کاهش یافت. چرا؟ زیرا در حالی که کپی پولیش می شود ، آنها هرگز نپرسیدند: آیا این محتوا به صورت هندسی با هدف جستجو هماهنگ است؟
انجام: بهینه سازی داده ها ، نه کلمات کلیدی
دفترچه جدید SEO با یک حقیقت ساده آغاز می شود: شما برای ریاضی بهینه می شوید ، نه کلمات.
کتاب پخش جدید SEO: نحوه بهینه سازی SERP های AI
این چیزی است که اکنون می دانیم:
- حالت AI واقعی و قابل اندازه گیری است.
✅می توانید شباهت تعبیه را محاسبه کنید.
✅می توانید معابر را در برابر نمایش داده شود.
✅می توانید نحوه رتبه بندی Google را تجسم کنید. - محتوا باید از لحاظ معنایی تراز شود ، نه فقط از نظر موضعی.
✅دو صفحه در مورد “بهترین مسیرهای پیاده روی” ممکن است از نظر واژگونی شبیه به هم باشد ، اما اگر کسی روی پیاده روی های خانوادگی و دیگری در زمین های شدید تمرکز کند ، بردارهای آنها منحرف می شوند. - اقتدار هنوز اهمیت دارد ، اما فقط پس از شباهت.
✅AI Mode Fan-out ابتدا معابر مربوطه را انتخاب می کند. بعداً مجدداً مجدداً وارد می شود.
✅اگر آستانه شباهت را تصویب نکنید ، اقتدار شما مهم نخواهد بود. - بهینه سازی سطح عبور مرز جدید است.
✅بهینه سازی صفحات کل کافی نیست. هر قطعه از محتوا باید وزن معنایی را به خود جلب کند.
چگونه می توانم داده های حالت Google AI را برای بهبود دید SERP ردیابی کنم؟
این به اهداف شما بستگی دارد ؛ برای موفقیت در SERP ها ، باید روی ابزارهایی تمرکز کنید که نه تنها داده های دید را به شما نشان می دهد ، بلکه نحوه رسیدن به آنجا را نیز نشان می دهد.
عمیق یکی از اولین ابزارهایی برای اندازه گیری اینکه آیا محتوا در مدلهای بزرگ زبان ظاهر شده است ، اساساً یک بررسی دید برای ورود LLM را ارائه می دهد. این سیگنال های اولیه SEO را نشان می داد که سیستم های AI در حال شروع به درمان نتایج جستجو متفاوت ، گاهی اوقات صفحاتی که هرگز به طور سنتی رتبه بندی نمی شوند. عمیق این مسئله را روشن کرد: LLM ها به همان سیستم های امتیاز دهی که Seos ده ها سال در تلاش برای تأثیرگذاری صرف کرده بود ، تکیه نمی کردند.
اما عمیق از ارائه توضیحات متوقف شد. به شما گفت اگر محتوای شما انتخاب شد ، اما نه چرابشر این رفتار الگوریتمی حالت AI را شبیه سازی نکرد و نشان داد که چه تغییراتی منجر به گنجاندن بهتر می شود.
این جایی است که سیستم عامل های مبتنی بر شبیه سازی وارد شدند.
Market Brew به چالش متفاوتی نزدیک شد. آنها به جای حسابرسی آنچه در داخل یک سیستم هوش مصنوعی قابل مشاهده بود ، آنها منطق درونی آن سیستم ها را بازسازی کردند ، و مدل های موتور جستجو را ساختند که تکامل گوگل را به سمت تعبیه و امتیاز دهی مبتنی بر بردار نشان می داد. این سیستم عامل ها فقط اثرات حالت AI را رعایت نکردند ، بلکه مکانیسم های آن را بازآفرینی کردند.
در اوایل سال 2023 ، Market Brew قبلاً اجرا شده بود:
- تقسیم بندی عبور که محتوای صفحه را به بلوک های 700 کاراکتر سازگار تقسیم می کند.
- نسل با استفاده از جمله-برت برای گرفتن اثر انگشت معنایی هر قسمت.
- محاسبات شباهت کسین برای شبیه سازی چگونگی مطابقت با نمایش داده ها با بلوک های خاص محتوا ، نه فقط صفحه به عنوان یک کل.
- الگوریتم های خوشه بندی موضوعی، مانند شباهت خوشه ای برتر ، برای تعیین اینکه کدام گروه از معابر به بهترین وجه با هدف جستجو هماهنگ هستند.
🔍 آموزش Brew Market: تسلط بر عامل برتر رتبه بندی خوشه ای | اصول اول سئو
این بدان معنی بود که کاربران می توانند مجموعه ای از مطالب را در برابر محتوای خود آزمایش کنند و فکر کنید الگوریتم فکر کنید ، بلوک توسط بلوک ، نمره شباهت بر اساس امتیاز.
در جایی که عمق دید را ارائه می داد ، آژانس ارائه شده در بازار.
به جای پرسیدن “آیا من در یک مرور کلی AI ظاهر شدم؟” ، ابزارهای شبیه سازی به سئوس کمک کردند ، “چرا من نبودم؟“و مهمتر از همه ،”برای بهبود شانس خود چه چیزی می توانم تغییر دهم؟“
این سیستم عامل ها با تجسم رفتار حالت AI قبل از اینکه گوگل آن را به طور عمومی تصدیق کرده باشد ، به پذیرندگان اولیه یک حاشیه بحرانی داده است. SEO ها که از آنها استفاده می کنند منتظر کاهش ترافیک قبل از بازیگری نبودند ، آنها مدتها قبل از آنکه بیشتر صنعت بدانند که این اهمیت را می دانند ، برای تراز بردار و پوشش معنایی بهینه می شدند.
و در عصری که رتبه بندی ها به آن وابسته است تعبیه شما چقدر با هدف کاربر مطابقت دارد، این شروع سر همه تفاوت را ایجاد کرده است.
پوشش حالت AI را تجسم کنید. به صورت رایگان
سئو مرد. از هنر به هندسه کاربردی تبدیل شد.
آموزش تصویری حالت AI
برای کمک به SEO با این منظره AI محور ، Market Brew به تازگی اعلام کرده است AI Mode Visualizer ، ابزاری رایگان که نحوه بررسی اجمالی AI Google را شبیه سازی می کند ، محتوای شما را ارزیابی می کند:
- یک URL صفحه وارد کنید.
- حداکثر 10 درخواست جستجو را وارد کنید یا آنها را به طور خودکار از یک پرس و جو اصلی با استفاده از گسترش سریع به سبک LLM تولید کنید.
- به یک ماتریس شباهت Cosine مراجعه کنید که نشان می دهد چگونه هر قطعه محتوا (700 کاراکتر) برای صفحه شما با هر هدف تراز می شود.
- روی هر نمره کلیک کنید تا دقیقاً با کدام گذرگاه مطابقت داشته باشد ، و چرا.
🔗 is Visualizer حالت AI را امتحان کنید
این تنها ابزاری است که به شما امکان می دهد حالت AI را فکر کنید.
دو حقیقت ، یک آینده
Nate Hake درست است: Google بازی را بازسازی کرد. این داده ها نشان دهنده صنعتی است که هنوز هم به کتاب Playbook جدید می رسد.
زیرا دو چیز می تواند درست باشد:
- Google ممکن است فضای خدمات خود ، محصولات تبلیغاتی و انحصارهای هوش مصنوعی خود را پاک کند.
- و بسیاری از SEO ها هنوز در دنیایی که توسط هندسه اداره می شود ، در حال تعقیب ارواح هستند.
وقت آن است که فراتر از حدس حرکت کنیم.
اگر AI Mode معماری جدید جستجو است ، ما به ابزارهایی نیاز داریم که نحوه عملکرد آن را در معرض دید قرار دهد ، نه فقط نظریه هایی درباره آنچه تغییر کرده است.
ما این داستان را در اوایل سال 2024 ، قبل از اینکه نمای کلی AI نام داشته باشد ، برای شما بازگرداندیم و توضیح می داد که چگونه تعبیه ها و امتیازات وکتور مجدداً سئو را تغییر شکل می دهند.
ابزارهایی مانند AI Mode Visualizer فرصتی نادر برای دیدن پشت پرده ارائه می دهند.
از آن استفاده کنید فرضیات خود را آزمایش کنید. فضای بین محتوای خود و ارتباط مدرن را نقشه برداری کنید.
جستجو به پایان نرسید.
اما راه پیش رو نیاز به چشمان جدید دارد.
جلسه استراتژی حالت AI خود را رزرو کنید
____________________________________________________________________________________________________________
اعتبار تصویر
تصویر برجسته: تصویر توسط MarketBrew. با اجازه استفاده می شود