راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ برای تهیه یک سیستم ایده آل با هزینه مناسب

256-4G GTX1650 دارای مشخصاتی خوبی با توجه قیمتش هست و یکی از بهترین گزینه های در این بازه قیمتی یعنی 25 میلیون تا 30 میلیون برای گیمینگ هست. دومین راه که معمولا به عنوان مسیری سادهتر قلمداد میشود، خرید یک لپتاپ گیمینگ است. به نظر میرسد که ایسر در قیمت مدل های پایین تر خود کمی از ایسوس پیشی گرفته است. تمرکز اصلی ایسوس این بوده است که گزینه هایی را برای خریداران لپ تاپ مقرون به صرفه فراهم کند که عملکرد مورد نظرشان را با قیمتی مقرون به صرفه به آنها بدهد. در جواب عده ای که میگویند با 30 ملیون تومان میتوان مشخصات یک لپ تاپ 40 ملیونی را در یک PC اسمبل کرد نیز باید گفت که در لپ تاپ ما یک صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت Full HD و عمدتاً نرخ رفرش بالاتر از 60 هرتز را نیز داریم! از ویژگی های دیگر بهترین لپ تاپ تا قیمت 25 میلیون تومان می توان به دارا بودن شارژ باتری تا 8 ساعت، وزن سبک و ابعاد مناسب برای حمل از محل کار تا منزل و همچنین دارا بودن حافظه SSD برای اجرای بهتر برنامه های نرم افزاری اشاره کرد. لپ تاپ گیمینگ برای اجرای بازی های حداقلی به حافظه بالای ۸ گیگابایت، پهنای باند ۱۲۸ به بالا و نوع حافظه DDR5 نیاز دارد.

لپ تاپ های گیمینگ به دلیل اینکه شاید شما بخواهید در بازی های آنلاینی که انجام میدهید کمترین پینگ ممکن را داشته باشید، از درگاه پورت شبکه یا همان RJ45 نیز هم پشتیبانی میکنند. به همین دلیل GS76 Stealth توانایی انجام هر کاری را خواهد داشت. این لپ تاپ جز لپ تاپ لمسی است و با زاویه 178 درجه، از هر زاویه ای که به به مانیتور نگاه کنید هیچ تغییر رنگ و افت روشنایی را احساس نمیکنید. ایسوس یک شرکت سخت افزاری کامپیوتری و لوازم الکترونیکی مصرفی مستقر در تایوان است که در سال 1989 تاسیس شد. متاسفانه به دلیل افزایش قیمت دلار به همراه گرانی و کمبود قطعات، قیمت محصولات کامپیوتری روز به روز افزایش مییابد. ما به اکثر مشتریانمان که خواهان لپ تاپ های عادی یا اقتصادی هستند پیشنهاد میکنیم که لپ تاپی انتخاب کنند که وزنش بیشتر از 2.2 کیلوگرم نشود؛ اما وزن لپ تاپ های گیمینگ به دلیل سختافزار بالا و متریال خوبی که توسط شرکت سازنده استفاده میشود اکثرا بین 2 تا 2.5 کیلوگرم است. بنابراین پیشنهاد میکنیم اگر در جواب این سوال شک دارید تعلل نکنید و یک لپ تاپ گیمینگ با مشخصات سخت افزاری مناسب خریداری کنید.

از این رو برای خریداری یک لپ تاپ گیمینگ ، فقط کافی است تا بدانید از میان مدلهای گوناگون این نوع لپ تاپ ها در بازار، کدامیک از لحاظ قیمت برای شما مناسب تر است. ضمن اینکه لپ تاپ های گیمینگ برای بازی کردن در بهترین حالت بهینه شده اند. لپ تاپ گیمینگ یک جایگزین عالی برای رایانه های شخصی بازی است. اگر قدرت یک ExpertBook را می خواهید اما طرفدار خلاقیت هستید، ProArt StudioBook یک همراه عالی است. اگر شما در یوتیوب و آپارت استریمر های متفاوت را دیده باشید احتمالا در ذهن خود این ایده را دارید که اکثر گیمر های حرفه ای از PC برای بازی کردن استفاده میکنند.

لپ تاپ هایی که نرخ رفرش بالای 120 هرتز دارند، به شما در بازی هایی که نرخ فریم بالایی نیاز دارید نیز کمک بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون میکنند. RAM نوعی حافظه برای ذخیرهسازی داده است که اجازه میدهد فایلها در مدت زمانی کوتاه نوشته و خوانده شوند؛ بدون اینکه در این خواندن و نوشتن تقدم و تأخر زمانی اهمیتی داشته باشد. برند ایسوس حتی برای مشتری های گیمر خودش یک جامعه (Community) تشکیل داده است به اسم Republic Of Gamer که به معنای «جمهوری گیمر ها» است. اگر که خوره بازی هستید و میخواهید تا 5 ساعت به صورت مداوم بازی کنید، به دنبال لپ تاپ هایی با باتری بیشتر از 60 وات بر ساعت و بیشتر از 2-3 سلول باشید. در این بازه قیمتی اگر میخواهید یک لپ تاپ گرافیکی که از پس بازیهای پرقدرت نیز برآید داشته باشید. در نهایت وقتی به این دو برند به عنوان یک کل نگاه می کنید و کل مجموعه لپ تاپ های آنها را در نظر می گیرید، به نظر می رسد که ایسر از نظر قیمت به عملکرد برتری کمی دارد. در نهایت امیدواریم ما اهالی لیپک توانسته باشیم با این راهنمای خرید، شما را در انتخاب راحت و آسوده یک لپ تاپ مناسب، همراهی کرده باشیم.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر محدودیت بودجه ندارید حتماً لپ تاپ گیمینگ خرید؛ چرا که اگر بخواهید بازی های امروزی (مثلا: Red Dead Redemption 2) را با نرخ فریم بالا و کیفیت High اجرا کنید نیاز به CPU و کارت گرافیک قدرتمند دارید. فقط ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم از بین این 3 مورد که فرمودید، پیشنهاد شما کدوم هست؟ پردازنده گرافیکی دستگاه را کمپانی انویدیا از سریهای محبوب خود انتخاب کرده است و ۲ گیگابایت هم مثل سایر دستگاهها از حافظه اختصاصی برخوردار است. دومین لپتاپ محبوب گیمینگ در سالیان اخیر مدل GS 75 STEALTH 8 SG است. اگر بودجه کافی برای خرید لپتاپ گیمینگ دارید ما به شما برند لنوو مدل لیجن S7 را معرفی میکنیم. به شما پیشنهاد میکنیم قبل از خرید به قابلیت ارتقا، به نمایشگر لپ تاپ، ویندوز اصلی و اورجینال و مشخصات کانفینگ های مختلف نوشته شده در اینترنت توجه کنید. همچنین به شما پیشنهاد میکنیم که اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید اما قصد خرید لپ تاپ گیمینگ را دارید و به دنبال لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت هستید به مقاله “راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان” حتما سر بزنید.

اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت هستید حتما به سراغ این لپ تاپ بروید . فرضا تا چند سال پیش 90% لپ تاپ ها با صفحه نمایشی با نرخ رفرش 60Hz عرضه میشدند اما امروزه لپ تاپ های گیمینگ صفحه نمایش هایی با نرخ رفرش 120، 144، 165 و 240 عرضه میشوند. فرضا کارت گرافیک های RTX از فناوری Ray Tracing Texel eXtreme برخوردارند که باعث میشود بسیار بهتر سایه ها و طیف های نوری درون بازی رندر شوند و تصاویر طبیعی تر به نظر برسند. در طی سال های اخیر که بازی ها یکی یکی پای خودشان را به لپ تاپ ها باز کردند و روز به روز بیشتر پا برجا شدند، فرصت های خوبی برای شرکت های تولید کننده لپ تاپ مثل کمپانی ایسر به وجود آمد.

سری لپتاپهای Ideapad برند لنوو همیشه عملکرد خوبی در ارائه محصولات مقرون به صرفه و باکیفیت داشته و حالا با لپتاپ مناسبی مواجه هستیم که در بازه قیمتی ۱۲ میلیون تومان، از ویژگیهای بسیار خوبی برخوردار است. تنها دسته لپ تاپ هایی که در اینجا به آنها پرداخته نشده است، لپ تاپ های گیمینگ هستند. فرضا صفحه نمایش لپ تاپی مناسب گیمینگ است که کیفیتش حداقل 1080p باشد، از نرخ رفرش بالاتر از 60Hz پشتیبانی بکند، حداکثر روشنایی اش حداقل بالای 250 نیت باشد. یک ویژگی بزرگ این لپتاپ گیمینگ، صفحه نمایش Full-HD آن است که روی پنل IPS آن تعبیه شده و نرخ بهروزرسانی تصویر آن ۱۲۰ هرتز است.

اندازه جمع و جور و وزن کم آن باعث می شود که داخل و خارج کردن آن در بیشتر کوله پشتی ها بسیار آسان باشد. عملکردی که این لپ تاپ در بازیها دارد، فوقالعاده است. این فروشگاه اینترنتی خیال شما را بابت خرید تمامی محصولات نام آشنا و معروف بازار جهان راحت کرده است که خود این امر نشان دهنده اصالت و قابل اعتماد بودن این فروشگاه آنلاین می باشد. چنانچه قصد خرید لپ تاپ ایسوس گیمینگ دارید، می توانید از طریق سایت فروشگاه ایدوکالا مدل های متنوعی را مشاهده کنید. این فروشگاه اینترنتی با چند سال سابقه درخشان در حوزه توزیع قطعات اورجینال در سراسر ایران، تلاش دارد تا بهترین و باکیفیت ترین محصولات الکترونیکی برندهای مختلف از جمله گوشی های موبایل، لپ تاپ و تبلت را عرضه نماید. خرید لپ تاپ گیمینگ نسبت به PC در بسیار از مواقع منطقی تر است. لپ تاپ های ایسوس سهم زیادی نیز در بازار ایران دارند و خرید لپ تاپ ایسوس یکی از کار های منطقی است که گیمر های مختلف انجام میدهند. فرضا سری FX516 ایسوس از 3-4 مدل مختلف تشکیل شده است که هر کدام با کارت گرافیک و پردازنده مشخصی عرضه میشوند. باتری هایی مثل باتری لپ تاپ لنوو لجیون 5 که 60 وات بر ساعت حجم دارد میتواند تا 3-4 حداکثر شما را همراهی کند و پس از آن باید لپ تاپ خود را به شارژ بزنید.

باتری این محصول بسیار قدرتمند بوده و میتواند شارژدهی بسیار خوبی داشته باشد. آیا لپ تاپ ایسوس، مارک خوبی است؟ در ابتدا باید بگوییم که افراد بسیاری هستند که اقدام به خرید لپ تاپ گیمینگ میکنند؛ خریدن یک لپ تاپ گیمینگ تنها به معنای استفاده از آن در مصارف گیمینگ نیست و عده زیادی از افراد لپ تاپ های گیمینگ را برای مصارفی همانند رندرینگ یا پردازش هایی سنگین خریداری میکنند. شاید شما هم شنیده باشید که لپ تاپ های گیمینگ به ویندوز اورجینالشان زنده هستند. اگر از ما سوال کنند که مهمترین ویژگی یک لپ تاپ گیمینگ چیست پاسخ می دهیم که کارت گرافیک (GPU) و پردازنده (CPU). پردازندهی مرکزی این دستگاه جدیدترین مدل پردازندههای نسل هشتم یعنی 8550U است که فرکانس کاری آن از 1.۸ گیگاهرتز آغاز میشود و هنگام پردازشهای سنگین با استفاده از فناوری Turbo Boost به 4.0 گیگاهرتز میرسد. نحوه استفاده از لپ تاپ، فرم فاکتور و بودجه از مهم ترین عواملی است که باید هنگام انتخاب بهترین لپ تاپ ایسوس برای نیازهای خود در نظر بگیرید. فنهای این لپتاپ خیلی قوی نیستند و دستگاه زود داغ میکنند، بنابراین بهتر است هنگام استفاده از آن از فنهای کمکی استفاده کنید. از یک لپتاپ 11 اینچی که می توانید برای نت برداری به مدرسه ببرید گرفته تا یک powerhouse که برای ویرایش ویدیو مورد استفاده قرار می گیرد، VivoBook مناسب برای هر کاربر وجود دارد.

قیمت لپ تاپ گیمینگ هم دقیقا همانند قیمت دیگر کالا های خارجی وابسته به نرخ دلار است. حال اصلا نقش این پردازنده های جدید در بازی ها و لپ تاپ های گیمینگ چیست؟ خوبی صفحه نمایش این است که مات است، بنابراین برای مشاهده صفحه در محیط های روشن و باز مشکلی نخواهید داشت. لپتاپ Lenovo ThinkBook 15 یکی از بهترین مدلهای لنوو است که امکانات مختلفی در اختیار کاربرانش قرار میدهد. ایسوس در کنار این امکانات متعدد، از سخت افزارهای خوبی هم در این محصول استفاده کرده است. لپ تاپ ایسوس مدل TUF GAMING FX705DT – NP با توجه قیمت مناسبی که دارد ، از امکانات کافی تیز برای اجرای بازی های سنگین ، برخوردار میباشد و می تواند سنگین ترین بازی ها را برای شما اجرا کند . البته موضوع بهصرفه بودن در مورد قیمت دلاری آن صحیح باشد؛ اما باید توجه داشته باشید که در ایران باید نزدیک به ۲۵ میلیون تومان برای خرید این لپتاپ گیمینگ اقتصادی هزینه پرداخت کنید.

مطالب مرتبط