راهنمای داده‌های ساختاریافته محصول به‌روزرسانی‌های Google


Google Search Central مستندات داده‌های ساختاریافته محصولات خود را به‌روزرسانی کرد تا صفحات مربوط به محصول را که واجد شرایط داده‌های ساختاریافته هستند، روشن کند.

داده های ساختاری محصول

داده های ساختاریافته راهی برای انتقال اطلاعات در مورد یک صفحه وب به موتورهای جستجو است.

قرار نیست توسط کاربرانی که از یک صفحه وب بازدید می کنند دیده شود.

موتورهای جستجو از داده های ساختار یافته برای درک بهتر صفحات وب استفاده می کنند. همچنین به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا اطلاعات ارائه شده در داده های ساختار یافته را به شیوه ای جذاب و کاربردی نمایش دهند که می تواند منجر به ترافیک بیشتر برای صفحات وب شود.

به همین دلیل است که پیاده سازی نشانه گذاری همانطور که توسط Google تجویز شده است، به ویژه برای داده های ساختاری محصول بسیار مهم است.

گوگل نتایج غنی را برای محصولات خاص در جستجوی گوگل و همچنین در تصاویر گوگل نشان می دهد.

نتایج غنی برای محصولات اطلاعاتی مانند قیمت، رتبه بندی مشتریان و در دسترس بودن را نشان می دهد.

دستورالعمل‌های منتشر شده برای نتایج غنی از محصول، مانند همه دستورالعمل‌های Google در مورد استفاده از داده‌های ساخت‌یافته، در مورد نوع صفحاتی که می‌توان از داده‌های ساخت‌یافته استفاده کرد، سخت‌گیرانه است.

معیار اصلی برای داده های ساختاری محصول این است که فقط می تواند در صفحاتی ظاهر شود که در مورد یک محصول واحد هستند.

داده های ساخت یافته برای انواع محصولات

محصولات به طور کلی با تنوع های متعدد از جمله اندازه، مدل و رنگ فروخته می شوند.

خرده‌فروش‌ها معمولاً صفحات محصولی را منتشر می‌کنند که دارای چندین تنوع از یک محصول است در همان صفحه وب. که مشاهده، مقایسه و انتخاب انواع محصول مشابه را برای خریداران بالقوه آسان می کند.

اما در مورد وب سایت هایی که چندین صفحه وب را برای انواع مختلف یک محصول منتشر می کنند، چطور؟ آیا استفاده از داده های ساختاریافته (با تغییرات جزئی) برای هر صفحه وب اشکالی ندارد؟

یا اینکه یک صفحه را به عنوان نماینده محصول انتخاب می کنید و از داده های ساخت یافته در آن یک صفحه استفاده می کنید؟

Google Search Central دستورالعمل‌های مربوط به داده‌های ساخت‌یافته محصول را به‌روزرسانی کرد تا نحوه استفاده از داده‌های ساخت‌یافته برای انواع محصول را روشن کند.

راهنمایی برای استفاده از داده های ساخت یافته برای هر محصول خاص یکسان است. نتایج غنی هنوز فقط از داده های ساختاریافته برای صفحات اختصاص داده شده به یک صفحه وب پشتیبانی می کند.

چیزی که تغییر کرد این بود که گوگل توضیح داد که صفحات وب متمرکز بر تغییرات در یک محصول واحد می توانند واجد شرایط نتایج غنی باشند و می توانند از داشتن داده های ساختاریافته خود بهره ببرند.

برای واجد شرایط بودن برای یک نتیجه غنی، صفحه تنوع محصول باید در یک «URL متمایز» منتشر شود.

راهنمای داده های ساخت یافته محصول بیان می کند:

“از نشانه گذاری برای یک محصول خاص استفاده کنید، نه یک دسته یا لیست محصولات. به عنوان مثال، “کفش در فروشگاه ما” یک محصول خاص نیست. در حال حاضر، نتایج غنی از محصول تنها از صفحاتی پشتیبانی می‌کند که بر روی یک محصول واحد تمرکز دارند.»

سپس راهنمای به روز شده را بلافاصله بعد از جمله قبلی نشان می دهد:

“این شامل انواع محصول می شود که در آن هر نوع محصول یک URL مجزا دارد.”

معامله بزرگ چیست؟

راهنمایی‌های به‌روزرسانی شده Google هرگونه سردرگمی را در مورد افزودن داده‌های ساختاریافته به صفحات محصولی که دارای همان محصول اما در انواع مختلف هستند، برطرف می‌کند.

به عنوان مثال، یک تاجر می تواند یک صفحه وب در مورد یک کفش و سپس چندین صفحه وب جداگانه برای رنگ های مختلف آن کفش داشته باشد.

صفحات وب برای رنگ‌های مختلف کفش می‌توانند داده‌های ساختاری محصول خود را داشته باشند و بر اساس آن تغییرات واجد شرایط برای نتایج غنی گوگل خواهند بود.

البته، این هیچ هشدار راهنمایی مرتبط با جستجو را در مورد ایجاد صفحات کوکی که اساساً همان صفحه با تغییرات جزئی هستند، تغییر نمی دهد.


نقل قول

دستورالعمل‌های Google در مورد داده‌های ساختاری محصول را بخوانید

رهنمودها

تصویر توسط Shutterstock/RossiAgung





منبع

مطالب مرتبط