راهنمای گام به گام برای دریافت گواهینامه تبلیغات گوگل


در دنیایی که بسیاری از مردم خدماتی مانند سئو و مدیریت تبلیغات گوگل را ارائه می‌دهند، مهم است که برجسته باشید و تا حد امکان تحصیل کرده باشید.

کهنه کارها و متخصصان جدید به طور یکسان می توانند از گواهینامه تبلیغات گوگل بهره مند شوند.

به عنوان یک استاندارد صنعتی با محتوایی که مستقیماً به پلتفرم Google Ads مرتبط است، معتبرترین اعتبار و منبع برای آموزش در صنعت است.

گواهی تبلیغات گوگل چیست؟

گواهی تبلیغات گوگل فرآیندی است که در آن گوگل بازاریابان را به عنوان متخصص در تبلیغات آنلاین می شناسد.

پس از گذراندن آزمون‌های صدور گواهینامه Ads، افراد گواهی شخصی‌سازی شده دریافت می‌کنند و – در صورت وابستگی به یک شرکت – می‌توانند در اعتبارنامه Google Partner شرکت مشارکت کنند.

مانند بسیاری از محصولات، ویژگی‌ها و طرح‌های Google، این برنامه نیز در طول سال‌ها تکامل یافته است.

برنامه صدور گواهینامه مستقل بود و هزینه ای برای شرکت در امتحانات داشت.

این امر با ایجاد برنامه Google Partners تغییر کرد و با مهاجرت به Google Academy for Ads در سال 2018 و اخیراً تغییر نام تجاری به Skillshop بیشتر تکامل یافت.

گواهینامه انفرادی هنوز به همان روشی که در چندین سال گذشته با محتوای آموزشی و امتحانات انجام داده است، کار می کند.

در طول سال‌ها، گواهینامه به یک نیاز حداقل یا مورد انتظار برای نقش‌های بازاریابی جستجوی سطح ورودی برای آژانس‌ها و شرکت‌ها تبدیل شده است.

حتی زمانی که شخصی را استخدام می کنم که برنامه آموزشی ما را طی کند، می دانم که آنها مایل به سرمایه گذاری در زمان هستند و اهمیت برداشتن گام برای گرفتن گواهینامه بسیار مهم است.

داشتن آن سطح پایه از قرار گرفتن در معرض موضوع از طرف Google بسیار خاص تر از آنچه که یک کتاب درسی مدرسه می تواند در مورد نحوه عملکرد Google Ads ارائه دهد است.

علاوه بر این، توانایی وابستگی به فردی که قبلاً با حساب Google Partner آژانس من تأیید شده است، ارزش دارد.

این راهنمای گام به گام توضیحی در مورد نحوه دریافت گواهی تبلیغات ارائه می دهد، زیرا زمانی که آن را برای اولین بار انجام می دهید یا زمانی که فقط سالیانه یا گهگاهی برای تأیید مجدد برمی گردید می تواند یک فرآیند گیج کننده باشد.

مرحله 1: در Skillshop شروع کنید

به پلت فرم Google Ads Certification در Skillshop بروید.

در گوشه سمت راست بالا، روی “ورود به سیستم” کلیک کنید.

اکنون، ما فوراً در یک مرحله حساس هستیم. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که حسابی که از طریق آن تأیید می‌شوید همان حسابی است که می‌خواهید تأیید شود.

اگر برای آژانس یا شرکتی کار می کنید، احتمالاً باید از آدرس ایمیل کاری خود استفاده کنید.

صرف نظر از آژانس، شرکت یا هر وضعیت دیگری، احتمالاً می خواهید گواهینامه خود را به آدرسی که Google Ads را مدیریت می کنید پیوند دهید تا همه چیز ساده و تمیز باشد.

اگر هنوز Google Ads را مدیریت نکرده‌اید و حسابی ندارید، می‌توانید به راحتی یک حساب کاربری جدید در اینجا برای شروع ایجاد کنید.

اگر کاربر بازگشتی هستید، مراقب باشید که نمایه Skillshop خود را بیابید و مطمئن شوید که حساب Google شما همچنان به درستی مرتبط است، بنابراین به طور تصادفی در امتحانات یک حساب جدید در مقابل تأیید مجدد حساب فعلی خود شرکت نکنید.

بخش مدیریت حساب می‌تواند گیج‌کننده و خسته‌کننده باشد، زیرا نمایه‌های جداگانه و در عین حال حساب‌های مرتبط بین این سیستم و حساب‌های Google و سیستم‌های مدیریت تبلیغات وجود دارد.

اگر علاقه دارید که گواهینامه شما در یک نشان Google Partners لحاظ شود، حتماً از آدرس ایمیل شرکت خود که برای مدیریت تبلیغات شرکت Google Partner خود استفاده می‌کنید استفاده کنید تا موارد را به درستی پیوند دهید.

اگر علاقه مند هستید، توصیه می کنم درباره جزئیات برنامه Google Partners، الزامات و تدارکات برای راه اندازی بیشتر بدانید.

مرحله 2: امتحان خود را انتخاب کنید

در صورت نیاز، مجدداً از طریق Skillshop به گواهینامه‌های Google Ads بروید تا به صفحه فهرست موضوعات امتحان برسید.

گواهی تبلیغات گوگلتصویر از skillshop.exceedlms.com، ژوئیه 2022

در اینجا می توانید گواهینامه خاصی را که می خواهید با آن شروع کنید پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

در گواهینامه خاص، اطلاعات نمای کلی را بخوانید.

وقتی برای شیرجه رفتن آماده شدید، روی دکمه شروع کار کلیک کنید.

مرحله 3: برای امتحانات آماده شوید

Google هم اطلاعات اولیه آموزشی و هم محتوای آموزشی گسترده‌تری را ارائه می‌کند.

گواهینامه های خاص Google Ads عبارتند از:

  • جستجو کردن.
  • نمایش دادن.
  • اندازه گیری.
  • ویدیو.
  • تبلیغات خرید.
  • برنامه ها
  • تبلیغات خلاقانه

اگر با تبلیغات و امتحانات گواهینامه کاملاً تازه کار هستید، توصیه می‌کنم ابتدا با گواهی جستجوی Google Ads شروع کنید.

تبلیغات جستجو معمولاً رایج ترین نوع تبلیغاتی هستند که یک شرکت اجرا می کند.

اما اگر بیشتر روی چیزی مانند خرید متمرکز هستید، از آنجا شروع کنید.

گواهی جستجوی تبلیغات گوگلتصویر از skillshop.exceedlms.com، ژوئیه 2022

محتوای آموزشی به هر یک از این گواهینامه های خاص گره خورده است.

وقتی روی هر یک از آنها کلیک می کنید، گزینه هایی برای شروع به شما نمایش داده می شود، از جمله ارزیابی سریع دانش و منابع دیگر.

برای گذراندن تخصص محتوای آموزشی باید حداقل چند ساعت سرمایه گذاری کنید.

اگر کمپین‌های تبلیغاتی را مدیریت کرده‌اید یا در معرض دید عمیق‌تری قرار گرفته‌اید، همچنان ایده خوبی است که ماژول‌ها را مرور کنید – حتی اگر این کار را سریع‌تر انجام دهید.

نمونه سوالات بسیار مفید هستند. آنها با همان قالبی که در امتحانات واقعی ظاهر می شوند نوشته می شوند.

مگر اینکه قبلاً گواهینامه دریافت کرده باشید و/یا سطح متوسطی از تجربه تبلیغات داشته باشید، محتوای آموزشی را نادیده نگیرید!

مرحله 4: قبولی در ارزیابی

برای دریافت گواهینامه، باید ارزیابی را در هر یک از تخصص های مربوط به صدور گواهینامه بگذرانید.

سپس گواهی شما برای آن حوزه تمرکز محصول خاص اعطا می شود.

می توانید با یک تخصص متوقف شوید یا با گذراندن تخصص های اضافی ادامه دهید تا زمانی که به همه موارد مرتبط با اعتبار مورد نظر خود تسلط پیدا کنید و به آن دست پیدا کنید.

اگر موفق هستید یا عاشق تست های استاندارد هستید، هیچ چیزی وجود ندارد که بگوید نمی توانید همه آنها را شرکت کنید.

توجه داشته باشید که اگر موفق به قبولی در امتحان نشدید، یک دوره انتظار برای امتحان مجدد وجود دارد. این تنها پنالتی واقعی برای پاس ندادن است.

هنگامی که یک یا چند ارزیابی را گذرانده اید، توصیه می کنم گواهی(های) دیجیتال را دانلود کرده و آن ها را ذخیره کنید تا مدرکی دال بر گواهینامه خود داشته باشید.

علاوه بر این، می توانید یک صفحه نمایه عمومی ایجاد کنید که تسلط شما را به نمایش بگذارد.

می‌توانید با کلیک کردن در گوشه سمت راست بالای صفحه و سپس روی «حساب من»، نمایه عمومی را فعال کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید). در صورت انتخاب با دنبال کردن اعلان‌ها، یک سوئیچ برای روشن کردن «عمومی» پیدا خواهید کرد.

نتیجه

Google Ads Certification یک اعتبار سطح پایه برای حرفه ای های جدید مدیریت تبلیغات ارائه می دهد.

همچنین فرصتی مستمر برای پیشکسوتان صنعت فراهم می کند تا با حفظ گواهینامه و ماندن در بالای پلت فرم و بهترین شیوه ها در طول زمان، وضعیت خود را حفظ کنند و طول عمر خود را نشان دهند.

چه به دنبال اولین شغل خود در این صنعت در خارج از مدرسه باشید و چه از گواهینامه تعیین Google Partners استفاده کنید، من این برنامه را برای یادگیری و حفظ تحصیلات و مدارک استاندارد توصیه می کنم.

برنامه های آموزشی و آموزشی عالی دیگری نیز از طرف اشخاص ثالث در دسترس است.

با این حال، گواهینامه تبلیغات گوگل همچنان در این صنعت دارای اهمیت است و یک انتظار رایج برای متخصصان جستجوی پولی است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Krakenimages.com/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط