رتبه بندی پس از شکست در قابلیت استفاده از تلفن همراه کاهش می یابد؟


جان مولر گوگل به یک بحث سئوی Reddit پاسخ داد که در آن یک هشدار کنسول جستجو در مورد قابلیت استفاده از تلفن همراه بلافاصله پس از آن با کاهش رتبه در یک وب سایت مرتبط با پزشکی همراه شد.

زمان افت رتبه‌بندی بلافاصله پس از اینکه کنسول جستجو هشداری درباره مشکلات استفاده از تلفن همراه صادر کرد، باعث شد که این دو رویداد مرتبط به نظر برسد.

شخص ناامید شد زیرا آنها مشکل را برطرف کردند، رفع را از طریق کنسول جستجوی Google تأیید کردند، اما تغییرات رتبه بندی معکوس نشده است.

اینها جزئیات برجسته هستند:

«در حوالی آگوست 2022، متوجه شدم که کنسول جستجوی Google می‌گوید همه صفحات ما اکنون استانداردهای قابلیت استفاده از تلفن همراه را ندارند. من یک توسعه دهنده داشتم که صفحات را اصلاح می کرد…

…من نقشه سایت را دوباره ارسال کردم و از Google خواستم تا در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲ تمام اصلاحات من را «تأیید» کند. ۱۵ روز بدون حرکت می‌گذرد.

درک تغییرات در رتبه بندی

جان مولر در بحث Reddit پاسخ داد و مشاهده کرد که به نظر او مسائل مربوط به قابلیت استفاده از تلفن همراه با کاهش رتبه بندی ارتباطی ندارد.

مولر نوشت:

“من یکم می روم و می گویم دلیل تغییر رتبه ها ربطی به این ندارد.

من دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت و محتوای Google را در به‌روزرسانی‌های اخیر برای برخی از افکار، به‌ویژه برای محتوای پزشکی مانند آن می‌خوانم.»

این یک مثال عالی از این است که چگونه واضح ترین دلیل برای یک اتفاق همیشه دلیل صحیح نیست، بلکه واضح ترین دلیل است.

بدیهی همان دقیق یا صحیح نیست، حتی اگر به نظر برسد.

هنگام تشخیص یک مشکل، مهم است که در مورد علل آن ذهن باز داشته باشید و در اولین توضیح واضح تر، تشخیص یک موضوع را متوقف نکنید.

جان مسئله قابلیت استفاده از تلفن همراه را به اندازه کافی جدی برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی رد کرد.

پاسخ او نشان می‌دهد که مشکلات جدی کیفیت محتوا دلیل محتمل‌تری برای تغییر رتبه‌بندی است، به خصوص اگر این تغییر تقریباً همزمان با به‌روزرسانی الگوریتم اتفاق بیفتد.

دستورالعمل رتبه‌بندی‌های گوگل راهنمایی برای ارزیابی کیفیت سایت به شیوه‌ای عینی، عاری از ایده‌های ذهنی در مورد کیفیت سایت است.

بنابراین منطقی است که مولر به Redditor پیشنهاد کرد که دستورالعمل‌های ارزیابی‌کننده‌ها را بخوانند تا ببینند آیا توصیف‌هایی که کیفیت سایت را تعریف می‌کند با توضیحات سایت مورد نظر مطابقت دارد یا خیر.

به طور تصادفی، گوگل اخیرا اسناد جدیدی را برای کمک به ناشران در درک محتوایی که گوگل ارزش رتبه بندی می داند منتشر کرده است.

این سند، ایجاد محتوای مفید، قابل اعتماد، اول از همه مردم نامیده می شود. مستندات شامل بخشی است که به این مشکل مربوط است، EAT و دستورالعمل های ارزیابی کیفیت را بشناسید.

صفحه راهنمای Google توضیح می‌دهد که الگوریتم آن‌ها از فاکتورهای زیادی برای درک اینکه آیا یک صفحه وب متخصص، معتبر و قابل اعتماد است، استفاده می‌کند، به‌ویژه برای صفحات Your Money Your Life، مانند صفحاتی که در موضوعات پزشکی هستند.

این بخش از مستندات توضیح می دهد که چرا اطلاعات دستورالعمل های ارزیابی کیفیت مهم است:

«…سیستم‌های ما اهمیت بیشتری به محتوایی می‌دهند که با EAT قوی برای موضوعاتی که می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر سلامت، ثبات مالی، یا ایمنی افراد یا رفاه یا رفاه جامعه تأثیر بگذارد، اهمیت بیشتری می‌دهد.

ما این موضوعات را «پول یا زندگی شما» یا به اختصار YMYL می نامیم.

اعتبار سنجی تعمیرات کنسول جستجو معمولاً اطلاعاتی است

مولر سپس در مورد اعتبارسنجی تعمیر کنسول جستجو و معنای واقعی آنها بحث کرد.

او در ادامه پاسخش گفت:

برای مشکلات نمایه سازی، «تصحیح اعتبارسنجی» به تسریع خزش مجدد کمک می کند.

برای همه چیزهای دیگر، بیشتر به شما اطلاعاتی در مورد آنچه اتفاق می‌افتد داده می‌شود تا به شما اطلاع دهیم که آیا تغییرات شما تأثیری داشته است.

هیچ اثری به نام «وب‌سایت آن را برطرف کرد، بیایید ترمز دستی را رها کنیم» وجود ندارد، این واقعاً در درجه اول برای شماست: شما گفتید که اکنون خوب است، و این چیزی است که گوگل پیدا کرده است.

محتوای پزشکی YMYL

شخصی که این سوال را می پرسد با اشاره به اینکه اکثر محتوای وب سایت توسط پزشکان نوشته شده است به مولر پاسخ داد.

آنها سپس به نحوه نوشتن مطالبی اشاره می کنند که به منظور انتقال تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن است.

این چیزی است که آنها به اشتراک گذاشتند:

من سعی کرده‌ام واقعاً مقالات وبلاگ و حتی صفحات بازاریابی بنویسم که پاسخ قانع‌کننده‌ای در بالای صفحه داشته باشند، اما سپس جزئیات را توضیح دهم.

تقریباً تمام کارهایی که یک فرد انجام می‌دهد، اگر به طور قانونی تلاش می‌کند به یک پاسخ برسد – این همان چیزی است که شما می‌خوانید بهترین شیوه‌های «EAT» است.

هیچی.»

آنها ابراز تاسف کردند که رقبایشان با محتوای قدیمی در رتبه بندی از آنها پیشی گرفتند.

تشخیص یک مشکل رتبه بندی گاهی اوقات فراتر از نگاه کردن به ناف سایت خود است.

ممکن است مفید باشد که واقعاً در سایت رقیب جستجو کنید تا متوجه شوید که چه نقاط قوت آنها ممکن است باعث افزایش دید جستجوی آنها شود.

ممکن است به نظر برسد که پس از یک به‌روزرسانی، گوگل به سایت‌هایی که این یا آن را دارند، مانند قابلیت استفاده خوب از تلفن همراه، سؤالات متداول و غیره «پاداش» می‌دهد.

اما الگوریتم‌های جستجو واقعاً اینطور کار نمی‌کنند.

الگوریتم های جستجو، به طور خلاصه، سعی می کنند سه چیز را درک کنند:

  1. معنی یک عبارت جستجو
  2. معنی صفحات وب
  3. کیفیت سایت

بنابراین نتیجه می شود که هر گونه پیشرفت در الگوریتم ممکن است به احتمال زیاد بهبود در یک یا هر سه (احتمالاً هر سه) باشد.

و اینجاست که تشویق جان مولر برای خواندن دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل (PDF) مطرح می شود.

همچنین ممکن است خواندن راهنمای اجمالی رهنمودهای ارزیابی کیفیت جستجوی فوق العاده گوگل (PDF) مفید باشد زیرا کوتاه تر و درک آن آسان تر است.


نقل قول

پرسش و پاسخ Reddit را بخوانید

تأثیر «تأیید اعتبار» یک اصلاح در قابلیت استفاده از کنسول جستجو/موبایل

تصویر از شاتر استوک/خسرو





منبع

مطالب مرتبط