روندهای سئو، رشد ارگانیک و برندسازی شخصی با کریگ کمپبل


بازی جستجو به چیزی فراتر از بهینه سازی سایت شما به تنهایی برای گوگل تبدیل شده است.

بازاریابان دیجیتال برای ارائه نتایج تحت فشار هستند و اغلب در مورد اینکه کدام کانال های بازاریابی را در اولویت قرار دهند یا به ترکیب اضافه کنند، دچار تعارض هستند.

“شما نمی خواهید روی یک راه برای به دست آوردن ترافیک تمرکز کنید.” این توصیه کریگ کمپبل است: یک متخصص سئوی شناخته شده از گلاسکو و رتبه اول تاثیرگذارترین سئو در سال 2020 در PageOptimizer Pro.

ما این فرصت را داشتیم که با مرد پشت کانال YouTube SEO که از شما استقبال می کند با “بمب های دانشی که برای شما پول در می آورد” آشنا شویم – تا نظر او را در مورد آخرین روندهای SEO، ابزارهای بازاریابی دیجیتال که ارزش بررسی دارند و زندگی آژانس را دریافت کنیم.

در ادامه بخوانید و بینش جدیدی را به دست آورید زیرا او خرده هایی از 20 سال تجربه خود در صنعت سئو را به اشتراک می گذارد.

روندهای سئو در گذشته و آینده

دو دهه است که در تجارت سئو هستید، از زمانی که برای اولین بار به آن علاقه مند شدید، چشم انداز سئو چقدر تغییر کرده است؟

کریگ کمپبل: “در حالی که از برخی جهات بسیار تغییر کرده است، ما هنوز اصول اصلی محتوا و پیوندها را بسیار مهم می‌دانیم: همان روشی که در ابتدای سفر من در این صنعت بود.

مطمئناً، همه چیز بسیار پیشرفت کرده است، و کیفیت محتوا، ارتباط پیوندها، و بسیاری از تفاوت های ظریف دیگر در جای خود هستند. اما اصول هنوز هم بسیار شبیه است.

چیزی که من دوست دارم این است که این روزها، منحنی یادگیری بسیار آسان‌تر است، و ما افراد باهوشی در سرتاسر جهان داریم که ابزارهای شگفت‌انگیزی را برای کمک به ما در تجزیه و تحلیل رقبا و موارد دیگر ایجاد می‌کنند.

در حالی که در آن زمان، آزمون و خطای زیادی انجام شد، پذیرش تغییرات و استفاده از ابزارها برای آسان‌تر کردن کار در سال‌های اخیر کمک زیادی کرده است.

اما من فکر می کنم، برای من، یادگیری نحوه انجام آن به روش سخت، استفاده از مغز و عقل سلیم خودم، و اینکه همه چیز را در یک بشقاب به دستم ندهم… واقعاً به من کمک کرد یاد بگیرم.

بیشتر طول کشید، اما دروغ نمی گویم – خیلی هم سرگرم کننده بود. بنابراین این روزها، سئو را بسیار آسان‌تر می‌بینم، زیرا زمانی مجبور بودم آن را به روش سخت انجام دهم.»

اکنون در مورد سئو چه می دانید که آرزو می کنید از زمانی که برای اولین بار شروع به کار کردید می دانستید؟

CC: این را خیلی از من پرسیده اند. من از کل سفر لذت بردم و من اشتباهات بی شماری مرتکب شده ام، اما آنها مرا به جایی که امروز هستم رسانده اند. با این حال، یکی از چیزهایی که در ابتدا با آن دست و پنجه نرم کردم، ساختن SOP و آموزش تیم داخلی خود برای انجام وظایفی بود که می خواستم انجام دهم.

برای سال‌ها تلاش کردم تا این کار را به درستی انجام دهم، و این به شدت توانایی من در مقیاس‌پذیری را مختل کرد و استرس غیرضروری زیادی به زندگی‌ام وارد کرد. بنابراین، یادگیری تفویض اختیار و ساختن SOPها [standard operating procedures] خیلی زودتر خوب می شد

چیزهای دیگر، مانند تلاش و آزمایش برای خودم و تلاش برای خواندن بین خطوط هنگام تماشای یک سخنرانی یا ارائه، چیزهایی هستند که آرزو می کردم انجام می دادم. من در آن روزها کمی ساده لوح بودم و معمولاً چیزها را به صورت اسمی در نظر می گرفتم و به سادگی برخی از آنچه دیگران گفته بودند را بدون انجام آزمایش خودم اضافه می کردم.

مانند بسیاری دیگر در ابتدای کارشان، نمی‌دانستم چقدر خوب هستم، اما قسمتی از سفر پیش می‌آید که شما خودتان را دست کم می‌گیرید یا اجازه می‌دهید قیمت‌هایتان پایین بیاید، و قبل از اینکه متوجه شوید، یک انبوه مشتریانی که به شما دستمزد بسیار کمی می دهند و تمام وقت، انرژی و منابع شما را هدر می دهند.

بنابراین، ای کاش کسی مرا می نشست و سعی می کرد این توصیه را به من می کرد. اما متاسفانه ما [were] وقتی من در اوایل دهه 2000 شروع کردم، همه در موقعیت مشابهی قرار داشتند – هیچ کس نمی دانست چه کار می کنند، چه رسد به ارزش واقعی آنها.

انتظار دارید صنعت سئو در سه سال آینده به کجا برسد؟

CC: «این سؤالی است که پاسخ دادن به آن واقعاً دشوار است. من در طول سال‌ها دیده‌ام و شنیده‌ام که مردم چیزهایی می‌گویند مانند «جستجوی صوتی» چیز مهم بعدی است، و «بیایید همه آن را دو برابر کنیم».

ما دیده‌ایم که مردم درباره «AMP» و بسیاری چیزهای دیگر، از جمله محتوای هوش مصنوعی و اینکه چگونه نویسندگان محتوا را با هوش مصنوعی جایگزین می‌کنیم، صحبت می‌کنند. فکر نمی‌کنم خیلی از این چیزها خیلی خوب عمل کرده باشند.

و بدون متخصص بودن در فناوری و چگونگی توسعه همه این موارد، من هیچ تغییر چشمگیری عمده ای در سال های آینده نمی بینم.

واضح است که گوگل در تلاش است تا موقعیت های جستجوی ارگانیک را پایین تر بیاورد. با این حال، ترافیک ارگانیک هنوز به خوبی تبدیل می شود.

اما با گذشت 20 سال از این صنعت، هنوز می بینم که بسیاری از وب سایت ها و سئوکاران هنوز اصول اولیه را به درستی انجام نمی دهند. بنابراین، من فکر می‌کنم مردم باید در مورد فرآیندها و SOPها و اینکه چگونه وب‌سایت خود را می‌بینند، سطح بالایی داشته باشند و شروع به برخورد با آنها به عنوان یک تجارت واقعی کنند. فکر می‌کنم این جایی است که مردم طی چند سال آینده شاهد پیشرفت‌هایی خواهند بود.

هیچ چیز جدیدی از نظر تغییرات عمده در صنعت وجود ندارد. ما تکامل می‌یابیم، گوگل به‌روزرسانی‌ها را ارائه می‌کند، و البته، آنهایی که اصول اولیه را درست انجام نمی‌دهند، در نهایت به نوعی، شکل یا شکلی جریمه می‌شوند.»

ابزارها و کانال های بازاریابی برای هدایت ترافیک

آیا به ویژه یک ابزار سئو وجود دارد که آن را برای مشاغل محلی توصیه کنید؟

CC: “یک ابزار، برای محلی، واقعا سخت است. من از تعدادی ابزار برای عناصر مختلف محلی، مانند Local Falcon، برای بررسی موقعیت‌های رتبه‌بندی نمایه کسب‌وکار Google خود استفاده می‌کنم.

من واقعاً فکر می کنم حتی در حال حاضر، بسیاری از مشاغل کوچک متوجه نمی شوند که چه میزان ترافیک از آن موقعیت های نقشه می آید.

مطمئناً افراد زیادی در جامعه سئوی ما این کار را انجام می دهند، اما به طور کلی این بخش کوچکی از جهان است. من مشاغل زیادی را در آنجا می بینم که حتی آن ها را رتبه بندی نمی کنند، چه رسد به صفحات فرود محلی.

در مورد یک کانال بازاریابی خاص که می تواند برای هدایت ترافیک ارگانیک مفید باشد چطور؟

CC: “این چیزی است که من اغلب از دست می دهم. پلتفرم‌هایی مانند Reddit و Pinterest، پلتفرم‌هایی هستند که می‌شنوم مردم از آن‌ها ترافیک شگفت‌انگیزی دریافت می‌کنند، اما هنوز به درستی به آن‌ها نپرداخته‌ام.

من اخیراً یک دوره آموزشی Pinterest خریدم تا بفهمم مردم در آنجا چه می‌کنند تا این همه ترافیک را به دست بیاورم. اما در طول سال‌ها، من یک لیست ایمیل خوب ایجاد کرده‌ام، که همیشه داده‌های افراد را جمع‌آوری می‌کند – یک روش بازاریابی بسیار قدیمی، اما بازاریابی ایمیلی حتی در حال حاضر نیز واقعاً خوب عمل می‌کند.

به طور کلی رسانه های اجتماعی – فیس بوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام و تیک تاک – همان هایی هستند که من در آن حضور دارم.

اکنون گزارش شده است که TikTok بیشتر از خود گوگل ترافیک دریافت می کند. مطمئن نیستم که این بیانیه چقدر دقیق است، اما چیزی که من می دانم این است که تعداد زیادی از مردم در آن سکو هستند، و نادیده گرفتن آن به دلیل حجم زیاد افراد در آنجا احمقانه است.

به‌عنوان یک سئوکار، من همیشه به دنبال راه‌هایی برای جذب ترافیک خوب به وب‌سایت خود هستم، چه پولی، اجتماعی، ایمیل‌ها یا هدف‌گذاری مجدد از طریق پیکسل. من فکر می کنم شما باید تلاش کنید و آنچه را که می توانید در آنجا بدست آورید. شما نمی خواهید روی یک راه برای به دست آوردن ترافیک تمرکز کنید.

یوتیوب، طی چند سال گذشته، یک پلتفرم شگفت انگیز برای من شخصا بوده است. وقتی کووید شیوع پیدا کرد، از این فرصت استفاده کردم و محتوای ویدیویی بیشتری تولید کردم، و این به نفع من بود.»

جهش برای ساختن یک برند شخصی

یک بازاریاب دیجیتال در مورد حضور در آژانس سئو از روز اول چه چیزی باید بداند؟

CC: “من فکر می کنم آنها باید تا آنجا که می توانند از زندگی آژانس یاد بگیرند، آن را به عنوان کارآموزی خود بدانند، و تا آنجا که می توانند در مورد فرآیندها، گزارش ها، نحوه حفظ مشتریان و همه چیزهای شگفت انگیزی که آژانس ها به خوبی انجام می دهند یاد بگیرند. .

اما آن‌ها همچنین باید بدانند که در سمت آژانس، کرک‌های زیادی وجود دارد و موارد قابل تحویل مشتری زیادی وجود دارد که همیشه به این معنی نیست که از منظر SEO خوب هستند.

من نمی گویم که هر آژانسی همه کارها را انجام می دهد یا کارهای نامرغوب ارائه می دهد. اما من افراد زیادی را می بینم که از آژانس ها بیرون می آیند و به همه چیزهایی که آموزش دیده اند تا با مشتریان صحبت کنند، باور دارند.

بنابراین، من فکر می کنم، به طور کلی، آنها باید بدانند که انجام بازی سئو واقعی در برابر آنچه به مشتریان می گوییم اغلب یک بازی متفاوت است. بنابراین، آنها باید تفاوت را بدانند، که وقتی آنها از زندگی نمایندگی خارج می شوند، در جای خوبی قرار می گیرند.

من دوست بسیار خوبی دارم که شاهد رشد او در سال های اخیر بوده ام. رایان دارانی برای یک آژانس دیجیتال بزرگ کار می کرد و مطمئناً چیزهای شگفت انگیزی را در آنجا یاد گرفت که هنوز هم به نفع او بسیار خوب عمل می کنند (عمدتاً از منظر ممیزی، گزارش دهی و فنی).

با این حال، نقاط ضعف و طرز فکر بد آژانس وجود داشت که اکنون که او یک فریلنسر است باید برطرف می شد. او خیلی خوب سازگار شده است و برای کسی که فقط دو سال پیش به تنهایی بیرون رفته بود، عملکرد شگفت انگیزی دارد.

اما به طور کلی، از زندگی آژانس، به ویژه فرآیندهای SOP، گزارش‌دهی، همه چیزهایی را که می‌توانید به دست آورید – همه چیزهای فنی که می‌توانید، زیرا این چیزی است که بسیاری از افرادی که زندگی آژانس را تجربه نکرده‌اند، در آن کوتاهی می‌کنند.

بزرگترین دستاورد بازاریابی دیجیتال شما تا به امروز چه بوده است؟

CC: بهترین دستاورد، به غیر از برخی از تغییرات وب سایت و درآمدهای پولی که در پروژه های خاص به دست آورده ام – که البته هیچ کس واقعاً به آنها اهمیت نمی دهد – تبدیل از مالک آژانس ناشناس به تبدیل شدن به یک برند شخصی است.

بسیاری از مردم فکر می کنند که این کار آسانی است. واقعیت این است که سخنرانی در کنفرانس‌ها، حضور در ویدیو و ارائه ارزش در ابتدا کار سختی است. نه تنها سفر به کنفرانس‌ها، بلکه صحبت کردن در مقابل حضار، من را به خارج از منطقه امن خود برد.

نشستن در یوتیوب، انجام پادکست، و همه چیزهای دیگر چیزی بود که قبلا هرگز انجام نداده بودم. و حتی در دوران مدرسه، از صحبت کردن در مقابل حضار متنفر بودم.

تماشای بسیاری از افراد دیگر که برندهای شخصی می‌سازند، در حالی که من در حال ساختن آژانسم بودم، تماشای آن عالی بود، و من همیشه این کار را داشتم [voice] درونم گفتن شما می توانید این کار را انجام دهید! چرا نمیری و انجامش نمیدی؟ چرا اجازه می‌دهید هر کس دیگری آنجا بلند شود و در معرض دید قرار بگیرد؟

باید به خودت ایمان داشته باشی و مطمئن شوی که خودت را به آنجا رسانده ای. در حالی که بسیاری از افراد به دلیل خجالتی بودن، درون گرا بودن یا هر چیز دیگری نمی خواهند این کار را انجام دهند، همه آنها هنگام صحبت با سخنرانان دیگر ترس های مشابهی دارند یا قبل از صحبت عصبی می شوند.

و من مطمئناً در شروع حرفه گویندگی، اعصاب جدی داشتم، و غلبه بر این ترس‌ها شگفت‌انگیز بود، و این یک دستاورد بزرگ برای من بود.»

کلید سئو و رشد شغلی

آیا می توانید هر هک رشد سئو را که همیشه برای شما کار می کند به اشتراک بگذارید؟

CC: «سال‌های متمادی، همیشه می‌دیدم که ترافیک وقتی به یک ویدیو، پست وبلاگ، صفحه یا هر چیز دیگری ارسال می‌شود، بسیار خوب کار می‌کند. حتی اگر مثلا لینکدین را در نظر بگیریم.

اگر من پستی را در لینکدین انجام دهم و شخصی در شبکه من آن را دوست داشته باشد، روی آن نظر بگذارد یا آن را به اشتراک بگذارد، آن پست توسط دوستانش دیده می شود که به تعامل بیشتر تبدیل می شود و سپس دوستان آنها آن را می بینند و امیدوارم نظر بدهند و لایک کنند. پست.

وقتی گوگل چیزی را می بیند که به طور گسترده درگیر است، آن را به خوبی رتبه بندی می کند. همین امر در مورد هر پلتفرم رسانه اجتماعی نیز صدق می کند، زمانی که می خواهید یک پست در فضای مجازی منتشر شود.

بنابراین، نکته 1: ارزش را از قبل ارائه دهید محتوای بی مزه و خسته کننده را منتشر نکنید. مردم به سادگی درگیر نخواهند شد. سعی کنید از قبل مقداری ارزش ارائه دهید.

نکته 2: بنابراین، هنگامی که من یک پست وبلاگ را انجام می دهم، آن را برای مشترکین اعلان فشار خود ارسال می کنم. سپس در شبکه های اجتماعی منتشر می شود. اگر واقعاً پست خوبی باشد، به لیست پستی من نیز می رود. سپس ممکن است برخی از تبلیغات اجتماعی پولی را نیز انجام دهم.

این باعث شروع پست، مقاله یا هر چیزی که می‌خواهید در آنجا منتشر کنید، می‌شود، اما باید ابتدا از مخاطبان خود استفاده کنید و از ترتیبی از رویدادها برای جذب ترافیک به مقالات خود استفاده کنید، که به نوبه خود، اگر به خوبی انجام شود، باید به شما این امتیاز را بدهد. لازم است پست را تا حدی ویروسی کنید.”

چه توصیه ای برای کسانی دارید که به تازگی شغل سئوی خود را شروع کرده اند یا راه اندازی استارت آپ خود را راه اندازی کرده اند؟

CC: من می‌بینم که افراد زیادی در اوایل کار خود یا زمانی که یک استارت‌آپ راه‌اندازی می‌کنند، قبل از اقدام، تک تک جزئیات کوچک را تجزیه و تحلیل می‌کنند. من به شدت توصیه می کنم به سادگی اقدام کنید. چرا مسائل را بیش از حد تجزیه و تحلیل کنیم؟ آن را ساده نگه دارید و از عقل سلیم استفاده کنید.

کمی تلاش در این صنعت هرگز به اشتباه نمی افتد، و به هر حال همیشه خوب است که از اشتباهاتی که مرتکب می شوید درس بگیرید. فقط شروع به اقدام کنید.

من بیش از بسیاری از اشتباهات مرتکب شده ام، اما تا زمانی که از آنها درس بگیرم، همیشه چیز خوبی است.

شما هرگز مستقیماً به اهداف خود نخواهید رسید. خواه حرفه سئوی شما باشد یا پروژه ای که روی آن کار می کنید، همه چیز را می توان در حین حرکت تغییر داد. هیچ‌کس در این بازی 100% از کاری که انجام می‌دهد نمی‌داند، پس فریب کسی را نخورید که به او پیشنهاد می‌کند.

بین خطوط بخوانید و هرگز از آزمایش کردن و افزودن ترکیب خود به چیزها نترسید.”

این اپیزود SEJ Show را با لورن بیکر ببینید، جایی که کمپبل بینش خود را در مورد اجاره دامنه، بهترین شیوه های ایجاد پیوند و موارد دیگر به اشتراک گذاشت.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: با حسن نیت از کریگ کمپبل/سئو گلاسکو





منبع

مطالب مرتبط