سئو روی صفحه یا لینک سازی؟


سوال امروز Ask an SEO از طاها در شیکاگو می آید که می پرسد:

سوال من در مورد سئوی تجارت الکترونیک است. در حال حاضر، من به عنوان یک مدیر سئو برای یک برند تجارت الکترونیک کار می کنم. آنها محتوای صفر در سایت دارند و کل پروفایل بک لینک آنها حدود 1000 لینک است (که در مقایسه با رقبا چیزی نیست).

برای رتبه بندی صفحات دسته بندی ابتدا باید روی کدام ناحیه تمرکز کنم؟ آیا باید به دنبال بهینه سازی محتوا و درون صفحه باشم یا برای رقابت با پروفایل رقبای خود، بک لینک ایجاد کنم؟

طاها سوال عالی

پاسخ کوتاه این است: شما باید با بهینه سازی محتوا و درون صفحه شروع کنید.

اکنون، اجازه دهید پاسخ طولانی را به شما بدهم، که در مورد بیشتر از صفحات دسته بندی که ذکر کردید صدق می کند.

با سئوی درون صفحه شروع کنید

بک لینک ها مهم هستند و می دانیم که بخشی از الگوریتم رتبه بندی هستند.

با این حال، شما باید محتوای بهینه سازی شده در وب سایت داشته باشید تا موتورهای جستجو بدانند که وب سایت شما را برای چه رتبه بندی کنند.

در زیر یک چک لیست کوتاه در مورد مواردی که از نظر بهینه سازی در صفحه باید روی آن تمرکز کنید، قبل از شروع به سرمایه گذاری در ساخت لینک آورده شده است.

1. کلمات کلیدی و مضامین خود را تعیین کنید

اگر قبلا این کار را نکرده اید، مدتی را صرف شناسایی کلمات کلیدی خود کنید.

در حین ایجاد لیست خود از گسترده به باریک بروید، اما به خاطر داشته باشید که مرتبط بودن مهمترین نکته است.

با وجود اینکه اصطلاحات گسترده ای را شناسایی می کنید، آنها همچنان باید هدفمند و مرتبط با دسته ها و محصولات شما باشند.

هنگامی که من تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام می دهم، دوست دارم ابتدا به طوفان فکری بپردازم و سپس با استفاده از ابزارهایی مانند Semrush، SE Ranking یا SpyFu، فهرست اولیه خود را گسترش دهم.

هنگامی که فهرست خود را تهیه کردم، آن را به طور کلی در سه دسته اولویت بندی می کنم: اولویت 1، اولویت 2 و اولویت 3.

شما باید کلمات کلیدی را به صفحات وب سایت خود اختصاص دهید، که به آن نقشه برداری کلمات کلیدی گفته می شود و به شما کمک می کند تا از آدمخواری کلمات کلیدی جلوگیری کنید.

پس از اتمام این فرآیند، نوبت به بهینه سازی صفحات می رسد.

به خاطر داشته باشید که داشتن 2-3 کلمه کلیدی اصلی در هر صفحه و چندین کلمه کلیدی ثانویه معمول است.

2. صفحات خود را بهینه کنید

هنگامی که صفحات خود را بهینه می‌کنید، روی برچسب‌های عنوان، تگ‌های عنوان (مخصوصا H1)، متن بدن و ویژگی‌های alt تصویر تمرکز کنید.

حتی اگر توضیحات متا نقش زیادی در رتبه بندی ندارد، باید آن را نیز بهینه کنید.

بهترین روش هایی برای بهینه سازی وجود دارد که می توانید آنها را در راهنمای کامل سئو در صفحه بیابید.

در اینجا یک نکته حرفه ای وجود دارد: از کنسول جستجوی Google برای تشخیص اینکه آیا موتور جستجو در حال حاضر صفحات شما را برای جستجوهای مرتبط تشخیص می دهد یا خیر، استفاده کنید.

گزارش عملکرد در Google Search Console سوالات مربوط به هر صفحه را به شما نشان می دهد.

اگر هر یک از این پرس و جوها مانند کلمات کلیدی خوبی به نظر می رسند، یا شاید قبلاً در لیست شما هستند، هنگام بهینه سازی صفحه مرتبط، روی آن کلمات کلیدی تمرکز کنید.

می‌توانید عنوان صفحه و/یا H1 را به‌روزرسانی کنید تا کلمات کلیدی را در بر بگیرد.

حتی ممکن است به دنبال فرصت هایی باشید تا کلمات کلیدی را بیشتر در متن اصلی ببافید، اما هرگز کلمات کلیدی را اضافه نکنید. محتوا باید به طور طبیعی خوانده شود.

3. محتوای مربوطه را اضافه کنید

افزودن محتوای بهینه شده بدون توجه به نوع وب سایت بسیار مهم است – و تجارت الکترونیک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از آنجایی که در سؤال خود به صفحات دسته بندی اشاره کردید، من روی توصیه هایی برای آن نوع محتوا تمرکز می کنم.

اول از همه، بدانید که صفحات دسته‌بندی فرصت زیادی برای افزودن متن دارند.

با این حال، بسیاری از شرکت‌ها در مورد افزودن متن بیش از حد در صفحات دسته‌بندی مردد هستند، زیرا معتقدند که این کار تجربه خرید را از بین می‌برد.

خبر خوب این است که روش‌های خلاقانه‌ای برای اضافه کردن متن بهینه‌شده بدون مزاحمت وجود دارد.

Target.com یک مثال خوب ارائه می دهد.

تصویر زیر اسکرین شات دسته هدایای کودک است.

هنگامی که به پایین صفحه اسکرول می کنید، می توانید متن بهینه شده را با یک گزینه قابل مصرف (یعنی نمایش بیشتر) مشاهده کنید.

بهینه سازی طبقه بندی تجارت الکترونیک target.comاسکرین شات از Target.com، ژوئن 2022

TheCompanyStore.com نمونه دیگری از محتوای دسته بندی را ارائه می دهد که شامل سؤالات متداول نیز می شود.

فروشگاه شرکت بهینه سازی دسته بندی تجارت الکترونیکتصویر از TheCompanyStore.com، ژوئن 2022

در هر دو مثال ارائه شده، بازدیدکنندگان وب‌سایت همچنان می‌توانند به راحتی در میان محصولات به هنگام رسیدن به صفحه به سمت پایین حرکت کنند.

محتوای موجود در پایین صفحه برای اهداف بهینه سازی خوب است، اما برای بازدیدکننده نیز مفید است.

بررسی + پالایش

نکته پایانی: بعد از اینکه صفحات خود را بهینه کردید، همیشه به دنبال فرصت هایی برای بهبود باشید.

اینجاست که نکته حرفه ای که ارائه کردم می تواند کمک کند.

عادت داشته باشید که بر عملکرد صفحات خود نظارت داشته باشید و در صورت نیاز به روز رسانی کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Andrey_Popov/Shutterstock

یادداشت ویراستار: از یک SEO بپرسید یک ستون مشاوره هفتگی SEO است که توسط برخی از کارشناسان برتر سئو صنعت نوشته شده است، که توسط ژورنال موتور جستجو انتخاب شده اند. سوالی در مورد سئو دارید؟ فرم ما را پر کنید ممکن است پاسخ خود را در پست بعدی #AskanSEO ببینید!





منبع

مطالب مرتبط