سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل | xeroseo

آدرس سایتتان را وارد کنید، سپس نقشه سایت به شما نشان داده می شود، این فایل XML را به شما نشان می دهد، آن را دانلود کرده و سپس فایل HTML نقشه سایت را هم دانلود کنید. در ادامه به طور کامل و قدم به قدم ساخت سایت مپ را آموزش می دهیم. با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود.

نقشه سایت برای خزیدن موتورها و ایندکس کردن وب سایت ضروری است تا بتوان محتوای درون آن را در نتایج جستجو قرار داد. برای ساختن سایت مپ روش های مختلفی وجود دارد که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد. اگر لینک سازی داخلی را به خوبی انجام ندهید و بک لینک زیادی داشته باشید، گوگل به سختی می تواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند. اگر بلد نیست سایپ مپ ایجاد کنید، اصلا نگران نباشید، ما صفر تا صد ایجاد نقشه سایت را هم در سایت های وردپرسی و هم در سایت هایی که با زبان های php و asp ایجاد شده اند، آموزش خواهیم داد. یکی از نرم افزارهای ساخت سایت مپ که به دو صورت پولی و رایگان به مدیران سایت و وب مستران عرضه می شود، نرم افزارA1 sitemap Generator است. سایت ها بر اساس ساختار ( پویا و ایستا ) می توانند سایت مپ داشته باشند.

http://atours.ir

اگر وبلاگی با فید RSS یا Atom دارید، می‌توانید URL فید را به عنوان نقشه سایت ارسال کنید. اکثر نرم‌افزار‌های وبلاگ قادر به ایجاد فید برای شما هستند، اما بدانید که این فید، فقط اطلاعات مربوط به URL‌های اخیر را ارائه می‌دهد. اگر هنوز در یافتن نقشه سایت توفیقی نداشته اید، وقت آن است که جستجوی پیشرفته استفاده کنید تا ببینید آیا می توانید آن را پیدا کنید یا خیر.

  • ما می دانیم که چگونه “کشف شده – در حال حاضر نمایه نشده” شما را برطرف کنیم.
  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است صفحات مشکل دار را حذف نموده و مطالب را با URL جدید منتشر کنید.
  • اگر هنوز در یافتن نقشه سایت توفیقی نداشته اید، وقت آن است که جستجوی پیشرفته استفاده کنید تا ببینید آیا می توانید آن را پیدا کنید یا خیر.
  • این URL باید با پروتکل(مانند http)شروع شود و با یک اسلش تمام شود.

بهتر است برای پیدا کردن این صفحات از ابزار Screaming Frog استفاده کنید. استفاده از پسوند HTML کمک می کند که کاربران بدون گیج شدن و به دور از ظاهرهای گرافیکی محتوا را به طور مستقیم ببینند. نقشه سایت XML تمام صفحه های سایت شما را به گوگل نشان داده و باعث می شود ساختار سایت پیچیده شود.

داخل CMS را بررسی کنید

در غیر این صورت، مجله خبری زیرو سئو نتوانسته فایل را بررسی کند و به همین دلیل با رنگ قرمز عبارت Couldn’t fetch نوشته می‌شود. این بخش نشان می‌دهد که ربات‌های گوگل در چه تاریخ برای آخرین بار به فایل سایت‌مپ سر زده‌اند. به‌طور خاص برای کمک به گوگل در درک محتوای ویدئویی موجود در صفحه‌های سایت شما استفاده می‌شود. معمولاً به صورت یک نقشه سایت XML هستند که به صفحات مختلف سایت شما لینک می‌شوند. همچنین با استفاده از مقاله‌ای که تو سایت نوین درباره بررسی عملکرد و رفع خطاهای نقشه سایت نوشتیم، sitemapتون رو چک کنید.

از سرچ پیشرفته استفاده کنید

مطالب مرتبط