سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت | xeroseo

مثل گردشگری در تخت جمشید، اگر ربات‌ها بدون هیچ برنامه‌ای شروع به بررسی صفحات کنند، بسیاری از صفحات ارزشمند را نخواهند دید. در این مقاله با مفهوم نقشه سایت و تاثیر آن بر سرعت ایندکس و مدیریت بودجه خزش آشنا شده و در ادامه روش ساخت و معرفی به گوگل را می‌آموزیم. مدیریت نقشه سایت هنر مدیریت هزینه و زمان برای خودمان و گوگل است.

  • موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند.
  • (تاریخ آخرین به روز رسانی برای گوگل و به طور کلی برای سئو اهمیت ویژه‌ای دارد).
  • ربات گوگل و دیگر خزنده های وب، محیط وب را با استفاده از لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر پیمایش می کنند.
  • پس بهتر است ابتدا سایتتان را به سرچ کنسول متصل کنید و پس از فعال سازی آن، از قسمت INDEX گزینه Sitemap را انتخاب کنید (در قسمت سمت چپ صفحه می توانید این گزینه ها را پیدا کنید).
  • آدرس دهی در نقشه سایت باید متناسب با دامنه اصلی باشد و تا حد امکان از حروف فارسی استفاده نشود.

سپس آدرس سایت مپ خود را بدون ذکر نام دامنه در بخش Add a new sitemap وارد و دکمه submit را فشار دهید. برای این کار درخواست GET را در مرورگر خود یا خط فرمان به این آدرس ارسال کرده و URL کامل نقشه سایت را مشخص کنید. به طور کلی گوگل از چند فرمت نقشه سایتپشتیبانی می‌کند که در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نیاز به مشاوره دارید؟

برای پویا کردن نقشه سایت استفاده از ابزار های ساخت نقشه داینامیک بهترین انتخاب شماست. فکر میکنم 50 هزارتا URL مختلف، مشکلی در ثبت سایت مپ ایجاد نمیکنه تا جایی که خاطر دارم امکان ثبت بیش از 50 هزار آدرس تو سایت مپ هم وجود نداره. سایت هایی که معمولا تعداد صفحات زیادی دارند (برای مثال 100 هزار صفحه به بالا) برای خودشون چندتا سایت مپ ایجاد میکنند و در نهایت هم توی تمام این سایت مپ ها رو داخل یک سایت مپ مادر تعریف میکنند. به این نکته توجه داشته باشید که نقشه سایت تان نباید بیش از 1% خطای لینک داشته باشد. خطای لینک، هر نوع کد پاسخ HTTP است که شامل تغییر مسیر 404 برای لینک های شکسته و ریدایرکت 301 و 302 برای لینک‌های تغییر مسیر یافته است. استفاده از لینک‌های صحیح در قوانین سئو برای تمامی موتورهای جستجو الزامی است.

نکات مهم درباره فرمت فایل سایت مپ

اگر از مجله خبری زیرو سئو استفاده می‌کنید، می‌توانید یک نقشه سایت با پلاگین Yoast SEO تهیه کنید. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه XML، این است که به صورت خودکار به‌روز می‌شود. در واقع شما با استفاده از این پلاگین، یک سایت‌مپ داینامیک خواهید داشت.

وقتی یک وب‌سایت هزاران صفحه دارد، مهم است که مشخص کنید Google ابتدا چه صفحاتی را باید خزش کند. به‌طور خلاصه سایت مپ احتمال نمایش صفحات سایت در نتایج جست‌وجو را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا اقدامات سئو به ثمر برسد. در نهایت با حضور در نتایج اول گوگل می‌توانید ترافیک و بازدید بیشتری را در سایت خود تجربه کنید.

http://atours.ir

مطالب مرتبط