سیلوهای داخلی یک مشکل نادیده گرفته شده است که می تواند به عملکرد جستجو آسیب برساند
بعضی اوقات ، موفقیت سئو مربوط به عوامل فنی ، محتوا یا بک لینک ها نیست – یا حتی در مورد سازگاری با تغییرات ناشی از هوش مصنوعی.
بسیاری اوقات ، شرکت ها ناآگاهانه سرمایه گذاری های سئو یا تلاش خود را توسط سیلوهای داخلی خراب می کنند.
در بهترین حالت ، سیلوها می توانند باعث اجرای آهسته و در بدترین حالت فرصت ها و بودجه از دست رفته و به طور کلی در تلاش هدر رود.
اعتراف می کنم: بارها ، دو دهه پیش ، هنگامی که من بیش از ده ها مشتری سئو را انجام می دادم ، از سطح کنترل که نسبت به محتوا ، عوامل فنی ، به روزرسانی وب سایت و موارد دیگر داشتم ، لذت بردم. مشتریان خوب این کارها را انجام می دادند ، که به من تأثیر مستقیم بیشتری در رتبه بندی ، ترافیک و تبدیل ها می داد.
با این حال ، امروز ، من با این واقعیت خوب هستم که SEO به جای خود موتور جستجو نیاز به چندین رشته و تمرکز بسیار بزرگتر روی کاربر نهایی دارد.
یکی از بزرگترین موانع موفقیت SEO امروز ، سیلوهای داخلی است که می تواند بر استراتژی ، ادغام ، سرعت و تمرکز تأثیر بگذارد که می تواند بر بازده سرمایه گذاری (ROI) تأثیر منفی بگذارد.
من قصد دارم پنج سیلو خاص را که اغلب در سازمانهایی با اندازه های مختلف مشاهده می کنم ، باز کنم و به شما در بهبود همکاری سئو برای دیدن تلاش ها و سرمایه گذاری های خود در موفقیت کمک می کنم.
1. محاسبات استراتژی
به دلایل مختلف ، سئو را می توان در یک سیلو قرار داد یا به عنوان یک تاکتیک نگاه کرد و نه کانال در ترکیب گسترده تر از بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی به طور کلی برای یک شرکت یا سازمان.
این می تواند یک “کلاه” اضافی باشد که کسی می پوشد. یا ، می توانید عادت داشته باشید که به آن نگاه کنید که گویی می خواهید سئو را برای چیزی اعمال کنید.
وقتی سئو چیزی است که شما به چیزی ، یک تاکتیک یا تمرکز تقسیم شده “اعمال می کنید” ، به خوبی یا اغلب کار نمی کند.
برای مؤثر بودن ، به یک رویکرد استراتژیک و هدفمند نیاز دارد. پیچیدگی زیادی برای آن وجود دارد که در پایان به چیزی اعمال شود یا به چیزها بپاشید.
توسعه استراتژی SEO بسیار مهم است و باید مستقیماً با بازاریابی دیجیتالی گسترده تر و استراتژی کلی بازاریابی مرتبط باشد ، بنابراین کارآمد ، با محوریت نتایج و با توجه به سطح سرمایه گذاری مناسب با انتظار بازده آن سرمایه گذاری.
2. عدم ادغام کانال
در تیم های بزرگتر با شرکای آژانس بزرگتر و حتی با داشتن یک شخص مجرد ، کانال های بازاریابی دیجیتال می توانند راه های خود را در سیلوهای پیدا کنند.
این که آیا این عدم ادغام جستجوی پرداخت شده با سئو یا مسائل گسترده تر از اتصال سایر کانال های دیجیتال با اهداف مشابه ، سفرهای مشتری یا قیف ها است ، می توانیم سیلوهای پنهان تری پیدا کنیم.
جستجوی پرداخت شده در اینجا مثال خوبی است ، زیرا SEO و PPC بر جذب همان مخاطب تمرکز می کنند – جستجوگرانی که در صفحه نتایج موتور جستجو قرار می گیرند.
املاک و مستغلات در آن صفحه کمی متفاوت است و هدف قرار دادن نیز ممکن است باشد. با این وجود ، اگر ما تحقیق ، تجزیه و تحلیل ، محتوا و بینش را به اشتراک نگذاریم ، احتمالاً ما در جایی کپی می کنیم و در جایی کپی می کنیم و استراتژی ها و تاکتیک هایی را به صورت موازی ایجاد می کنیم که می تواند به طور مؤثرتری به روش یکپارچه انجام شود.
به طور گسترده تر ، سایر کانال های بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی ایمیل و رسانه های اجتماعی که چشم انداز و مشتریان را به وب سایت نشان می دهند ، نیازها و فرصت های کارآیی را نیز در هنگام منفجر کردن سیلوها و دیوارهای بین آنها دارند.
3. استراتژی محتوا قطع ارتباط
من هفتگی به کسی می گویم که محتوا برای کانال های بازاریابی دیجیتال و سیستم عامل هایی که با آنها درگیر هستیم ، سوخت است.
یک استراتژی محتوا که خاموش است یکی از بزرگترین چالش های یک سازمان است.
در روز ، من تصمیمات محتوا می گیرم و با نویسندگان سئو کار می کنم تا فقط برای نیازها و اهداف سئو محتوا ایجاد کنم.
رسانه های اجتماعی ظهور کردند و همین کار را کردند. بازاریابی ایمیل نیز قبلاً این کار را انجام می داد.
من به سرعت آموختم که چگونه همه ما می توانیم از یک استراتژی سطح بالاتر با هم کار کنیم نه اینکه فقط سطح جدیدی از کارآیی و کارآیی هزینه را پیدا کنیم ، بلکه اطمینان حاصل کنیم که ما در پیام رسانی سازگار و برند هستیم ، بنابراین ما تلاش های خود را با صدای متناقض ، لحن ، پیشنهادات و گزاره های ارزش در مقابل مخاطبان هدف خود هدر ندادیم.
یک استراتژی محتوای یکپارچه برای ایجاد یک بار ، برند و با اهداف کلی بازاریابی ، برای ایجاد محتوا بسیار مهم است.
سپس فرمت ها و نیازهای خاص برای کانال های مختلف مانند SEO را برای اطمینان از اولویت بندی مناسب و به حداکثر رساندن اثربخشی فراهم می کند.
4. جداسازی داده ها
هنگام زندگی در زندگی روزمره “در علفهای هرز” یا در اعماق جزئیات موضوع ، به راحتی می توان به معیارهای خاص و شاخص های عملکرد کلیدی (KPI) که در آن سطح اهمیت دارند ، نگاه کرد.
عملکرد ترافیک ارگانیک ممکن است چیزی باشد که شما ارزیابی می کنید یا اگر سئو هستید ، درجه بندی می شوید. از طرف دیگر ، اگر شما یک CMO هستید ، ممکن است گزارشی به شما تحویل داده شود یا به داشبورد وصل شوید که نتایج SEO بسیار مفصلی را نشان می دهد.
آیا سازمان شما داده های یکپارچه دارد؟ آیا می توانید معیارهای بازاریابی دیجیتال سطح بالا را ببینید و تمام راه را به سمت نتایج سئو پایین بیاورید؟ آیا می توانید از سئو تا تأثیر نهایی آن در ROI بازاریابی دیجیتال نردبان شوید؟
یکی از بزرگترین ناامیدی هایی که من از مدیران و صاحبان مشاغل می شنوم این است که آنها برای اتصال نقاط بین گزارش سئو که می بینند و خط اصلی شرکت تلاش می کنند ، تلاش می کنند. این یک مشکل است
اگر CFO یا شخصی ناآشنا با سئو در تلاش است تا ارتباط برقرار کند ، شما یک مشکل انزوا داده دارید و باید داده های خود را در کانال ها ، تیم ها و کارکردهای خود بهتر ادغام کنید تا عملکرد بازاریابی دیجیتال را به نتایج کسب و کار ترسیم کنید.
5. تنگنا توسعه وب
اگر افراد مسئول SEO مسئولیت توسعه و به روزرسانی وب سایت را نیز بر عهده ندارند ، این می تواند یک سیلوی بسیار واقعی برای شما باشد و شاید یکی از این موارد پنهان نباشد.
در اوایل کار من ، کار با یک زنجیره رستوران ملی ، مجموعه ای از توصیه ها را داشتم و باید برند را در هر بازار محلی به جلو حرکت دهم.
من محتوای منحصر به فرد را برای هر مکان آماده داشتم ، همراه با یک سیستم پویا برای اجرای آن از یک پایگاه داده (قبل از اینکه سیستم عامل های CMS منبع باز یک چیز باشند).
تخمین زده می شود که سه روز طول بکشد تا تیم توسعه به روزرسانی را تکمیل کند. بعد از گذشت چند ماه از جمع کردن همه اینها ، با یک سد جاده روبرو شدیم.
تیم IT مشتری نتوانست شش ماه به آن برسد! آنها در میانه به روزرسانی سیستم اصلی برای رستوران های خود بودند و نتوانستند یک دقیقه برای پرداختن به آن صرف کنند ، زیرا بودجه یا زیرساخت هایی برای اجازه دادن به یک نهاد خارجی به محیط خود ندارند.
من می توانم داستانهای بی شماری از منابع داخلی و منابع شخص ثالث را که به طور مشابه رزرو شده اند ، برای شما تعریف کنم ، در این مورد خوانده نمی شوند ، یا در مورد نیازهای استراتژی ها و اهداف سئو در اولویت قرار نمی گیرند. این یک سیلوی مهم برای تجزیه است.
پیچیدن
شاید احساس کنید که تلاش های سئو شما به همه سیلندرها ضربه می زند. امیدوارم اینگونه باشد.
بینش هایی که من در این مقاله از آن استفاده کردم ، صرفاً مجموعه ای از یادآوری ها یا مواردی است که باید به آنها توجه داشته باشید و مطمئن شوید که در سازمان شما سیلو و سلولهای جاده ای نمی شوند.
شاید چیزی در اینجا عصبی داشته باشد یا مستقیماً به آنچه تجربه می کنید ضربه زده باشد. اگر این شما هستید ، لطفاً تسلیم نشوید.
من در طی این سالها با بسیاری از CMO ها ، مدیران بازاریابی ، صاحبان مشاغل و دیگران صحبت کرده ام که متقاعد شده اند که سئو کار نمی کند و این برای آنها نیست.
در حالی که در بعضی موارد لبه درست است ، من اغلب برای یافتن سیلوهای پنهان یا موانعی که از ابتدا چالش هایی بود که مورد توجه قرار نگرفتند ، یک یا دو عمیق تر را حفر می کنم.
منابع بیشتر:
تصویر برجسته: Pixel-Shot/Shutterstock