طرح سوالات متداول: راهنمای مبتدیان


استفاده از داده‌های ساختار یافته پرسش‌های متداول می‌تواند تقریباً هر وب‌سایتی را واجد شرایط نشان دادن در Google با یک فهرست پیشرفته کند و در نتیجه ترافیک جستجوی بیشتری را به همراه داشته باشد.

پیاده سازی این داده های ساخت یافته نسبتا آسان است. حتی می توان آن را خودکار کرد.

در این مقاله، درباره طرح سؤالات متداول، چرایی استفاده از آن و نحوه پیاده سازی آن برای سئو داخلی بیشتر بدانید.

پرسش و پاسخ چیست؟

پرسش‌های متداول مخفف پرسش‌های متداول است.

سؤالات متداول نوعی از صفحه وب است که به عنوان بخش مناسبی از وب سایت برای پاسخ به سؤالات رایج تکامل یافته است.

افرادی که سؤالات خاصی داشتند می توانند پیوندی به بخش سؤالات متداول یک وب سایت دنبال کنند و سؤال مربوطه را شناسایی کنند.

بعداً، صفحات وب شروع به افزودن سؤالات متداول مستقیماً در صفحه وب مربوطه کردند.

به این ترتیب، یک بازدید کننده وب سایت با سؤالات مربوط به صفحه وب که در آن حضور داشتند می تواند پاسخ ها را دقیقاً در همان صفحه پیدا کند.

افزودن بخش سؤالات متداول به صفحات وب منفرد، بازدیدکنندگان وب سایت را از کلیک کردن روی بخش سؤالات متداول و سپس برداشتن یک مرحله اضافی برای رفتن به سؤال و پاسخ صحیح نجات می دهد.

بنابراین، یک صفحه وب اختصاصی سؤالات متداول یا بخش سؤالات متداول در صفحات وب جداگانه برای پاسخ به سؤالات متداول است.

طرحواره سوالات متداول چیست؟

داده های ساختاریافته اطلاعاتی هستند که به طور خاص برای یک ماشین سازماندهی شده اند تا بتوانند آن را بفهمند.

داده‌های ساختاریافته صفحه وب، اطلاعات را با برچسب‌گذاری نام نویسنده، تصاویر، محتوای مرور، پرسش‌ها و پاسخ‌ها با برچسب‌گذاری هر یک سازماندهی می‌کند.

داده های ساختاریافته با گفتن صریح به گوگل که این نام نویسنده است، سوال پرسیده شده و این پاسخ به آن سوال کار می کند.

استفاده از اطلاعات برچسب‌گذاری شده برای گوگل برای افزودن نتایج غنی به نتایج جستجو آسان است، که به نفع وب‌سایت‌هایی با ترافیک بیشتر است.

چه کسی می‌تواند از داده‌های ساختاریافته پرسش‌های متداول استفاده کند

پرسش‌های متداول داده‌های ساختاریافته مخصوصاً برای صفحات دارای جفت یک سؤال و یک پاسخ متناظر است.

چیزی که در مورد داده های ساختار یافته پرسش و پاسخ منحصر به فرد است این است که می توان آن را تقریباً در هر نوع وب سایتی، خواه یک سرویس محلی، تجارت الکترونیک یا یک صفحه وب اطلاعاتی، پیاده سازی کرد.

کاربرد تقریباً جهانی داده های ساختار یافته پرسش و پاسخ، آن را برای هر صفحه وب برای به دست آوردن برتری در رتبه بندی ایده آل می کند.

تنها وب‌سایت‌هایی که نمی‌توانند از داده‌های ساختاری سؤالات متداول استفاده کنند، آن‌هایی هستند که در آن‌ها پاسخ‌های متعددی توسط بازدیدکنندگان وب‌سایت داده می‌شود، مانند یک فروم وب.

چرا از طرح سؤالات متداول استفاده کنیم؟

دلایل متعددی برای در نظر گرفتن استفاده از نشانه‌گذاری پرسش‌های متداول schema.org وجود دارد که فراتر از به دست آوردن حضور جستجوی بهتر است.

دلایل عملی برای استفاده از آن وجود دارد که می تواند ارتباط را افزایش دهد، تبدیل ها را بهبود بخشد و تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

1. پرسش‌های متداول می‌تواند منجر به فهرست‌های جستجوی پیشرفته شود

فهرست‌های جستجوی پیشرفته برای داده‌های ساختاری پرسش‌های متداول دارای مزایای متعددی است.

یک مزیت مهم تسلط بر فضای دیجیتال بیشتر در نتایج جستجو است.

این نه تنها حضور جستجوی شما را بیشتر می کند، بلکه می تواند رقیب را به صفحه دوم نتایج جستجو نیز سوق دهد.

سوالات متداول نتایج غنی در نتایج جستجوی گوگلاسکرین شات از Google ویرایش شده توسط نویسنده، ژانویه 2023

مثال بالا دو وب‌سایت را نشان می‌دهد که فهرست‌های با سؤالات متداول را نمایش می‌دهند. آنچه که توجه به آن مهم است این است که گوگل فقط دو سوال متداول را در هر وب سایت نشان می دهد.

هنگامی که گوگل در ابتدا ویژگی نتایج غنی از پرسش‌های متداول را ارائه کرد، ابتدا گوگل اجازه نمایش حدود شش سؤال متداول را داد.

این باعث شد که یک وب سایت تقریباً بر کل نتایج جستجو در دستگاه های تلفن همراه و تقریباً نیمی از نتایج جستجو در رایانه های رومیزی تسلط داشته باشد.

بنابراین گوگل تعداد سوالات نمایش داده شده در نتایج جستجو را کاهش داد تا به وب سایت های دیگر فرصتی برای رتبه بندی در صفحه اول SERP های گوگل (صفحات نتایج موتور جستجو) ارائه دهد.

2. سوالات متداول تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند

یک تجربه کاربری خوب این است که به بازدیدکنندگان وب سایت محتوای دقیقی را که در حال حاضر نیاز دارند ارائه دهید.

اما گاهی اوقات آنها به اطلاعات اضافی نیاز دارند.

یک ناشر یا فروشگاه تجارت الکترونیک می تواند انتخاب کند که پاراگراف ها و پاراگراف هایی با محتوای بیشتری اضافه کند.

اما استفاده از قالب پرسش‌های متداول تجربه کاربری بهتری است، زیرا بازدیدکنندگان را آسان‌تر می‌کند تا روی سؤال مربوطه به سرعت بزرگ‌نمایی کنند.

بخش‌های پرسش‌های متداول در صفحات وب منفرد، روشی مناسب برای پاسخ به سؤالات بدون کاهش سرعت بازدیدکنندگان دیگر ارائه می‌کنند، به همین دلیل است که گفته می‌شود سؤالات متداول تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد.

روش دیگری که آنها تجربه کاربر را بهبود می بخشند این است که سؤالات را می توان بر اساس موضوع و با پیوندهایی به پاسخ ها در پایین صفحه وب گروه بندی کرد.

این کار باعث می شود تا بازدیدکننده به سرعت موضوع مربوطه را شناسایی کرده و سپس روی سوال مربوطه کلیک کند.

پرسش‌های متداول جایگزین مناسبی برای پاراگراف‌ها و پاراگراف‌های محتوا هستند. برای بازدیدکنندگان و ناشران عالی است زیرا به ایجاد مشتریان خوشحال کمک می کند.

3. سوالات متداول ارتباط صفحه وب را افزایش می دهد

صفحات محصول می توانند به طرز ناامیدکننده ای شبیه به صفحات منتشر شده توسط سایر بازرگانان فروش محصولات مشابه یا مشابه باشند.

این می تواند منجر به صفحات محصولی شود که منحصر به فرد نیستند.

در زمان‌های قدیم، برخی از تاجران تجارت الکترونیک پاراگراف‌هایی از محتوا را در پایین صفحه می‌نوشتند تا بدون منحرف کردن مشتریان از محصولات، برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه‌بندی کنند.

محتوای پرسش‌های متداول به بازرگانان اجازه می‌دهد تا محتوای مفیدی را در قالب پرسش و پاسخ به صورت مجزا اضافه کنند که حواس خریداران را پرت نکند و در عین حال به مشتریانی که سؤال دارند نیز کمک کند.

مزیت برای بازرگانان این است که پرسش‌ها و پاسخ‌های اضافی محتوای مفید و منحصربه‌فردی را اضافه می‌کنند که ارتباط آن صفحات وب را افزایش می‌دهد و در صورت انجام درست به افزایش آنها در نتایج جستجو کمک می‌کند.

4. سوالات متداول محتوای بیشتری را به صفحات نازک اضافه کنید

موقعیت‌های زیادی وجود دارد که یک صفحه وب محتوای بیش از حد ندارد یا محتوای اصلی ندارد.

یک مثال یک صفحه منطقه خدمات برای یک ارائه دهنده خدمات محلی است که به چندین انجمن خدمات می دهد.

صفحات شهر می توانند شبیه یکدیگر باشند و این خطر را افزایش می دهد که به عنوان محتوای نازک دیده شوند، زیرا موارد کمی در صفحه وجود دارد که منحصر به سایر صفحات است.

سؤالات متداول به ارائه دهندگان خدمات اجازه می دهد تا محتوای منحصر به فردی را به صفحات وب اضافه کنند که در غیر این صورت تقریباً تکراری از سایر صفحات وب منطقه خدمات شهری است.

سؤالات متداول منحصر به فرد حاوی محتوای منحصر به فرد خاص برای هر شهر، هر صفحه را برای سؤالات جستجو مرتبط تر می کند.

5. سوالات متداول می تواند به تبدیل کمک کند

ایجاد تجربیات بدون اصطکاک برای مشتری برای کمک به تصمیم گیری برای انجام اقدام مورد نظر، مانند خرید یک محصول یا پر کردن فرم تماس، مهم است.

پاراگراف‌های محتوا می‌توانند حواس‌تان را پرت کنند.

بخش‌های پرسش‌های متداول در صفحات وب منفرد، روشی مجزا برای افزودن محتوای بیشتر بدون پرت کردن مشتریان بالقوه ارائه می‌دهند.

پاسخ‌ها را می‌توان در پشت پیوند «برای پاسخ کلیک کنید» پنهان کرد و فضای اشغال شده توسط پرسش‌ها و پاسخ‌ها را کاهش داد.

بنابراین پرسش‌های متداول به حفظ تجربه بدون اصطکاک مطلوب کمک می‌کند که باعث کاهش سرعت مصرف‌کنندگان با انگیزه و بالقوه‌های فروش نشود.

پرسش‌های متداول داده‌های ساختاریافته همه مزایای ذکر شده در بالا را فراهم می‌کند و همچنین صفحات وب را واجد شرایط برای فهرست پیشرفته در نتایج جستجو می‌کند.

چه زمانی باید از طرح سوالات متداول استفاده کنم؟

با توجه به تمام مزایای بازدیدکنندگان و ناشران، برخی ممکن است بپرسند، “چه زمانی نباید از طرح سوالات متداول استفاده کنم؟”

و این در واقع یک سوال منطقی است زیرا دلایلی وجود دارد که اضافه کردن طرحواره پرسش‌های متداول (و پرسش‌های متداول مرتبط) ممکن است مفید نباشد.

یک مورد توجه سرعت وب سایت است. افزودن پرسش‌های متداول می‌تواند به افزودن جاوا اسکریپت برای ایجاد تابع پاسخ مخفی نیاز داشته باشد.

استفاده از یک افزونه برای افزودن داده‌های ساختار یافته پرسش‌های متداول نیز می‌تواند سرعت صفحه با جاوا اسکریپت را کاهش دهد.

دلیل مشکل ساز بودن جاوا اسکریپت (به علاوه بارگیری سبک و فونت) این است که باعث کاهش سرعت صفحه وب می شود.

همچنین، گاهی اوقات محتوای موجود در صفحه وب کافی است و افزودن محتوای اضافی در قالب سؤالات متداول ممکن است باعث شود که صفحه وب کمتر مرتبط باشد تا مرتبط‌تر.

به سمت بهبود تجربه کاربر در پاسخ به سوالات متمایل شوید.

اگر سؤالات متداول اضافی است و واقعاً مرتبط یا مفید نیست، شاید بهتر باشد از سؤالات متداول در آن صفحه استفاده نکنید.

نحوه ایجاد طرحواره سوالات متداول

امروزه افزونه‌های وردپرس زیادی وجود دارد که پرسش‌های متداول را ارائه می‌دهند.

برخی از افزونه‌های سئو وردپرس مانند RankMath عملکرد طرحواره پرسش‌های متداول را ارائه می‌دهند.

آرشیو افزونه وردپرس مجموعه‌ای از افزونه‌های اختصاصی داده‌های ساختاریافته را ارائه می‌دهد که افزودن داده‌های ساختار یافته پرسش‌های متداول را ساده می‌کند.

برای کسانی که می‌خواهند داده‌های ساخت‌یافته را به‌صورت جداگانه اضافه کنند، جستجوی پرسش‌های متداول برای تولیدکننده‌های داده ساختاریافته، سایت‌های زیادی را به‌دست می‌آورد که روش پر کردن فضاهای خالی را برای ایجاد داده‌های ساخت‌یافته صحیح ارائه می‌دهند.

هر سیستم مدیریت محتوا (CMS)، هر دو پلتفرم منبع باز و اختصاصی SaaS منبع بسته، باید عملکرد طرحواره سؤالات متداول و سؤالات متداول را ارائه دهند، اگر داخلی نیستند، سپس با افزونه یا افزونه افزودنی.

اما اگر واقعاً می‌خواهید صفحات خود را بهینه کنید، کدگذاری الگوی لازم و اضافه کردن داده‌های ساختار یافته به صورت دستی به هر صفحه وب بسیار آسان است.

فقط برای طرحواره پرسش‌های متداول به صفحه توسعه‌دهنده Google مراجعه کنید تا ببینید چه متغیرهایی برای یک نتیجه موفقیت‌آمیز مورد نیاز است.

دستورالعمل های طرحواره سؤالات متداول Google

یک قانون مهم که برای هر نوع داده ساختاریافته اعمال می شود این است که هر چیزی که در اسکریپت داده های ساخت یافته وجود دارد باید در خود صفحه وب نیز قابل مشاهده باشد.

افزودن اطلاعات داده های ساختاریافته که در قسمت قابل مشاهده صفحه وب وجود ندارد، می تواند منجر به جریمه اقدام دستی از طرف Google شود.

فراتر از آن، سه دستورالعمل وجود دارد که گوگل به همه ناشران توصیه می‌کند هنگام افزودن داده‌های ساختاریافته پرسش‌های متداول رعایت کنند:

همچنین، برای خواندن کل صفحه توسعه‌دهنده Google که به داده‌های ساختاری پرسش‌های متداول اختصاص دارد، وقت بگذارید.

چگونه طرحواره سؤالات متداول خود را تأیید کنید

Schema Validation فرآیندی برای آزمایش برای مشاهده اینکه آیا داده های ساختاریافته مطابق با الزامات داده های ساختار یافته پرسش و پاسخ Google است یا خیر.

برای اینکه صفحه وب برای فهرست پیشرفته در نتایج جستجو واجد شرایط شود، داده های ساختاریافته باید معتبر باشند.

بهترین راه برای اعتبارسنجی داده‌های ساختاری پرسش‌های متداول، تست نتایج غنی گوگل است.

آن تست در صورت گم شدن چیزی بازخورد ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که آیا کد معتبر و واجد شرایط برای یک نتیجه غنی است یا خیر.

نتیجه

پرسش‌های متداول نشانه‌گذاری Schema.org چیزی است که هر سایتی باید حداقل هنگام ایجاد یک صفحه وب به آن اضافه کند.

سودمندی افزودن این مورد به یک صفحه وب بسیار فراتر از واجد شرایط بودن برای یک لیست پیشرفته در نتایج جستجوی Google است.

منابع بیشتر:

تصویر ویژه: Maks_lab/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط