فیس بوک در تاریخ 1 اکتبر به خرید زنده پایان می دهد


متا در یک پست وبلاگی اعلام کرد فیس بوک اعلام کرد که دیگر به کاربران اجازه نخواهد داد تا رویدادهای خرید زنده را از اول اکتبر 2022 میزبانی کنند.

با استناد به تغییر اولویت برای ویدیوهای کوتاه در میان مصرف کنندگان به عنوان عامل محرک، در عوض تمرکز خود را به Reels، محصول ویدیویی کوتاه متا که هم در فیس بوک و هم در اینستاگرام در دسترس است، معطوف خواهد کرد.

فیس بوک خرید زنده را در آگوست 2020 با هدف آسان کردن خرید آنلاین و توانمندسازی خرده فروشان از همه نوع برای رشد تجارت خود راه اندازی کرد. این یک راه تعاملی برای فروش اقلام و ارتباط با بینندگان ارائه می کند.

ویژگی فیس بوک لایو همچنان در دسترس خواهد بود، اما بازرگانان تجارت الکترونیک قادر به ایجاد لیست پخش محصولات یا برچسب گذاری محصولات نخواهند بود. این بدان معنی است که خرده فروشان باید به دنبال راه های دیگری برای فروش اقلام در فیس بوک باشند، که می تواند شامل خرید تبلیغات نمایشی و ایجاد مجموعه باشد.

خرید زنده در اینستاگرام تاثیری نخواهد داشت.

The Move تمرکز فزاینده متا روی ویدیوهای کوتاه را برجسته می کند

در حرکتی برای رقابت با TikTok، متا به طور فزاینده‌ای روی محصول Reels خود سرمایه‌گذاری کرده است، که امکان اشتراک‌گذاری یکپارچه ویدیو را در هر دو پلتفرم اصلی شرکت فراهم می‌کند.

ویژگی ویدیویی که در ابتدا با خصومت کاربران اینستاگرام مواجه شد، شاهد محبوبیت فزاینده ای بوده است. به گفته موسسه Integrity، یک اندیشکده اینترنتی اجتماعی، ویدئوهای کوتاه ۱۱ مورد از ۲۰ پست برتر فیس بوک در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است.

این به نوبه خود فرصت هایی را برای خرده فروشان به وجود آورده است تا از ویدیوها برای برچسب گذاری محصولات، افزودن تماس برای اقدام و تعامل با مخاطبان هدف خود استفاده کنند.

متا در پست وبلاگ پیشنهاد کرد: «اگر می‌خواهید از طریق ویدیو با مردم ارتباط برقرار کنید و آنها را درگیر کنید، سعی کنید تبلیغات Reels و Reels را در فیس‌بوک و اینستاگرام تجربه کنید. همچنین می‌توانید محصولات را در Reels در اینستاگرام برچسب‌گذاری کنید تا امکان کشف و بررسی عمیق‌تر را فراهم کنید.

متا همچنین پتانسیل Reels برای درآمدزایی برای شرکت را با اجازه دادن به بازرگانان و سازندگان برای تقویت محتوای خود از طریق تبلیغات پولی افزایش داده است.


تصویر ویژه: rafapress/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط