مایکروسافت قابلیت‌های ChatGPT را برای بینگ اعلام کرد


مایکروسافت امروز اعلام کرد که قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی را به موتور جستجوی Bing خود با افزودن ویژگی جدید ChatGPT مانند اضافه می کند.

مایکروسافت برنامه های خود را برای ادغام ChatGPT در یک رویداد خصوصی که امروز در مقر ردموند برگزار شد، که حول محور همکاری با OpenAI بود، فاش کرد.

برخلاف رویدادهای مجازی اخیر، این کنفرانس خبری خاص به صورت حضوری برگزار شد و به صورت آنلاین پخش نشد.

در طول این رویداد، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، اهمیت این ویژگی جدید و چگونگی متحول کردن نحوه تعامل مردم با موتورهای جستجو را برجسته کرد.

نادلا می‌گوید: «من فکر می‌کنم این فناوری تقریباً هر دسته نرم‌افزاری را تغییر می‌دهد.

نادلا اعلام کرد: “مسابقه از امروز شروع می شود” و مایکروسافت قرار است “به سرعت حرکت کند و حرکت کند.”

شرکت کنندگان در این رویداد نگاهی دزدکی به آخرین تجربه جستجو داشتند که مایکروسافت از آن به عنوان “کمپیلوت شما با هوش مصنوعی برای وب” یاد می کند.

این تجربه جدید ترکیبی از موتور جستجوی بینگ و مرورگر وب Edge است که برای تکمیل یکدیگر طراحی شده‌اند.

نادلا توضیح داد که بینگ جدید پاسخ‌های مستقیم به سؤالات ارائه می‌کند و کاربران را به خلاقیت بیشتر تشویق می‌کند.

او همچنین اظهار داشت که تجربه جستجوی فعلی آنطور که باید کارآمد نیست، زیرا در 40 درصد مواقع، افراد بر روی لینک‌های جستجو کلیک می‌کنند و بلافاصله پس از آن کلیک می‌کنند.

این به وضوح نشان می دهد که تجربه جستجو نیاز به به روز رسانی و بهبود دارد. نادلا ادعا می کند که تجربه کاربر موتور جستجو در 20 سال گذشته تغییری نکرده است و زمان آن فرا رسیده است که مایکروسافت با آن سازگار شود.

معرفی بینگ جدید

Bing جدید توسط یک مدل زبان نسل بعدی از OpenAI طراحی شده است که به طور خاص برای اهداف جستجو سفارشی شده است. حتی از مدل ChatGPT نیز قدرتمندتر است.

مایکروسافت روش جدیدی را برای کار با OpenAI به نام “مدل پرومتئوس” اجرا کرده است که ارتباط پاسخ ها را افزایش می دهد، آنها را حاشیه نویسی می کند، آنها را به روز نگه می دارد و موارد دیگر.

شاخص جستجو نیز با استفاده از مدل هوش مصنوعی در الگوریتم جستجوی اصلی، که نادلا آن را بزرگترین جهش در ارتباط تا کنون می‌نامد، بهبود یافته است.

این بر روی یک تجربه کاربری جدید با کادر جستجوی گسترده اجرا می شود که حداکثر 1000 کاراکتر را می پذیرد. نمونه هایی که در طول رویداد به اشتراک گذاشته شده اند دقیقاً شبیه به نشت های اخیر هستند.

بینگ جدید شامل یک ربات چت است که رفتاری مشابه ChatGPT دارد و به کاربران اجازه می‌دهد با بینگ به زبان طبیعی تعامل داشته باشند.

ویژگی جدید بینگ مانند ChatGPT با این امکان که کاربران بتوانند با موتور جستجو مکالمه واقعی داشته باشند، با قابلیت پیگیری سوالات قبلی و ارائه زمینه بیشتر برای جستجوی خود، آن را یک قدم فراتر خواهد برد.

Bing جدید اکنون برای یک پیش‌نمایش محدود روی دسک‌تاپ در دسترس است و هر کسی می‌تواند با بازدید از Bing.com و انجام جستجوهای نمونه، آن را امتحان کند.

همچنین می‌توانید ثبت‌نام کنید تا در صورت گسترده‌تر شدن آن به شما اطلاع داده شود.

این پیش نمایش در آینده نزدیک برای میلیون ها کاربر گسترش خواهد یافت و نسخه موبایلی آن نیز به زودی در دسترس خواهد بود.

مرورگر New Edge

رابط چت مایکروسافت در Bing به عنوان یک ویژگی نوار کناری در Edge موجود است و به کاربران امکان می دهد بدون پیمایش به وب سایت Bing به آن دسترسی داشته باشند. این رابط می تواند در کنار هر صفحه وب اجرا شود و با آن تعامل داشته باشد.

در طول نمایش، دستیار هوش مصنوعی در Edge می‌توانست یک PDF ۱۵ صفحه‌ای را با یک کلیک خلاصه کند و حتی یک قطعه کد از Stack Overflow را به زبان برنامه‌نویسی دیگری ترجمه کند.

یکی دیگر از مزایای “کمک خلبان هوش مصنوعی” مرورگر Edge این است که وظایفی را برای شما کامل می کند، مانند پر کردن فرم ها و نوشتن ایمیل.

به طور خلاصه

مایکروسافت با ادغام یک ویژگی مشابه ChatGPT در موتور جستجوی Bing خود، جهش قابل توجهی در فناوری موتورهای جستجو داشته است.

Bing جدید از یک مدل زبان نسل بعدی از OpenAI بهره می‌برد که یادگیری‌ها و پیشرفت‌های کلیدی را از ChatGPT و GPT-3.5 می‌گیرد.

بینگ با کمک خلبان هوش مصنوعی اکنون برای یک پیش‌نمایش محدود روی دسک‌تاپ در دسترس است و نسخه موبایل آن به زودی در دسترس خواهد بود.

علاوه بر این، رابط چت به عنوان یک ویژگی نوار کناری در مرورگر جدید Edge در دسترس خواهد بود که توانایی خلاصه کردن اطلاعات، ترجمه کد و حتی انجام وظایف را دارد.


منبع: مایکروسافت

تصویر ویژه: Poetra.RH/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط