مرجع موضوعی چیست و چگونه کار می کند


احتمالاً در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) اصطلاح “مرجعیت” را زیاد شنیده اید.

اما دقیقا به چه معناست؟ و اگر از قبل می دانید چیست، پس ممکن است به این فکر کنید که چگونه می توانم محتوای معتبرتری را در سراسر سایت خود اضافه کنم؟

خوب، اولاً، اقتدار به قدرت یا تأثیر یک محتوای خاص بر سایر اطلاعات در اینترنت اشاره دارد.

در سئو، هرچه یک صفحه دارای اعتبار بیشتری باشد، شانس بهتری برای رتبه بندی در جستجوهای ارگانیک دارد.

اگر می خواهید محتوای شما در گوگل رتبه بالایی داشته باشد، باید محتوای معتبری ایجاد کنید. با ایجاد محتوای با کیفیت، هم با بازدیدکنندگان و هم با گوگل اعتماد ایجاد می کنید.

محتوای با کیفیت به شهرت شما کمک می کند و شانس شما را برای یافتن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) افزایش می دهد.

این پست همه چیزهایی را که باید در مورد اقتدار موضوعی بدانید را بررسی می کند. بنابراین، بیایید با تجزیه و تحلیل تعریف سئو از اقتدار موضعی شروع کنیم.

مرجعیت موضوعی چیست؟

اقتدار معیاری برای اعتماد یا اعتبار است.

برای موتورهای جستجو، سطح اهمیت داده شده به یک صفحه وب یا سایت خاص را توصیف می کند. به عنوان مثال، گوگل از سیگنال‌های مرجع برای تعیین اهمیت برخی صفحات خاص برای جستجوی کاربر استفاده می‌کند.

اقتدار موضوعی معیاری از اقتدار است که شما از طریق محتوای با کیفیت به دست می آورید. مقالات آموزنده و با کیفیت بیشتر به این معنی است که افراد بیشتری به وب سایت شما به عنوان یک منبع معتبر در مورد یک موضوع خاص اعتماد خواهند کرد.

به عنوان مثال، یک پست وبلاگ در مورد SEO که توسط یک متخصص شناخته شده در صنعت آنها نوشته شده است، وزن بیشتری نسبت به پست یک مبتدی یا شخصی که خود را به عنوان یک متخصص معتبر در یک موضوع معرفی نکرده است، دارد.

از طرف دیگر، یک پست از یک شرکت کاملاً جدید وزن زیادی ندارد زیرا هنوز کسی آنها را نمی شناسد یا به آنها اعتماد ندارد.

اقتدار موضوعی بسیار مهم است زیرا نشان می دهد که چقدر مخاطبان خود را درک می کنید و آنها به دنبال چه چیزی در اینترنت هستند.

مرجع موضوعی نیز معیاری است که وب سایت ها را بر اساس کیفیت اطلاعاتی که ارائه می دهند رتبه بندی می کند. شما می توانید از طریق محتوای با کیفیت بالا، پیوندهای معتبری که به وب سایت خود اشاره می کنند و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی، قدرت موضوعی را به دست آورید.

وقتی در مورد سئو و اتوریتی صحبت می کنیم، ضروری است که بین دو عبارت تمایز قائل شویم: اعتبار موضوعی و اعتبار دامنه.

در حالی که اقتدار موضوعی ناشی از کیفیت و منحصر به فرد بودن یک قطعه محتوا و برتری سئوی آن در صفحه است، اعتبار دامنه از سئوی فنی بیشتری مانند ساخت لینک پشتیبانی می کند.

چرا تولیدکنندگان محتوا باید به آن اهمیت دهند؟

خوب، همانطور که اشاره کردیم، مرجعیت موضعی به سئو و رتبه بندی بالاتر برای موتورهای جستجوی برتر کمک می کند.

بنابراین، تولیدکنندگان محتوا باید اقتدار موضوعی را به استراتژی تولید محتوا و بازاریابی خود اضافه کنند.

اگر به رتبه بندی در موتورهای جستجوی برتر مانند گوگل اهمیت می دهید، پس باید به اعتبار موضوعی اهمیت دهید.

فرض کنید روی ادغام اقتدار موضوعی بیشتر در قطعات خود تمرکز می کنید. در این صورت، از افرادی که در جستجوی اطلاعات در مورد آن موضوعات هستند، کلیک و بازدید بیشتری دریافت خواهند کرد.

و بهترین چیز در مورد اقتدار موضعی این است که می توانید آن را تا زمانی که بدانید چگونه کنترل کنید.

بنابراین اکنون، اجازه دهید قبل از ارائه استراتژی‌هایی که می‌توانید برای به حداکثر رساندن اعتبار موضوعی خود در سایت خود از آنها استفاده کنید، درباره نحوه عملکرد موضوعی بحث کنیم.

مرجع موضوعی چگونه کار می کند؟

اقتدار موضعی با الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در سال 2013 شهرت یافت و نحوه تجزیه و تحلیل محتوا توسط گوگل را دگرگون کرد و استراتژی بهتری برای کمک به کاربرانی که از دستگاه های تلفن همراه خود به دنبال اطلاعات هستند، ایجاد کرد.

نحوه رتبه بندی محتوا را تغییر داد که اکنون بر اساس ارتباط با درخواست کاربر رتبه بندی می شود.

علاوه بر این، گوگل اکنون می تواند محتوای کاربر را از فرآیندهای فکری بیشتر بر اساس جستجوهای مکالمه تجزیه و تحلیل کند و می تواند این کار را بسیار سریعتر انجام دهد.

قبل از مرغ مگس خوار، الگوریتم های گوگل روی کلمات کلیدی تمرکز داشتند. کلمات کلیدی بسیار حیاتی بودند زیرا به گوگل کمک می کردند تا بفهمد کاربران هنگام جستجو چه چیزی را می خواهند ببینند.

Google نمی‌تواند زمینه پشت پرسش‌های کاربر را درک یا پردازش کند. به عنوان مثال، اگر کسی جستجو کرده است [how to bake a pie]، گوگل ممکن است فرض کند منظور آنها یک دستور غذا بوده است.

اما اگر پرسیدی، [what is the difference between baking and cooking?]، ممکن است انتظار پاسخ متفاوتی داشته باشید.

گوگل برای تعیین اینکه آیا یک صفحه باید رتبه بالاتری داشته باشد، به شدت به پیوندهای ورودی و سایر عوامل متکی بود. این عوامل عبارتند از محبوبیت لینک، تعداد صفحاتی که محتوا به آنها پیوند داده شده و سن دامنه یا وب سایت.

علاوه بر این، لینک‌هایی از دامنه‌های معتبر بر رتبه‌بندی سئو تأثیر می‌گذارند، و تمرکز بر تحقیقات کلمات کلیدی بسیار مهم است.

با استفاده از اقتدار موضوعی، تولید محتوای با کیفیت منحصر به فرد و کامل با درک معتبر از موضوعات مورد بحث در یک قطعه محتوا نیز ضروری است.

علاوه بر این، اقتدار موضعی به سئوی درون صفحه متمایل می شود تا به طور موثر و ارگانیک اعتبار وب سایت یک برند را ایجاد کند، که می تواند به بهبود نرخ کلیک کمک کند.

اعتبار موضوعی به بهینه سازی کلمات کلیدی و بسیاری از عوامل اصلی سئوی داخلی صفحه ضربه می زند.

اگر مقاله دارای اعتبار موضوعی باشد، نویسنده احتمالاً کلمات کلیدی بیشتری را که به آن موضوع مرتبط هستند، عمداً و ناخواسته اضافه می کند.

و خوانایی بهتری خواهد داشت زیرا محتوای نوشته شده توسط نویسندگان تأثیرگذار که درک عمیق تری از یک موضوع دارند باید بتوانند خوانایی را افزایش دهند.

محتوا نیز به خوبی هدف گذاری خواهد شد. یک برند دارای اعتبار در حوزه یا صنعت خود می‌تواند انواع محتوایی را که با مشتریانش طنین انداز می‌شود تعیین کند و به سؤالات آنها پاسخ دهد.

اکنون که می دانیم اتوریتی موضعی چگونه کار می کند، بیایید در مورد چگونگی ایجاد اقتدار موضوعی در محتوا بیشتر صحبت کنیم.

4 استراتژی برای ایجاد اقتدار موضوعی

جولیا مک کوی از The Content Hacker هنگام تلاش برای درک و ایجاد اقتدار موضوعی، به بهترین وجه گفت: «مرجعیت» یک کلمه کلیدی در سئو و بازاریابی محتوا است. همه آن را می خواهند، اما همه نمی دانند که چگونه آن را بدست آورند و نگه دارند.

بنابراین، چگونه می توانید اقتدار موضعی را در سایت یک برند ایجاد و حفظ کنید؟

خوب، متأسفانه، وقتی صحبت از اقتدار موضوعی به میان می آید، هیچ موفقیت یک شبه به دست نمی آید. نیاز به یک استراتژیست محتوا برای انجام یک سفر تحقیقاتی و نوشتن برای ایجاد قدرت موضوعی مناسب برای وب سایت یک برند دارد.

اما خوشبختانه، ما چند استراتژی را برای کمک به ایجاد اقتدار موضعی کنار هم قرار داده ایم.

1. استراتژی محتوا

ایجاد یک استراتژی محتوای قوی و دقیق برای ایجاد قدرت موضوعی بسیار مهم است. این استراتژی باید شامل برنامه‌ای برای یک جریان ثابت از قطعات محتوای قدرت‌ساز باشد که کلمات کلیدی و موضوعاتی را که می‌دانید خواننده شما می‌خواهد یاد بگیرد، در خود جای دهد.

بر کمک به خواندن و به اشتراک گذاری دانش خود تمرکز کنید. آنچه را که دیگران در صنعت شما در مورد آن صحبت می کنند ارزیابی کنید و درگیر شوید و افکار خود را در مورد موضوعاتی که مطمئن هستید در مورد آنها برای سایت خود بنویسید به اشتراک بگذارید.

از آن موضوعات اولیه به عنوان نقطه پرش برای ایجاد بحث بیشتر یا بیشتر در مورد موضوعات پیشرو در صنعت خود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید درباره سؤالاتی که کاربران در مورد موضوعات خاص می‌پرسند تحقیق کنید و از آن به عنوان الهام بخش برای قطعات محتوا استفاده کنید.

سپس، بهترین زمان برای انتشار هر قطعه محتوا را برنامه ریزی کنید تا دنبال کنندگان و مشتریان شما را به سفری به سمت محتوای بیشتر یا خرید نقاط در سایت برندتان سوق دهد.

در نهایت، به این فکر کنید که چگونه آن محتوا را در سایت، لیست ها و رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید.

2. خوشه موضوعی

هنگام انتخاب موضوعات، باید به شدت بر روی چند موضوع تمرکز کنید، آنها را به عنوان ستونی برای سایت خود قرار دهید، و به مربی پیشرو در آن موضوعات تبدیل شوید.

گردآوری محتوا برای یک موضوع به ایجاد دسته های موضوعی لازم برای سئو کمک می کند.

دسته‌های موضوعی به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که محتوای ارزشمندی برای جستجوگران در موضوعات خاص وجود دارد و محتوای شما نسبت به رقبا معتبرتر است.

به یاد داشته باشید، گوگل به دنبال مترادف ها، موضوعات فرعی و پاسخ به سوالات رایج صنعت است، نه فقط کلمات کلیدی.

خوشه‌های موضوعی گروه‌هایی از دارایی‌های محتوا در یک وب‌سایت هستند که بر همان موضوع گسترده متمرکز شده‌اند. یک خوشه موضوعی می تواند به شما کمک کند به تمام سوالات مخاطبان خود در مورد یک موضوع پاسخ دهید.

هر خوشه موضوعی از یک صفحه ستون و محتوای خوشه تشکیل شده است. صفحه ستونی صفحه ای سطح بالا است که بر حوزه موضوعی وسیع تری تمرکز می کند و کلمات کلیدی عمومی تری را هدف قرار می دهد.

محتوای خوشه‌ای موضوعات فرعی یا سؤالات رایج در خوشه موضوعی را بررسی می‌کند و کلیدواژه‌های رقابتی کمتری را هدف قرار می‌دهد که با موضوع اصلی مرتبط هستند.

وقتی نوبت به خوشه های موضوعی می رسد، روی این سه جزء تمرکز کنید:

  • موضوع تمرکز را تعیین کنید.
  • یک صفحه ستون ایجاد کنید.
  • از بک لینک ها استفاده کنید.

3. هدف کاربر

بسیاری از بازاریابان محتوا از یک استراتژی مرجع مرتبط با تمرکز بر هدف کاربر استفاده می کنند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو دارای الگوریتم های هوشمندی هستند که بر هدف کاربر تمرکز می کنند.

هنگامی که کاربر به دنبال اطلاعاتی بر اساس کلمات کلیدی است یا زمانی که اطلاعاتی در مورد یک موضوع وارد می کند، الگوریتم های موتورهای جستجو تلاش می کنند تا هدف کاربر را در پشت یک پرس و جو خاص کشف کنند.

الگوریتم‌ها می‌توانند تفسیرهای استاندارد و جزئی سؤال کاربر را تقویت کنند. برای توضیح بهتر این موضوع، می‌توانیم در مورد نحوه پرسیدن یک سؤال از یک کاربر در موتور جستجو، نظریه «Do, Know, Go» را مورد بحث قرار دهیم:

  • سوال “انجام” به این معنی است که آنها می خواهند به یک سوال خاص پاسخ دهند که منجر به یک عمل شود. به عنوان مثال، کاربر می خواهد محصولی را خریداری کند یا خدماتی را رزرو کند.
  • سوال “دانستن” به این معنی است که آنها می خواهند چیزی در مورد یک موضوع بدانند. کاربر می خواهد اطلاعاتی را به دست آورد، خواه این یک سوال ساده یا پیچیده باشد.
  • و در نهایت، یک سوال “برو” یک سوال ناوبری است که در آن کاربر می خواهد یک وب سایت یا مکان خاص را با جستجو در اینترنت پیدا کند.

4. ساختار سایت

یکی دیگر از استراتژی‌های اقتدار موضوعی شامل ساختار ابرداده‌های سایت است که به رتبه‌بندی بهتر سایت کمک می‌کند.

ساختار سایت باید از شاخص های سئو استفاده کند، مانند استفاده از کلمات کلیدی که محتوای شما را توصیف می کند. این مهم است که تحقیق کنید کدام کلمات کلیدی برای دسته‌های موضوعی مختلف و بخش‌های خاص محتوا بهتر عمل می‌کنند.

بازاریابان محتوا باید کلمات کلیدی را در عناوین و توضیحات متا مربوط به هر قسمت از محتوای سایت برند قرار دهند.

افزودن پیوندهای مرتبط به صفحات دیگر در سایت خود راه دیگری برای ایجاد اعتبار برای برند است.

در نهایت، برای ساختار سایت، برندها باید یک نقشه سایت ایجاد کنند تا صفحات فرود و محتوا برای سفر مشتری معنا پیدا کند.

غذای آماده: مرجع موضوعی ایجاد کنید

همانطور که اکنون می بینید، اعتبار موضوعی در رتبه بندی سایت بسیار مهم است. و همانطور که بحث کردیم، ایجاد یک استراتژی اقتدار موضوعی واقعاً مؤثر می‌تواند مدتی طول بکشد.

به یاد داشته باشید، این یک ماراتن است، نه یک سرعت. با این وجود، لینک سازی و محتوای منحصر به فرد و به خوبی نوشته شده راه های بسیار خوبی برای کمک به ایجاد اعتبار سایت ارگانیک هستند.

در پایان، امیدوارم این راهنما برای شما مفید بوده باشد.

Topical Authority ابزار قدرتمندی برای رتبه بندی هر صفحه در گوگل است. دانستن زمان استفاده از آن به شما کمک می کند تا در رتبه بالاتری نسبت به رقبای خود قرار بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، سایر منابع ما در مورد ایجاد استراتژی های سئو و ایجاد اعتبار سایت را بررسی کنید.

منابع بیشتر:


تصویر برجسته: oatawa/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط