مشاوره جدید جستجوی Google: هشدارهای گرمای شدید


گوگل مجموعه ای از اقدامات را برای ارائه اطلاعات به روز و کاربردی برای کمک به مردم و شهرها برای مقابله با افزایش دما به دلیل تغییرات آب و هوایی اعلام کرده است.

این ابتکارات عبارتند از هشدارهای جدید گرمای شدید در جستجوی Google، گسترش ابزار درخت سایبان برای برنامه ریزی شهری و سرمایه گذاری 5 میلیون دلاری در موسسه منابع جهانی از طریق چالش تأثیر Google.org برای نوآوری در آب و هوا.

هشدارهای جدید گرمای شدید در جستجوی گوگل

مشاوره جدید جستجوی Google: هشدارهای گرمای شدید

با بیشتر شدن رویدادهای آب و هوایی شدید، علاقه جستجو به امواج گرما نیز افزایش یافته است.

برای ارائه اطلاعات دقیق و مفید در طول چنین رویدادهایی، گوگل در ماه های آینده هشدارهای گرمای شدید را در جستجو معرفی خواهد کرد. جستجوگران جزئیات مربوط به مدت زمان موج گرما، نکاتی برای خنک ماندن و خطرات سلامتی مرتبط را خواهند دید.

Google با شبکه اطلاعات بهداشت جهانی گرما (GHHIN) همکاری می کند تا از اطلاعات قابل اعتماد و مرتبط اطمینان حاصل کند.

ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به شهرها برای مقابله با افزایش دما

مناطق شهری اغلب از “جزایر گرمایی” رنج می برند که در آن دماهای بالاتر به دلیل ساختارهای جاذب گرما مانند جاده ها و ساختمان ها ثبت می شود.

برای مبارزه با این مشکل، ابزار تاج درخت Google، بخشی از کاوشگر بینش محیطی، از هوش مصنوعی و تصاویر هوایی برای کمک به شهرها برای تجزیه و تحلیل پوشش درختان و برنامه‌ریزی موثرتر طرح‌های جنگلداری شهری استفاده می‌کند.

ابزار Tree Canopy اکنون در نزدیک به 350 شهر در سراسر جهان در دسترس است و برنامه‌هایی برای گسترش به هزاران شهر دیگر در سال جاری وجود دارد.

گوگل همچنین در حال توسعه ابزاری برای پشتیبانی از اجرای سقف های خنک است که برای انعکاس نور خورشید و جذب گرمای کمتر طراحی شده اند.

این ابزار از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و تصاویر هوایی برای کمک به شهرها برای شناسایی مناطقی که می‌توانند از سقف‌های خنک بهره ببرند، استفاده می‌کند. پروژه های آزمایشی با شهرهای منتخب به زودی راه اندازی می شود.

حمایت از اقدام اقلیمی از طریق Google.org

Google.org از پروژه های غیرانتفاعی با تمرکز بر شناسایی جوامعی که بیشتر تحت تاثیر گرمای شدید هستند و یافتن راه هایی برای کمک به آنها حمایت می کند.

اولین دریافت کننده 30 میلیون دلار چالش تاثیر Google.org برای اقدام آب و هوا، موسسه منابع جهانی (WRI) است که 5 میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

پروژه WRI از حسگرها، تصاویر ماهواره‌ای و هوش مصنوعی برای پر کردن شکاف‌های داده و مدل‌سازی عوامل مختلف مرتبط با گرمای شدید استفاده می‌کند. این اطلاعات به تصمیم گیرندگان کمک می کند تا تعیین کنند که در کجا باید زیرساخت های سطح خنک مانند درختان و سطوح بازتابنده را پیاده سازی کنند.

Google.org همچنین به American Forests کمک مالی می کند تا ابزار جنگلداری شهری رایگان خود را برای شهرها و کاتالیزور شهرهای انعطاف پذیر از طریق ICLEI USA Action Fund گسترش دهد تا یک شاخص آسیب پذیری انرژی حرارتی مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کند. هر دو سازمان از ابزار Google’s Tree Canopy در کار خود استفاده خواهند کرد.

به طور خلاصه

ابتکارات Google برای کمک به مردم و جوامع برای سازگاری با افزایش دما، پتانسیل فناوری را در مقابله با تغییرات آب و هوایی نشان می دهد.

Google با ارائه اطلاعات به موقع و مرتبط در مورد آب و هوای شدید و حمایت از شهرها و سازمان ها در ایجاد زیرساخت ها برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوا، کمک ارزشمندی به اقدامات جهانی آب و هوا می کند.

با افزایش فراوانی رویدادهای شدید آب و هوایی، این تلاش‌ها برای ایمنی و رفاه مردم در سراسر جهان حیاتی‌تر می‌شوند.


تصویر ویژه: Ed Connor/Shutterstock

منبع: گوگل





منبع

مطالب مرتبط