معرفی مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی

جالب اینجاست که وقتی سم ریمی توبی مگ وایر را برای نقش پیشنهاد کرد، استودیو روی خوشی نشان داد و می خواست بازیگر دیگری را انتخاب کند. ولی وقتی مگ وایر برای تست آمد و دیدند او چطور خودش را برای نقش آماده نموده، همه نظرشان عوض شد. وقتی بچه ها شخصیت مرد عنکبوتی را در کارتون می بینند، در ذهن خود تصور می کنند که یک لباس نیز وجود دارد. حالا مهمترین چیز این است که ونوم نباید نسخهای منفی و تاریک از مرد عنکبوتی، و ادی براک نیز نسخه مقابل پیتر پارکر باشد. فیلمی که «Emma Stone» و «Rhys Ifans» نیز در آن به ایفای نقش پرداختند. هدیه تونی استارک به پیتر پارکر که اولین بار در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی نگاهی گذرا به آن انداخته بودیم. تام هالند پیش از آنکه لباس فوق پیشرفته و باحال تونی استارک به دستش برسد، خودش لباسی طراحی کرد که ویژگی های زیادی نداشت، ولی در جای خودش شایسته تقدیر بود. ردیابی مشابه این در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming) هم می دیدیم، ولی این یکی هدیه ای بود از طرف تونی استارک و خود پیتر پارک نساخته بودش.

جالب اینجاست که تهیه نماینده های سریال یعنی ساسومو یوشیکاوا و تورو هیرایاما در ابتدا می خواستند سریالشان به منبع اصلی وفادار بماند و یک مرد عنکبوتی آشنا را تحویل مخاطبان دهند، ولی یکی از اسپانسرها به استودیو گفت که رُباتی غول آسا به سریال اضافه نمایند چرا که آن سال ها رُبات های غول پیکر محبوبیت زیادی در ژاپن داشتند. تقریبا شبیه همان لباس کشتی کج مگ وایر است ولی امکانات بیشتری به آن اضافه شده و باحال تر در آمده. طبق گفته طراح لباس فیلم کیم برت، لباس مرد عنکبوتی را مخصوصا جوری طراحی نموده بودند که شبیه لباس آکروبات بازها باشد: می خواستیم لباسش مدلی باشد که بدن را کشیده تر و منعطف تر نشان دهد. گویا سازندگان سریال قصد داشتند شخصیت های منفی واقعی تری خلق نمایند و به این طریق سریال ملموس تر و باورپذیرتر به نظر برسد. به نظر میرسد در فیلم سینمایی بتمن 2022 با زوایای جدیدی از این ابرقهرمان روبرو خواهیم بود.

او توانایی بالا رفتن از دیوار عمودی را دارد و حتی میتواند بر روی دیوار صاف لباس های مختلف مرد عنکبوتی بایستد . کارگردان فیلم مارک وب، درباره انتخاب اندرو گارفیلد گفته بود: شاید اندرو گارفیلد برای بعضی ها چهره تازه ای باشد و به توانایی هایش با شک نگاه نمایند، ولی کسانی که فیلم های این بازیگر جوان را دیده اند به خوبی می دانند که چه استعداد فوق العاده ای دارد. اندرو گارفیلد برای اینکه بتواند نقش مرد عنکبوتی را به خوبی بازی کند، مدتی به مطالعه حرکات عنکبوت ها پرداخت و سعی کرد تا جایی که ممکن است اعمال و رفتار آن ها را یاد بگیرد. حتی هنوز هم وقتی بحث بهترین مرد عنکبوتی سینما پیش می آید، خیلی ها معتقدند توبی مگ وایر از همه بهتر بوده و کسی نتوانسته جایش را بگیرد. پیتر وقتی میره خونش میبینه زن عمو می و هری و مری جین براش جشن تولد گرفتن. هری آزبورن که بهترین دوست پیتر پارکر است ، بعد از فهمیدن این ماجرا با مرد عنکبوتی دشمن می شود و سعی می کند او را از بین ببرد. رُبات معروف مرد عنکبوتی ژاپنی یعنی لئوپاردون هم در این کمیک حضور داشت و نقشی کلیدی در شکست دادن ضدقهرمان ها ایفا می کرد.

سم ریمی کلکسیونی از 25 هزار کمیک بوک داشت و انتخابش برای کارگردانی مرد عنکبوتی بسیار منطقی به نظر می رسید. طراحی لباس مرد عنکبوتی در این فیلم دچار تغییرات جالبی شده بود و حس می کردید که برایش حسابی زحمت کشیده اند. این شعاری بود که ارشا اقدسی برایش لباس مرد عنکبوتی پوشید و دل کودکان بیمار را شاد کرد. یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی که در خصوص خرید و استفاده از لباس مرد عنکبوتی برای کودکان وجود دارد، اهمیت این لباس می باشد. پیتر پارکر اینجا روی کلاه اسکی عینک محافظ هم تعبیه نموده که با بقیه لباسش حسابی جور در می آید. پیتر یک کلاه اسکی ارزان قیمت را روی سرش گذاشت و روی یک سویی شرت قرمزرنگ علامت و نشان عنکبوت را اسپری کرد، دستکش چرم اتومبیل رانی و شلواری آبی پوشید و این شد اولین لباس مرد عنکبوتی. فیلم مرد عنکبوتی ۱ اولین قسمت از سهگانه ابتدایی اسپایدرمن است. فیلم سینمایی “مرد عنکبوتی ۲” که سال ۲۰۰۴ اکران شد، یک شاهکار بود.

مطالب مرتبط