معرفی و دانلود رایگان Pdf کتاب آموزش خیاطی نسرین روزگار کتابراه

معرفی و دانلود رایگان Pdf کتاب آموزش خیاطی نسرین روزگار کتابراه

اگر در ابتدای راه خیاطی هستید هیچ­گاه این روش را برای آموزش و دوخت الگو آماده سیماکده انتخاب نکنید. شما خیاطی را به هر روشی که بخواهید فرا بگیرید ابتدا باید اندازه­ گیری صحیح را آموزش ببینید. پس از یک اندازه ­گیری صحیح می­توانید اقدام به دوخت یک لباس دقیق و اصولی کنید. خیاطی به روش با الگو دقیق­ تر ولی مشکل­ تر است و روند آن بیشتر زمان می­برد. آموزش روش‌های خیاطی در طی زمان رو به تکامل بوده و در هر دوره روش‌های نوینی برای آموزش خیاطی شکل می­گیرد. هنرجو بنا بر نیاز و توانایی­ های خود می­تواند یکی از روش‌های موجود را انتخاب کرده و دوره­ های موردنظر خود را به آن روش طی کند.

  • بعد از گذراندن کلاس های نازک دوزی، ثبت نام و شروع دوره ضخیم دوزی نیز کمک زیادی به هنرجوهای رشته خیاطی می کند.
  • برترین مطالب با بهترین نحوه ممکن بیان میشود اضاقهه گویی پرهیز میشود.
  • شما می توانید انتخاب کنید که می خواهید آستین های لباستنان بلند باشد و یا کوتاه و چین دار.
  • خیلی از افرادی که در زمینه طراحی لباس فعالیت می کنند هیچ مهارتی در خیاطی ندارند.

نسخه حرفه ای تر چرخ خباطی در سال ۱۸۰۳ توسط یک خیاط فرانوسی به نام Barthélemy Thimonnier تولید شد. اغلب چرخ خیاطی های امروزی نیز ساختاری مشابه با چرخ خیاطی تیمونیر دارند. با دوره تخصصی الگوسازی و دوخت شلوار می‌توان انواع ست‌های لباس مجلسی یا مانتو شلواری اداری را دوخت. در ویدئو آموزش مقدماتی دوخت شما می‌توانید با انواع دوخت و نحوۀ کار با چرخ خیاطی آشنا شوید.

هدف ها در آموزش خیاطی به چند دسته تقسیم می شوند

اساسا شما در نهایت می توانید لباس های خودتان را خودتان طراحی کنید. و در آینده دوست دارند خیاطی را به عنوان یک شغل انتخاب کنند ( و در صورت گذراندن کلاس آموزش خیاطی ، با خلاقیت و استقلال بیشتر ) و در بازار کار مشغول شوند . از روی خط یقه، لباس را صاف کرده و درزهای باز آن را بدوزید.برای این کار پیشنهاد می شود که دوخت خود را از پشت لباس انجام دهید.

از نخی استفاده کنید که تا جای ممکن رنگش نزدیک به رنگ پارچه لباستان باشد تا دوخت‌ها قابل‌مشاهده نباشند. البته برای دوخت کوک‌شل بهتر است که از رنگی متضاد استفاده کنید تا پس از دوخت اصلی، راحت‌تر بتوانید نخ‌های کوک را بشکافید. نخ پلی‌استر یا ترکیب پنبه و پلی‌استر بهترین انتخاب است، زیرا نسبت به نخ کاملا پنبه‌ای استحکام بیشتری دارد.

آموزش دوخت پالتو و آسترکشی

یکآموزشگاه خیاطیاستاندارد در دوره حاضر باید علاوه بر آموزش روش‌های دوخت امکانات آموزش دوره ­های نرم‌افزارهای ویژه خیاطی را نیز داشته باشند. بسیاری از هنرجویان و خیاطان حرفه­ ای وجود دارند که نیازمند آموزش نرم‌افزارهای خیاطی هستند. کیفیت تجهیزات یکی دیگر از مواردی است که هنگام انتخابآموزشگاه خیاطیباید به آن توجه کافی داشت. زمانی که شما بهترین آموزش ممکن را دیده ولی وسایل خیاطی مانند چرخ‌خیاطی وجود نداشته باشد که همان زمان آن را پیاده ­سازی کنید آن آموزش ارزشی نخواهد داشت. اگر قصد شما برای آموزش خیاطی جدی است و فاکتورهای اولیه شروع آموزش را دارید حالا نوبت به انتخاب یکآموزشگاه خیاطیاستاندارد می­رسد. امروزه آموزشگاه ­های بی‌شماری در سطح کشور با تعداد زیادی مربی مشغول به فعالیت هستند.

چطور می توان در کمترین زمان به یک خیاط با تجربه تبدیل شد؟

اگر به دنبال یک آموزش اصولی و دقیق از هنر خیاطی هستید باید صبوری زیادی در امر آموزش این هنر آموزشگاه­ خیاطی داشته باشید. دوره ­های آموزش خیاطی حداقل three سال و حداکثر 5 سال زمان نیاز دارند تا شما بتوانید به یک خیاط حرفه­ ای تبدیل شوید. در آموزش خیاطی از صفر، آستین ها به دو روش دوخته می شوند گاها آستین دارای درز است که ابتدا باید این دو بخش به هم دوخته و سپس به لباس متصل گردد. در حالت دوم آستین فاقد درز است که مستقیم به لباس و حلقه آستین متصل می شود. در نظر داشته باشید که برای دوخت آستین نیاز است تا در بخش پشتی آستین یک شکاف ایجاد شود تا دوخت آسان تر صورت پذیرد. ابزار خیاطی باعث میشود که سرعت و کیفیت خیاطی شما بالا یا پایین باشد.

مطالب مرتبط