مولر گوگل تأثیر حیاتی وب بر رتبه بندی را رد می کند


جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، در پاسخ به داده‌هایی که خلاف آن را نشان می‌دهد، تاکید کرده است که Core Web Vitals فاکتورهای اصلی رتبه‌بندی نیستند.

اظهارات او در بحبوحه بحث در حال رشد صنعت در مورد تأثیر فوری عملکرد سایت بر رویت جستجو بیان می شود.

موضع مولر

مولر در لینکدین اظهار داشت:

ما کاملاً واضح بوده‌ایم که Core Web Vitals فاکتورهای غول‌پیکری در رتبه‌بندی نیستند، و من شک دارم که فقط به این دلیل شاهد افت زیادی باشید.

مزیت اصلی بهبود عملکرد وب سایت ارائه تجربه کاربری بهتر است.

یک تجربه ضعیف به طور طبیعی می‌تواند با دلسرد کردن بازدیدکنندگان بازگشتی، بدون توجه به اینکه چگونه سایت را در ابتدا پیدا کرده‌اند، ترافیک را کاهش دهد.

مولر ادامه می دهد:

«داشتن وب‌سایتی که تجربه خوبی برای کاربران فراهم می‌کند ارزشمند است، زیرا اگر کاربران آنقدر اذیت شوند که نمی‌خواهند برگردند، فقط بازدیدکنندگانی را که برای اولین بار از سایت خود بازدید می‌کنند، صرف نظر از اینکه از کجا آمده‌اند، تلف می‌کنید. “

مزیت رقابتی سایت های کوچک

مولر معتقد است که وب‌سایت‌های کوچک‌تر دارای مزیت منحصربه‌فردی در اجرای تغییرات سئو هستند.

او با یادآوری تجربه خود از تلاش برای ترغیب یک شرکت بزرگ برای تغییر خط robots.txt، توضیح می دهد:

سایت‌های کوچک‌تر زمانی که نوبت به استفاده از تغییرات می‌رسد یک مزیت بزرگ دارند – آنها می‌توانند بسیار زیرک‌تر باشند.

مولر خاطرنشان کرد که سازمان‌های بزرگتر ممکن است برای تغییرات ساده نیاز به فرآیندهای گسترده داشته باشند، در حالی که سایت‌های کوچکتر می‌توانند مواردی مانند robots.txt را تنها در 30 دقیقه به‌روزرسانی کنند.

او می افزاید:

“هیچ یک از اینها آسان نیست، شما هنوز باید بفهمید که چه چیزی را برای سازگاری با یک اکوسیستم پویا آنلاین تغییر دهید، اما شرط می بندم اگر می خواهید robots.txt سایت خود را تغییر دهید (برای مثال)، حداکثر 30 دقیقه زمان می برد. “

زمینه

پاسخ مولر به دنبال تحقیقات ارائه‌شده توسط اندرو مکلود بود که الگوهای ثابتی را در چندین وب‌سایت ثبت کرد که نشان‌دهنده تغییرات سریع رتبه‌بندی پس از تغییرات عملکرد بود.

در یک مورد، سایتی با بیش از 50000 بازدید کننده ماهانه، طی 72 ساعت پس از اجرای تبلیغات، کاهش ترافیک را تجربه کرد.

تجزیه و تحلیل مکلود، که شامل پنج آزمایش کنترل شده در طول سه ماه بود، نشان داد:

  • در عرض 48 ساعت پس از فعال کردن تبلیغات، ترافیک تا 20٪ کاهش می یابد
  • دوره های بازیابی 1-2 هفته پس از حذف تبلیغات
  • الگوهای منسجم در موارد مختلف آزمون

بیانیه های قبلی

این آخرین راهنمایی با اظهارات قبلی مولر در Core Web Vitals مطابقت دارد.

در پادکست ماه مارس، مولر تأیید کرد که Core Web Vitals در «سیستم‌های رتبه‌بندی یا در سیستم‌های جستجو» استفاده می‌شود، اما تأکید کرد که نمرات کامل تأثیر قابل‌توجهی بر نتایج جستجو نخواهد داشت.

پیام ثابت مولر واضح است: در حالی که Core Web Vitals برای تجربه کاربر مهم هستند و بخشی از سیستم های رتبه بندی گوگل هستند، باید کیفیت محتوا را به جای تمرکز بر معیارها در اولویت قرار دهید.

نگاه کردن به جلو

به ازای مولر، Core Web Vitals مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد.

در حالی که موضع گوگل در مورد فاکتورهای رتبه بندی بدون تغییر باقی می ماند، واقعیت این است که عملکرد فنی و تجربه کاربر با هم کار می کنند تا بر ترافیک تأثیر بگذارند.


تصویر ویژه: یه لیو/Shutterstock



منبع

مطالب مرتبط