نحوه استفاده از کلمات کلیدی پنهان آمازون برای افزایش قابلیت کشف محصول


آمازون بزرگترین نام در این بازی برای فروش آنلاین محصولات است. اما با 1.9 میلیون شریک فروش، رقابت شدید است.

برای ادعای سهم بازار خود، باید در جستجوهایی که افراد انجام می دهند نشان داده شوید.

و این با کلمات کلیدی شروع می شود.

همانطور که اگر یک صفحه وب را برای گوگل بهینه می کنید، باید کلمات و عبارات مناسب را در صفحه محصول خود بگنجانید تا مطمئن شوید که در جستجوهای مرتبط نشان داده می شوید.

عناوین، ویژگی ها و توضیحات شما باید بهینه شوند، اما این کافی نیست.

فاکتور دیگری نیز وجود دارد که آمازون هنگام ارائه نتایج به پرس و جوها در نظر می گیرد، چیزی که بسیاری از فروشندگان شخص ثالث از آن آگاه نیستند: کلمات کلیدی پنهان.

اگر کاملاً از چیستی و نحوه عملکرد آنها بی اطلاع هستید یا می خواهید راز استفاده از آنها را به نفع خود کشف کنید، در جای درستی هستید.

در این بخش، نگاهی عمیق به کلمات کلیدی پنهان آمازون خواهیم داشت و هر آنچه را که برای استفاده از آنها برای فروشگاه آمازون خود نیاز دارید به شما نشان خواهیم داد.

کلمات کلیدی پنهان آمازون چیست؟

کلمات کلیدی پنهان که گاهی اوقات کلمات کلیدی باطن نامیده می شوند، هر کلمه ای هستند که به محصول شما مربوط می شود که در عنوان یا توضیحات ذکر نشده است.

به عنوان مثال، آن‌ها عبارت‌هایی هستند که آمازون پس از نمایش یک تبلیغ محصول حمایت‌شده برای یک مورد، کلیک روی تبلیغ و خرید محصول، یا درخواست‌هایی که مشتری در جستجوی آمازون وارد کرده است، بازمی‌گرداند.

آنها کلمات مربوط به محصول شما هستند که در عنوان یا توضیحات محصول نیستند. اینها می توانند اصطلاحات عمومی یا مترادف برای محصول شما باشند.

و آنها باید در 250 کاراکتر در هر فیلد (حداکثر پنج فیلد) که به آمازون ارائه می‌کنید برای کمک به افزایش قابلیت کشف در صفحات نتایج جستجوی آنها گنجانده شوند.

بنابراین، عبارات جستجو، درست است؟ نه دقیقا. من می دانم که این خیلی واضح نیست، بنابراین سعی می کنیم موارد را روشن کنیم.

(بله، فیلدهایی که این کلمات کلیدی پنهان را در رابط کاربری آمازون وارد می‌کنید، «شرایط جستجو» نیز نامیده می‌شوند تا اوضاع کمی گیج‌کننده‌تر شود.)

به علاوه، گزارشی که از آمازون دانلود می‌کنید برای گزارش این عبارات جستجو برای تلاش‌های تبلیغاتی، «گزارش عبارت جستجو» نامیده می‌شود.

در جستجوی پولی گوگل، آن را «گزارش پرس و جوی جستجو» می نامیم که به نظر منطقی تر است، اما ظاهراً آمازون مخالف است.

نامیدن کلمات کلیدی پنهان فقط “کلمات کلیدی” نیز گیج کننده می شود، به خصوص هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای کمپین های محصول حمایت شده.

و در حالی که من از این نام با هر استخوان جستجو در بدنم متنفرم، آمازون آنها را کلمات کلیدی پنهان می نامد، که به تمایز کمک می کند.

چگونه به کلمات کلیدی پنهان فکر کنیم

در اینجا بهترین راهی است که می‌توانم به آن فکر کنم تا به شما کمک کنم در مورد نحوه فکر کردن به این اصطلاحات، بهترین استفاده از آنها و از کجا می‌توانید اصطلاحات آینده را تهیه کنید:

پارتی بازی تابو را به خاطر دارید؟ به تیم‌ها تقسیم می‌شوید و با یک کلمه یا شی کارتی می‌کشید.

هدف شما این بود که شریک یا تیم خود را وادار کنید تا قبل از اتمام زمان، کلمه را بدون گفتن آن یا چندین عبارت دیگر مرتبط با محدودیت حدس بزنند.

اگر یک کلمه ممنوعه می گفتید، تیم دیگر شما را “وزوز” می کرد و نوبت شما تمام می شد.

به عنوان مثال، کلمه اصلی “فوتبال” است، اما شما نمی توانید فوتبال، تاچ داون، منطقه پایانی، پوست خوک، یا NFL را بگویید – چه کلماتی را می گویید تا تیم خود را وادار به گفتن “فوتبال” کنید؟ این کلمات کلیدی پنهان شما خواهند بود.

بیایید از یک مثال محصول استفاده کنیم.

اگر این کالا یک کفش مایکل کورس بود، باید نام برند، نوع کفش، اندازه و ویژگی هایی مانند رنگ یا الگو را در عنوان ذکر کنید.

و اگر نتوانستید همه اینها را در عنوان دریافت کنید، باید در توضیحات محصول در کنار جزئیات اضافی مانند نوع مواد یا راحتی باشد.

آن جزئیات در عنوان و توضیحات هستند نه آنچه می خواهید برای کلمات کلیدی پنهان استفاده کنید. درعوض، می‌خواهید از عباراتی استفاده کنید که به کسی کمک می‌کند محصول شما را پیدا کند، اگر آنچه را که به وضوح در صفحه ارائه کرده‌اید جستجو نکرده باشد.

در این مورد، ممکن است سعی کنید از موارد زیر استفاده کنید: پنجه بسته عصرانه زیر 100 دلار.

آمازون راهنما این مثال ها را ارائه می دهد:

چگونه به کلمات کلیدی پنهان فکر کنیمتصویر از sellercentral.amazon.com، ژوئیه 2022

اما حتی آن نمونه‌ها هم نمی‌توانند اولین کادر جستجوی 250 کاراکتری را پر کنند. پر کردن هر شکاف عبارت جستجو بدون توسل به پر کردن شدید می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص اگر به صورت دستی وارد می کنید.

انتخاب کلمات کلیدی پنهان

انتخاب کلمات کلیدی پنهان جایی است که من بیشترین تلاقی بین جستجو در موتورهای جستجو و جستجو در آمازون را می بینم. چه ابزاری را می توانید روی یکی برای دیگری استفاده کنید؟

بسیاری از وبلاگ‌ها Google Keyword Planner، Keywordtool.io، Ubersuggest یا گزارش‌های جستجو را از کمپین‌های خرید توصیه می‌کنند.

من اصلا با این پیشنهادها مخالف نیستم – بلکه فقط برای ایجاد ایده یا نقطه شروع.

نحوه جستجوی مردم در آمازون و نحوه نتایج سطوح آمازون با گوگل متفاوت است، بنابراین بهترین راه برای پر کردن و ماندگاری این زمینه استفاده از داده‌های آمازون یا فهرست‌های شخصی شما در صورت امکان است.

این بدان معناست که گزارش شرایط جستجو، فهرست ارائه شده توسط مشتری، جزئیات محصول، ویژگی‌ها یا ویژگی‌ها در تطابق و نگهداری بهترین عملکرد را خواهند داشت.

مانند فهرست‌های کلمات کلیدی جستجو یا تبلیغات متنی، نمی‌توانید اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده، تبلیغات (مانند خرید یکی از آن‌ها)، ادعاهای ذهنی یا فحاشی را شامل کنید.

شما از یک فاصله واحد برای جدا کردن عبارات استفاده می‌کنید و هیچ چیز دیگری، که باعث می‌شود شخص جستجوگر در من بچرخد (من می‌خواهم آن کاما یا نقطه ویرگول را خیلی اضافه کنم).

این همچنین به این معنی است که وقتی یک دسته از کلمات کلیدی پنهان را برای یک محصول مرور می‌کنید، به نظر می‌رسد یک خط بی‌معنی از gobbledygook است، حتی اگر بهترین روش‌ها را دنبال کنید و ابتدا از یک ترتیب منطقی با بهترین کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

همچنین، به لطف تمرین قدیمی خوب «+ variants» که Google برای ما افراد جستجو کرده است، دیگر آن رفلکس را ندارید که در غلط املایی رایج، موارد عنوان و جمع‌سازی قرار دهید.

همین امر در مورد کلمات کلیدی پنهان نیز صدق می کند و افزودن آنها را دشوارتر می کند، به خصوص زمانی که به کادر جستجوی چهار برسید و ایده هایتان تمام شود.

با این حال، یک تفاوت بزرگ که من معمولاً به عنوان یک جستجوگر فراموش می‌کنم این است که این کلمات کلیدی پنهان ارتباط یا امتیاز ندارند یا به همان ترتیبی که در Google رتبه‌بندی می‌کنند، نیستند.

به همین دلیل است که باید آنها را مرتباً تغییر دهید تا از پرس و جوها و برداشت های دریافتی در آمازون مطلع شوید.

این باعث می شود صفحات محصول شما بیشتر در صفحه نتایج جستجو فهرست شوند.

این امر به ویژه در صورتی صادق است که آمازون برخی از عباراتی را که شما ارسال کرده‌اید را نامربوط می‌داند یا از آنها استفاده نمی‌کند. اگر چنین است، آنها را جایگزین کنید و دوباره ارسال کنید.

اضافه کردن کلمات کلیدی پنهان

اکنون که کلمات کلیدی مخفی شما انتخاب شده اند، وقت آن است که آنها را به محصول خود اضافه کنید. در اینجا نحوه انجام این کار بر اساس هر محصول در رابط کاربری مرکزی فروشنده آمازون آورده شده است.

  1. وارد مرکز فروشنده شوید و روی آن کلیک کنید فهرست برگه
  2. در سمت راست، به دنبال دکمه “ویرایش” باشید و روی آن کلیک کنید.
  3. تب “پیشنهاد” را خواهید دید. برای باز کردن بخش کلمات کلیدی مخفی، روی کلید واژه ها کلیک کنید.

این می تواند زمان بر باشد، اما اگر ارتشی از نویسندگان محتوا یا کارآموزان دارید که این کار را برای شما انجام می دهند، این کار را انجام دهید. اگر نه، ممکن است بخواهید یک قوری قهوه جدید دم کنید زیرا ممکن است کمی طول بکشد.

اگرچه ممکن است زمان ارزیابی مجدد و تنظیم را دوست نداشته باشید، به خصوص اگر اندازه کاتالوگ بیش از چند صد محصول داشته باشید.

ممکن است ارزش بررسی قابلیت‌های فید خود را داشته باشید، چه از یک ارائه‌دهنده ابزار فید استفاده کنید یا فیدهای محصول خود را در داخل تولید کنید و آنها را به آمازون ارسال کنید.

امکانات تولید پویا می تواند این فرآیند را برای فروشندگان با کاتالوگ های بزرگ بسته به سطح پیچیدگی مقیاس کند.

خروجی بیشتر شبیه کامنت گوبلدیگوک قبلی من است تا اینکه یک انسان به صورت دستی آنها را وارد کند، اما دوباره مقیاس.

نحوه بررسی اینکه آیا کلمات کلیدی پنهان شما اضافه شده اند یا خیر

متأسفانه، تنها راه برای بررسی اینکه آیا کلمات کلیدی مخفی شما اضافه شده اند یا خیر، بررسی های تصادفی نقطه ای است. و متاسفانه، این یک فرآیند دستی است.

کل رشته را از کادر عبارات جستجو کپی کنید (حداقل 24 ساعت پس از ارسال قبل از انجام این کار صبر کنید)، و آن را در آمازون جستجو کنید.

اگر فهرست محصولی که قرار است با آن عبارات جستجو مرتبط باشد ظاهر شود، کار می کند. اگر نه، گروه دیگری از عبارات را از کادر عبارت جستجوی دیگری امتحان کنید و تکرار کنید.

اما اگر فهرست محصول همچنان ظاهر نشود چه؟ ممکن است تمام عباراتی که ارائه کرده‌اید استفاده نشده باشد (ممکن است یک خطای ویرایشی یا تکراری وجود داشته باشد)، یا باید در هر پنج کادر ادامه دهید.

من مواردی را دیده ام که تنها یکی از پنج جعبه برداشته شده، نمایه شده و استفاده می شود. همانطور که می بینید، از نظر توانایی ردیابی و تنظیم، سیستم عالی نیست.

نکته جالب: اگر فیدهای Yahoo SSP (همچنین به عنوان گنجاندن پولی شناخته می شود) را به خاطر دارید، ممکن است این فرآیند و نمایه سازی زنگ خطر را به صدا درآورد. در سال 2008، شما محتوا را از طریق یک فید برای تکمیل نتایج جستجوی ارگانیک یاهو ارسال کردید، احتمالاً به معنای اطلاعات سریع‌تر و متداول‌تر از خزیدن بود.

نظرات نهایی در مورد کلمات کلیدی پنهان

امیدواریم تا این مرحله، درک درستی از کلمات کلیدی پنهان آمازون و نحوه اضافه کردن آنها به پشتیبان برای ایجاد ترافیک بیشتر به صفحات محصول خود داشته باشید.

یافتن ترکیب مناسب برای نیازهای شما کمی سخت است اما ارزش تلاش را دارد.

فقط به یاد داشته باشید که با آن همراه باشید. به آزمایش و تشخیص اینکه کدام کلمات کلیدی کار می کنند و کدام یک کار نمی کنند ادامه دهید.

کلمات کلیدی جدید را با عملکرد ضعیف جایگزین کنید تا زمانی که ترکیب کامل را پیدا کنید. و سپس همه آن را دوباره انجام دهید.

آمازون ابزاری شگفت انگیز برای خرده فروشان آنلاین است. و استفاده از کلمات کلیدی باطن یک راه عالی برای اطمینان از دریافت ترافیک – و ایجاد فروش مورد نیاز است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Krakenimages.com/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط