نحوه ایجاد سیاست های برچسب گذاری محتوا برای ناشران اخبار


سپتامبر 2022 یکی از پرتلاطم ترین ماه های اخیر برای ناشران اخبار بود.

ماه با به‌روزرسانی محتوای مفید شروع شد که محتوای بی‌کیفیت و غیر مفید را هدف قرار می‌داد.

به‌سرعت به‌روزرسانی الگوریتم اصلی سپتامبر 2022 دنبال شد: یکی از به‌روزرسانی‌های گسترده‌تر Google، که با به‌روزرسانی بررسی‌های محصول سپتامبر 2022 همپوشانی داشت و محتوای وابسته با کیفیت پایین را هدف قرار می‌داد (از جمله موارد دیگر).

برای برخی از بزرگ‌ترین ناشران بازی، این امر باعث اختلال بزرگی شده است، به طوری که انتشاراتی مانند Metro شاهد کاهش 40 درصدی در دید بودند.

در صنعتی که اغلب به منابع ترافیک نسبتاً متلاطم مانند اخبار فوری و Google Discover متکی است، برچسب‌گذاری محتوای مناسب می‌تواند شبکه ایمنی را فراهم کند که در آن ثبات ترافیک می‌تواند تا حدودی قابل اعتمادتر باشد.

من امسال با چندین ناشر خبری بزرگ در زمینه سرگرمی، فوتبال، بازی، موسیقی و مراقبت های بهداشتی کار کرده ام که برخی از آنها هر ماه ده ها میلیون کاربر را جذب می کنند. به نظر می رسید که همه آنها در یک زمینه خاص کمبود داشته باشند: برچسب گذاری محتوا.

چرا برچسب گذاری محتوا برای ناشران اخبار مهم است؟

هنگامی که به درستی استفاده شود، برچسب گذاری محتوا می تواند به افزایش عملکرد ارگانیک یک نشریه به طور گسترده کمک کند. با این حال، بسیاری از ناشران اشتباه می کنند. سه مورد از انگیزه های اصلی برای بهینه سازی برچسب گذاری محتوا به شرح زیر است.

قدرت موضعی قوی تر

ما می‌دانیم که با به‌روزرسانی‌های مختلف Google، تمرکز زیادی روی اطمینان از اینکه وب‌سایت‌هایی که مرجع واقعی برای جستجوی کاربر هستند، در رتبه بالاتری قرار می‌گیرند. برای نشریات خبری، تبدیل شدن به یک مرجع متکی به تعدادی از عوامل، مانند تخصص نویسنده، بک لینک های مرتبط و محتوای متخصص است.

با برچسب‌گذاری محتوا، می‌توانید تمام محتوای تخصصی خود را در مورد یک موضوع خاص در یک مکان جمع کنید، و خزیدن برای Google، یافتن ارتباط بین مقالات مختلف و درک میزان معتبر بودن انتشار شما در این زمینه را برای Google آسان‌تر می‌کند.

این بدان معناست که هر مقاله مستقیماً توسط یک صفحه برچسب و چندین مقاله مرتبط دیگر پشتیبانی می شود و به گوگل اطمینان بیشتری نسبت به اعتبار موضوعی خود می دهد.

شبکه ایمنی از ترافیک ثابت ارگانیک

با این حال، صفحات برچسب می توانند بسیار بیشتر از جمع کردن همه مقالات شما انجام دهند. آنها در واقع می توانند به صفحات فرود قوی تبدیل شوند که برای کلمات کلیدی با حجم بالا و عمومی رتبه بندی می شوند.

با توجه به ماهیت صفحات برچسب به عنوان یک مرکز مرکزی که می تواند به سوالات مختلف در مورد یک موضوع خاص پاسخ دهد، گوگل به احتمال زیاد صفحه برچسب را در لیست های معمولی ارگانیک (به جای داستان های برتر و غیره) برای حجم جستجوی عمومی بالا رتبه بندی می کند. پرس و جو.

به عنوان مثال، وقتی کسی برای “جزیره عشق” جستجو می کند، زمینه زیادی در پس آنچه جستجوگر درباره جزیره عشق به دنبال آن است وجود ندارد. با ارائه یک صفحه برچسب، گوگل محتوای متنوع تری را برای مصرف به کاربر ارائه می دهد، بنابراین احتمال برآورده شدن هدف جستجوی آنها را افزایش می دهد.

با استفاده از مترو به عنوان مثال، یک نگاه سریع در Semrush صفحات برچسب را نشان می دهد که به طور بالقوه صدها هزار (و در بسیاری موارد میلیون ها) کاربر ارگانیک را در هر ماه جذب می کنند.

ترافیک صفحه تگ مترو

اسکرین شات از Semrush، سپتامبر 2022

و بیشتر ترافیک این صفحه تگ، بدون تعجب، از کلمات کلیدی عمومی با حجم بالا مانند “جزیره عشق” ناشی می شود:

کلمات کلیدی هدایت ترافیک مترو

اسکرین شات از Semrush، سپتامبر 2022

وقتی مترو همچنین در داستان‌های برتر برای «جزیره عشق» رتبه‌بندی می‌شود، شانس گرفتن کلیک را دو برابر می‌کنند.

اگر آنها شاهد کاهش عملکرد ارگانیک برای مقالات Love Island خود باشند، سایت آنها همچنان دارای شبکه ایمنی صفحه برچسب برای جذب ترافیک از کلمات کلیدی با حجم بالا و عمومی است.

یعنی اگر صفحه تگ رتبه بندی را حفظ کند، البته.

بدون خط‌مشی برچسب‌گذاری چه اتفاقی می‌افتد

با شروع کار با چند نشریه بزرگ که به درستی خط‌مشی برچسب‌گذاری را اجرا نکرده‌اند، از نزدیک مشاهده کرده‌ام که وقتی یک خط‌مشی برچسب‌گذاری وجود ندارد، چقدر اوضاع آشفته می‌شود.

زمانی که نویسندگان به درستی در مورد نکات و نکات برچسب گذاری محتوا و نحوه ارتباط آن با سئو آموزش ندیده باشند، تگ های تصادفی بی پایانی را به مقالات اضافه می کنند و انبوهی از صفحات برچسب ایجاد می کنند که هیچ سود واقعی برای وب سایت ندارند.

از دیدگاه سئو، اینها مسائلی هستند که باعث می شوند:

  • بودجه هدر رفته برای خزیدن: هنگامی که حجم زیادی از مقالات روزانه، در کنار انبوهی از صفحات برچسب جدید ایجاد می‌شود، این امر منجر به هدر رفتن منابع Googlebot (و سایر ربات‌ها) با خزیدن در صفحات برچسب با کیفیت پایین به جای خود مقاله‌ها می‌شود.
  • سیگنال های موضعی رقیق شده: هنگامی که برچسب گذاری بیش از حد انجام می شود، می توانید با صفحات برچسب های متعددی روبرو شوید که اساساً روی یک موضوع متمرکز هستند اما مقالات و اختیارات موضوعی را در چندین برچسب پخش می کنند. نمونه ای از این کار نوشتن مقاله ای در مورد شکستن بینی کریستیانو رونالدو و سپس ایجاد صفحه برچسب برای “کریستیانو رونالدو”، “بینی کریستیانو رونالدو”، “شکستگی بینی کریستیانو رونالدو” و “آسیب بینی کریستیانو رونالدو” است. در واقع، ما فقط به برچسب “کریستیانو رونالدو” در اینجا نیاز داریم، زیرا خود مقاله کلمات کلیدی مرتبط با “بینی” را هدف قرار می دهد. بنابراین، نه تنها صفحه اصلی تگ «کریستیانو رونالدو» باید با سه صفحه تگ مرتبط دیگر رقابت کند، بلکه خود مقاله نیز باید با آن رقابت کند.
  • نفخ شاخص: هنگامی که صفحات تگ های طاقچه ایجاد می شوند (مانند “بینی کریستیانو رونالدو” و “آسیب بینی کریستیانو رونالدو”)، در نهایت فقط یک مقاله برچسب گذاری می شود و در نتیجه صفحات برچسب نازک و با کیفیت پایین ایندکس می شوند که در نهایت تقریباً دقیق هستند. تکراری از یکدیگر
  • به ندرت ترافیک یا رتبه بندی برای صفحات برچسب وجود دارد: هنگامی که نویسندگان نمی دانند چگونه محتوا را به طور موثر برچسب گذاری کنند و عملکرد صفحه برچسب را بهینه کنند، صفحات برچسب فقط یک فرصت هدر رفته هستند، زیرا به احتمال زیاد باعث رتبه بندی یا افزایش ترافیک نمی شوند.

هنگامی که برچسب گذاری نامناسب برای مدت طولانی انجام می شود، کار پاکسازی کاملاً زمان بر است و نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق دارد تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیز ارزشمندی حذف نمی شود. قطعاً پیشگیری بهتر از درمان است!

بنابراین، صفحات برچسب می‌توانند به عنوان چسبی عمل کنند که محتوای مرتبط را در کنار هم نگه می‌دارد و زمانی که عملکرد مقاله کاهش می‌یابد، به عنوان محرک‌های ترافیکی ثابت و همیشه سبز عمل می‌کند.

اما چگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نویسندگانتان در رویکردی برای برچسب‌گذاری که به نفع کل سایت است متحد هستند؟ البته از طریق سیاست های برچسب گذاری!

نحوه اجرای سیاست های برچسب گذاری برای نویسندگان

هر نشریه خبری که محتوایی را در موضوعات مختلف منتشر می کند باید یک خط مشی برچسب گذاری مناسب داشته باشد، اما چه چیزی باید شامل شود؟ و چگونه باید نوشته شود؟ در زیر مواردی وجود دارد که من به ناشران توصیه می کنم روی آنها تمرکز کنند.

یک مقدمه برای سیاست ایجاد کنید

با توضیح یک پاراگرافی در مورد اینکه چرا به این سیاست نیاز است و هدف آن دستیابی به چه چیزی است، شروع کنید. اگر برچسب‌گذاری یک موضوع تاریخی برای سایت بوده است، پس این فرصتی است برای مثال‌هایی از اینکه کجا و چرا اشتباه شده است. این به نویسندگان کمک می کند تا هدف سیاست را درک کنند.

قانون 1: برچسب ها را عمومی و در عین حال مرتبط کنید

همانطور که قبلا ذکر شد، برچسب ها پتانسیل واقعی برای رتبه بندی کلمات کلیدی عمومی با حجم بالا را دارند، بنابراین آنها باید دقیقاً همین را هدف قرار دهند!

شما همچنین از خطر رقیق شدن سیگنال‌های مرجع موضعی از طریق چندین صفحه برچسب طاقچه، که همگی برای کلمات کلیدی مشابه رقابت می‌کنند، جلوگیری می‌کنید.

قانون 2: از حداکثر X تگ در هر مقاله استفاده کنید

یک هدف خوب برای برچسب گذاری داشتن یک یا دو برچسب در هر مقاله است (اگرچه این برای هر نشریه متفاوت است).

به این ترتیب، نویسندگان کمتر احتمال دارد که چندین برچسب مشابه ایجاد کنند، که به کنترل نفخ شاخص و کارایی بودجه خزیدن کمک می کند.

قانون 3: در صورت امکان از برچسب های موجود استفاده کنید

امیدواریم که انتشارات شما بیش از یک داستان در هر موضوع ایجاد کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که نویسندگان قبل از شروع ایجاد یک برچسب جدید، به دنبال یک برچسب موجود مناسب هستند.

قانون 4: از متن کوچک و بدون نویسه خاص استفاده کنید

بسته به سیستم مورد استفاده، برچسب هایی که نویسندگان با حروف بزرگ یا کاراکترهای خاص وارد می کنند، می توانند در نهایت به URL صفحه برچسب اعمال شوند، که ایده آل نیست – و می تواند یک بار دیگر منجر به ایجاد صفحات تگ تکراری شود (به عنوان مثال، /Cristiano-Ronaldo/ و /cristiano-ronaldo/) یا فقط به طور کلی URL های بهینه و نامرتب.

قانون 5: پیوندهای داخلی را برای برچسب گذاری صفحات از مقالات اضافه کنید

این یکی مهمه در حالی که تمام نکات دیگر به ایجاد صفحات برچسب گذاری مربوط می شود، پیوند داخلی از مقالات چگونه شروع به ایجاد اعتبار خود صفحه برچسب می کنید.

نویسندگان باید در صورت امکان به صفحه برچسب اصلی مقاله در پاراگراف اول و در صورت امکان به سایر صفحات برچسب ثانویه در بقیه مقاله پیوند دهند.

مطمئن شوید که زمینه را ارائه می دهید

یکی از دلایل اصلی که نویسندگان در نهایت به قوانین کلی در مورد برچسب گذاری محتوا پایبند نیستند این است که به آنها زمینه ای داده نشده است که چرا باید کارها را به روش خاصی انجام دهند.

استراتژی سئوی یک نشریه متکی به این است که نویسندگان درک کنند که چگونه تلاش های آنها از این استراتژی پشتیبانی می کند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که آموزش برای کمک به آنها در درک اینکه چرا برچسب گذاری باید به روش خاصی انجام شود انجام می شود (در صورت تمایل آنها را به سمت این مقاله راهنمایی کنید!).

خود خط‌مشی‌ها باید اسناد ساده‌ای باشند که فقط قوانین اساسی برچسب‌گذاری را مشخص می‌کنند، تقریباً مانند یک چک لیست. آموزش باید با معرفی این سیاست ها برای ارائه زمینه ارائه شود، که می تواند به صورت ویدیویی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که همه دقیقاً همان آموزش را دریافت می کنند.

تنظیم صفحه برچسب عمومی

فراتر از مسئولیت های نویسنده، صاحبان انتشارات باید اطمینان حاصل کنند که تنظیمات فنی مناسبی برای حمایت از رشد صفحات برچسب نیز دارند. زمینه های زیر باید به اندازه کافی برای حمایت از تلاش های نویسنده مورد توجه قرار گیرد.

صفحات برچسب را به صفحات فرود تبدیل کنید

هنگام تنظیم صفحات برچسب و همچنین بهینه سازی های اساسی مانند عناوین و توضیحات متا، هدرها و متن مقدمه باید موارد ساده ای مانند فهرست پذیری را در نظر گرفت.

ارائه جزئیات بیشتر از صفحات تگ رقبا (اطلاعات زیستی، متن مقدماتی با پیوندهای داخلی به صفحات برچسب مرتبط و غیره) و اطمینان از اینکه بسیاری از مقالات برچسب گذاری شده بلافاصله در صفحه اول در دسترس قرار می گیرند نیز به شما مزیتی می دهد.

تجزیه محتوا در چندین صفحه

صفحه‌بندی یک نکته مهم است، و اگرچه Googlebot می‌تواند صفحاتی را که از پیمایش بی‌نهایت استفاده می‌کنند بخزد و فهرست کند، ترجیح من این است که محتوا را در چندین صفحه تقسیم کنم، از صفحه‌بندی برای ساده‌تر کردن کارها برای Googlebot و جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی در رندر کردن و غیره استفاده کنم.

اضافه کردن صفحه تگ Breadcrumbs به مقالات

اگرچه نویسندگان و ویراستاران مسئول اطمینان از قرار گرفتن پیوندهای داخلی به صفحات برچسب در متن متن مقاله هستند، تنظیمات فنی صفحه باید اطمینان حاصل کند که صفحه تگ اصلی به طور پیش فرض به آن پیوند داده شده است.

پودر سوخاری را به بالای هر مقاله که به برچسب اصلی آن مقاله خاص پیوند دارد، اضافه کنید. صفحات مقاله اغلب شامل یک پیوند خرده نان به دسته اصلی (به عنوان مثال، “موسیقی”) می شوند، اما پودرهای سوخاری نیز فرصتی فوق العاده برای تبلیغ صفحات برچسب ارائه می دهند.

اضافه کردن تگ صفحه Breadcrumbs به طرح واره مقاله

همراه با پیوند فیزیکی خرده نان در خود صفحه، طرحواره پودر سوخاری را می توان در طرحواره مقاله یا NewsArticle در صفحه برای پیوند دادن به صفحه برچسب استفاده کرد که به گوگل نشان دیگری از ارتباط بین دو صفحه می دهد.

نقشه سایت XML صفحه برچسب ایجاد کنید

نشریات خبری بزرگ به ناچار با چندین نقشه سایت XML، از جمله نقشه سایت Google News و چندین نقشه سایت دیگر برای انبوه مقالات قدیمی تر، که همگی در فهرست نقشه سایت ذخیره می شوند، به پایان می رسند.

همچنین یک فرصت عالی برای گروه بندی صفحات برچسب با هم در نقشه سایت خود وجود دارد که می تواند بر اساس دسته بندی آنها تقسیم شود.

به عنوان مثال، نقشه سایت “هنرمند” برای انتشارات موسیقی، نقشه سایت “تیم” برای نشریات ورزشی و غیره، دسترسی سریع و آسان Googlebot را به این صفحات مهم می دهد.

برای تگ های اولویت دار نقشه سایت HTML ایجاد کنید

برای دسترسی بیشتر به صفحات برچسب برای خزنده‌ها و کاربران، ایجاد نقشه‌های سایت HTML یک راه عالی برای اطمینان از وجود پیوندهای داخلی به راحتی به تمام صفحات برچسب اولویت شما است که اساساً به فهرست‌های موضوع تبدیل می‌شوند.

باز هم، این ممکن است به شکل صفحه «هنرمندان» یا «تیم‌ها» باشد.

نتیجه

صاحبان انتشارات باید در مورد برچسب‌گذاری الگو قرار دهند، بنابراین با ایجاد یک راه‌اندازی فنی که نمایان بودن صفحه برچسب را در اولویت قرار می‌دهد و یک خط‌مشی برچسب‌گذاری را به اشتراک می‌گذارد که به نویسندگان کمک می‌کند بفهمند چه کاری باید انجام دهند – و چرا باید آن را انجام دهند – همه می‌توانند با هم برای یک هدف کار کنند

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Zerbor/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط