نحوه مشاهده نتایج جستجوی گوگل و رتبه بندی برای مکان های مختلف


هر بار که شخصی درخواستی را در گوگل وارد می کند، موتور جستجو معادله پیچیده ای را برای کشف دقیق آنچه جستجوگر به دنبال آن است، اعمال می کند.

همه انواع عوامل در این الگوریتم پیش بینی گنجانده شده است، اما یکی از مهم ترین آنها مکان جستجوگر است. گوگل در مورد تاکیدی که بر جستجوی محلی می کند بسیار واضح بوده است.

و این عالی است اگر شما یک مادر محله هستید و در منطقه جغرافیایی کوچکی خدمت می کنید.

اما اگر چندین مکان داشته باشید چه اتفاقی می افتد؟ یا اگر در مقیاس ملی یا حتی بین المللی عمل می کنید؟ آیا هنوز هم می توانید به اندازه رقبای محلی برای جستجوگر رتبه بالایی داشته باشید؟

برای پاسخ به این سوالات و بیشتر، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

چرا نتایج جستجو بر اساس مکان متفاوت است؟

دلیل اینکه گوگل مکان را در رتبه بندی خود تعیین می کند، وقتی به آن فکر می کنید کاملاً واضح است: در بسیاری از موارد، محلی به معنای مرتبط تر است.

برای مثال، اگر مشتاق یک موکا لاته هستید، جستجوی گوگل که شما را به یک کافی شاپ در آن سوی کشور هدایت می کند چندان مفید نیست. حتی یک نتیجه از آن طرف شهر به اندازه یکی در گوشه گوشه مفید نیست.

قابلیت‌های مکان‌یابی Google بسیار دقیق است و از چندین منبع برای تخمین موقعیت شما استفاده می‌کند. بسته به آنچه در دسترس است، در نظر می گیرد:

  • موقعیت مکانی دستگاه شما (از طریق مکان Wi-Fi، مثلث سازی تلفن همراه یا GPS، که می تواند موقعیت مکانی شما را تا حدود 20 متر مشخص کند).
  • مکان های برچسب گذاری شده شما (یعنی نام هایی که در کنار نشانگرها در Google Maps نشان داده می شوند).
  • آدرس خانه ای که به حساب Google شما پیوند داده شده است.
  • فعالیت قبلی در محصولات Google.
  • آدرس IP شما

با همکاری یکدیگر، اینها به Google اجازه می دهد تا تعیین کند شما کجا هستید – و در شعاع جستجوی محلی شما چه چیزی قرار دارد. و این بدان معناست که شما و شخصی که در یک بلوک دورتر زندگی می‌کنید، می‌توانید نتایج جستجوی متفاوتی را برای یک عبارت دقیق دریافت کنید.

اکنون در نظر بگیرید که 25٪ از مردم بر روی اولین نتیجه جستجو کلیک می کنند و اکثریت قریب به اتفاق آن را هرگز از صفحه اول خارج نمی کنند و می توانید درک کنید که چرا رتبه بندی محلی بسیار مهم است.

برای انجام این کار، بهینه سازی موتور جستجوی محلی شما باید در نقطه مورد نظر باشد، به خصوص اگر تجارت شما به ترافیک فیزیکی بستگی دارد.

اما چگونه می توانید متوجه شوید که مال شما کار می کند؟ می توانید سوار ماشین خود شوید و در سراسر شهر (یا کشور) رانندگی کنید و در مکان های مختلف جستجو کنید تا رتبه خود را بررسی کنید، اما این کار برای همیشه طول می کشد.

خوشبختانه Google به شما امکان می‌دهد بدون رها کردن راحتی از میز، ببینید که چگونه رتبه‌بندی می‌کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

یک پارامتر محلی به جستجوی خود اضافه کنید

Google یک راه مفید برای بررسی بسته نقشه محلی در مکان های خاص ارائه می دهد. به سادگی جستجوی خود را در Google انجام دهید، سپس “&near=cityname” را در انتهای URL در نوار جستجو اضافه کنید.

به عنوان مثال، بیایید تصور کنیم که در حال انجام سئو برای یک کافی شاپ با شعبه هایی در سراسر شمال غربی اقیانوس آرام هستید، اما در کانزاس سیتی زندگی می کنید. بیایید این کسب و کار خیالی را “جیترز” بنامیم.

شما می خواهید ببینید که چگونه Jitters در رقابت در سیاتل قرار می گیرد، بنابراین به Google بروید و تایپ کنید [coffee shops near me].

وقتی صفحه نتایج ظاهر شد، به انتهای URL طولانی بروید و “&near=Seattle” را اضافه کنید.

Enter و voila را فشار دهید: شما یک جستجوی محلی از 1800 مایل دورتر انجام داده اید.

یک پارامتر محلی به جستجوی خود اضافه کنیداسکرین شات از جستجو برای [coffee shops near me]، گوگل، جولای 2022

تنظیمات منطقه ای خود را تغییر دهید

اگر به دنبال نمای سطح بالاتری از نتایج جستجو برای یک مکان خاص هستید، می‌توانید تنظیمات منطقه‌ای خود را به صورت دستی تغییر دهید.

این به جای ارائه نتایج از آدرس IP شما یا سایر منابع، نتایج جستجو را در سطح کشور به شما می دهد.

برای انجام این کار، کلیک کنید تنظیمات در گوشه سمت راست پایین Google.com و انتخاب کنید تنظیمات جستجو. این شما را به صفحه تنظیمات جستجو می فرستد (بدیهی است).

تنظیمات منطقه ای خود را تغییر دهیدتصویر از Google.com، ژوئیه ۲۰۲۲

به پایین بروید و لیستی از تنظیمات منطقه را مشاهده خواهید کرد.

منطقه ای را که می خواهید برای جستجو استفاده کنید انتخاب کنید و تنظیمات را ذخیره کنید. اکنون نتایج جستجو را از کشوری که انتخاب کرده اید خواهید دید.

در ادامه مثال کافی شاپ ما، فرض کنید جیترز به تازگی مکانی را در لیسبون باز کرده است. شما “پرتغال” را به عنوان منطقه خود انتخاب می کنید و به شما امکان می دهد رتبه بندی کارخانه های دریایی جدید پرتغالی را بررسی کنید.

توجه: اگر پارامتر محلی که قبلاً در مورد آن بحث شد را به URL جستجو اضافه نکنید، نتایج را بر اساس مکان فعلی خود مشاهده خواهید کرد.

مکان های محل کار و خانه خود را در Google Maps مدیریت کنید

یکی از نکات مهم در مورد جستجوی محلی گوگل، قابلیت یادگیری ماشینی آن است.

به طور خودکار مکان هایی را که اغلب بازدید می کنید، از جمله خانه و محل کارتان را شناسایی می کند. و از آنجایی که عادات رفت و آمد شما را درک می کند، می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و جستجوهای مرتبط تری را در اختیار شما قرار دهد.

البته کامل نیست. گاهی اوقات متوجه نمی شود که ماه ها پیش آن شغل را در کارخانه ترقه ترک کرده اید. اما تنظیم محل کار و منزل آسان است.

Google Maps را باز کنید، کلیک کنید منو، سپس مکان های شما، و انتخاب کنید مکان ها. انتخاب محل کار یا خانه و آدرس را وارد کنید کلیک صرفه جویی، و همه چیز آماده است.

اکنون می توانید با افزودن اصلاح کننده، جستجوهای محلی را از هر مکان انجام دهید [near home] یا [near work] به درخواست شما

سابقه موقعیت مکانی را در کنترل‌های فعالیت حساب Google خود حذف کنید

برخی افراد آن را کمی مانند برادر بزرگ می دانند، اما Google موقعیت مکانی شما را ردیابی می کند، حتی زمانی که شما به طور فعال از محصول خاصی از موتور جستجو استفاده نمی کنید.

این کار را انجام می دهد زیرا از سابقه موقعیت مکانی شما برای کمک به بهبود دقت استفاده می کند.

به عنوان مثال، اگر یادداشت کند که به طور مکرر از یک ورزشگاه هنرهای رزمی بازدید می کنید، به احتمال زیاد به سؤالات مربوط به بوکس با سایت های pugilism پاسخ می دهد تا وبلاگ های مربوط به جعبه های مقوایی.

این از بسیاری جهات مفید است، اما می تواند روند بررسی نتایج جستجو از مکان های مختلف را پیچیده کند.

در سال 2020، گوگل اعلام کرد که تاریخچه موقعیت مکانی کاربران را پس از 18 ماه حذف می کند، اما اگر نمی توانید آنقدر صبر کنید، حذف آن یا خاموش کردن سرویس آسان است.

به بخش “Location History” در حساب Google خود بروید و می توانید آن را روشن و خاموش کنید.

اگر می‌خواهید از تاریخچه موقعیت مکانی در یک دستگاه استفاده کنید اما در دستگاه دیگر نه، می‌توانید آن را از این صفحه تغییر دهید. می توانید به صورت دستی تمام یا بخشی از سابقه موقعیت مکانی خود را از مرورگر یا Google Maps خود حذف کنید.

باید توجه داشته باشید که اگر این اطلاعات را حذف کنید، برخی از اطلاعات شخصی‌شده مانند توصیه‌های مبتنی بر مکان‌هایی که بوده‌اید، گزارش‌های ترافیک، و آلبوم‌های Google Photo ایجاد شده به‌طور خودکار را از دست خواهید داد.

با ابزارهای برنامه‌نویس Google Chrome، موقعیت مکانی خود را لغو کنید

اگر بیشتر از فناوری آگاه هستید، می‌توانید با نادیده گرفتن موقعیت مکانی خود با استفاده از ابزارهای توسعه‌دهنده در مرورگر کروم، نتایج موتورهای جستجو را بررسی کنید.

برای این کار DevTools را باز کرده و سپس یک command prompt را باز کنید. انتخاب کنید نمایش سنسورها و enter را بزنید.

از فهرست «موقعیت‌های جغرافیایی»، یکی از شهرهای از پیش تعیین شده را انتخاب کنید یا «مکان سفارشی» را انتخاب کنید. اگر دومی را انتخاب کنید، می توانید مختصات طول و عرض جغرافیایی را برای موقعیت یابی دقیق وارد کنید.

همچنین می‌توانید «موقعیت مکانی موجود نیست» را انتخاب کنید تا ببینید وقتی مکان کاربر نامشخص است، سایت شما چگونه کار می‌کند.

تنظیمات مکان را در دستگاه خود تغییر دهید

برخی از دستگاه های تلفن همراه به کاربران اجازه می دهند تا مکان خود را در برگه تنظیمات تغییر دهند. دیگران از شما می خواهند که کمی باهوش تر باشید.

ساده ترین راه برای بررسی نتایج جستجو از یک مکان دیگر استفاده از یک برنامه تغییر GPS است.

تعدادی از این ها هم در اپ استور و هم در گوگل پلی در دسترس هستند. اکثراً با استفاده از اپراتور شبکه برای تغییر مکان GPS شما کار می کنند، بنابراین به شما امکان می دهند از مکان انتخابی خود جستجو انجام دهید.

با ابزار پیش نمایش و تشخیص تبلیغات گوگل آزمایش کنید

ابزار پیش‌نمایش و تشخیص آگهی Google یک راه عالی برای مشاهده نحوه نمایش تبلیغات پولی شما در جستجوهای محلی است، اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از آن برای مشاهده جستجوهای Google از مکان‌های مختلف نیز استفاده کنید؟

ابزار را باز کرده و انتخاب کنید محل در منوی کشویی اکنون مکان مورد نظر خود را وارد کنید. شما می توانید بر اساس کشور، شهر یا کد پستی مشاهده کنید، بنابراین بسته به نیاز خود می توانید نمای سطح بالا یا دقیقی داشته باشید.

همچنین می‌توانید نوع دستگاه را تغییر دهید تا بررسی کنید که آیا در تلفن همراه به همان اندازه که روی دسکتاپ کار می‌کنید، عملکرد خوبی دارید یا خیر.

مشاهده نتایج جستجوی محلی با Valentin.app

Valentin.app یک ابزار آنلاین رایگان است که به شما امکان می دهد رتبه بندی موتورهای جستجو را از یک مکان دقیق بدون هیچ ابزار یا منبع داده اضافی بررسی کنید.

استفاده از آن بسیار آسان است. کلمات کلیدی خود را تایپ کنید، منطقه و زبان خود را انتخاب کنید و یک آدرس وارد کنید.

مشاهده نتایج جستجوی محلی با Valentin.appاسکرین شات از جستجوی گوگل، جولای 2022

سپس ورودی آدرس شما به موقعیت جغرافیایی تبدیل می‌شود و (همراه با سایر ورودی‌های شما) به Google ارسال می‌شود.

Valentin.app سپس یک صفحه نتایج موتور جستجوی محلی را از Google در یک برگه جدید باز می کند.

از VPN برای تغییر مکان خود استفاده کنید

راه دیگری برای حذف داده های مکان از معادله جستجو، تغییر تنظیمات مکان در دستگاه شما است.

یکی از رایج ترین و ساده ترین راه ها برای انجام این کار استفاده از شبکه خصوصی مجازی (VPN) است.

VPN‌ها که مدت‌ها توسط دزدان دریایی (از نوع مجازی، نه دزدان دریایی) استفاده می‌شد، آدرس IP شما را با مسیریابی آن از طریق سرورهای امن واقع در جای دیگر پنهان می‌کنند. (لطفا توجه داشته باشید: ژورنال موتور جستجو به هیچ وجه سرقت دارایی معنوی یا نقض قانون را به هیچ وجه نمی پذیرد، بنابراین در صورت نیاز به وثیقه با ما تماس نگیرید).

البته VPN ها کاربردهای قانونی دارند، از جمله محافظت از شما در برابر هکرها، ایمن سازی داده های شما، و دور زدن مسدود کننده های مزاحم YouTube که ویدیوهای خاصی را در کشور شما محدود می کنند. و آنها همچنین یک راه عالی برای دریافت نتایج جستجو از یک مکان متفاوت هستند.

اشکال انجام این کار این است که اکثر VPN ها فقط تعداد انگشت شماری مکان IP برای انتخاب دارند. بنابراین، اگر به دنبال این هستید که دقیقاً رتبه کافی شاپ شما را در جستجوهای مبتنی بر ونکوور ببینید، ممکن است شانس نداشته باشید.

خودکار کردن با ابزارهای محلی بررسی رتبه

ردیابی صفحات نتایج جستجوی محلی برای یک تجارت با دو مکان به تنهایی کاملاً قابل مدیریت است. اما اگر شرکت وانمود کننده قهوه ما توسط شرکتی خریداری شود که می خواهد جیترز را جهانی کند، چه؟

تلاش برای مدیریت جستجوهای محلی در هر یک از 315 مکان شرکت در سراسر جهان، دیوانه خواهید شد. نیازی به نگرانی نیست – پلتفرم هایی برای حل این مشکل وجود دارند.

این ابزارها که ابزارهای بررسی رتبه نامیده می‌شوند، می‌توانند جستجوهای محلی را خودکار کرده و گزارش‌هایی تولید کنند تا بتوانید تصمیم بگیرید که تلاش‌های سئوی شما در کجا می‌تواند به بهترین شکل اعمال شود.

برخی از این موارد که ممکن است با آنها آشنا باشید عبارتند از:

موقعیت مکانی همه چیز است

نتایج Google برای افراد مختلف در مکان های مختلف در دستگاه های مختلف متفاوت است. و این بدان معنی است که اتخاذ یک رویکرد یکسان برای بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار دشوار است.

با تاکید گوگل بر جستجوی محلی، بسیار مهم است که به افراد همسایه نشان داده شوید، چه در حال مدیریت یک مکان واحد، انجام سئو از راه دور یا اجرای یک وب سایت برای یک کسب و کار با چندین مکان باشید.

خوشبختانه، لازم نیست واقعاً در آن محله باشید تا ببینید جستجوگران محلی در صفحات نتایج موتورهای جستجو چه می‌گیرند. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید نحوه رتبه بندی خود را از مکان های مختلف ببینید که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

مهم نیست که کدام یک برای نیازهای شما بهترین است، توانایی تنظیم سئو برای مشتریان هدف در یک منطقه خاص چیزی است که نمی توانید از آن غافل شوید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: آنتونیو گیلم/ شاتر استوک





منبع

مطالب مرتبط