نحوه یافتن کلمات کلیدی با رقابت کم


در بازاریابی جستجو، همیشه فرصت های جدیدی برای کشف و هدف قرار دادن کلمات کلیدی وجود دارد که طیف وسیعی از هدف، رقابت و دشواری را در بر می گیرد.

در این مقاله، تمرکز بر روی آنهایی است که کلمات کلیدی رقابتی پایین تری هستند اما بخش ارزشمندی از کمپین های بازاریابی باقی می مانند.

ابزارها و رویکردهای به اشتراک گذاشته شده منعکس کننده مواردی هستند که من معمولاً از آنها استفاده می کنم، اما مانند همیشه، راه های زیادی برای نزدیک شدن به این نوع کارها با کار با ابزارها و فناوری مرتبط وجود دارد.

توجه اصلی من بر روی کشف کلمات کلیدی برای سئو است – با این حال، این رویکردها برای سایر کانال ها و اهداف بازاریابی نیز بسیار خوب عمل می کنند.

استفاده از ابزارهای رایگان برای یافتن ایده های کلیدواژه

ابزارهای بی‌شماری وجود دارد که می‌توان از آنها برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده کرد، و مهم است که بتوان از آن‌هایی که رایگان هستند به طور مؤثر استفاده کرد.

اینها عبارتند از کنسول جستجوی گوگل، برنامه ریز کلمات کلیدی، روندها و تجزیه و تحلیل مستقیم SERP.

گزینه های دیگر شامل تعامل با نسخه های رایگان ابزارها و فناوری مانند ChatGPT، Semrush و ScreamingFrog است.

این ممکن است دستی تر از انتخاب سایر فناوری ها و نرم افزارهای پولی باشد. با این حال، این رویکرد می‌تواند بینش مفیدی در مورد مجموعه داده‌های گسترده‌تر در دسترس شما باشد و به عنوان وسیله‌ای برای اصلاح فرآیندها و رویه‌های منحصربه‌فرد شما برای تکمیل تحقیقات کلمات کلیدی باشد.

ابزار رایگان گام به گام

در اینجا یک فرآیند گام به گام وجود دارد که می‌تواند فرصت‌های میوه کم‌ارزش زیادی را به همراه داشته باشد، که با نگاهی به وب‌سایت‌های رقیب شما شروع می‌شود.

مرحله اول: شناسایی موضوع

برای شروع، نگاهی به دسته بندی های سطح بالا در سه وب سایت رقیب برتر در فضای دیجیتال خود بیندازید.

اگر می‌خواهید دید کامل‌تری از محتوای وب‌سایت داشته باشید، می‌توانید این کار را به صورت دستی تکمیل کنید یا با استفاده از نسخه رایگان ScreamingFrog (500 صفحه برتر) سایت‌ها را بخزید.

می‌خواهید هر دسته‌بندی همزمان و موضوعات محتوای سطح اصلی را که در یک یا چند مورد از این سایت‌های خارجی وجود دارد که در محتوای شما وجود ندارد، یادداشت کنید.

اگر این به سرعت قابل مشاهده نیست، می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs و Semrush برای تکمیل مقایسه محتوا در سطح کلمات کلیدی و محتوا استفاده کنید. هر دو نسخه آزمایشی کوچک شده رایگان دارند.

مرحله دوم: ایجاد یک تصویر کامل از فرصت موضوعی

هنگامی که چندین موضوع اولیه دارید که شکاف دارند، می خواهید یک طرح جامع برای سرویس دهی به پوشش محتوا برای کاربر و جستجو ایجاد کنید.

یک گام مفید بعدی، درک خواسته‌ها، نیازها و نقاط درد افراد (مخاطبانی که از طریق محتوای خود هدف قرار خواهید داد) در اطراف حوزه موضوع است.

برای انجام این کار، می توانید عبارت(های) موضوع/محصول/خدمت اصلی را به ابزار رایگانی مانند AnswerThePublic اضافه کنید.

در اینجا نمونه‌ای از این عمل (با استفاده از نسخه رایگان) بر اساس عبارت ورودی «آژانس SEO» آورده شده است.

در زیر می‌توانید قطعه‌ای از اطلاعات گسترده‌تر موجود در نمای «داده» را مشاهده کنید، و همچنین می‌توانید خروجی را روی یک نقشه ذهنی بصری‌تر تنظیم کنید.

به اسکرین شات نمونه عمومی پاسخ دهیداسکرین شات از Answerthepublic، می ۲۰۲۳

برای درک کاملتر سؤالات معمولی که محتوای جدید شما به طور کامل حل می کند، همه سؤالات، حروف اضافه، مقایسه ها، به علاوه داده های مرتبط را صادر کنید.

همانطور که انتظار دارید، عبارات و سوالات فردی سطوح رقابت پایین و حجم جستجوی کمتری خواهند داشت.

با این حال، موضوع گسترده تر، صدها اصطلاح معنایی مرتبط را برآورده می کند و فرصت بیشتری برای دستاوردهای مبتنی بر متریک فراهم می کند.

همانطور که داده ها را در موضوعات و موضوعات فرعی گروه بندی می کنید، شروع به ساختن یک نقشه محتوایی از آنچه در حال حاضر وجود ندارد (میوه های بالقوه کم آویزان و کلمات کلیدی کم رقابت مرتبط) از سایت خود در مقایسه با رقبا ایجاد می کنید.

مرحله سوم: بررسی سلامت با هوش مصنوعی (AI)

اگر من این پست را چند ماه زودتر می نوشتم، بعید بود که هوش مصنوعی در آن گنجانده شده بود.

با این حال، سرعتی که هوش مصنوعی با آن – به ویژه در بازاریابی – مورد استقبال قرار می‌گیرد، باعث می‌شود که نگوییم نقش مهمی دارد.

در این مورد، پیشنهاد می‌کنم چارچوب محتوای اصلی را با ChatGPT بررسی کنید و مطمئن شوید که چیزی را حذف نمی‌کنید.

همچنین اطلاع رسانی به مرحله بعدی فرآیند مفید خواهد بود.

برای انجام این کار، به https://chatgpt.org/ بروید و روی «Open Chat» کلیک کنید.

سپس به سادگی درخواست خود را تایپ کرده و مکالمه را شروع می کنید.

در اینجا یک تکه از پاسخ ChatGPT وجود دارد که در مورد همان موضوع ایجاد محتوا (هدف قرار دادن کلمات کلیدی با رقابت کم) در موضوع “سازمان SEO” باقی مانده است:

موضوعات فرعی اصلی برای صفحه وب سایتاسکرین شات از ChatGPT، می ۲۰۲۳

از این مرحله، شما بیشتر لیست کلمات کلیدی هدف خود را در کنار چارچوب محتوای خود برای هدف قرار دادن آنها تشکیل می دهید.

برای اطمینان از بررسی این موضوع و ادامه افزایش پوشش موضوعی خود، توصیه می‌کنم برخی از پرس‌و‌جوهای اصلی جستجوی Google را مستقیماً در SERP تکمیل کنید تا ببینید چه تعداد صفحه (یا مجموع شکاف‌های محتوا) در رتبه‌بندی محتوا برای هر کلمه کلیدی یا حوزه موضوعی مشخص شده است.

شما می توانید با رفتن به موتور جستجوی گوگل و تایپ کردن اپراتورهای جستجو برای جستجوی محتوای خاص وب سایت خود به این هدف دست یابید.

به عنوان مثال، site:YourWebsiteName “YourTopicTerm” هر صفحه رتبه بندی از دامنه شما که با آن عبارت نمایه شده است را در اختیار شما قرار می دهد.

به عنوان یادآوری، می‌توانید همین کار را در هر سایت رقیب به‌عنوان راه دیگری برای یافتن محتوای مرتبط در هر موضوعی انجام دهید، و احتمالاً کلمات کلیدی رقابتی کمتر مرتبط با موضوع مورد نظر را نیز مشاهده کنید. شما به سادگی دامنه را به site:YourCompetitorWebsiteName “YourTopicTerm”.

شما می توانید این را فقط برای کلمات کلیدی مورد استفاده در URL ها خاص تر کنید.

این می تواند برای محدود کردن حجم نتایج به صفحاتی مفید باشد که مستقیماً به کل موضوع مرتبط هستند نه اینکه فقط به طور گذرا به آنها ارجاع داده شود.

فقط اپراتور جستجو را به تغییر دهید site:YourWebsiteName inurl:YourTopicTerm. و دوباره، می توانید این کار را برای سایت های رقیب خارجی نیز تکرار کنید.

اگر به جستجوی طولانی مدت نگاه می کنید، می توانید از عملگر جستجوی «allinurl» استفاده کنید.

توجه داشته باشید: همچنین می توانید از این اپراتورهای جستجو بدون مجموعه دامنه به عنوان پیشوند استفاده کنید. این به شما تمام محتوای مرتبط را می دهد (نه فقط محتوایی که در سایت شما یا یک سایت خارجی مشخص قرار دارد) که دارای رتبه بندی است و مختص اصطلاح/کلمه کلیدی مورد استفاده است.

مثلا، ‘allinurl:موضوع کلیدواژهو با اضافه شدن دامنه، این خواهد بود site:YourCompetitorWebsiteName “allinurl:YourTopicTerm”.

اپراتورهای جستجوی بسیار بیشتری وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید، اما موارد بالا نقطه شروع مفیدی خواهند بود.

مرحله چهارم: همپوشانی داده‌های متریک برای اولویت‌بندی عبارات کلیدی تمرکز

شما می توانید به سادگی با کپی/پیست کردن عبارات اصلی در Google Keyword Planner به این هدف برسید.

این اطلاعات متریک مرتبط مانند هزینه به ازای هر کلیک، رقابت، حجم جستجو و غیره را در اختیار شما قرار می دهد.

می‌توانید این داده‌ها را صادر کنید تا هر حوزه موضوعی تمام داده‌های مورد نیاز برای اولویت‌بندی عبارات هدف را در اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد.

این مبتنی بر ترکیبی از داده‌ها خواهد بود، از جمله اینکه گروه اصطلاحات چقدر رقابتی است برای موضوع داده شده، هزینه متوسط ​​هر کلیک بر روی آن موضوع چقدر گران است، به‌علاوه اینکه فرصت در مقابل چالش برای اجرا چقدر است.

در این مرحله، شما داده‌هایی برای اطلاع‌رسانی محتوای جدید برای ایجاد بر اساس آنچه رقبای برتر شما در حال حاضر برای آن حضور داشته‌اند، آنچه سایت شما از دست داده است، به‌علاوه محتوای رتبه‌بندی گسترده‌تر در عبارات، موضوعات و موضوعات فرعی خاص خواهید داشت.

شما همچنین تمام معیارهای مورد نیاز برای اولویت بندی و ساخت محتوای مرتبط برای هدف قرار دادن این موضوعات را خواهید داشت.

شناسایی روندهای نوظهور برای میوه های کم آویزان

شکست روندها یک راه فوق العاده برای هدف قرار دادن خواسته های جستجوی جدید قبل از اینکه آنها به طور فزاینده رقابتی شوند.

ما در مثال قبلی به مقدار کمی به این موضوع نگاه کردیم. با این حال، نگاه کردن به این تاکتیک با استفاده از Google Trends مفید است.

Google Trends یک روش مفید برای شناسایی سریع تغییرات در سطوح علاقه و روندهای جدید و نوظهور است.

سطوح پایین روند فعلی اغلب با رقابت کمتر مرتبط است.

به این ترتیب، قرار دادن تمام دارایی‌های محتوا و بهینه‌سازی و زمان‌های روند پایین‌تر می‌تواند شما را برای زمانی که تقاضا و رقابت افزایش می‌یابد، موقعیت مناسبی داشته باشد.

همین امر در مورد روندهای جدید و در حال توسعه نیز صادق است.

در زیر می‌توانید کاهش علاقه جستجو را که قبل از دوره‌های با علاقه بالا است، ببینید. این بر اساس موضوع جستجوی «به‌روزرسانی‌های Google» است.

با به حداکثر رساندن سود در طول بهره کمتر، می توانید از زمانی که روندهای فصلی یا صنعتی پس از آن رشد می کنند، سود ببرید.

Google Trends به مرور زمان علاقه به جستجو را کاهش می دهد و به اوج می رسداسکرین شات از Google Trends، مارس ۲۰۲۳

بر اساس همان موضوع و ابزار، می‌توانید گرایش‌های جدیدی را برای هدف‌یابی مشاهده کنید – برای مثال، به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google، به‌روزرسانی‌های tfl و موارد دیگر.

همچنین می‌توانید درصد رشد را مشاهده کنید و سپس به ابزارهای دیگر مانند Google Keyword Planner نگاه کنید تا ببینید حجم این شرایط به‌علاوه تطابق گسترده‌تر، عبارت‌های مرتبط چقدر است.

Google Trends - روندهای رو به رشداسکرین شات از Google Trends، مارس ۲۰۲۳

بیشتر به گفتگو فکر کنید

اکنون بیش از چهار سال است که جستجوی گفتاری و صوتی از نظر تأثیر جستجو، فرصت‌ها و ارزش تجاری تجاری افزایش یافته است.

افراد به دنبال تجربه آفلاین به صورت آنلاین هستند و روزانه از دستگاه های دارای قابلیت صوتی استفاده می کنند (به بلندگوهای خانگی فکر کنید، جستجوی صوتی در دستگاه های تلفن همراه و غیره).

نکته مهم در مورد جستجوی صوتی و مبتنی بر مکالمه این است که اکثریت قریب به اتفاق عبارات رشته‌های 5 تا 10 کلمه‌ای هستند و احتمالاً سطوح رقابت کمتری را به همراه خواهند داشت.

بیشتر محتوای وب‌سایت موجود شما برای ترکیب به‌روزرسانی‌های مکالمه و ساختن به زبان طبیعی‌تر عالی است.

اغلب می‌توانید با افزودن بخش‌های پرسش‌های متداول به محتوای خود، از جمله تنوع بیشتر اصطلاحات، و به طور کلی محتوای خود را متمرکزتر بر انسان‌سازی کنید.

برای شناسایی این فرصت‌ها، می‌توانید جستجوهای دستی در Google را کامل کنید و به جستجوی پیش‌بینی‌کننده، نتایج غنی مانند Google Answers و جستجوی مرتبط، همه در مورد «به‌روزرسانی محتوای مفید Google» نگاه کنید.

نمونه های جستجوی مرتبط از موضوعات فرعی برای کاوش:

جستجوی مرتبط با گوگلاسکرین شات از Google، مارس ۲۰۲۳

مثال جستجوی پیش‌بینی‌کننده برای هدف جستجوی مرتبط:

نمونه جستجوی پیش بینی شده گوگلاسکرین شات از جستجو برای [google helpful content]، گوگل، مارس 2023

به عنوان گام بعدی، می‌توانید این موضوعات و اصطلاحات را به Google Keyword Planner اضافه کنید و سپس داده‌های مربوط به CPC، رقابت و موارد دیگر را وارد کنید تا فقط آن عباراتی را که در سطوح رقابتی پایین‌تر گروه‌بندی شده‌اند، هدف قرار دهید.

خلاصه

در این پست، نحوه یافتن کلمات کلیدی کم رقابت را به روش های مختلف بررسی کرده ایم.

ابتدا، با شناسایی شکاف‌های محتوا در مقابل رقبای برتر با استفاده از ابزارها و فناوری رایگان، بنابراین می‌توانید راه‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن میوه‌های کم‌رنگ به روش‌های تکرارپذیر کشف کنید.

در مرحله بعد، ما به فرآیند استفاده از داده‌های روندها برای کشف روندهای جدید و نوظهور و همچنین بهره‌گیری از کاهش بهره کمتر برای حضور مجدد در زمان افزایش تقاضا پرداختیم.

در نهایت، تمرکز بر روی رویکرد محاوره‌ای بیشتر به محتوا و بازاریابی شما متمرکز شد.

با افزودن این عنصر انسانی می‌توانید در زمینه‌های رقابت کلمات کلیدی پایین‌تر موفق شوید و همچنین به نیاز مردم برای تسهیل سفر آنلاین آفلاین خدمات دهید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: TippaPatt/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط