نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین | xeroseo

نقشه سایت مطالب خبری به کارشناسان SEO اجازه می‌دهد تا محتوای ارسال شده به Google News را مدیریت کنند. با استفاده از نقشه URL مطالب خبری می‌توان ارسال محتوا به Google News را مدیریت کرد. شما می‌توانید یک نقشه مستقل برای بخش اخبار ایجاد کنید تا خزنده‌های گوگل به‌طور منظم اخبار جدید را کرال کنند و در فهرست اخبار Google بگنجانند.

چگونه سایت مپ هر سایت را پیدا کنیم؟

اگر این مورد در مورد وب سایت شما باشد، به چندین نقشه سایت و یک فایل فهرست نقشه سایت نیاز خواهید داشت. با این حال، XML رایج ترین قالب نقشه سایت است که توسط اکثر وب مسترها استفاده می شود. و از آنجایی که اکثر وب سایت ها و وبلاگ ها توسط وردپرس پشتیبانی می شوند، وردپرس به طور کامل از فرمت XML پشتیبانی می کند. Video Schema نیاز به سایت مپ ویدئویی را تا حد زیادی جایگزین کرده است. یک سایت مپ ویدئویی قطعا مشکلی برای صفحه شما در گرفتن ریچ اسنیپت ایجاد نمی‌کند.

موتور جستجو روزانه سایت ها را بررسی و محتوای آن ها را قابل خواندن می کند. نقشه سایت برای موتور جستجو یک فایل xml است که ساختار کلی سایت را نمایش داده و باعث پیدا شدن صفحات سایت شما به کمک ربات های گوگل می شود. پروتکل Sitemaps توسط گوگل معرفی شد، اما توسط اکثر موتورهای جستجوی اصلی مانند Bing، Yahoo و Ask پشتیبانی می شود.

سایر انواع نقشه سایت (RSS، mRSS، Atom 1.0 یا Text) را جستجو کنید.

سایت مپ یک فایل xml هست که به ربات های موتور جستجو کمک میکنه بهتر بتونند قسمت های مختلف سایت شما را شناسایی کنند. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که صرف داشتن یک نقشه سایت، رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کند – یا حتی فهرست‌های موتورهای جستجو را در این زمینه. این شامل اطلاعات حیاتی در مورد وب سایت شما است و وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google از تمام صفحات مختلف وب سایت شما است. شما الزاما نیازی به اینها ندارید تا وقتی گوگل و سایر موتورهای جستجو با سایت مپ XML شما کار می‌کنند. اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان مفید هستند، دراینصورت داشتن یک سایت مپ HTML احتمالا برای سئوی سایت شما مضر نخواهد بود.

  • این افزونه ها ممکن است در برخی موارد که تعداد صفحات سایت بیشتر از هزار صفحه است به خوبی عمل نکند یا دچار مشکل شود.
  • همانطور که مشاهده کردید آسان ترین روش برای ساخت یک نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO می‌باشد.
  • بعد از دو هفته دوباره به بالا آوردن سایت کردم و الان از ۲۷۴ صفحه ای که url ها در سایت مپ محصولات هست ۳۰ تای اون رو شناخته و بقیه رو ایندکس نکرده و این برای من جای سوال هست.
  • زمانی که نقشه سایت خود را در گوگل ثبت می‌کنید، باید بخش Submited sitemsp سرچ کنسول خود را مانند تصویر زیر ببینید.

وقت بخیر مجله خبری زیرو سئو مپ سایت رو از المنتور ادرسشو گرفتم و در بخشسایت مپ کونسول پیست کردم و اعلام کرد که بررسی موفقیت امیز انجام شده اما بعدش هیچ discovers URLs ی نشونم نمیده و انگار چیزی پیدا نکرده. الزامیاین تگ تنها یکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ نقشه سایت با این برچسب شروع می‌شود و در انتهای نقشه بسته می‌شود. در جدول زیر تگ‌هایی که در نقشه سایت XML مورد استفاده قرار می‌گیرد را برایتان سرجمع کردیم.

http://atours.ir

مطالب مرتبط