نکاتی برای نوشتن پست های تعامل رسانه های اجتماعی که مورد توجه قرار می گیرند


از آن متنفر باشید یا دوستش داشته باشید، رسانه های اجتماعی بخشی اجتناب ناپذیر از بازاریابی آنلاین است.

با یک استراتژی موثر رسانه های اجتماعی، برندها می توانند مشتریان جدیدی به ارمغان بیاورند، اعتماد مخاطبان خود را تقویت کنند و موارد زیر را که برای ساختن آن صرف کرده اند حفظ و رشد دهند.

اما واقعاً چند فالوور در شبکه های اجتماعی فعال هستند؟

فیس بوک به تنهایی ۲.۹۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که آن را به محبوب ترین پلت فرم رسانه های اجتماعی تبدیل می کند.

اینستاگرام با ۱ میلیارد کاربر ماهانه، پینترست ۴۳۳ میلیون کاربر ماهانه و توییتر ۲۲۹ میلیون کاربر فعال روزانه در رتبه بعدی قرار دارند.

حالا بیایید رسانه های اجتماعی را به استفاده روزانه تقسیم کنیم.

یک نفر در روز چقدر در شبکه های اجتماعی وقت می گذارد؟

مردم در سراسر جهان هر روز حدود دو ساعت و نیم را در شبکه های اجتماعی صرف می کنند.

و به یاد داشته باشید: این فقط یک میانگین است.

برخی زمان بسیار بیشتری را صرف خواهند کرد.

این بدان معناست که فرصت کافی برای جلب توجه دیگران با استراتژی رسانه های اجتماعی چند پلتفرمی وجود دارد.

اما، با الگوریتم‌های در حال تغییر در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ایجاد یک برنامه محتوا می‌تواند یک کار چالش برانگیز برای درست کردن آن باشد.

و چه یک برند محلی یا بین المللی باشید، می توانید از یادگیری نحوه دسترسی بهتر به مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی بهره مند شوید.

در اینجا، بهترین نکات را برای ایجاد استراتژی‌های پست مؤثر در رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به فالوورهای خود و پرورش افراد جدید یاد خواهید گرفت.

10 نکته برای ایجاد پست های رسانه های اجتماعی جذاب

1. تحقیقات خود را انجام دهید

انواع مختلف محتوایی را که به بهترین وجه در بین مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود را بیابید.

سپس، سعی کنید سوالاتی را ارسال کنید تا مخاطبانتان صحبت کنند.

این می‌تواند به افزایش تعامل کمک کند و در عین حال شما را قادر می‌سازد اطلاعات ضروری در مورد نوع محصولاتی که مخاطبان شما بیشتر دوست دارند، سوالاتی که ممکن است در مورد برند شما داشته باشند، و بینشی در مورد آنچه که دوست دارند در مورد برند شما بیاموزند را جمع‌آوری کنید.

همچنین می‌توانید با ایجاد نقل قول‌ها یا پست‌های سبک زندگی که به بهترین وجه با بازار هدف شما ارتباط برقرار می‌کند، برخی موضوعات پرطرفدار را گسترش دهید.

اگر نام تجاری شما یک وبلاگ ثابت در وب سایت دارد، می توانید از موضوعاتی که در وبلاگ صحبت کرده اید استفاده کنید و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

این به شما کمک می کند تا در موضوعاتی که بحث می کنید، اقتدار داشته باشید، به دنبال کنندگان خود آموزش دهید، و افراد بیشتری را به وب سایت خود بازگردانید.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که مردم دوست دارند چیزهای رایگان دریافت کنند.

بنابراین، سعی کنید مسابقه‌ها یا هدایایی‌های مختلفی ایجاد کنید که به دنبال‌کنندگان شما نیاز دارد که پست را لایک کرده و به اشتراک بگذارند و از آن‌ها بخواهید چند دوست را تگ کنند.

برندها همچنین باید به این فکر کنند که به دنبال کنندگان خود نگاهی از پشت صحنه در مورد آنچه در برند می گذرد داشته باشند، خواه این موضوع به اشتراک گذاری آنچه که نام تجاری شما بیشتر به آن علاقه دارد یا توسعه محصول باشد.

هنگامی که شروع به تحقیق و کاوش در مورد آنچه که بازار هدف شما دوست دارد در رسانه های اجتماعی ببیند، می کنید، مطمئناً تعامل خود را افزایش می دهید و می توانید محتوای جذاب تری ایجاد کنید.

2. به رقابت خود نگاه کنید

یک استراتژی ساده و در عین حال موثر دیگر این است که ببینید رقبای شما چه می کنند.

آنها در مورد چه چیزی پست می کنند؟ در مورد چه موضوعاتی صحبت می کنند؟ از کدام هشتگ استفاده می کنند؟

آنها از چه تاکتیکی برای ارتباط با بازار هدف استفاده می کنند؟ به عنوان مثال، آیا محتوا در اینستاگرام یا فیس بوک عملکرد بهتری دارد؟

شما می توانید از استراتژی رسانه های اجتماعی رقیب خود در هر پلتفرم برای به دست آوردن بینش بیاموزید.

علاوه بر این، می توانید آزمون و خطای یک رقیب را ببینید تا بتوانید از آنها درس بگیرید و از اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شده باشند اجتناب کنید.

3. به صدای برند بچسبید

اگر شرکتی که برای آن محتوا تولید می کنید، برند یا راهنمای لحن ندارد، وقت آن رسیده است که آن را ایجاد کنید.

آیا نام تجاری بازیگوش و سرگرم کننده است؟ یا مستقیم و جدی؟

پرداختن به لحن و شخصیت پست‌ها در راهنمای برند می‌تواند به سازگاری محتوا در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی کمک کند.

جنبه دیگری که می توانید به راهنمای برند اضافه کنید، پالت رنگ و پیشنهادات فونت است که مدیر رسانه های اجتماعی باید هنگام ارسال پست به آن پایبند باشد.

توسعه یک راهنمای برند می تواند به کاهش مشکلات احتمالی کمک کند زیرا معیارهایی را مشخص می کند که افراد باید هنگام ارسال پست استفاده کنند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که برای اطمینان از موثر بودن راهنمای برند، صدای برند باید واضح باشد.

به این معنی که وقتی فالوورهای شما پستی را می‌بینند، باید دقیقا بدانند که به چه کسب‌وکاری نگاه می‌کنند، که به آنها کمک می‌کند در طول زمان برند را بهتر به خاطر بسپارند.

4. روابط را پرورش دهید

هر راهنمای برندی که تصمیم می گیرید برای کسب و کار بهترین است، همچنان مهم است که در طول پست های خود مثبت و جذاب بمانید.

هر پلتفرم رسانه اجتماعی را راهی برای گفتن یک داستان در نظر بگیرید.

مطمئن شوید که هر پست عمدی است و دنبال کنندگان را به سفری می برد تا درباره برند شما بیشتر بدانند یا آنها را در مورد محصولات یا خدمات شما هیجان زده کند.

هر پست نقطه تماسی است که با فید آنها مواجه می شود و باید یادآور مثبتی باشد که آنها را به برند علاقه مند نگه می دارد.

5. آن را کوتاه و ساده نگه دارید

در حالی که داستان سرایی بسیار مهم است، رسانه های اجتماعی مکانی برای نوشتن رمان بعدی شما نیستند.

گاهی اوقات، پوسترها از رسانه های اجتماعی به عنوان دفتر خاطرات خود استفاده می کنند یا به سادگی یک موضوع را بیش از حد توضیح می دهند.

اما برای اکثر برندها، این مسیر مناسبی نیست.

پست‌های طولانی مدت می‌تواند فالوورهای شما را بی‌علاقه کند و باعث شود که برند شما را لغو کنند. بله

مهم است که با کوتاه، ساده و واضح نگه داشتن پست‌ها در تمام پست‌ها توجه آنها را جلب کنید.

و پس از خواندن آن، باید قدم بعدی خود را بدانند، فراخوانی برای اقدام.

6. یک CTA جذاب اضافه کنید

مانند یک پست، یک CTA (فراخوان برای اقدام) باید کوتاه، واضح و جذاب باشد.

در حالی که گرفتن یک فراخوان برای اقدام ضروری است، شما می توانید به صورت استراتژیک بیش از یک تماس را در یک پست قرار دهید.

فرض کنید در حال ارسال یک پست محصول هستید، اما اگر مشتری آماده بازدید از وب سایت شما و خرید نباشد، چه؟

سپس می‌توانید آن‌ها را به وبلاگی درباره نحوه استفاده از آن محصول یا به یک حلقه اینستاگرام با اینفلوئنسرهایی که از محصول استفاده می‌کنند هدایت کنید.

دعوت به اقدام قانع کننده برای هر نوع محتوا، به ویژه در رسانه های اجتماعی، بسیار مهم است، بنابراین کاربران بدون اینکه بدانند چرا فقط پست شما را می خوانند، به پست های دیگر پیمایش نمی کنند.

CTA ها به کاربران کمک می کنند تا به مرحله بعدی سفر مشتری هدایت شوند.

7. از تصاویر و ویدئوها استفاده کنید

تصاویر جذاب، اینفوگرافیک ها، تصاویر محصول و ویدیوها می تواند به افزایش تعامل و علاقه به محتوای رسانه های اجتماعی شما کمک کند.

نکته خوب این است که برای شروع پست کردن به بودجه زیادی نیاز ندارید.

پیشرفت‌های موجود در گوشی‌های امروزی گرفتن عکس‌های با کیفیت از محصولات و آپلود آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی را آسان می‌کند.

دریافت نور و زاویه مناسب می تواند به شما در ایجاد تصاویر ستاره ای در یک سکه کمک کند. همچنین سرمایه گذاری در پس زمینه های با کیفیت و ارزان برای تصاویرتان آسان است.

علاوه بر این، منابع متعدد در یوتیوب و در سرتاسر وب می توانند نکات مفیدی را برای گرفتن عکس های عالی ارائه دهند.

در حالی که ایجاد محتوای اصلی بسیار مهم است، حفظ آن حتی برای برندهای بزرگ نیز می تواند چالش برانگیز باشد.

برای کمک به ایجاد تعداد زیادی پست در رسانه های اجتماعی در هفته، می توانید به راحتی تصاویر سهام آنلاین خریداری کنید یا در پلتفرم هایی مانند Canva تصاویر گرافیکی ایجاد کنید.

کمی در مورد پلتفرم های محتوای مفید رسانه های اجتماعی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

در حالی که ما در مورد این موضوع هستیم، ذکر این نکته ارزشمند است که ویدیوها راه عالی دیگری برای ارتباط با مخاطبان شما هستند.

مارک‌ها می‌توانند از ویدیوها برای توضیح بیشتر یک موضوع یا محصول، پاسخ به سؤالات مهم یا نشان دادن نگاهی گذرا به رویدادهای آینده استفاده کنند.

نکته مهمی که برای مدیران رسانه های اجتماعی باید به آن توجه شود این است که هنگام آپلود تصاویر و ویدیوها در رسانه های اجتماعی، بررسی اندازه هر کدام ضروری است.

فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، توییتر و لینکدین همه مشخصات خاص خود را دارند.

هر پلتفرم اندازه‌هایی را توصیه می‌کند تا اطمینان حاصل شود که وقتی مشتریان آن را در تلفن، تبلت و لپ‌تاپ خود مشاهده می‌کنند، تصویر واضح است.

اگر اندازه یک تصویر اشتباه باشد، کیفیت آن غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد و ممکن است به تعامل شما در رسانه‌های اجتماعی آسیب برساند.

نکته: اگر از Meta Business Suites (برای مدیریت محتوای فیس بوک و اینستاگرام) استفاده می کنید، هنگام آپلود پست، اندازه توصیه شده برای تصاویر و ویدیوها را ارائه می دهند.

8. ارسال در زمان مناسب

علاوه بر مشخصات اندازه محتوا، زمان بندی هر پست نیز مهم است.

با تفکیک بین صنایع، حتی بهترین زمان ها و روزهای هفته برای ارسال پست برای هر صنعت وجود دارد.

این ممکن است به آزمون و خطا نیاز داشته باشد تا درست شود.

اگر در مدیریت رسانه های اجتماعی جدیدتر هستید، انجام تحقیقات و آزمایش فرکانس های مختلف پست برای تعیین زمان آنلاین بودن مخاطبان و بهترین روزها برای دریافت بیشترین بازدید و تعامل ضروری است.

اگر از Meta Business Suites یا دیگر پلتفرم‌های مدیریت محتوای رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، احتمالاً بهترین روزها و زمان‌ها را برای ارسال در رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کنند که می‌تواند مکانی برای شروع به شما بدهد.

9. پست ها را به پلتفرم اختصاص دهید

مردم به دلایل مختلف به پلتفرم‌های مختلف می‌روند، بنابراین مهم است که این را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که پست‌هایی متناسب با پلتفرم ایجاد می‌کنید.

وقتی نوبت به فیسبوک و اینستاگرام می‌رسد، انتخاب هشتگ‌های صحیح و تعداد مناسب هشتگ برای اطمینان از دستیابی به مخاطبان فعلی و یافتن مخاطبان جدید بسیار مهم است.

علاوه بر این، دانستن نوع رسانه مناسب برای استفاده برای هر پلتفرم و موضوعات احتمالی برای بحث می تواند به شما کمک کند مخاطبان خود را افزایش دهید و با دنبال کنندگان در هر پلتفرم تعامل داشته باشید.

10. استراتژی رسانه های اجتماعی خود را ایجاد کنید

مدیران رسانه های اجتماعی از برنامه ریزان محتوا برای برنامه ریزی پست ها برای هفته، ماه یا سه ماهه استفاده می کنند.

به این ترتیب، آن‌ها همه چیز را تنظیم می‌کنند، و در صورت نیاز به انجام تنظیمات، می‌توانند به راحتی یک پست را ویرایش کنند و در عین حال همه چیز را در پلتفرم‌ها سازماندهی کنند.

در حالی که برنامه‌ریزی پست‌ها برای حفظ ارتباط با فالوورها بسیار مهم است، این طرح باید توسط یک استراتژی رسانه اجتماعی معتبر پشتیبانی شود.

استراتژی رسانه های اجتماعی باید بر اساس اهداف تجاری و در دسترس بودن افرادی باشد که پلتفرم ها را مدیریت خواهند کرد.

برای سهولت در مدیریت پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ایجاد یک روش عملیاتی استاندارد برای رویه‌های ارسال و دستورالعمل‌های پاسخ به نظرات و پیام‌های مستقیم مفید است.

مانند بسیاری از شیوه‌های تجاری، شیوه‌های رسانه‌های اجتماعی در طول زمان تکامل می‌یابند، و استفاده از بینش رسانه‌های اجتماعی برای دیدن اینکه چه چیزی مؤثر است و چه چیزی برای اطلاع از استراتژی‌های آینده ضروری است.

هنگامی که این نکات را برای ایجاد یک استراتژی موثر رسانه های اجتماعی ترکیب کردید، به بهبود تلاش های کلی سئوی خود نیز کمک خواهید کرد.

پلتفرم های مفید برای ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی

یک پلت فرم تولید محتوای رسانه های اجتماعی مانند Canva می تواند به بازاریابان محتوا کمک کند و مدیران رسانه های اجتماعی بهتر از زمان خود استفاده کنند.

هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر.

این پلتفرم‌ها اغلب قالب‌ها و ایده‌های خلاقانه‌ای دارند که می‌توانید آن‌ها را به دلخواه خود برای پست‌ها سفارشی کنید.

آنها به ویژه در مورد پست های ساده مانند نقل قول یا پست های سوال مفید هستند.

آنها حتی قالب های آسانی برای پست های تعطیلات دارند و با چند ترفند می توانید تعطیلات را با فالوورهای خود جشن بگیرید.

اگر می‌خواهید چند پلتفرم محتوای رسانه‌های اجتماعی دیگر را قبل از متعهد شدن به یکی بررسی کنید، می‌توانید به این پنج گزینه بهترین Canva نگاهی بیندازید:

افکار نهایی

مدیریت رسانه های اجتماعی برای برندها برای رشد مخاطبان خود و دستیابی به مشتریان جدید بسیار مهم است.

این یکی از مؤثرترین راه‌ها برای برقراری ارتباط آنلاین و اطلاع‌رسانی مردم است.

با در نظر گرفتن این موضوع، برای برندها بسیار مهم است که تحقیقات خود را انجام دهند، یک راهنمای لحن ایجاد کنند، و یک استراتژی رسانه اجتماعی ایجاد کنند که کارمندان یا فریلنسرهای خود را به ابزارهایی که برای پرورش مخاطب از بازار هدف نیاز دارند، مجهز کند.

اگر به این نکات پست رسانه‌های اجتماعی پایبند باشید و به اندازه الگوریتم‌های در حال تغییر رسانه‌های اجتماعی سازگار شوید، می‌توانید نتایجی را با پشتوانه بینش‌ها و معیارهای رسانه‌های اجتماعی ببینید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Master1305/Shutterstock





منبع

مطالب مرتبط