نکات سئو برای گسترش به بازارهای آلمانی زبان


بنابراین، آیا آماده‌اید به سرزمین آبجو گندم، سوسیس و سیب‌زمینی گسترش پیدا کنید؟

من یک خبر خوب برای شما دارم!

آلمان با داشتن پایگاه مصرف کننده بزرگ و مرفه، بازاری جذاب برای بسیاری از مشاغل است.

اما یک نکته کوچک وجود دارد: شما نیاز به بومی سازی دارید.

می پرسی بومی سازی چیست؟

خوب، ارتباط زیادی با انطباق پیام شما برای مطابقت با استانداردهای فرهنگی محلی دارد.

و در حالی که اول از همه شامل زبان می شود، سنت ها، طنز، انتظارات بازار و موارد دیگر را نیز پوشش می دهد.

صرف نظر از اینکه به دنبال توسعه در آلمان یا کشور دیگری هستید، باید قبل از اینکه بتوانید با موفقیت تجارت خود را برای آنها بازاریابی کنید، نیازهای منحصر به فرد مخاطبان خود و نحوه دستیابی به آنها را درک کنید.

بنابراین، قبل از اینکه شروع به ترجمه مستقیم استراتژی محتوای انگلیسی خود به آلمانی کنید، باید بدانید که تطبیق با سئو آلمانی بسیار فراتر از یک کار ترجمه است.

مصرف کنندگان آلمانی عادات جستجو، ترجیحات و قصد متفاوتی نسبت به انگلیسی زبانان دارند.

ترجمه ساده استراتژی محتوای موجود شما تنها حدود 10 درصد از گسترش واقعی بازار آلمان است.

برای موفقیت در بازارهای آلمانی زبان با سئو، باید یک استراتژی سئو آلمانی را از ابتدا ایجاد کنید.

در این مقاله یاد خواهید گرفت:

چرا توسعه بازار آلمان ارزشمند است؟

حتی اگر بومی سازی به تلاش بیشتری نیاز دارد، آلمان یکی از بازارهای اصلی است که ارزش سرمایه گذاری در آن را دارد.

  • منطقه آلمانی زبان DACH (آلمان، سوئیس و اتریش) یک بازار مصرف کننده پر رونق است.. به لطف تولید ناخالص داخلی سرانه بزرگ هر کشور، آنها از استاندارد زندگی بالایی برخوردار هستند – که به این معنی است که مصرف کنندگان پول بیشتری برای خرید محصولات جدید دارند.
  • منطقه DACH دارای میانگین ضریب نفوذ اینترنت 93 درصد است، به این معنی که 94 میلیون کاربر اینترنت در بازار وجود دارد.. به طور خلاصه: دسترسی جامع به اینترنت + استاندارد بالای زندگی = پول بیشتر برای برند شما.
  • در آلمان، 91 درصد از کاربران اینترنت برای نیازهای جستجوی خود به گوگل متکی هستند. این امر به ویژه سئو را به ابزاری قدرتمند برای دستیابی به مشتریان آلمانی تبدیل می کند.

یادداشت مهم: هنگام گسترش کسب و کار خود در بازار آلمان، ضروری است که با افراد بومی برای ایجاد استراتژی SEO خود کار کنید، زیرا این خط مستقیم شما برای درک الزامات پیام رسانی محلی است.

توسعه استراتژی سئو بر اساس نیازهای بازار هدف به شما کمک می کند محتوای باکیفیتی ایجاد کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شود.

حتی ممکن است به شما مزیت حرکت اول را بدهد، به خصوص اگر کسب و کار شما در یک صنعت جدید و خاص باشد.

چگونه در ۶ مرحله یک استراتژی سئو آلمانی برنده بسازیم

یادگیری نحوه همنشینی با آلمانی ها در Oktoberfest ممکن است در ابتدا ترسناک و چالش برانگیز به نظر برسد.

اما با چند مرحله کلیدی، می‌توانید یک استراتژی سئو آلمانی ایجاد کنید که می‌تواند به شدت بر رشد خط لوله در این بازار در حال رشد تأثیر بگذارد.

6 مرحله برای ایجاد یک استراتژی سئو برنده در بازار آلمان

استراتژی کسب و کار خود را بومی سازی کنید ساختار سایت خود را آماده کنید رقبای آلمانی خود را پیدا کنید
تحقیق در مورد کلمات کلیدی آلمانی انجام دهید نقشه کلمات کلیدی خود را بومی سازی کنید محتوای خود را بومی سازی کنید

1. استراتژی کسب و کار خود را بومی سازی کنید

اجازه دهید یک مثال ملموس از یک کسب و کار واقعی به شما ارائه کنم که اخیراً به دنبال کمک برای گسترش در منطقه DACH بود.

با توجه به اینکه ایالات متحده و بریتانیا بازارهای اصلی آنها هستند، بازارهای بین المللی از نظر سرمایه گذاری در جایگاه دوم قرار دارند، اما همچنان باید سطوح بالایی از تجارت جدید را وارد کنند.

پس از جستجوی وب سایت آنها برای حدود 30 ثانیه، متوجه یک مشکل اساسی شدم:

اگرچه وب سایت آنها به آلمانی ترجمه شده است (تاکید بر ترجمه شده، نه بومی سازی شده)، چت بات آنها فقط به زبان انگلیسی ارائه شده است.

من سعی کردم در چت بات آلمانی تایپ کنم. بی پاسخ.

مدام سعی می کرد مرا مجبور کند که با شخصی در ایالات متحده تماس بگیرم

سپس نوشتم: “آیا این شخص آلمانی صحبت می کند؟” به زبان آلمانی، اما باز هم پاسخی داده نشد.

حال این سناریو را برای مشتریان احتمالی آلمانی این تجارت تصور کنید.

آن‌ها از آلمان به وب‌سایت آمده‌اند، وب‌سایت را به زبان آلمانی مطالعه کرده‌اند، و حالا، به نظر شما آیا احساس راحتی می‌کنند که با یک فروشنده انگلیسی‌زبان در ایالات متحده تماس بگیرند؟

من می توانم از صمیم قلب به شما بگویم که این یک “نه” بزرگ است.

به همین دلیل است که فقط ترجمه محتوای موجود خود به آلمانی کافی نیست.

شما همچنین به فروشندگان آلمانی زبان و نمایندگان خدمات مشتری نیاز دارید که بتوانند با خریداران به زبان آنها تعامل داشته باشند.

بسیار مهم است کل استراتژی کسب و کار خود را بومی سازی کنیددر غیر این صورت، مخاطبان هدف شما به انتخاب رقبای شما که تجربه خرید مورد انتظار خود را ارائه می دهند، ادامه خواهند داد.

2. ساختار سایت خود را آماده کنید

حالا که مسائل تجاری را از سر راه برداشتیم، بیایید به سئو برویم.

قبل از ایجاد هر محتوا، ابتدا باید بررسی کنید که وب سایت شما برای چندین زبان تنظیم شده است، که اغلب با ساختار URL انجام می شود.

دو گزینه برای این وجود دارد:

  • انتخاب 1: example.com/de (رویکرد زیرپوشه).
  • گزینه 2: de.example.com (رویکرد زیر دامنه).

هر زمان که گزینه ای در CMS (سیستم مدیریت محتوا) و زیرساخت فنی خود دارید، همیشه رویکرد زیرپوشه را انتخاب کنید.

این به انتقال DA (مرجع دامنه) از دامنه اصلی .com به وب سایت آلمانی شما کمک می کند، به این معنی که می توانید برای کلمات کلیدی آلمانی سریعتر رتبه بندی کنید.

هنگامی که ساختار سایت شما راه اندازی شد، استفاده از تگ های href lang در صفحات خود نیز بسیار مهم است.

به این ترتیب می توانید به هر بازار یک صفحه اختصاص دهید. با انجام این کار، به احتمال زیاد در نتایج جستجو برای کاربران آلمانی ظاهر می شوید که به دنبال محتوایی به زبان خود هستند.

3. رقبای آلمانی خود را پیدا کنید

وقتی نوبت به رقبا می رسد، بومی سازی یک عامل اصلی است.

در حالی که ممکن است از قبل بدانید که با کدام وب سایت ها در بازار بومی خود رقابت می کنید، مهم است که بدانید وقتی وارد بازار آلمان می شوید، آنها احتمالاً رقبای ترافیک جستجوی ارگانیک شما نخواهند بود.

فرض کنید شما یک شرکت نرم افزاری اتوماسیون بازاریابی هستید که می خواهید در آلمان گسترش پیدا کنید.

SEOquake یک افزونه مفید برای مقایسه SERP ها (صفحه نتایج موتورهای جستجو) در زبان ها و کشورهای مختلف است.

کلمه کلیدی اصلی که می خواهید در بازارهای انگلیسی رتبه بندی کنید ممکن است “ابزار اتوماسیون بازاریابی” باشد.

در اینجا چیزی است که SEOquake به عنوان SERP انگلیسی برای ایالات متحده به من نشان می دهد:

SERPهای انگلیسی ایالات متحده برای اسکرین شات از جستجو برای [marketing automation tool]، گوگل، ژوئن 2022

حالا نگاهی به آنچه که من در هنگام جستجو به دست می آوریم [marketing automatisierung tool]، معادل آلمانی آن اصطلاح انگلیسی، در آلمان:

SERP های آلمانی برای اسکرین شات از جستجو برای [marketing automatisierung tool]، گوگل، ژوئن 2022

این تفاوت دقیقاً در جایی است که فرصت شما برای گسترش بازار آلمان نهفته است.

هنگامی که کلمات کلیدی و محتوای خود را برای رقابت با SERP های محلی بومی سازی می کنید، استراتژی سئوی خود را برای ایجاد سرنخ و فروش با کلمات کلیدی محلی سازی شده با هدف خرید بالا قرار می دهید.

کافی است این استراتژی را برای کلمات کلیدی اصلی خود بشویید و تکرار کنید و متوجه خواهید شد که رقبای برتر جستجوی آلمانی شما چه کسانی هستند.

اما مطمئن شوید که با ارائه یک تجربه خرید که کاملاً به زبان آلمانی است، این خوانندگان را دنبال کنید.

4. تحقیقات کلمات کلیدی آلمانی را انجام دهید

هنگامی که لیستی از رقبای آلمانی خود را تهیه کردید، زمان آن رسیده است که تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.

کلمات کلیدی قلب استراتژی توسعه شما هستند زیرا در اینجاست که شما محتوا را به کلمات کلیدی با قصد خرید بالا که در بالا ذکر کردم متصل می کنید.

برای کمک به تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود، مراحل زیر را امتحان کنید:

مرحله 1: ابزار تحقیق کلمات کلیدی خود را (در اینجا با Semrush نشان داده شده است) در بازار آلمان تنظیم کنید.

نمونه ای از ابزار مرور کلی کلمه کلیدی Semrush برای تحقیق کلمات کلیدی آلمانیاسکرین شات از Semrush، ژوئن 2022

گام 2: با استفاده از ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush، یک کلمه کلیدی آلمانی را تایپ کنید.

من همیشه توصیه می‌کنم با یک کلمه کلیدی مبهم شروع کنید، زیرا در این صورت می‌توانید کل مجموعه کلمات کلیدی مرتبط را در یک لیست مشاهده کنید.

نمونه ای از ابزار جادویی کلمه کلیدی Semrush برای تحقیق کلمات کلیدی آلمانیاسکرین شات از Semrush، ژوئن 2022

مرحله 3: سپس در اینجا کلیدواژه‌هایی را که دارای حجم جستجو هستند و می‌توانند بر اساس محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید در استراتژی شما قرار بگیرند، انتخاب کنید.

مرحله 4: بهترین راه برای تعیین اینکه کلمات کلیدی خاص کجا و چگونه در محتوای شما قرار می گیرند، بررسی SERP آنها با استفاده از SEOquake همانطور که در بخش قبل نشان دادم است.

یک هشدار: Semrush می تواند برای داده های SERP آلمان کمی محدود باشد، بنابراین اگر قصد دارید به شدت با استفاده از SEO به آلمان گسترش دهید، ممکن است ارزش داشته باشد که یک ابزار SEO با پایگاه داده آلمانی قوی تر، مانند Sistrix خریداری کنید.

نکته کلیدی که باید در طول فرآیند بومی سازی کلمات کلیدی به خاطر بسپارید این است که شما نباید فقط کلمات کلیدی را از زبان اصلی برند خود به آلمانی ترجمه کنید.

در حالی که فقط ترجمه محتوا به راحتی منجر به محتوایی می شود که حتی هرگز خوانده نمی شود، فرآیندی که توضیح دادم تضمین می کند که منابع تولید محتوای شما بر روی کلمات کلیدی محلی متمرکز شده است که فرصت رتبه بندی و تأثیرگذاری بر سرنخ ها و فروش شما در آلمان را دارند.

5. نقشه کلمات کلیدی خود را بومی سازی کنید

پس از انجام تحقیقات اولیه کلمات کلیدی، نوبت به ساختن نقشه کلمات کلیدی خود می رسد.

این به معنای ایجاد خوشه‌های کلیدواژه آلمانی با هدف جستجو و اطمینان از اینکه نقشه کلمات کلیدی آلمانی شما نیازهای مخاطب هدف شما را در قیف فروش منعکس می‌کند.

در اینجا نمونه‌ای از نحوه بیان این موضوع در Google Sheets آورده شده است:

نقشه کلمات کلیدی با استفاده از صفحات گوگلتصویر از نویسنده، ژوئن 2022

انجام این کار همچنین به شما امکان می دهد تعیین کنید که کدام محتوای از وب سایت اصلی انگلیسی زبان قابل ترجمه (ترجمه و بومی سازی با کلمات کلیدی خاص) باشد و کدام صفحات جدید باید به زبان آلمانی ایجاد شوند.

برخی از صفحات به زبان انگلیسی حتی نیازی به ترجمه به آلمانی نخواهند داشت اگر تحقیقات کلیدواژه شما نشان دهد که به بازار آلمان مرتبط نیست – که دلیل اصلی این است که بومی سازی بسیار بیشتر از ترجمه خالص متمرکز بر لیزر است.

6. محتوای خود را بومی سازی کنید

آخرین مرحله برای توسعه استراتژی سئو آلمانی، بومی سازی محتوای خود است.

برای هر قطعه محتوایی که قصد دارید برای مخاطبان آلمانی خود ایجاد کنید، موارد زیر را انجام دهید:

تحقیق کن

درک کنید که آلمانی‌ها چه چیزی را آنلاین جستجو می‌کنند، با چه نوع محتوایی درگیر هستند و سبک پیام‌رسانی که به آن عادت کرده‌اند. یک مثال سریع این است که آلمانی اغلب بسیار رسمی تر از انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی است.

محتوای موجود خود را با بهترین عملکرد تغییر دهید.

اگر محتوای انگلیسی موجودی دارید که به خوبی کار می کند، اگر موضوع مربوط به بازار آلمان است، آن را به آلمانی تبدیل کنید.

اطمینان حاصل کنید که آن را برای کلمات کلیدی محلی آلمانی که دارای حجم جستجو هستند و با هدف جستجو مطابقت دارند بهینه کنید تا بهترین شانس ممکن را برای ایجاد سرنخ و فروش به آن بدهید.

محتوای جدید مخصوص آلمان بنویسید.

اگر آلمان را به عنوان یک بازار خارجی هدف قرار دهید، ایجاد محتوای جدید و اصلی بسیار مهم است زیرا عناصری در آلمان وجود خواهند داشت که در بازارهای ایالات متحده و بریتانیا وجود ندارند.

وقتی به مخاطب آلمانی نشان می‌دهید که با سرمایه‌گذاری در محتوایی که به طور خاص به آنها مرتبط است، آنها را درک می‌کنید، اعتمادساز قابل توجهی است که آنها را به خرید نزدیک‌تر می‌کند.

پیشرفت خود را پیگیری کنید

عملکرد استراتژی سئوی خود را در بازارهای آلمانی زبان با استفاده از ابزاری مانند Semrush (در تصویر زیر نشان داده شده است) دنبال کنید.

از داده ها برای یافتن فرصت های محتوای برتر خود در این بازار استفاده کنید و برنامه محتوای خود را به طور مداوم به روز رسانی و بهبود بخشید.

نمونه ای از ابزار ردیابی موقعیت کلمات کلیدی Semrush برای کلمات کلیدی آلمانیاسکرین شات از Semrush، ژوئن 2022

با استفاده از یک فرآیند اثبات شده، به طور موثر به بازار آلمان با SEO گسترش دهید

گسترش کسب و کار شما به بازارهای جدید می تواند یک کار دلهره آور باشد، اما همچنین کار بسیار ارزشمندی است.

هنگامی که به مرزهای جدید می گذرید، دنیایی از فرصت ها را برای تجارت خود باز می کنید.

بنابراین، از ورود به بازارهای آلمانی زبان نترسید – با در نظر گرفتن استراتژی SEO مناسب، می توانید موفقیت شگفت انگیزی را مشاهده کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: استانیسلاو میکولسکی/شاتراستوک





منبع

مطالب مرتبط