نکات کلیدی در معماری داخلی فضاهای مسکونی

با حذف تعدادی از مبل ها فضا را بازتر کنید و کارایی اتاق را افزایش دهید. اصول اولیه طراحی داخلی مینیمالیستی آن را ساده نگه می دارد و اطمینان می دهد که هر شی در اتاق دارای یک مکان و هدف است. مصالح چوبی در رنگهای متنوع وجود دارند و میتوان آن را با هر نوع سبک دکوراسیون داخلی هماهنگ ساخت. همچنین شمعدانها و چلچراغهای بزرگ شیشهای در سبک ویکتوریایی زیاد استفاده میشود که به ابهت و جبروت این نوع طراحی دکوراسیون میافزاید. طراحی آن بصورت نوین، خلاقانه، غیر معمول و بدون قید و بندی انجام میشود. این کار بدون اسـتفاده از ایجاد دیوار و تغییر آنچنانی در ساختار خانه بـه شما کمک میکند یک دکوراسیون زیبا برای محیط حاصل کنید. بـه عنوان مثال اگر می خواهید از لوازم قدیمی خود بـه عنوان یک دکوری استفاده کنید، بهتر اسـت از یک میز مدرن برای این امر کمک بگیرید.

همچنین به عنوان زیر انداز یا رو انداز مبلمان خود از چادر شب های سنتی استفاده کنید تا نتیجه و تاثیر آن در داشتن یک دکور سنتی ایرانی را مشاهده کنید. ایده های بیشتر برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک را اینجا بخوانید. امروزه کابینت ها بیشترین فضا ونما را در آشپزخانه ها دارند ، پس شما باید برای لوکس بنظر رسیدن آشپزخانه منزلتان از کابینت های کلاسیک که از رنگ غالب و جذاب در آنها بکار رفته است استفاده نمایید و برای تکمیل زیبایی کابینت ها می توانید از دستگیره های کلاسیک با رنگ طلائی یا نقره ای استفاده کنید.سعی کنیدآشپزخانه را با استفاده از لامپ های تزئینی و نورپردازی حساب شده طبیعی روشن نگه دارید.

بام ها در اقلیم گرم و خشک معمولا ترکیبی از بام های مُسَطَح و گنبدی هستند و خشت و آجر هم از عمده مصالح به کار برده در آن ها هستند. البته این را باید گفت که تا چند دهه قبل تعداد اندکی از خانه ها حمام داشتند و مردم از خزینه ها، بعد از آن حمام های عمومی و سپس حمام های نمره استفاده می کردند. انواع موکت ها و فرش ها را می توان از مرسوم ترین و معمول ترین نوع کفپوش ها در کشورمان ایران دانست . نوع طراحی: یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت دکوراسیون داخلی نوع طراحی و کیفیت کار می باشد. برای این که بتوانید به این سبک دست پیدا کنید علاوه بر این که وسایل ساده و مناسب انتخاب می کنید، باید ان ها را درست و در جای خود قرار بدهید. دیوارها و سقف را رنگ کنید تا نقصها پنهان شود.

نکته اول در نظر گرفتن این موضوع است که این سبک طراحی بیشتر در خانههای دوبلکس با متراژ کمتر مورد استفاده طراحی داخلی منزل سنتی ایرانی قرار میگیرد. در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک روستیک، تلاش بر این است که فضای طبیعت به نحوی به داخل خانه کشیده شود. به عنوان مثال سبک مدرن که بر کارایی تأکید دارد به نسبت سبک کلاسیک و روستیک هزینه های کمتری در پی دارد. خانه هایی که نمای کلاسیک دارند، معمولا هزینه ساخت بیش تری نیز خواهند داشت، زیرا تزیینات این سبک بیش تر است. ساخت فضای داخلی مینیمالیستی بسیار دشوار است. در خانههای قدیمی برای ایجاد ظاهری مدرن از قفسه بندیهای باز در دکوراسیون استفاده کنید این روش روشی شیک برای افزودن فضای ذخیره سازی و نمایش اقلام دکوری، کتابها و .. که یادآور هویت خانههای قدیمی و تاقچههای قدیمی، اما به سبکی مدرن است. این روش روشی ارزان برای طراحی دکوراسیون بوده و انجام آن نیز بسیار آسان می باشد. رنگهای تیره نیز در مدرنیته کاربرد دارند، اما رنگهای روشن مرسومتر هستند. این پوشش یکی از مهمترین عناصر معماری ایرانی با کاربرد اغلب تزیینی که نمونه های در اماکن تاریخی یزد دیده می شود. ریتم را با تکرار عناصر همان رنگ ، بافت یا الگو و پیشرفت اندازه ها یا رنگ ها در ذهن داشته باشید.

در کاخ های قدیمی به آن حرمسرا نیز گفته می شد. نرده ها نیز در متریال ها و طرح های بسیاری موجود هستند. در زمینه 3 بعدی کردن نرم افزار های زیادی در بازار وجود دارند ولی یکی از قوی ترین نرم افزار ها تری دی مکساست. این سبک امروزه رواج زیادی پیدا کرده است که در آن از وسیله های بسیار کمی برای دکوراسیون استفاده می شود. در مقاله چیدمان مبل و تلوزیون به چند سبک چیدمان اشاره شده است. برای جذابیت بیشتر رنگ برخی وسایل منزل، مثل مبل یا فرش به رنگ های آبی-سبز و قهوه ای بسیار تیره انتخاب شده اند.

برای این کار، کافیست وسایل همشکل را روبهروی هم قرار دهید. با قرار دادن open به جای دیوار در آشپزخانه فضای جدید و دید بازتری را به وجود آوردیم و در انتهای آشپزخانه یک میز ناهارخوری قرار دادیم . سعی کنید برای تمامی وسایل منزل کمد ها و قفسه هایی فراهم کنید تا وسایل اضافی در دسترس همه نباشد و باعث شلوغ نشان دادن فضا نشود. دَری عظیم که دلیل ساخت آن نشان دادن اهمیت و موقعیت بنا است. یکی از علائق ایرانیان در ساخت خانه ها ایجاد ارتباط بصری بین اتاق و فضای بیرون آن است. این رو به خاطر داشته باشین که اتاق های کوچیک باید طراحی روشن داشته باشن تا فضای آرامش بخشی رو برای استراحت و مطالعه شما فراهم کنن. خرید اینترنتی و معرفی مدل های تابلو کلاسیک به همراه قیمت!

در اصل، مینیمالیسم ساختار و عناصر اساسی یک فضای داخلی را در برمی گیرد و تمام اجزای اضافی را از بین می برد. اتاقخوابها کاملا کاربردی، مناسب تمامی اعضای خانواده و راحت هستند و فضای داخلی ممکن است شامل عناصر معماری سنتی با شکوه مانند تاج و… است. در محل قرار گیری تلویزیون باید نکاتی رامورد توجه قرار داد. در قفسه های کنار میز تلویزیون می توانید کتاب ها، دفترها، وسایل تزیینی، مجله ها و حتی باکس های وسایل شخصی را قرار بدهید. به هر حال ، این سبک هایی است که ما هر روز در شبکه های اجتماعی و تلویزیون می بینیم. در بالاترین نقطه سقف نیز سوراخی است که معمولا به کفِ حیاط می رسد. داخل آپارتمانها نیز معمولا مبلمان و وسایل در سبکی مشخص چیده میشود.

یخچال و گاز نیز جزء مهم ترین وسایل در فضای آشپزخانه محسوب می شوند و شما می توانید رنگ این وسایل ضروری را با توجه به رنگ کابینت ها استفاده نمایید. در این صورت بازی نور و سنگ را در فضا مشاهده خواهید کرد . خانههای قدیمی اغلب در مکانهای غیرمعمول پنجرههایی دارند و یا تعدادی پنجرههای کوچک کنار هم قرارمیگیرند، اما یک پرده یکنواخت میتواند راه عالی برای پوشش یکنواخت پنجرهها و جلوگیری از ورود نور مزاحم باشد. مهم ترین موردی که در زیبایی داخلی خانه های دوبلکس تاثیر گذار میباشد، طراحی راه پله های مدرن و خلاق می باشد که در زیبایی این خانه ها نقش بسیار زیادی ایفا می کند. ساختار حمام در مناطق سرد و گرم و خشک تفاوت زیادی ندارد.

از مبلمان متناسب با دوره خانه و همچنین برخی ازاکسسوریهای مدرن در کنار انها کمک بگیرید. در هر قسمت بهتر است از نمای تصاویری که از این دکوراسیون جذاب برای شما ارائه دادهایم، استفاده کنید و از آن برای زیباتر کردن خانه خود کمک بگیرید. اکنون که دریافتید خانه های دوبلکس چیست و معماری آن ها چگونه است برای بازسازی ساختمان و اجرای این طرح در خانه های خود می توانید از شرکت جهان ساخت شارین کمک بگیرید زیرا تیم شارین با افراد متخصص و حرفه ای می تواند در این زمینه بهترین ایده ها را در خانه شما به اجرا درآورد. الهام گرفتن از مفاهیمی مانند مدرن ، کلاسیک ، سنتی یا قدیمی می تواند به شما در انتخاب مبلمان و لوازم خانگی مناسب برای تراس کمک کند. اگر تزئینات خانه مانند گچبریها سالم و زیبا باقی مانده، آن را با رنگی خنثی، اما متضاد رنگ کنید، زیرا یک سایه متضاد خنثی یا تقریبا خنثی باعث برجسته شدن آن میشود، استفاده از همان رنگ در تنالیته روشنتر روی سقف کمک میکند تا جلوهای زیبا درمعماری فضا ایجاد کنید. چند اشتباه بزرگ در چیدمان و دکوراسیون منزل وجود دارد که ما در این مجموعه انها را جمع اوری کرده ایم .

به طور مثال برای کفپوش ، سنگ مرمر با طراحی کلاسیک را انتخاب می کنند . ولی هنوز هم می توانید با توجه به تعریف هایی که از هر دو سبک شناخته اید آنها را از همدیگر تشخیص دهید. اغلب رنگهای دو قسمت بالا و پایین در اندکی تضاد با یکدیگر انتخاب میشوند. در این سبک وسایل و رنگها جوری انتخاب میشوند که کاملا با یکدیگر همپوشانی داشته باشند. معمولا مدل دکوراسیون داخلی منزل دوبلکس به شکلی است که پذیرایی و نشیمن و آشپزخانه در قسمت پایینی و کلیه اتاق ها و سرویس بهداشتی هم در بخش بالایی است. اتاق هایی کوچک که در داخل برخی اتاق ها قرار داشت و بیش تر به عنوان انباری از آن استفاده می شد. فضایی بسته که باید حرارت داخل آن حفظ می شد.

در طراحی دکوراسیون پذیرایی و یا داخلی به سبک روستیک، تلاش بر این است که فضای طبیعت به نحوی به داخل خانه کشیده شود. علاوه بر استفاده از چوب و آجر نکته بارز دیگری که در این طراحی ها به چشم می آید استفاده از مبلمانی های چرمی است چرا که عموما در آن دوران اغلب خاندان های اشرافی عادت به استفاده از مبلمانی با این جنس داشته اند به همین دلیل این المان به یکی از فاکتورهای کلیدی این سبک مبدل شده است. اغلب از اولین ویژگیهایی که شما را عاشق خانهای قدیمی میکند، قالبهای زیبا، تزئینات و جزئیات دربها است که در دوره دیگری ساخته شده است، بنابراین یک رنگ ساده اولین قدم شما برای حفظ و برجسته سازی این جزئیات است. «تابناک با تو» – طراحی داخلی فقط ایجاد خانهای که جدید و امروزی به نظر برسد نیست طراحی فضای داخلی میتواند در مورد حفظ گذشته و احترام به شخصیت یک خانه قدیمی باشد اگر مالک خانهای قدیمی هستید و علاقه به طراحی فضا و تلفیق سبک ان به سبک مدرن دارید در ادامه با نکات زیر با ما همراه باشید. شیشههای رنگی را از دست ندهید اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که پنجرههای شیشهای رنگی زیبایی داشته باشید، دیوارهای ساده به آنها اجازه خودنمایی بیشتری میدهند.

این میز دارای نوارهای طلایی رنگ فلزی بسیار زیبا و همچنین پایه و دستگیره طلایی رنگ است که با رنگ پررنگ میز یک تضاد بی نظیر را ایجاد کرده است. شما هم نظرات و تجربیات خود را در کامنت با ما به اشتراک بگذارید. در ذیل به تعریف تعدادی از انواع سبک دکوراسیون می پردازیم و شما را در انتخاب یاری می نماییم. دنیای امروزی شامل انواع دکوراسیون داخلی است و این باعث ایجاد حس سردرگمی در انتخاب می شود. زیرا اساس آن بر تهیه وسایل و مبلمان کلاسیک گرانبها و باکیفیت است. در حقیقت قصد بر این است که روح طبیعت در خانه و فضا جاری باشد. بسیار منحصر به فرد و خلاقانه است و هیچ محدودیتی در انتخاب وسایل و رنگ ها و طرح ها در آن وجود ندارد. نمونههای بسیاری از خانههای ۵۰ متری وجود دارند که هر کدام به نحوی به بهترین شکل دیزاین دکوراسیون خود را انجام داده اند. گیاهان به پذیرایی خانه جان می بخشند و هوای خانه را تهویه می کنند، اگر حوصله ی پرورش گیاهان طبیعی را ندارید از گیاهان و گلهای مصنوعی استفاده کنید. اگر علاقه مند هستید تا از شکل های هندسی برای دکوراسیون منزل استفاده کنید، نباید در آن اغراق داشته باشید.

مطالب مرتبط